Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik ook meekletsen, ik ben op 12 juli uitgerekend van ons tweede wondertje!! Ik had van de week al getest met de kruitvat op wachtdag 9 en gisteren heb ik ook nog een clear blue gedaan die dus ook positief was!! Ik ben nu al heel erg misselijk en heb een goed gevoel over de zwangerschap dus ik hoop dat mijn gevoel me niet bedriegd natuurlijk. Maar voor nu, lekker ZWANGER!!

Heerlijk gevoel he meiden!! Ik mag van het ziekenhuis pas zaterdag testen dan is het 18 dagen na de terugplaatsing dus ga het weekend nog even zo'n digitale test doen en maandag het ziekenhuis bellen voor een eerste echo...

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hoi Allemaal

We hebben vandaag de uitslag gekregen HCG waarde was 600, ik ben heel erg blij.

Op 22-11-2010 staat onze eerste echo gepland erg spannend, de eerste stap is gezet en nu nog 12 weken volhouden.

Dames ( Sheenana en Jolanda ) nogmaals gefeliciteerd. En Denise ik hoop dat het vandaag goed is gegaan.

Wij hebben in 4 jaar tijd 6 iui behandelingen gehad, 1 IVF ( zwanger en bevallen van een prachtige dochter )

Dit jaar 3 Cryo behandelingen en drie IVF behandeling, en hopelijk is het bij drie keer eindelijk goed.

Dames sterkte de komende tijd.

gr. remci

Geplaatst

Remci, wat een goede uitslag, gefeliciteerd! Nu lekker genieten... en op naar de echo!

Jem1979, Welkom hier en ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik vind het tijd worden voor een lijstje. Joepie! eindelijk staan we ook een keer op een zwangeren lijstje! hihi.. wat kan je van dat soort dingen al blij worden hè?!

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci -

Echo's

Saskia81 - 25 november

Remci - 22 november

Geplaatst

Hee meiden,

Op de echo was nog niet veel te zien.

Ik moet nu volgende week woensdag weer terug komen voor een nieuwe echo! Dus het wordt weer spannend!

Wil iemand op het lijstje zetten dat ik op 10 november de echo heb! Kan vanaf mijn iPhone niet...

@ Remci en jem gefeliciteerd op maar een goede echo...

@ sheenara wat een mooie uitslag als dat geen tweeling is!

Ik ga naar bed de wekker gaat om 5 uur...

Groetjes Denise

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci -

Echo's

Denise1977 -10 November

Saskia81 - 25 november

Remci - 22 november

Geplaatst

Hoi Jolanda, yes steeds meer mammies erbij! Gefeliciteerd en welkom.

Remci wow ook al zo'n hoge waarde, heb jij er ook 2 teruggeplaatst gekregen? Spannend he wachten tot de echo..

Saskia, leuk he zo'n uitgerekend-lijstje. Andere lijstjes vond ik nooit zo leuk, vooral als je weer een rode regel werd. Maar deze wel!

Denise, jammer dat je nog niet veel zag op de echo maar is natuurlijk erg vroeg denk ik he? Nou op naar de volgende echo dan he!

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci -

Echo's

Denise1977 - 10 November

Remci - 22 november

Sheenara - 23 november

Saskia81 - 25 november

Geplaatst

Hoi

Wij hebben ook twee terug plaatsingen gehad het blijft dus spannend.

Ik ben uitgerekend op 12-07-2010

Nog twee weken en 6 dagen voor de echo, ik kan niet wachten.

meiden, jullie ook succes met wachten op de eerste echo

gr. remci

Geplaatst

Remci jij ook gefeliciteerd!! Ook op 12 juli uitgerekend. Hoe zat het trouwens bij jullie allemaal... Wij mogen eigenlijk pas zaterdag testen dat is dan 18 dagen na de punctie maar heb dus gisteren 14 dagen na de punctie dik positief getest.. Ben alleen bang nu alsnog ongi te worden.. Heb verder wel flink kwalen zoals moeheid en misselijkheid hoor maar gelijk toch weer met vlagen zo onzeker, herkennen jullie dit?

Geplaatst

Remci, ik denk dat je een jaartje later bent uitgerekend. ;) Spannend hè het wachten op de eerste echo. Nog maar een paar weekjes.

Jem1979, Ik heb ook eerder getest hoor, wij mochten 17 dagen na de punctie testen, dat was maandag maar ik had zaterdag al getest. In een normale cyclus van 28 dagen wordt je 14 dagen na de eisprong ongi en kan je dus testen. Vanuit het ziekenhuis nemen ze gewoon het zekere voor het onzekere en vragen ze je nog langer te wachten. Ik denk dat er maar weinig meiden zijn die dat ook echt volhouden. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je te vroeg getest hebt. Probeer er van te genieten.

Geplaatst

Ik heb me net op de site aangemeld voor moeders voor moeders. Ben benieuwd wanneer ze gaan belllen.

Heb wel getwijfeld of ik niet nog wat wou wachten, maar ik heb het zo vaak gebruikt, wil zo veel mogenlijk terug doen.

Het voelt wel als een hele stap... pfff.. stomme onzekerheid ineens.

Geplaatst

wow remci dus misschien ook wel 2 dan he? Aftellen tot de echo!

jem1979 ik denk dat er meer meiden zijn die eerder testen dan die netjes wachten tot de testdatum ;-)

Ik begon zelfs al op dag 5 na TP, (maar ik heb dan wel cryo's gekregen die al 4 dagen oud zijn) dat deed ik omdat ik wat bruinverlies had en toen zag ik opeens een heeeeel licht streepje, nou toen was het hek van de dam ik heb er elke dag een test tegen aan gegooid en de streep werd gelukkig elke dag donkerder. Op dag 12 mocht ik naar het ziekenhuis een bloedtest doen, en ook al had ik een positieve test ik was zoooo zenuwachtig! Was dan ook erg opgelucht toen ze belde met de goeie uitslag. Wat betreft moe en misselijk heb ik ook maar komt en gaat. Die onzekerheid herkennen we zeker allemaal hier, dat blijft denk ik helaas nog wel even, misschien totdat we de echo gehad hebben dat het daarna steeds beter gaat?

Ik probeer wel te genieten, heb meteen zo'n zwangerschapsdagboekje gekocht dat je elke dag wat kan opschrijven, erg leuk er staan ook weetjes en tips in.

Ja moeders voor moeders, aan de ene kant denk ik zal ik meedoen, aan de andere kant twijfel ik nog van ben ik te vroeg ofzo..

Geplaatst

Ik heb er vanmorgen nog een test tegenaan gegooid van de kruitvat en hij was al veeel duidelijker dan die van afgelopen zondag. Ben dus helemaal blij!!

Hebben jullie wel gelijk het ziekenhuis gebeld of daarmee wel gewacht tot je na de officiele testdatum was??

Moeders voor moeders wil ik ook weer gaan doen deze keer, vorige keer ook gedaan dus nu weer. Ik ga me volgende week daarvoor opgeven denk ik. Spannend bij sommige die 2 cryo's teruggeplaatst hebben gekregen tot de eerste echo. Voor degene met 1 embryo is het natuurlijk ook spannend hoor!! Ik wil eigenlijk pas een echo met 8 weken omdat je dan echt wat kan zien dat had ik bij Myrthe ook en vond dat super! Geen idee met hoeveel weken je normaal een echo krijgt na een icsi of ivf weten jullie dat?

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Jolanda, heerlijk he al die positieve testen! Bij ons in het ziekenhuis is er standaard na 12 dagen een bloedtest, dus hoefde niet te bellen. Dat was wel 2 dagen na mijn testdatum (NOD). Wat betreft de echo's zie wel verschillen hier op het forum qua ziekenhuis. Bij mij zeiden ze het hartje klopt tussen de 5-7 weken dus willen ze het liefst de echo vanaf 7 weken doen, dan zie je als het goed is dus ook het hartje kloppen. Dat blijft toch het spannendst denk ik, en natuurlijk ook of het 1 of 2 zijn. Nou ja nog 19 nachtjes hahaha ik tel de dagen af hoor! p.s. maak jij die taarten? geweldig!

Geplaatst

Ik heb het ziekenhuis gebeld op de dag dat ik moest testen van het ziekenhuis. Bij ons doen ze het ook vanaf 7 weken de echo. Ik moet nog bijna een week langer wachten omdat onze arts er dan niet is ofzo.

Maar ja... na zolang wachten kunnen die paar daagjes er ook nog wel bij. Heb even geteld, nog 21 nachtjes.. hebben we weer iets om naar af te tellen.

Dinsdag komt moeders voor moeders. Ben benieuwd!

Jolanda heb even op de hyve gespiekt en inderdaad zeg. Mooie taarten, lijkt me geweldig om te doen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren en vandaag heb ik een heel klein beetje bruine afscheiding gehad waardoor ik toch wel onzeker wordt.. Heb wel een test gedaan die wel een stuk duidelijker is geworden dan afgelopen donderdag weer dan zal het toch wel goed zijn he?

Zal de foto er even bij doen dan kunnen jullie het verschil zien.. De bovenste is dus van zondag, de andere van donderdag en de onderste is van vanmorgen.

Hoe voelen jullie je verder??[ATTACH=CONFIG]210[/ATTACH] groetjes jolanda

Geplaatst

Hoi meiden

Jolanda ik vind het heel erg grappig om te lezen dat we allebei op 12-07-2011 zijn uitgerekend. Ik heb op 22-11-2010 onze eerste echo. Ik probeer er niet aan te denken en gewoon mijn ding te doen.

Ik merk wel dat ik wat moe ben, maar niet zorglijk.

Iedereen succes met wachten.

gr. remci

Geplaatst

Hoi meiden,

Jolanda, ik heb het ook gehad vorige week. Af en toe wat bruine afscheiding. Maakte me ook erg onzeker, maar het is nu weer helemaal weg. Hopenlijk trekt het bij jou ook snel weg, want ook al weten we dat het niets hoeft te betekenen. Het is toch fijner zonder...

Hier wordt ik wel steeds vaker misselijk, ook al is er nog niet echt structuur in te ontdekken. Voor het eten, na het eten, 's morgens, 's middags of 's avond. Het komt en het gaat. Er is geen pijl op te trekken.

Ben benieuwd hoe erg het gaat worden. Het is nu nog goed te doen, maar ze zeggen dat het rond de 6 weken veel erger wordt.

Liefs Saskia

Geplaatst

Jolanda, die testen zien er goed uit. Afscheiding is supervervelend maar hoeft niet altijd wat te betekenen, hopelijk gaat het snel over.

Misselijkheid heb ik niet echt, wel veel honger! Ben soms wel benieuwd of het nog gaat komen al die kwaaltjes naarmate het HCG stijgt...

succes allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

De bruine afscheiding is gelukkig weer helemaal weg sinds gisteren dus het heeft maar 2 dagen geduurt en was echt wel weinig maar je wordt er inderdaad onzeker van.

Hier ook nog niet echt misselijk, meer met vlagen eigenlijk. Nu heb ik wel weer honger. Borsten gaan ook steeds meer pijn doen! Morgen over 3 weken de echo! Heb er zin in!

Geplaatst

Hoi meiden,

Jem, wat fijn dat de bruine afscheiding weer weg is. Dat is toch prettiger ook al weet je dat het niets hoeft te betekenen. Ik zie in je onderschrift dat je al een afspraak hebt gemaakt met de verloskundige, ik denk dat ik vrijdag ofzo maar ga bellen.

Hier is gister moeders voor moeders geweest. De test zag er weer prima uit (toch wel weer een opluchting) Vrijdag mag ik gaan beginnen met sparen want dan zit ik op 6 weken. Leuke cadeautjes gehad. Een tijdschrift, een nachtlampje en een armbandje. En natuurlijk de test in zo'n leuk gefeliciteerd kaartje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden