Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben net terug van mijn tweede echo. Met de kleine uk is gelukkig alles goed. Ben nu 8 weken en 6 dagen en de kleine was 24,4 mm. Het hartje klopte wild en we zagen op een gegeven moment zelfs een voetje schoppen. Mijn moeder was mee (man moest helaas werken) en die vond het ook prachtig. In haar tijd bestonden die echo-apparaten natuurlijk helemaal niet.

Zal gelijk het lijstje even bijwerken

Echo datum

Liesje: 15 april derde echo

Lisa: 18 april eerste echo

Bianca: 19 april derde echo

Eef: 22 april intake combinatietest + derde echo

Jacqueline: 26 april derde echo

Emily : 29 april eerste echo

Wanneer uitgerekend

Jacqueline: 4 november

Bianca: 14 november

Liesje: 14 november

Eef : 16 november

Lisa: 2 december

Emily : 15 december

Geplaatst

Eef, dat klinkt super. Ukkie groeit goed dus. Lijkt me ook heel bijzonder om samen met je moeder naar de echo te gaan. Je hebt wel al best snel weer de volgende echo en ook de combinatietest zie ik. Spannend hoor. Hoe voel je je verder?

Geplaatst

Gefeliciteerd met je mooie Echo Eef! Ik las dat de kans dat alles goed gaat met een kloppend hartje in de 8e week heel groot is (98,5%??). Geniet van dit fijne nieuws!

Liefs

Geplaatst

Ja, de verloskundige zelf zei inderdaad ook dat vroeger altijd gesproken werd van 12 weken voordat je de veilige fase hebt bereikt.

Maar ze zegt dat als je een kloppend hartje hebt bij 9 of 10 weken dit eigenlijk precies hetzelfde is. Garanties heb je nooit natuurlijk, maar die heb je ook niet na de 12 weken.

Inderdaad vrij snel weer een echo (dan weer in het ziekenhuis). Maar dat komt omdat we de combinatietest laten doen.

Geplaatst

Hoi iedereen!

Ik ben nieuw hier. Na een cryo uit mijn eerste ivf poging ben ik nu dus 6 weken zwanger. 26 april de eerste echo. Ik heb eerder een miskraam gehad bij 9 weken en 1 vroege bij 4 weken bij de verse terugplaatsing van mijn eerste ivf. Ik ben nu dus enorm zenuwachtig. Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes, wat me nog onzekerder maakt, maar nog ff volhouden tot de echo! Succes voor iedereen hier en sterkte voor bij wie het mis is gegaan.

Geplaatst

Hoi nalietje, gefeliciteerd en ik kan me heel goed voorstellen dat het spannend is. Ik herken trouwens dat je bijna geen kwaaltjes voelt en daardoor onzeker. Ik heb dat ook behoorlijk. Ik moet as donderdag voor een echo, dus ik kan niks anders doen dan afwachten...

Geplaatst

Lisa alvast heel veel succes voor donderdag, ik hoop dat alles goed is! Ik hou mezelf op de been met de gedachte dat bij mijn eerste miskraam ik echt heel misselijk was en mijn hcg heel hoog en het toen toch mis ging, nu niet misselijk, kan toch gewoon oké zijn, toch?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben eventjes niet geweest ivm pure onzekerheid tot de eerste echo...pfff wat duurden die weken lang.

Inmiddels hadden we afgelopen maandag de echo, en een prachtig kloppend hartje gezien. Wat een rijkdom! Traantjes hier hoor.

We hebben nu volgende week weer een echo met 8 weken, en de week erna weer met 9.1 weken.

Ook hier weer klein beetje spanning....gelukkig hoeven we niet lang te wachten dit keer met de echo's!

De rest van de meiden met een goede echo: ook proficiat!

De meiden die nog moeten: Heeeeeel veel succes!

Geplaatst

Hoi Freggel, dat snap ik hoor dat je de echo afgewacht hebt. Het lijkt me zo bijzonder om een hartje te zien te kloppen. Ik hoop morgen ook zulk goed nieuws te kunnen brengen. Wel fijn dat je zoveel echo's hebt. Hoe komt het dat je iedere week 1 hebt of is dat standaard bij jullie?

Nalietje, ik weet alleen dat iedere zwangerschap anders is. Dus ja, ook de kwaaltjes zijn iedere keer ander. Het is goed dat je nu positief kunt denken. Knap hoor! Ik duim voor je.

Hoe gaat het met alle anderen? Geen bericht is goed bericht ga ik maar vanuit.

Geplaatst

Hoi lisa

Ik wens je heel veel succes morgen op naar een kloppend hartje! Een aantal meiden van deze topic schrijven in uitgerekend oktober/november dus vandaar dat t zo stil is denk ik.

Ik hou t forum morgen in de gaten! Hoelaat moet je morgen?

Geplaatst

Hoi allemaal, hier weer een berichtje. Ik was niet in de gelegenheid om eerder te reageren, maar we hebben gisteren de echo gehad. Dit was zo'n bijzondere ervaring... Dit vergeet ik echt nooit meer. De gyneacoloog liep 25min uit dus mijn man en ik waren behoorlijk gespannen toen we eenmaal binnen mochten. De gyn maakte de echo en begon ineens vrij hard te lachen. Ik kon het scherm niet zien, dus ik lag daar vol zenuwen... Waarop ze zei "wat denk je?" Ik had nog niks door en zei tja, weet ik niet je lacht... Ja, zegt ze omdat ik twee!!! mooie volwaardige vruchtjes zie... Ze liet het scherm zien en ik voelde voor het eerst in m'n leven echt allerlei totaal verschillende emoties tegelijk. Ik was super blij, moest huilen, geschrokken en ook wel een beetje angstig en vooral totaal overdonderd.. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. We hebben tenslotte een escape-IUI gehad en de gyn vertelde ook nog dat de kwaliteit van het zaad van mijn man deze keer slechter was dan normaal. Ze vond het zelf ook heel bijzonder.

Oh ja, en toen keek ze even verder en wist ze me te vertellen dat er nog een veel kleiner vruchtzakje te zien was. Waarschijnlijk zijn er dus drie eicellen bevrucht geweest. Heel eerlijk gezegd ben ik wel een beetje blij dat de derde het niet gered heeft.. Een drieling had ik wel lastig gevonden. Niet dat ze niet welkom zijn hoor, maar twee was eigenlijk al een beetje een shock. Nu moet ik donderdag weer terug dit keer voor een intake bij het verloskundig-centrum. Ik blijf onder controle van de gyn, omdat het een tweeling is en dat meer risico's met zich meebrengt. Ik ben vandaag gelukkig vrij, dus ik heb nog een hele dag om dit te gaan bevatten. Fijne dag iedereen.

Bianca en Eef, ik kan dus waarschijnlijk ook mee gaan praten op het uitgerekend forum van november. Ik ben namelijk officieel 2dec uitgerekend, maar tweelingen worden eigenlijk altijd (als ze nog niet geboren zijn) voor deze datum gehaald. Dus dan wordt het november. Ik wacht eerst donderdag nog even af en dan kom ik misschien voorzichtig daar wel eens meepraten.

Geplaatst

Wauw lisa kippevel! Wat bijzonder! Jemig wie had dat gedacht. dat je van de iui zwangerwerd is al een wonder voor jullie laat staan iui met slecht zaad en nu een tweeling wauwwww! Wat zegt je vriend er van. Ben helemaal blij voor je dat de echo zo goed was. Hopelijk wen je snel aan het idee!

Tuurlijk kom je maar gezellig aanmelden in het topic gezellig! Geloof dat er binnenkort nog iemand zich komt aanmelden die begin dec uitgerekend is.

Succes donderdag en hopelijk wen je snel aan het nieuws!

Geplaatst

Jeetje Lisa wat leuk, echt super gefeliciteerd hiermee, vandaag lekker laten bevatten en wennen aan het idee van 2 maar dan heerlijk gaan genieten want dat is toch wel heel erg bijzonder in jou situatie, echt heel leuk gewoon 2 kindjes, geniet ervan

Geplaatst

Woww lisa! Jeetje mina, dat verwacht je helemaaaal niet! Je bent al reuze blij als je wát zag!Proficiat hoor!!!! Wanneer mag je weer voor de echo?

Ik krijg idd elke week echo voorlopig. Gewoon puur omdat ik zo verschrikkelijk onzeker ben. We hebben bijna 10 jaar gewacht op deze zwangerschap, en ik maak mezelf gek als ik lang moet wachten op weer een bevestiging.

Nogmaals super nieuws!!

Wij krijgen dinsdag weer een echo.

Geplaatst

Thnx meiden voor jullie lieve berichtjes.

Freggel, wij hebben as donderdag een intake bij het verloskundigcentrum met ook een echo (alle verloskundigen en gynaecologen sinds kort samen onder 1 dak in het ziekenhuis). Vandaar uit worden we doorverwezen naar het zorgpad "gynaecologie".

Ik snap je onzekerheid heel goed. Fijn dat het ziekenhuis zo meedenkend is en dat je gewoon wekelijks een echo mag hebben. Succes dinsdag, maar dat gaat goed komen!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik meld me aan voor dit bankje.

Heb gisteren op wachtdag 9 positief getest.

Vandaag voor de zekerheid ook nog een gedaan en deze is over duidelijk :zwanger:

17 mei de eerste echo........

Hopelijk dat er nog meerdere meiden van het bankje april samen met mij hier plaats nemen!!!!

Liefs Linda

Geplaatst

Hier weer een stukje dichter bij de 12 weken. Gisteren weer een echo gehad bij de intake voor de combinatietest. Uk lag qua lengte keurig op schema en alles zag er goed uit.

Gelijk bloed laten prikken voor de combinatietest en dan 6 mei de nekplooimeting. Dan is ook de magische 12 weken grens inmiddels bereikt. Heerlijk!

Geplaatst

Ik heb donderdag de eerste echo, ben zo zenuwachtig.... het wachten lijkt eindeloos te duren.

Ik heb sinds een paar dagen enorme last van mijn kuiten, weet iemand of dit bijwerkingen progynova of utrogestran kunnen zijn?

Geplaatst

Hoi Linda, welkom en gefeliciteerd. Spannend hoor. Op naar de 17e!

Jeetje Eef, alweer bijna 12 weken. Het lijkt nog niet zo lang geleden dat we op het wachtbankje van maart zaten.

Nalietje, spannend hoor. Ik herken dat gevoel helemaal. Had ik vorige week ook heel erg, maar als je dan de echo hebt gehad verdwijnt (althans bij mij dan) dat gevoel ook wel. Ik heb donderdag m'n tweede echo bij de intake voor het verloskundig centrum dus ik zal voor je duimen. Succes, nog maar twee daagjes! Overigens dat van die kuiten weet ik niet. Ik zou het gewoon ook even vragen donderdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden