Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik kom ook plaats nemen op het bankje! vandaag bloedgeprikt

hcg was 308 op wd 13 na tp. gyn vroeg of ik zeker wist dat

ze er niet 2 hadden teruggeplaatst in het vu hihi.

over 2 weekjes gaan we voor de eerste echo! spannend

xx sky

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames ik wil ook graag op het 12 weken bankje zitten. ik weet niet hoelang ik zwanger ben. deze donderdag is het officiele test dag en daarna gaan ze denk ik afspraak maken voor de 1ste echo, moet ik dat zelf een afspraak maken of doen hun dat?? en nog een vraagje over moeders voor moeder wat houdt dat in??

Geplaatst

Sky, van harte en welkom op het bankje! Spannend hoor!

Meiske11, ook super nieuws! Gefeliciteerd. Ik denk dat je donderdag even het ziekenhuis moet bellen dat je positief getest hebt en dan maken ze waarschijnlijk meteen de afspraak voor de 1ste echo met je. Kijk even op de site van Moeders voor Moeders daar staat alles helder uitgelegd hoe en wat! Succes.

Hier nog steeds weinig kwaaltjes, alleen moet ik al het eten vreselijk opboeren (sorry niet smakelijk..) en s'avonds lekker bijtijds naar bed.

fijne avond meiden!

Ps Mia, gaaf dat je het hartje hebt gehoord met de dopler!

Geplaatst
Sky, van harte en welkom op het bankje! Spannend hoor!

Meiske11, ook super nieuws! Gefeliciteerd. Ik denk dat je donderdag even het ziekenhuis moet bellen dat je positief getest hebt en dan maken ze waarschijnlijk meteen de afspraak voor de 1ste echo met je. Kijk even op de site van Moeders voor Moeders daar staat alles helder uitgelegd hoe en wat! Succes.

Hier nog steeds weinig kwaaltjes, alleen moet ik al het eten vreselijk opboeren (sorry niet smakelijk..) en s'avonds lekker bijtijds naar bed.

fijne avond meiden!

Ps Mia, gaaf dat je het hartje hebt gehoord met de dopler!

dank je wel jetje! ik zal zeker donderdag van te voren bellen voor een afspraak.

Geplaatst

Hallo Sky en Meiske allebei welkom op het bankje en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

moeders voor moeders houd in dat van de 6e week tot en met de 16e week is het hormoon in je urine heel hoog al het urine wat je uitplast kunnen ze gebruiken om het medicijn pregnyl mee te maken. Hier help je weer andere vrouwen mee die vruchtbaarheid problemen hebben. Je kan inderdaad meer info vinden op hun website.

brrrrrr wat is het koud he, moet morgen werken en ik moet eerlijk zijn dat ik er best wel tegenop zie om met dit weer in de auto te stappen, helemaal nu dat ik zwanger ben. Ben zo bang dat ik een glijpartij krijg waardoor het allemaal mis gaat....... je bent toch wel een stukje kwetsbaarder, en het is niet dat ik in mijn woonplaats werk nee moet een half uur rijden......

Geplaatst

Hoi Meiden

Gefeliciteerd de gene die zich op het wachtbankje hebben mogen voegen.

Voel me vandaag raar ben prikkelbaar. was vanmorgen ook niet misselijk de angst slaat me om het hart.

Ben blij dat we donderdag naar de verloskundige mogen.

zal me wel druk maken om niks wou het even kwijt.

Geplaatst

louise vervelend he die onzekerheid, ik werd vandaag wakker en mijn borsten zijn een stuk minder gevoelig, en toen ik thee stond te maken voelde ik een hele vervelende kramp in mijn buik, werd er ook onzeker van. En aan de andere kant denk ik misschien is het mijn baarmoeder die aan het groeien is, Wij mogen vrijdag naar de verloskundige.

hoe ver ben je nu? het niet misselijk zijn hoeft niks te betekenen hoor.... ik ben bijna niet misselijk alleen met vlagen. succes bij de verloskundige morgen.

Geplaatst
Hallo Sky en Meiske allebei welkom op het bankje en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

moeders voor moeders houd in dat van de 6e week tot en met de 16e week is het hormoon in je urine heel hoog al het urine wat je uitplast kunnen ze gebruiken om het medicijn pregnyl mee te maken. Hier help je weer andere vrouwen mee die vruchtbaarheid problemen hebben. Je kan inderdaad meer info vinden op hun website.

brrrrrr wat is het koud he, moet morgen werken en ik moet eerlijk zijn dat ik er best wel tegenop zie om met dit weer in de auto te stappen, helemaal nu dat ik zwanger ben. Ben zo bang dat ik een glijpartij krijg waardoor het allemaal mis gaat....... je bent toch wel een stukje kwetsbaarder, en het is niet dat ik in mijn woonplaats werk nee moet een half uur rijden......

dank je wel jij ook gefeliciteerd!

Geplaatst
Hoi Meiden

Gefeliciteerd de gene die zich op het wachtbankje hebben mogen voegen.

Voel me vandaag raar ben prikkelbaar. was vanmorgen ook niet misselijk de angst slaat me om het hart.

Ben blij dat we donderdag naar de verloskundige mogen.

zal me wel druk maken om niks wou het even kwijt.

dank je wel! succes morgen bij de vk

Geplaatst

Welkom Sky en Meiske11! Gefeliciteerd!

Ik ben heel weinig on line, probeer af en toe mee te lezen, maar dat lukt zeker niet elke dag.

Vandaag kwam mijn lief met "alvast een Sint-kadootje" thuis, een DOPPLER!!!! En die isniet lang in de verpakking gebleven, we zijn gelijk op zoek gegaan en ja hoor.....

poefpoefpoefpoefpoefpoefpoefpoef met 162 slagen per minuut was daar ons wonder voor het eerst te horen. Zo geweldig! Geeft ook weer rust.

Ik ga als t goed is over een paar dagen dit bankje verlaten, maar blijf wanneer ik de kans heb, jullie zeker volgen! Wie is er ook op weg naar het juni 2011 forum?

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik ga vrijdag de overstap maken naar het bankje uitgerekend juni 2011

Ik kan het nog niet geloven dat het deze keer wel goed is gegaan.

Wat een goed idee een doppler.

Lot ik wil je bedanken voor dit 12 weken bankje goed idee.

Nu maar hopen dat uitgerekend juni 2011 een beetje drukker wordt.

Geplaatst

Hallo dames, meiske ik moet de bollen gebruiken tot aan de 12 weken nog maar 2 te gaan gelukkig.

Ik kan ook een dopler lenen van een vriendin ga er morgen om , wel spannend hoop dat ik t hartje kan horen en vinden. Waar zit de kleine eigenlijk precies onder je navel of daaronder of erboven??

,Og helemaal geen klachten verder, alleen heel af en toe wat kramp 1x in de paar dagen, meerdere die eigenlijk niks voelen, vind t wel eng zo.

Gr suus

Geplaatst
Welkom Sky en Meiske11! Gefeliciteerd!

Ik ben heel weinig on line, probeer af en toe mee te lezen, maar dat lukt zeker niet elke dag.

Vandaag kwam mijn lief met "alvast een Sint-kadootje" thuis, een DOPPLER!!!! En die isniet lang in de verpakking gebleven, we zijn gelijk op zoek gegaan en ja hoor.....

poefpoefpoefpoefpoefpoefpoefpoef met 162 slagen per minuut was daar ons wonder voor het eerst te horen. Zo geweldig! Geeft ook weer rust.

Ik ga als t goed is over een paar dagen dit bankje verlaten, maar blijf wanneer ik de kans heb, jullie zeker volgen! Wie is er ook op weg naar het juni 2011 forum?

Liefs,

Lot

dank je wel lot69 wat een leuk cadeau!

Geplaatst
Hallo dames, meiske ik moet de bollen gebruiken tot aan de 12 weken nog maar 2 te gaan gelukkig.

Ik kan ook een dopler lenen van een vriendin ga er morgen om , wel spannend hoop dat ik t hartje kan horen en vinden. Waar zit de kleine eigenlijk precies onder je navel of daaronder of erboven??

,Og helemaal geen klachten verder, alleen heel af en toe wat kramp 1x in de paar dagen, meerdere die eigenlijk niks voelen, vind t wel eng zo.

Gr suus

ok dus je bent bijna klaar haha . ik heb eergisteren positief getest en moet een week doorgaan met die bollen en dan ben ik klaar klopt dit???

Geplaatst

Gr suus

Hallo Suus,

Met de doppler moet je echt nog wel heel laag zoeken, dus eigenlijk net boven je schaambeen. Het is best even zoeken, eerst hoor je je eigen liesslagaders en je buikaders en dan heel diep van binnen kun je het wondertje horen! Grappig om rekening mee te houden, het ligt niet stil! Dus zo heb je een hartslag en zo heb je niks!

Succes! Onze doppler komt overigens van Baby-Dump voor Eur 59,95. ZOOOOO het geld waard, kan ook aangesloten worden op de stereo, lachen!!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

wauw wat een geweldig idee zo een doppler, maar ik denk als ik daar mee bij mijn man aankomt dat hij zoiets heeft van pfff voor dat geld.

ik zit zo uit te kijken naar de 12 weken ik wil het zo graag mensen vertellen maar ben ook zo bang dat het nog fout gaat in die 2 weken die we nog voor de boeg hebben, ik ben iets van 2 weken niet op het werk geweest en vandaag zegt een collega ben je aangekomen je werkkleding zit wel een stuk strakker, dit is inderdaad het geval, maar ja kan nog niks zeggen.

meiske ik heb geen bollen gebruikt dus hiermee kan ik je niet helpen, het beste is even het ziekenhuis bellen en vragen hoe of wat want elk ziekenhuis werkt weer anders

brrr ga zo mijn bedje in ik kom net van mijn werk en ik vond de weg naar huis niet leuk ik heb iets van 70 a 80 gereden, normaal doe ik niet zoooo voorzichtig, maar nu ben ik toch wel een stuk voorzichtiger hoor, er groeit toch iets moois van binnen.

Geplaatst

@ Meiske: ik moet de bolletjes ook tot 1 week na positief testen gebruiken, afbouwend zeg maar: ipv 3x per dag2 moet ik 4 dagen 2x per dag 2 en daarna 3 dagen 1x per dag 2. En jij?

Zo een doppler klinkt echt leuk!! Goed idee!

xxx

Geplaatst
@ Meiske: ik moet de bolletjes ook tot 1 week na positief testen gebruiken, afbouwend zeg maar: ipv 3x per dag2 moet ik 4 dagen 2x per dag 2 en daarna 3 dagen 1x per dag 2. En jij?

Zo een doppler klinkt echt leuk!! Goed idee!

xxx

tegen mij zei ze niks over afbouwen ze zei alleen dat ik een week moest doorgaan. maar wat ik niet begrijp is dat sommige 12 weken lang moeten gebruiken en de andere maar een week .

moki ik ga ze morgen bellen heb vandaag helaas geen tegoed

Geplaatst

Ha meiden,

Ik hoop ook morgen door te schuiven naar het juni 2011 topic.. Morgen heb ik mn 12 weken echo. Spannend weer! Dan mogen we het eindelijk gaan vertellen, dat vindt ik ook heel spannend en zelfs een beetje eng. Zo'n dopler lijkt me erg gaaf, maar niks voor mij als ik niets hoor/vindt raak ik vast in de stress haha!

Liefs Jet

Geplaatst

Hè meiden, gelukkig gaat het met iedereen goed! Ik ben nog erg ziek en geef over als ik teveel heb gegeten, maar allemaal voor een goed doel, ik mag dit bankje verlaten!!! Hoop jullie allemaal te zien in uitgerekend juni 2011!

Bedankt lot voor dit bankje! Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden