Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden..... Ik krijg een heeeeele dringende behoefte aan FOTO'S!!!!

Als ik dan mijn eigen kleintje nog niet kan zien, wil ik op z'n minst wel de kleintjes zien die al wel het licht hebben gezien!!!

Misschien dat de andere kleintjes dan ook wel willen komen...

Hier dus ook nog geen verdere activiteit. Ik denk niet dat Frummel 11-7-11 ook een leuke datum vind...

Is er ondertussen iemand nog stiekem tussenuit geknepen??

Ik krijg een beetje de zenuwen voor Saskia.. Ik hoop dat alles goed gaat, maar ze is al zo'n tijd niet geweest.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Remci; kan me voorstellen dat het druk is met drie kids, wauw respect hoor!

Naomi; helaas ook vandaag weer niks, misschien iemand anders die al bezig is???

Simba; irri he dat wachten, jaaaa wil eigenlijk ook wel foto's zien!!

Sterker nog, ik kom net uit het ziekenhuis en had een afspraak met 2 aardige jonge artsen die erg meelevend waren. Ze vroegen wat ik wilde, en ik zei nou in ieder geval dat je me onderzoekt of er al wat 'aan de hand is'. Zo gezegd zo gedaan, bah geen prettig gevoel zo'n inwendig/uitwendig onderzoek als je hoogzwanger bent en het bloedheet hebt. En wat kwam er uit: niks noppes nada, er gebeurt helemaal niks!! Geen verweking, geen ontsluiting gewoon niks. Tja dat is zoo balen he. Ze gaf me de volgende opties: afwachten tot donderdag dan weer terugkomen en kijken of er spontaan iets gebeurd is, dan inleiden met een ballonnetje (wat ze afraadde ivm ellenlange procedure die op niets zou kunnen uitlopen in mijn geval), of een keizersnee inplannen. Nou dat was weer teleurstellend dus, ik vind het zo moeilijk, maar dacht nou ja dan kom ik donderdag wel terug en hakken we dan de knoop door (ze zou nog even overleggen met hoofd gynaecologie). En eigenlijk nu ik thuis zit en dit zo opschrijf, met mijn vriend, zus en moeder erover gehad te hebben denk ik eigenlijk tja hoezo zou je nog tot donderdag wachten??? Eerlijk gezegd geloof ik niet dat er in die paar dagen nog iets spontaan gebeurd, ballonkatheter raadt iedereen af, dus ja donderdag is het wsch nog hetzelfde en kan ik alsnog kiezen voor een keizersnee. Ik denk dat ik morgen ga bellen met die arts en ga vragen wat ze met de gyn heeft besproken en ga dan denk ik een afspraak maken voor een geplande keizersnee. Pfff ben een beetje teleurgesteld maar wil niet weer zo'n drama als bij mijn zoon (smalle bekken, geen goede indaling, grote baby, 30uur weeen, 2 uur persen en spoedkeizersnee). Iedereen vraagt nu steeds baal je niet?? Je had dan al eerder je kind kunnen hebben, maar ja wat heb ik daar aan!! Ik heb een keuze gemaakt waar ik achter stond, alleen moet ik nu weer nieuwe keuzes maken. Nou jullie zijn op de hoogte, sorry voor het lange klaagverhaal maar heb t even gehad nu.

Geplaatst

Oh sheenara wat een tegenvaller...

Snap dat je giga baalt! Hou je ons op de hoogte... En rustig aan hè! Oh wat ik nog wilde zeggen mijn vriendin heeft ook een balonnwtje gehad en bij haar begon de bevalling toen na 8 uurtjes ofzo... Misschien geeft het je hoop... Sterkte ermee!!!!

Liefs oh hier ook nog niks trouwens alleen veel harde buiken! Gaan woensdag kijken of de baarmoedermond al is verweekt en anders moet ik (ook) een balonnetje waarschijnlijk. Nou ja hou ons allemaal op de hoogte iedereen enne fotos van de baby's zou erg erg erg leuk zijn ben zo benieuwd!!!!

Geplaatst

Ik kreeg net een mailtje dat de eerste van de bevalligscursus is bevallen.... Ze was 1 dag voor mij uitgerekend, dus nu ben ik aan de beurt... toch?

Geplaatst

Hier ook alles nog rustig... Vandaag weer een hele dag kunnen werken.

Ik vond vandaag eigenlijk ook wel een mooie datum.... De kleine blijkbaar niet!

Heb wel t idee dat er een zenuw in m'n bil bekneld zit... Zo in ene. T steekt steeds door nr m'n been... Ik lijk met lopen wel een oud wijf zo!! Ha ha.

@sheenara, had t zo voor je gehoopt meid! Ik snap dat t nu een tegevaller is, nu je gehoord hebt dat er ook nog niks verweekt is.

Ik blijf voor je hopen en duimen draaien dat t alsnog voor donderdag spontaan begint...

@ simba, ook geen 11-07-11 voor jullie frummel...

@ begina, zijn je harde buiken pijnlijk of vervelend?

Ik heb wel t idee dat de kleine hier meer is gaan zakken, of gewoon vervelend ligt. Kan in ene haast niet meer bukken!

Voelt echt alsof t kind dan dubbel gedrukt word. Eigenlijk moeten m'n nagels wel heel nodig gelakt worden... Mmmmmm lastig! Hihi

Nou meiden, fijne avond en toi toi toi

Geplaatst

Nee niet pijnlijk alleen vervelend!!! Vannacht wel veel ongi krampen gehad... Zouden het wat voorweeen zijn??? Ik begin al ongeduldig te worden dus leef erg mee met de meiden die al rond de uitgetekende datum zitten!!!!

Ik duim voor iedereen dat het niet lang meer zal duren en we snel onze gezonde baby'tjes mogen knuffelen!!! Sterkte!!!

Geplaatst

@ Sheenara: Ow wat leef ik met je mee zeg! Dat is geen klagen hoor...gewoon even lekker je hart luchten. Het is ook zo logisch als wat. Weer een keus moeten maken is niet gemakkelijk. En natuurlijk wil je ervan uitgaan dat het spontaan begint toch.... nou hopelijk gaat het toch nog rommelen eerdaags voor donderdag. Zoals gezegd duim ik nog steeds voor je.

@ Simba: Wat leuk dat de eerste "cursus"baby zich al heeft laten zien. Bij ons op de cursus ben ik de eerste die moet bevallen dus van mij mag ie komen hoor hihi. Morgenavond de laatste bijeenkomst alweer, is erg hard gegaan en heel leuk.

Ik moet vanmiddag naar de vk dus ik ben benieuwd wat er gezegd wordt. Hopelijk helemaal ingedaald. Ik heb wel een harde buik, af en toe menstruatieachtige pijntjes maar die felle steken heb ik sinds zondag niet meer gehad. Het zal allemaal nog wel even duren heb ik het idee. Mijn mannetje kan ook al niet meer wachten en verheugd zich zo enorm op de kleine.

@ Begina: Ja ik vraag mij dus ook af hoe dat moet voelen. Soms trekt het wel samen maar ik ben zo ontwetend wat dat betreft dat ik dan denk ach ben me gewoon aan het uitrekken ofzo. Weet ik veel haha. Wil ook niet bij elk dingetje mezelf gek maken van wat ik voel... hihi.

De rest van de meiden ook weer heel veel succes....

Liefs Lianza

Geplaatst

Vandaag weer bij de vk geweest. Kleine lag goed ingedaald, maar nog steeds met de benen elk een andere kant op!!

Hoe bedoel je lenig en eigenwijs??!!

Hopelijk heeft dit verder geen gevolgen voor de bevalling.... Meestal draaien ze wel goed tijdens de bevalling werd er gezegd.... Mmmmmm

Verder bij iedereen alles nog rustig?

Lees wel allemaal voortekenen als harde buiken en ongikrampen.... Mmmmmmm benieuwd dames!!

Toi toi toi

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja spannend lees bij jullie toch wel de voortekens he krampjes harde buiken etc. Succes allemaal!

Lianza succes vanmiddag bij de vk

Naomi wat grappig van die benen hihi die kleintjes doen echt waar ze zin in hebben

Hier het verlossende woord: ik krijg vrijdag een keizersnee!!!!! Yeah ik ga eindelijk mijn dochtertje zien. Weet nog niet hoe laat maar hou jullie op de hoogte :-)

Liefs Sheenara

Geplaatst

@ shhenara: jee, spannend hoor!! Vrijdag heb je in elk geval jullie dochter in je armen!!

Mocht t nou voor die tijd nog spontaan beginnen, wordt het dan een "gewone" Bevalling of gaan ze dan ook over op een keizersnede?

T einde vd zwangerschap is in elk geval in zicht!

Geplaatst

Oh sheenara wat ontzettend spannend!!! Ik ga voor je duimen op een goede keizersnee en een super herstel en een wolk van een baby!!! Sterkte de aankomende dagen!!! Spannend!!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Dank jullie meiden tis zeker spannend!

Naomi ik weet niet als t spontaan zou gebeuren of het dan gewoon wordt, denk in 1e instantie mssch proberen. Maar heb er een hard hoofd in dat er nog iets gaat gebeuren voor vrijdag hoor.

Groetjes

Geplaatst

Spannend Sheenara!!!

Hier nog niets verder. Vandaag is er hard gewerkt in huis, auto naar de garage.

Ik heb niet zoveel gedaan, maar toch even teveel denk ik, mijn onderrug is killing me...

Vanavond dus lekker op de bank en vroeg naar bed...

Geplaatst

Is er vanacht nog iemand tussenuit geknepen om te bevallen???

Ik iig niet, maar ik heb wel heerlijk geslapen.....

Geplaatst

Ik ook niet hahah. Ben wel zojuist bij de gynaecoloog geweest.

De baby doet het super en ligt helemaal goed ingedaald. ook is de baarmoedermond al aardig aan het verweken. Hij kon het hoofdje al goed voelen.

Omdat het nog niet genoeg is verweekt om de vliezen te breken in overleg besloten om te wachten tot maandag. Als het dan nog niet uit zichzelf is geboren zal ik dan worden ingeleid. Hopelijk alleen vliezen breken en begint het dan vanzelf maar ik duim dat het gewoon morgen of het weekend vanzelf begint.

Wat spannend he... Ik ben zo benieuwd wanneer het eerste goede nieuws weer hier verschijnt. En hoop wel op een paar mooie fotos van de wondertjes!!!

Meiden sterkte en hoop snel goed bericht hier te lezen..

Geplaatst

Hoi Meiden,

De afgelopen 2 dagen in het ziekenhuis geweest voor controles. Gisterenmiddag had ik een afspraak bij vk en aan de hand van mijn klachten werd ik gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoek. Dus gisteren rond 5 uur daar aangekomen en er is een hartfilmpje gemaakt van de kleine, bloed geprikt, urine nagekeken op eiwitten en dat zag er prima uit. Alleen mijn bloeddruk was te hoog. (onderdruk 100 bij vk en was 90 in zkh) Tegen 8en weer naar huis en moest vandaag dus terug komen voor dezelfde onderzoeken. Ze wilden het goed in de gaten houden.

Ik kom net terug en er zat een klein spoortje eiwit in urine en bloeddruk was nog steeds iets te hoog.

Blijk wel voorweeën te hebben zoals ze zagen op monitor maar ik voel daar bar weinig van. Niet echt vervelend ofzo. Het is dat ze het zeiden maar verder merkte ik weinig... ja die gevoelens van menstuatiekrampjes enzo. Voel ze nu wel vaker.

Vrijdag moet ik terug komen voor weer dezelfde onderzoeken en ik sta voor maandag ingepland om ingeleid te worden. 06.30 aanwezig zijn!! Das optijd! Spannend..... joepie volgende week is beeb er! (als het zelf al niet eerder komt hihi)

Succes meiden,... ik ga liggen...ben helemaal op.....

@ Begina... voor jou is het ook al spannend zeg! Toi toi toi

Liefs Lianza

Geplaatst

wauw Lianza en Begina wat spannend zeg! Jullie zijn allebei maandag dus aan de beurt superrrr. Wie weet gebeurt er dit weekend nog iets spontaan....

Simba lekker geslapen is altijd mooi meegenomen in dit stadium ;-)

Geplaatst

Lianza haha wat toevallig ik moet me ook maandag half 7 melden.. spannend he..

Nou misschien worden die van ons dus wel allebei geboren op 18 juli.

Ik hoop eigenlijk een beetje dat het het weekend begint maar ga er maar niet vanuitl..

Ik blijf iedereen hier volgen.. wordt nu wel erg spannend hoor!!!

Liefs

Geplaatst

Begina: ja grappig zeg... dezelfde tijd... vind het ook wel een mooie datum eigenlijk haha. Spannende dagen dus voor de boeg of het zelf komt en anders sowieso maandag... raar idee he.

Geplaatst

Ja zeker heel raar idee. Ik zie er naar uit maar ook wel een beetje tegenop haha. Komt vast helemaal goed maar vind het wel heel heel heel spannend!

Jij???

Liefs

Geplaatst

Tjonge jonge, wat een ontwikkelingen in ene....

Straks ben ik de enige die spontaan bevalt... jeetje wat een hoop ks en inleidiingen zeg..

Ennuh.. tukken jullie niet ofzo? Ik ben net weer heerlijk 2 uurtjes mijn bed in geweest. Ook al heb ik een goede nacht geha. Ik vind het heerlijk en slaap vaak ook echt even.

Geplaatst

Jeetje, meiden, wat een ontwikkelingen.... Spannend hoor al die evt inleidingen!!

Hier hoop ik momenteel eigenlijk dat de baby nog even blijft zitten!!

Onze stoere vent heeft sinds vannacht/vannochtend 40 graden koorts!!

Ben heel erg bang dat hij de waterpokken of zesde ziekte o.i.d onder de leden heeft.... (door welke gevallen ik om me heen hoor en waarmee hij dus in contact is geweest bijna 2 wk terug)

Als t zo is dat hij dit nu heeft/krijgt, is dat gevaarlijk voor de baby. ( waterpokken is tensltte een herpesvirus...). Kan ook nog wel minstens 10 dagen besmettelijk zijn vanaf nu.....

Het lijkt me een moeilijke situatie mocht dit zo zijn. Zou t erg sneu vinden als hij niet bij de kleine mag komen... En hoe moet je dat gaan oplossen??

Maar de kleinecmag t echt nog nietkrijgen.... Misschien maak ik me te druk, en valt t mee, is t gewoon een klein griepje, maar het was fijner geweest als hij nu even geen koorts zou hebben!!

@ simba, de dagen dat ik niet werk, tuk ik zeker 's middags!! Ga ik lekker tegelijk met. Ons zoontje slapen. (en dat is gelukkig een slaapkop!!)

Nou meiden succes allemaal!!

Geplaatst

@ Begina, ja ik vind het ook reuze spannend. Ik probeer er niet teveel aan te denken (ahum). Mijn mannetje is helemaal in de jubelstemming al. En toch, aan de ene kant heb ik er juist zin in omdat ik die kleine zo graag wil zien. Aan de andere kant...kunnen we die weeën gewoon niet overslaan en gewoon beeb in armen geworpen krijgen hahaha. Ja ik zie er dus ook wel tegenop.

@ Simba, ik doe echt wel veel tukkies haha. Anders trek ik het gewoon niet een hele dag. Vanavond laatste avond van cursus dus moet ik weer even energie opdoen. Maar vandaag lijkt wel of ik de slaap niet kan vatten. Heel spannend of het nu uit zichzelf gaat beginnen voordat ik maandag ingeleid ga worden. Lekker veel afleiding zoeken....

@ Naomi: zielig van je zoontje zeg. Ik hoop dat ie toch opknapt en niet hetgeen heeft wat je beschrijft. Heel veel beterschap voor je zoontje.

@ Meiske: Bedankt.... steun is altijd welkom :)

@ Sheenara: nog 2 nachtjes slapen!! :-)

Ik hou jullie op de hoogte....

groet Lianza

Geplaatst

Sheenara, vrijdag al? Spannend joh! Heel veel sterkte alvast.

Begina en Lianza, bij jullie gaat het nu ook snel.

Simba, al weer aan het slapen? Foei toch ;-)

Geloof dat ik dit topic komende dagen goed in de gaten moet houden.

Naomi, ga je pb zo beantwoorden hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden