Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Dublin wat een sh*t nieuws! Heel heel veel sterkte gewenst.

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen!

Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad en het zag er allemaal prima uit!

Mooi hartje zien kloppen maar.. vind het wat raar om hier nu een heel leuk verhaal te vertellen dus hou het kort!

Bij ons dus alles goed.

Liefs Begina

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Dublin: nee, dat meen je niet!!!! Oh, wat oneerlijk!, waarom??!! Wat zullen jullie er kapot van zijn...

Ik wens jou en je partner heel veel liefde, wijsheid en kracht toe!

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het moeilijk om na het vreselijke bericht van Dublin, blij te zijn voor ons zelf...

We hebben vanmiddag het hartje wel weer mogen zien kloppen!! De arts kon ik m'n baarmoeder nog een leeg vruchtzakje zien.

Hetgeen ik ben verloren, was toch een vruchtje... We waren dus zwanger van een tweeling! Toch wel een dubbel gevoel nu...

Liefs naomi

Geplaatst

Dublin, heel veel sterkte de komende tijd.

En Begina en Naomi gefeliciteerd met jullie mooie echo.

Weer veel verschillende emoties op dit wachtbankje. Het kan dus alle kanten oplopen.

Geplaatst

Hier toch weer heen en weer geslingerd... Anderhalf uur geleden weer enorme kramp en bloedverlies gekregen... En weer iets verloren....

Volgens mij is het te klein voor t goede vruchtje (hoop ik). Misschien nog iets van het andere vruchtje?! De kramp lijkt nu weer weg te zijn gegaan en t bloedverlies lijkt te

Minderen.... Morgen de gyn maar weer bellen. Net wel met de vk gesmst. Wat een lieverd is dat zeg!

Liefs naomi

Geplaatst

Naomi het klopt dat je een tijdje bloed blijft verliezen had ik ook dit blijft totdat de lege vruchtzak niet meer te zien is.

Dublin heel veel sterkte echt vreselijk...

Hier nod steeds bezig met de sound doppler kan geen hartje vinden ook niet bij t schaambeen, weet dat t mss nog te vroeg is maar lees ook dat meerdere t al bij 9 a 10 weken horen, en na die verhalen van henne en dublin ga je toch twijfelen hoor.

Gr suus

Geplaatst

@suus: dat is ook waar voor gewaarschuwd wordt bij het gebruik van de doppler thuis.... dat er weer meer onzekerheid ontstaat als je 't hartje niet kunt vinden.

Het is echt niet makkelijk te vinden en misschien moet je het gewoon even laten rusten tot je echo. Anders word je misschien alleen maar onnodig onrustig. Op de bijsluiter bij die van mij, staat ook duidelijk vanaf 12 weken, dus je bent waarschijnlijk echt te vroeg.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, je bent over de 12 weken!!!! Hoera! Gefeliciteerd meis en dan nu echt genieten ...

Geplaatst
Lot, je bent over de 12 weken!!!! Hoera! Gefeliciteerd meis en dan nu echt genieten ...

@Mart: ja ik moest wel van dit bankje af...... moet mijn plekje toch aan jou en Babeth af staan!!

Het is nog steeds een onwerkelijke werkelijkheid waarin ik verkeer, heb blijft zo ongelooflijk....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Dank je wel voor je plekje! En die onwerkelijkheid waar je in verkeerd is wel geweldig natuurlijk...

Liefs, Martha.

Geplaatst

He meiden,

Lieve Dublin, wat ontzettend k*****, dit is zo oneerlijk! dit is de grote angst van alle meiden op het 12 weken bankje. Ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben. Dikke knuffel!

Dames met een goede echo, gefeliciteerd! Naomi, toch een tweeling dus, het lijkt mij ook niet geheel gek dat nog niet alles is opgeruimd. Ik kan me wel voorstellen dat het helemaal niet fijn voelt, ik hoop dat het snel ophoudt!

Suus, ik heb deze keer heel vroeg het hartje gevonden met de dopler, vorige zwangerschap was dit pas met 13 weken! Ik ben er nu ook veel handiger in en het vergt ook veel geduld. Ik heb er een met oordopjes en ik moet me er ook heel goed op concentreren. Binnenkort vind je het en ben je helemaal in de gloria. je kan het ook een met een volle blaas proberen. Zet het geluid ook weer niet te hard, dan hoor je veel ruis.

Ik ga zo even naar het ziekenhuis, ik heb veel last van steken en een trekkerig gevoel in mijn baarmoedermond. Door mijn voorgeschiedenis ben ik toch wel een beetje een bange poeperd geworden. Ik mag dus even komen voor een echo. Ik hoop dat ze mijn baarmoedermond gaan opmeten. Toch wel weer spannend.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Mia heel veel succes met je echo, ik hen er ook een met oordopjes heb een half uur geprobeerd, wacht nu weer tot t weekend om t nogmaals te proberen.

Sinds vanmorgen de gehele tijd kramp hoop dat t een groeiende baarmoeder is haha,

Hoe is het met de rest van de wachtende???

Gr suus

Geplaatst

Ow Dublin, wat ontzettend rot voor jullie!! Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd!

Verder gaat het hier wel ok, geen symptomen hahaha, alleen heueueueuel gevoelige tepels en af en toe kramp en een steekje maar verder niet.... hahahaha, en als echte muts zijnde word ik daar dan weer onzeker van he? Af en toe dan... denk ik; moet ik niet al lang een keer misselijk zijn of iets?

Hoest met de rest?

xxx

Geplaatst

Naomi, sterkte, wat ellendig die onzekerheid, ik hoop dat het bloedverlies nu gestopt is en dat men je gerust kan stellen!

Mia, fijn dat ze je extra goed in de gaten gaan houden, succes vandaag

liefs

Babeth

Geplaatst

Succes Naomi!

En Dublin... ik lees hier af en toe mee, ook al ben ik helemaal niet zwanger en ga ik pas weer in januari starten met icsi. Maar wat is dit toch klote.. je was zo dichtbij.. Dikke knuffel en geef het samen met je man tijd om te verwerken..

Babeth, jij mag nu naar het 12-weken bankje doorschuiven, wat fijn he! Of ga je nog wachten op de officiële testdag?

Mia, je hebt groot gelijk om voorzichtig te zijn. Ook veel succes met je echo vandaag! Maar niet vergeten ook te genieten af en toe he :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ik heb het al ergens gelezen hier maar ik kan het niet meer terug vinden... :shower1:

waar komt de kramp bij de eierstokken van?

xxx

Geplaatst

Gedeeltelijk kan dit nog komen door de punctie. Dat heeft best een behoorlijk impact.

Daarbij zorgen de aangeprikte follikels, nu ook voor het hcg geloof ik, ik kan me best indnken dat je daardoor wat meer activiteit voelt. Plus dat je baarmoeder wat groeit, en dat is heel dicht bij je (misschien nog wat opgezette eierstokken)

Geplaatst

He meiden,

alles was goed bij de gynaecoloog. Onze mini was al 4,3 centimeter groot (trots) en mijn baarmoedermond was 5,59 cm lang (trots)! Ze hebben verschillende kweken afgenomen, daar krijg ik volgende week de uitslag van. De pijn zou maar zo groeipijn kunnen zijn. Dit had ik de vorige keer niet zo vroeg. Er zit tenslotte maar 5 maanden tussen deze 2 zwangerschappen, misschien niet zo gek, het gaat nu veel sneller. Vandaag dus weer gerustgesteld!

Babeth, wat lees ik nu!!!! Ik ben zo blij voor jullie, wauw! Welkom op dit bankje!

Kissie mia

Geplaatst

Mia wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad.

Babeth ik heb jouw verhaal altijd gevolgd en vind het super dat je weer zwanger bent.

Gefeliciteerd.

Geplaatst

Dag meiden,

@ babeth, van harte gefeliciteerd! welkom op het 12-weken bankje!

Hoe komen jullie toch aan die leuke tickers? IK krijg ze niet bij mijn handtekening erbij geplakt.

Straks komt er een dame van moeders voor moeders omdat ik wil gaan beginnen hiermee. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschappen niet gedaan, omdat er toen door mij helemaal niet bij stil gestaan is hoe belangrijk dit is, zeker dus voor vrouwen als ons, die zonder pregnyl zeer geringe zwangerschapskansen hebben.

Ik realiseer nu dat ik er veel vrouwen mee kan helpen en ben erg gemotiveerd om dit te doen, we gaan t zien....

Verder eigenlijk nergens last van, soms wat getrek bij mij liezen. en als ik op bed lig en dan bij mijn baarmoeder voel, is het een stuk harder, grappig...groei maar lekker denk ik dan....

Liefs Loes

Geplaatst

@ Suus: had jij ook een miskraam van 1 vruchtje en is de ander goed door blijven groeien?

Hoe lang heb jij nog gevloeid? En was dit bloed of bruin?

Ik vloei nog heel ietsiepietsie bruin, maar is bijna weg... vrijdag mag ik weer voor een extra echo. Spannend!!

@ babeth: zwanger, wat super!! Van harte gefeliciteerd meid!!

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden