Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, vanmorgen nog een bloedtest gehad en vanmiddag hebben ze gebeld, het HCG is nu 1300 op wd 18 en het was 170 op wd 13, is dit een beetje op peil?

Nu denk ik steeds weer dat het ook een BBZ zou kunnen zijn, ook omdat ik dus licht bloedverlies had woensdagavond, wd 12,......pppfffffffff, of maak ik mezelf nou gewoon gek?

Ik ga morgenvroeg wel MVM bellen voor een afspraak!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het moet ongeveer verdubbelen per 2 dagen dus dat lijkt mij meer dan prima (340 op wd 15, 680 op wd 17, 1360 op wd 19).

Bloedverlies hebben heel veel meiden in het begin. Maar je angst en onzekerheid zullen wel blijven tot de eerste echo, dat is normaal. Nog een weekje volhouden, laat je niet gek maken!

Geplaatst

Lieve meiden,

het lijkt er op dat ik een bankje mag opschuiven, al vind ik het wel eng! Ik heb vandaag positief getest! Ben zo opgelucht!!!!!

Wat bijzonder dat dit ons weer mag overkomen, hopelijk nu met een hele goede afloop!

Kissie Mia

Geplaatst

Meiden bedankt weer voor jullie reacties,het is altijd fijn als je wat leest die wat meer hoop geeft of als je gewoon leest dat iemand met je mee leeft.

Jullie zijn allemaal geweldig!

Joske ik weet het nog dat je ook geen haartje hoorde en ik weet het dat je 2 dagen later weer mocht!Ik moest eigenlijk gelijk aan je denken en hopen toch dat er bij ons ook zo afloopt....

Mia ik heb je al feliciteerd maar ik doe het nog een keer!Van harte!!!!!

Ik voel me weer....gewoon!Wat Vriezer ook zei,ik heb het een beetje geaccepteerd,ik kan toch niks aan doen,dus alleen maar wachten....en hopen....

Ben niet verdritig maar ik straal ook niet....nou ja we zullen zien!

Ik wens jullie een fijne avond ik ga zometeen een heerlijke piza op de bank eten onder het dekentje een filmpje kijken,morgen is er weer een nieuwe dag! :)

Geplaatst

Ralletje je waarde is super gestegen!!!

Hij is van 170 naar 1300 niet voor niks hoor,maar ik begrijp als jij het meer had verwacht(ik had het ook toen)

Maar het heel erg goed!

Geplaatst

Mia gefeliciteerd, hopelijk gaat alles nu helemaal goed!!

Henne en Violeta, dank jullie voor de lieve reacties, ik ga echt proberen nu kalm te wachten tot de echo.......

Geplaatst

Jeetje Jaatje, jij bent er ook vroeg bij.... moet je voor je werk zo vroeg op, of slaap je net als ik ook zo slecht......

Groetjes,

Lot

Geplaatst

He meiden,

gezellig al die kwaaltjes (al valt het bij sommige nog wel mee)! Ik heb alleen wat buikklachten en wat last van brandend maagzuur. Oja, ik zie heel erg wit! Ben dus ook benieuwd wanneer ze het op mijn werk door hebben, aangezien ik de vorige zwangerschap er ook zo fris uitzag!

Mijn acupuncturist belde net, ze had gedroomd dat ik zwanger was, gisternacht! Ha ha, ik had helemaal niet verteld wanneer ik mocht testen, schattig he! Ze was dan ook heel blij!

Ik heb net nog even op een testje geplast en deze was al een stuk donkerder dan die van gisterochtend! Wat is het toch een leuke hobby, streepjes en kruisjes plassen! Het is nog zo moeilijk te bevatten, bevestiging is fijn!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Mia, wat heerlijk dat je test weer wat donkerder is. Toch weer een bevestiging. Ik heb er wel 6 gedaan!

Hier gaat alles prima, wel last van veel speekselvorming met soms een vlaag van misselijkheid erbij en erg veel boeren (erg charmant maar niet heus..) Van veel moeten plassen heb ik geen last. En nu aftellen tot maandag de eerste echo. Erg spannend!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

hoi hoi,

hier ook last van maagzuur erg vervelend, ik dacht al de hele dag ik voel helemaal niks zal het wel goed zijn. maar op mijn werk kreeg ik opeens last van maagzuur en ben er nog steeds niet vanaf bleeeeeeeeh, nou ik ben in ieder geval blij dat het een van de tekenen zijn. en mijn borsten beginnen ook langzaamaan gevoeliger te worden.\\

Mia jij ook gefeliciteerd ik had mijn terugplaatsing 1 dag later dan jou maar mocht veel eerder testen.... nou ja heb ik wel minder lang in de stress gezeten. o wacht ik zie het al jij had een verse terugplaatsing en ik een cryo.

nou ik ga zo mijn bedje in.

dag meiden.

Geplaatst

Hee dames, hier weer die onzekerheid vannacht enorme kramp gehad geen bloed maar dat kan door de bollen komen, en mij temp was ineens lager van 37.1 naar 36.7 en ik mag pas maandag bloed laten prikken, meten jullie ook je temp???

Gr suus

Geplaatst

O Suus, wat vervelend die spanning. Ik heb zelf nooit mijn temp gemeten, dus geen ervaring.

Krampen heb ik ook af en toe gehad, maar kan ook van je darmen komen die nu wat minder werken??

Sterkte met deze spannende dagen en op naar een goede waarde!

Geplaatst

Suus ook ik temperatuur helemaal niet.

Ook ik heb erge last van maagzuur.

Vervelend de hele dag honger, maar kan weinig eten.

Toch maar even maalox halen vandaag.

Morgen middag de eerste echo.

Ik reken helemaal nergens op.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wat zijn we er weer vroeg bij.....

temperaturen doe ik ook niet.

Ik slaap heel slecht, val snel in slaap maar ben net zo snel weer wakker (meestal rond 4 uur) heb inderdaad ook last van maagzuur, maar geen eetlust.

Vannacht ook een vaag kramperig gevoel, ik ga er maar vanuit dat het er allemaal bij hoort.

Rachel: wat spannend morgen! Heel veel succes.

Fijne dag allemaal en hou de moed erin!

Liefs,

Lot

(komt er een moment dat we onbezorgd kunnen gaan genieten???)

Geplaatst

Hoi hoi

Heb alleen af en toe last van maagzuur maar dat had ik ook voordat ik zwanger was, heb ook nog gewoon mijn eetlust hoor :).

Wel constant kramp, hoop zo dat alles nog goed is, zit te twijfelen om mss vanavond stiekem tussendoor bloed te laten prikken.

Gebruiken jullie de bollen ook nog trouwens??

Groetjes suus

Geplaatst

Hè Suus, die vreselijke onzekerheid ook............

Ik temp ook iedere ochtend en het is 37,1 of 37,2 af en toe een uitschieter naar 37,3, ik heb geen kramp maar wel af en toe een raar gevoel links, dus ben mega-bang voor bbz..........

De bollen gebruik ik allang niet meer, hoelang moet jij die nemen dan?

Geplaatst

Volgens mij tot 12 weken, ben ze al lang beu haha.

Mag je nu alks je de echo hebt weer bloed prikken of helemaal niet meer?

Hier ook links af en toe pijn maar bbz kan niet meer, is je hcg ook te hoog voor volgens mij, was veel lagr bij mijn 2 bbz.

Gr suus

Geplaatst

Ow, da´s lang voor die bollen zeg!! Ben er bijna 2 weken vanaf.

Bloed prikken mag officieel niet bij ons, maar ik heb zo aangedrongen dat ze het voor 2 keer gedaan hebben, ze willen het nu niet meer, gewoon de echo afwachten...pppffffff

Ik heb in 2002 ook een bbz gehad aan de rechterkant, maar geen idee wat toen mijn waardes waren, is me nooit verteld ook.

O, ja, nog een leuke, ik dacht nu net: ff kijken hoe mijn temp is, wat denk je....36,9, waarschijnlijk omdat ik al 2 nachten niet geslapen heb en doodmoe ben (zoontje heeft oorontsteking) en het dus ook ijskoud heb, maar vanmorgen was ie wel gewoon 37,1, dus volgens mij schommelt het gewoon, ga je bloedprikken vanavond? Kun je vragen of ik ook mag komen? Hahahaha!!

Geplaatst

Zit er wel aan te denken maar mijn vriend zegt ook probeer nu maar af te wachten tot maandag, maar ja dan is t ook weer een feestdag in belgie dan wordt t di dat ik de arts pas spreek. Weet dat je temp met de ochtend en middag goed kan verschillen heel raar.

Hoop maar dat t positieve krampen zijn hihi

Geplaatst

Tjah, we kunnen weinig anders dan wachten, soms maken we onszelf helemaal gek denk ik, maar ja is ook logisch natuurlijk, gisteren deed ik voor de fun nog ff een cb digitaal met indicator, en hij gaf 3+ aan, klopt precies, dat betekend 5+ weken zwanger, maar je, dan denk ik later: wat heb ik er eigenlijk aan, kan net zo goed nog helemaal mis gaan of niet goed zitten.

Jij hebt bij jou bbz geen bloedverlies gehad toch?

Geplaatst

Ja had wel bloed verlies maar dat was pas rond de 5 weken, denk niet dat het bij jou een bbz is hoor, kijk maar eens bij het hcg lijstje ik sta ver bovenaan.

Geplaatst

HHmm, ja ik had vorige week woensdag eenmalig licht verlies, maar dat was op wd 12 en toen ik in 2002 een bbz had werd ik gewoon ongi wel 9 dagen langen toen verloor ik ook bloed op het moment van de eisprong, maar toen bleek ik ook al 8 weken zwanger ofzo, ik wist het niet, was wel kantje boord.........

Heb je je temp nu nog gecheckt, bij mij is het overdag rond de 37,3 of 37,4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden