Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

Nou heb me idd weer zorgen gemaakt om niks.

Bij de verloskundige geweest we zitten nu op 9,5 week.

we hebben weer een echo gehad wat is dat toch gaaf het sprong heen en weer echt zo waanzing om te zien.

nog 2,5 week en dan mag ik ook hopelijk weer een wachtbankje verder we blijven positief.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Gister mocht ik bij een bekende van ons, zij is vk, voor een (uitwendige) echo komen...

We hebben het hartje mogen zien kloppen!! Wat bijzonder!! wat een wonder.... We zijn zo blij!!

Maandag de officiële eerste echo in het ziekenhuis. (deze zal inwendig gedaan worden)

Liefs Naomi

Geplaatst

Naomi en Louise gefeliciteerd weer met een mooie echo.

Ralletje ik ga met je mee naar uitgerekend juni 2011.

Jetje heel veel succes met je echo vandaag.

Zelf heb ik de nekplooimeting vandaag en vind het best spannend.

Nou maar hopen dat we gerustgesteld worden.

Geplaatst

gelukkig hoor ik de uitslag gelijk.

De uitslag is alleen niet voor 100% betrouwbaar, daarom doen we ook nog een

vruchtwaterpunktie, maar zo lang kan ik niet wachten.

Nu maar hopen dat we vandaag gerustgesteld kunnen worden.

Geplaatst

hallo allemaal,

vandaag mijn 1e echo gehad bij de verloskundige ik vond het wel weer erg spannend, want ik voelde gisteren en vannochtend erg onrustig en rommelig onder in mijn buik en mijn borsten minder gevoelig, maar waarschijnlijk druk gemaakt om niks want de echo was goed, het was niet zo heel goed te zien want het was een uitwendige echo (en ik ben niet een van de slankste) het embryo groeit volgens schema, dus we zijn helemaal blij.

nou iedereen de verschuift naar het uitgerekend in juni forum gefeliciteerd meiden jullie zijn de gevreesde 12 weken voorbij en we hopen jullie straks te volgen naar het juni of juli forum.

Geplaatst

voor de dames die de 1ste echo hadden meegemaakt. vroeg me af wat ze gaan doen op die dag van de echo? gaan ze naar het hartje horen? en wat nog meer? ik las net nekplooimeting en vruchtwaterpunktie wat is dat? doen ze dat ook op de 1ste dag van het echo? sorry van mij vragen maar ik heb er geen verstand van hoop dat jullie me vragen kunnen beantwoorden

Geplaatst

Meiske op de eerste echo gaan ze alleen kijken of het vruchtje goed zit en of je een hartje kan zien.

De nekplooimeting en vruchtwaterpunktie krijg je later als je dit wilt om te kijken of het kindje geen syndroom van Down of iets

anders heeft.

Als je jong bent, hoeft dit niet.

Zelf heb ik net de nekplooimeting gehad en die was ok, nu afwachten op de uitslag van het bloedonderzoek.

Vandaag verhuis ik naar het bankje uitgerekend juni 2011.

Meiden ik wens jullie heel veel succes en zal jullie uiteraard blijven volgen.

Geplaatst

Hier was de blijdschap vd mooie echo van gister helaas van korte duur....

Vanavond gaan bloeden en kramp er bij en heel snel daarna volgde het vruchtje! Hoe onwerkelijk... En verdrietig...

Liefs Naomi

Geplaatst

Lieve Naomi,

Kwam net thuis en dacht: het is zaterdag! Dus officieel 12 weken, ik ga nog lekker even mezelf overhevelen naar het juni 2011 bankje..... en dan dit.......weer zo'n teleurstelling..... hoe is het nou mogelijk, gisteren was je zo blij en nu is het voorbij. Oneerlijk gewoon. Sterkte meis.

Rachel: top, dat de NPM goed was! Ik kom bij je in het juni forum.

En alle andere meiden: geen dank, het blijkt ook vandaag maar weer eens dat die eerste 12 weken zo onvoorspelbaar blijven.... ik wens jullie allemaal veel succes en hoop sommigen nog in juni tegen te komen en de rest op naar juli en augustus! Ik blijf jullie volgen!

Veel liefs en truste,

Lot

Geplaatst

Naomie wat afschuwelijk.

Ik vond je verhaal zo bijzonder dat je spontaan zwanger was geworden.

Zo heftig hoe blijdschap en verdriet elkaar kunnen afwisselen.

Wat is het toch zwaar.

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel

liefs

Rachel

Geplaatst

Hey meiden,

Ik keek even met jullie mee en wat zie ik bah.

naomie ik wens jou heel veel strekte met dit grote verlies.

Alle andere meiden gefeliciteerd

Liefs Jessica

Geplaatst

Noami, wat vreselijk... heel veel sterkte meis! Dikke knuffel.

@alle meiden op het bankje, ik ga doorschuiven naar juni! Allemaal op naar mooie echo's! Succes!

Liefs Jet

Geplaatst

Naomie; wat verschrikkelijk..! Ik kan geen troostende woorden bedenken voor dit... Het spijt me heel erg voor je en ik hoop dat het verder lichamelijk goed met je gaat.

Dikke knuf!!

Geplaatst

Lieve Naomi,

wat verschrikkelijk meis, het was zo mooi! Ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben en binnenkort weer de moed hebben om door te gaan.

Dikke knuffel Mia

Geplaatst

Jeetje,lieve Naomi wat vreselijk!Er kwamen tranen in mijn ogen toen ik je bericht las......dag eerder kloppende haartje gehoort en daarna......wat een klap!

Meis er zijn veinig woorden voor!Ik sluit me bij de rest.

Ik vind dit verschrikkelijk!

Sterkte!

Geplaatst

Naomi,

Was gisteren niet op het forum geweest.. en lees nu net wat er is gebeurd...echt een nachtmerrie.

Sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Geplaatst

Lieve meien,

Vanmorgen toch nog met de vk overlegd. Mocht komen om het " vruchtje". Te laten zien en evt echo.

Ze vond het zo ongeloofwaardig na zo'n mooie echo!

Toen ik t bakje liet zien, zei ze meteen, dit is geen (volledige) miskraam. Dus dacht ik dan komt er dus nog meer...

Ze ging met de (uitwendige) echo kijken en tot onze grote verbazing: zag ze het vruchtje zitten, gegroeid t.o.v. Donderdag en met een kloppend hartje!!!!!!!!!!!!

wat kun je heen en weer geslingerd worden zeg!! kan nog niet zeggen dat ik me nou weer op en top voel, ben zooooooo ontzettend angstig!!

Maandag " gewoon". Naar de echo die gepland stond in het ziekenhuis. En m'n bakkie mee.daar zullen ze een inwendige echo doen en kunnen dan

Waarschijnlijk meer zien hoe of wat. jeee, wat spannend allemaal!! ( en dat was het al)

De echo is maandag pas aan t einde vd dag, dus zal ' savonds laten weten hoe het is gegaan.

Liefs Naomi

Geplaatst

Had ik net een berichtje getypt, waarschijnlijk gelijk met de jouwe, Naomi.

Lees ik nu dat je wel weer een kloppend hartje hebt gezien.

Ongelofelijk zeg. Ik ga heeeel hard voor je duimen dat het goed mag gaan.

Spannend voor je zeg.

Geplaatst

Dank je!! Ben nog zo bang... Maar vind dat ik tegenover t ukkie toch een beetje positief moet proberen te blijven! Hoe, dat moet ik alleen nog zien uit te vinden!

Liefs

Geplaatst

He?!

Wat lees ik nou?

Naomi meis wat een verhaal,ongelooflijk!

Ik ga voor je duimen,dat het niks aan de hand is en dat het vruchtje blijf bij je zitten....Meis kan je niet morgen weer voor een echo,wat een spaning en toch een goed nieuws!

Ik wens je heel veel succes maandag!

Liefs,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden