Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Adriana, gefeliciteerd met deze mijlpaal!!

Ik las in een ander topic dat in balu haar onderschrift stond dat de echo mooi en goed was met een kloppend hartje.

Sandra, ik had al gereageerd in het pauze af topic (had ik beter hier kunnen doen), maar hou vertrouwen en neem voldoende rust!!!

Hier gaat alles prima, ik heb minder last van misselijkheid maar nog wel genoeg om me niet onzeker te laten worden. Ook is er een vertrouwd zwangerschapskwaaltje opgedoken, rare darmen, af en toe enorme steken dat ik naar lucht hap. Raar hoe snel je dergelijke kwaaltjes kan vergeten.

Babeth morgen de echo! Heel veel succes gewenst. Ik ben erg benieuwd hoeveel kloppende hartjes jullie gaan zien. Voor het gemoedsrust van je partner hoop ik in ieder geval 1.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, ook van mij, heel succes morgen! ik hoop dat jullie heel erg gaan genieten van een prachtig hartje (of twee)!!!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Hier al weer de hele dag buikpijn gehad en eind van de middag weer beetje troep verloren. Hopelijk is het alleen maar van het oprekken van de baarmoeder. Genieten wordt zo wel heel moeilijk gemaakt.

Hoe bedoel je onzeker.... Het is bijna maandag dan hebben we de echo!!!!!

Geplaatst

Fren kan wel bellen maar voor een echo is het nog te vroeg, krijg toch te horen dat het afwachten is. Bloedverlies (gelukkig nog oud) komt nou eenmaal vaker voor in dit traject. Misschien straks wel even bellen met de vraag of het beter is om te stoppen met de aspirine.

Geplaatst

Heb even het ziekenhuis gebeld. Het is idd nog te vroeg voor een echo. Mocht ik rood bloed verliezen kan ik bloed komen prikken, maar ja dat is gelukkig niet. Mag ook nog niet stoppen met de aspirine voor ik een echo heb gehad.

Menstruatieachtige klachten/krampen kunnen nou eenmaal bij een zwangerschap horen. Beetje gerustgesteld en had eerlijk gezegt dit antwoord wel verwacht..... Gewoon maandag maar afwachten dus.

Geplaatst

He Sandra,

wat naar! Ik hoop dat het hier bij blijft! Tot eerste echo is ook echt slopend, ik hoop dat deze kerst je veel goeds brengt!

Liefs Mia

Geplaatst

Sandra, goed dat je hebt gebeld! Gewoon maandag afwachten schrijf je..tja, hoe doe jij dat gewoon? Lijkt me haast onmogelijk. Succes en hopelijk houdt die onzekermaakongein snel op!

Geplaatst

Ursula ik praat wel zo maar voel het anders idd.

Ach het verlies gaat zo af en toe gewoon door, wel alleen met het afvegen en niet in het inlegkruisje. Dat zie ik dan maar als positief. Drukke dagen voor de boeg dus afleiding genoeg. Meer dan "gewoon" afwachten kunnen we niet.

Mijn vriendin heeft gister een prima eerste echo gehad dus de mijne volgt gewoon maandag!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi dames

ik heb inmiddels de eerste echo gehad en en klopt een mooi hartje, ben overigens zwanger van één wondertje, helemaal top!!!

Mia, even een vraagje, hoe ervaar jij de cerclage?

Na de te vroege bevalling had onze gyn. geopperd om bij een eventuele volgende zwangerschap een cerclage te plaatsten, niet zozeer omdat het nodig is maar meer om mij een wat "geruster" gevoel te geven tijdens de zwangerschap. Wij zijen haar met 11 weken en willen het dan uitvoerig bespreken, ben weg benieuwd naar jouw ervarigen.

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

van harte, wat fijn dat er een mooi beebje met een lekker kloppend hartje rondzwemt!

Ik heb geen cerclage, een cerclage krijg je bij de diagnose cervix insufficiëntie, deze diagnose is lastig te stellen. Ik had na het breken van de vliezen nauwelijks ontsluiting. Bij cervix insufficiëntie bevallen vrouwen vaak plotseling omdat er spontaan ontsluiting is opgetreden zonder weeën en zonder verliezen van vruchtwater. Ik wilde eigenlijk wel een bandje maar het is ook een risico, bv infectie.

Ik krijg nu elke 2 weken een vaginale echo waarbij ze mijn cervix meten (moet langer dan 2,5 zijn) en kijken of er funneling is (uitzakken vruchtzak). Vanaf 16 weken krijg ik wekelijk een proluton injectie om de baarmoeder rustig te houden. Mocht het nodig zijn dan krijg ik alsnog een cerclage. ze zijn er niet zo heel gek op, vroeger werd het bij iedere vroeggeboorte klant gedaan, nu zijn ze daar op teruggekomen. ik werk op de OK en inderdaad, het wordt nauwelijks gedaan, zeer zeldzaam. Als ik er perse een wil, doen ze het wel hoor. Ik weet het dus niet, het kan ook alleen maar irritatie aan de cervix veroorzaken en dus averechts werken.

Ik werk nu niet meer, ik heb heel lichamelijk werk en ik heb geen behoeft aan de zwaartekracht van de hele dag staan. Ik voel me wel eens schuldig tegenover mijn collega's, maar ja dit kindje is voor ons! Ik doe nu alles!

Ik vind het wel moeilijk hoor, er zijn dagen dat ik het heel spannend vind en ik mis ons meisje enorm, herkenbaar?

Ik ben zo blij voor jullie, jullie mannetjes zijn vast apetrots! Vraag maar of ze goed voor jullie kindje zorgen. Ik kan me een beetje voorstellen dat jullie blij zijn dat het er 1 is, dit scheelt stress, toch?!

Liefs Mia

Geplaatst

Hai Mia

bedankt voor de heldere uitleg, ik dacht dat jij het wel had gekregen.

Wij zijn er ook nog niet over uit, willen daarom eerste nog een geod gesprek met de arts, bij mij lag het ook niet aan de baarmoederhals die te snel te kort werd, met 3 dagen voor de bevalling was deze nog goed en de baarmoedermond was ook nog rustig.

Van prolutoninjecties heb ik inderdaad ook gehoord en ook al eens aangekaart maar dat wordt alleen gedaan bij een misgelopen zwangerschap van een kindje, niet na het verlies van een meerling. Wel heb ik gedacht om eventueel met 16 weken mijn preogesterongehalte te laten meten.

We zijn inderdaad erg blij dat het er eentje is, en mede ook dat we er toch 2 terug hadden laten plaatsen.Ik mis onze jongens ook enorm , dat gevoel wordt niet minder maar het is wel fijn om naast het gevoel van verdriet en het gemis ook weer een lichtpuntje te hebben.

Groot gelijk dat je niet meer werkt, je collega´s begrijpen dat vast wel hoor, jullie, de kleine en jij staan op nummer 1!!!

Heerlijk dat je al weer 13 weken bent!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden, ik vlei hier voor het eerst op de sofa neer. Zit een stuk relaxer dan het wachtbankje.

Het is wel grappig want vanochtend heb ik nu ook over gegeven en het was de eerste keer in mijn leven dat het niet erg was.

Babs ik ben zo blij voor jullie, proficiat met je echo en geniet meid!!

Hugx Mo

Geplaatst

Babeth toch een geruststelling dat het er 1 is, maar kan me jullie blijdschap en dubbele gevoel wel voorstellen. Jullie jongens zorgen goed voor de nieuwe kleine!!!!!!! die heeft 2 grote broers die hem/haar beschermt.....

Wij zijn vandaag 6 weken!!!!!!! Al op de helft van de 12...... Positief blijven he hihi. Van ons mag de kerst snel voorbij zijn. Maandag............. is het onze dag...... Wij gaan uit van 2 tot het tegendeel bewezen is hihi. 1 is ook heeeeeeel welkom hoor, zijn we net zo blij mee.

Geplaatst

Hoi Moto

de ochtend is voor jou dus al goed begonnen haha. Spugen heb ik nog niet een keer hoeven doen.

Ik ben ook enorm blij voor jou hoor, natuurlijk voor iedereeen!!!! Je kijkt natuurlijk ook enorm uit naar de eerste echo, spannend!!!

Fijn he San, alweer op de helft van het eerste trimester, top! Stoer dat je durft te zeggen dat je uitgaat van 2, ik hoop wel dat je niet teleurgesteld zal zijn (ik hoop niet dat je het verkeerd opneemt) als het nu toch eentje blijkt te zijn, want die kans is natuurlijk wel groter......maar ik weet zeker dat je smelt bij het zien van een kloppend hartje, of het er nu een is of 2 zijn.

De kerst is zo voorbij en dan is het jullie moment, ik hoop dat je al wat op tijd mag komen?

dames, fijne dagen

liefs

Babeth

Geplaatst

Nee hoor Babeth ik begrijp het niet verkeerd hoor. Wij zouden met 1 net zo gelukkig en blij zijn. Is eerlijk gezegt ook praktischer en scheelt weer iets geld. Dus alles is welkom..... meer dan welkom.......

Maar ook vandaag weer roze afscheiding gehad en hele dag de buik gevoelt. Begin ook last van opstipatie te krijgen dus dat kan er ook mee te maken hebben. Het blijft spannend. Weer bijna een dag voorbij en het is bijna maandag half 10!!!!!!!

Geplaatst

fijn dat je het goed opgevat hebt, ik voel mijn buik ook hoor maar minder als eerst, is ook niet vreemd, alles is al eens opgerekt geweest.

Jij hoort waarschijnlijk bij de dames die een gevoelig bm hebben en daardoor ook wat bloedverlies hebben, geniet van de dagen, van je hummel(s) en erg fijn dat je al erg vroeg een echo hebt!!!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden