Jump to content

Slechte kwalitEIt: Wie ervaring met Menopur?

Recommended Posts

Posted

Hi meiden,

Ben net nieuw (zie 'Even voorstellen' voor mijn verhaal) en ga volgende week voor de 2e IVF behandeling.

(na 11x clomid, 6x IUI - waarvan 1x raak, helaas mk - en een mislukte IVF).

De vorige IVF is mislukt: weinig follikels, slechte kwaliteit embryo's.

Nu heb ik menopur 225 voorgeschreven gekregen en vroeg me af wat de ervaringen zijn...

Hadden / zijn jullie bijvoorbeeld:

- meer eitjes?

- meer bevruchtingen?

- zwanger geraakt????

xxx Juulz

Ben benieuwd!

Guest Sannie66
Posted

Hallo Juulz, welkom hier.

Je zult heel wat ervaringen kunnen vinden alsook een klankbord.

Ik heb Menopur gebruikt, dit ivm leeftijd. Meer eitjes zul je er niet door krijgen; Menopur wordt meestal voorgeschreven om de kwaliteit van de follikels/eitjes te verbeteren. De bevruchtingen gingen bij ons altijd goed. Heb 2x IVF gedaan en allebei 9 follikels met 4 eitjes. 1e Maal 2 bevruchtingen en een tp van 2 emmies. Afgelopen maart 4 bevruchtingen, 3 doorgedeeld en ook een tp van 2 emmies. Nu moet ik hierbij melden dat het zaad van mijn partner in die maanden heel erg verbeterd was en ik een combi van Gonal en Menopur toen heb gebruikt... en ben nu 34,5 weken zwanger !

Succes met de volgende IVF!

Posted

Welkom Juulz,

zoals Sannie al zegt wordt Menopur gebruikt voor betere kwaliteit en niet voor de hoeveelheid.

Ik heb dit de eerste ivf gespoten omdat het zkh dit standaard gebruikt. Bij mijn 2de ivf in een kliniek spoot ik Puregon.

Uiteindelijk had ik meer resultaat met Puregon.

Wat bijwerkingen vond ik Menopur verschrikkelijk toch is besloten dat ik dit de volgende keer weer ga spuiten omdat ik nogal heftig reageer op Puregon.

Het scheelt ook per maand met de kwaliteit.

Veel succes met jullie aankomende poging.

Posted

Ik had met menopur meer rijpe eitjes, dus uiteindelijk niet alleen in kwaliteit maar ook in kwantiteit een betere opbrengst. Met Gonal-f telkens maar één of twee bruikbare eitjes (ook bij 13 follikels), met menopur de ene poging 13 rijpe eitjes (7 bevrucht) en de laatste poging 9 rijpe eitjes (100% bevrucht). Van de laatste poging ben ik ook zwanger geraakt, maar dat kwam in ons geval ook vooral doordat het zaad veel beter was. Het moet uiteindelijk natuurlijk beide kloppen...

Posted

Mijn eerste ivf heb ik 225 puregon gespoten. Opbrengst 2 follikels en een kleintje, wel 2 bevruchtingen. Maar helaas een 3 en een 2 cellige. Geen zwangerschap

Nu tweede poging

300 eenheden menopur. 4 follikels, 3 eitjes en 2 bevruchtingen... Maar wel een 7 en 6 cellige!!

Zit nu in de wachtweken van de 7 cellige

Ze verwachten met menopur niet meer eitjes, maar een betere kwaliteit.. En tot nu toe is dat bij mij gelukt.

Posted

Dank voor jullie reacties meiden!

Sannie, super dat je zwanger bent geraakt :) ! Laat je minimensje nog maar even goed doorgroeien!

Sylvie, lees dat jij net een mk achter de rug hebt... Wat vreselijk meid, know the feeling en begrij dat je je nu enorm verdrietig moet voelen. Geef je een knuffel... Het is niet eerlijk soms...

Henne, wow, ook al zwanger! Jouw verhaal geeft me moed vwb de hoeveelheid. Super ook dat je nog cryo's hebt. Hoeveel cellig is er uiteindelijk teruggeplaatst? En hoeveel emmy's zijn er teruggeplaatst?

Simba, wat spannend, de wachtweek... en tegelijkertijd ook 'killing'... Maar een 7cellige, geeft goede hoop :) ! Is de 6 cellige ingevroren? Wanneer mag je testen?

Hier zijn de zaadjes van vriendlief tot nu altijd prima in orde gweest.. "ik" ben "ons" probleem zeg maar ;)....

Verwacht vanaf vrijdag mijn ongie (officieel is zondag NOD, maar ben meestal eerder ongie bij 'spontane' cyclus) en dan dus starten voor de 2e IVF....

Trusten!

xxx

Posted

Hoi Juulz, ik heb de eerste poging met gonalF en deca gespoten, had slechts twee eicellen die ook nog eens van matige kwaliteit bleken. Er was geen bevruchting. Deze tweede poging heb ik Menopur 300 gespoten, ik had drie eicellen waarvan twee bevrucht en teruggeplaatst en heb positief getest! Dus de menopur heeft bij mij heel goed uitgepakt!

Groetjea Menta

Posted

Hoi, vanwege mijn leeftijd kreeg ik 300 menopur. 7 folikels 6 eitjes allemaal bevrucht en van goede kwaliteit. Heb geen ervaring met wat anders maar had weinig last van bijwerkingen. Behalve opgeblazen gevoel maar dat is volgens mij normaal welk middel je ook gebruikt. Mij is ook verteld dat het geen grote aantallen oplevert maar wel kwalitatief hele goede.

Groetjes

Eus

Posted

Juulz, ik mag volgende week vrijdag testen.

Was inderdaad ontzettend blij met een 7-cellige, was zo onnoemelijk bang dat het weer zo'n slechte was. Al weet ik dat ook een 3-cellige uit kan groeien tot een zwangerschap, maar toch...

Ook bij ons, ben ik het probleem... soms maakt me dat, dat ik me een beetje schuldig voel, maar ja, ik kan er ook niets aan doen....

Posted

Simba, snap wat je bedoelt... je kunt er niets aan doen, maar soms voel ik me er toch heel schuldig onder... Dom hé? Duim keihard voor je!! 7 is immers geluksgetal ;) !

Eus en Menta, dank voor jullie reacties! Goede kwaliteit is het allerbelangrijkste... Fijn om te horen dat het goed is gegaan Menta! Hoe ver ben je nu?

En Eus, waar zit jij nu in de MMM?

Ik verwacht vrijdag, dit weekend mijn ongie.... tenzij *droomt ve wonder ;) *

xxxx

Posted

Jullz ze zijn bij ons na twee dagen al teruggeplaatst en toen waren ze vier-cellig. Heb er twee teruggekregen, ben zwanger van één kindje. De vierde poging hadden we wel een tp op dag drie en toen waren ze al in het morulastadium, dus veelcellig. Beide cryo's uit die poging zijn ook goed ontdooid maar niet blijven plakken. Moet er wel bij zeggen dat de eicellen op zich nooit het probleem waren, wel het stimuleren. Uiterlijk hebben we altijd wel mooie embryo's gehad, alleen de eerste drie pogingen telkens maar eentje.

Posted

Henne,

Wat ben ik blij met jouw verhaal. Bij mij ook 2 viercellige teruggezet. (ze vriezen ze in DD binnen 24 uur in als ze bevrucht zijn.) Toen ze ontdooid waren zijn het 2 celligen geworden en voor TP waren het 4 celligen. Beide goede kwaliteit. Maar gedurende de wachtweek, nog 8 dagen te gaan werd ik wat onzeker. Zo van zijn ze niet te vroeg teruggeplaatst en stoppen ze niet met delen. Maar als ik dan zie dat jij van een 4 cellige zwanger ben geraakt, wordt ik helemaal blij. Dat had ik net even nodig.

Juulz,

Nog een paar dagen wachten dan kan ik testen! zaterderdag de dertiende. Maar daar snap ik nog steeds niets van want ik moet a.s. woensdag zowiezo ongesteld worden als het niet gelukt is. Dus als ik donderdag niet ongesteld ben ga ik gewoon testen! Ben dan op vakantie dus als het slecht nieuws loop ik rechtstreeks naar de bar en bestel de grootste pinacolada die ze hebben met extra veel rum..................... En als het wel goed is ook maar dan zonder rum...........

Posted

Eus, bijna testen..... Hoe voel je je???

Simba, YES, een cryo!!! En hoe voel jij je? Wanneer ga je testen?

Henne, houd me een beetje vast aan jouw verhaal! Hoop ook op een goede kwali en kwantiteit! Loopt de zwangerschap goed?

Menta, jij bent toch ook zwanger geraakt van de menopur? JE hoeveelste oging was dat?

Sylvie, waarom vond jij de bijwerkingen van Menopur zo erg?

Udeet hier...

Het was zo lekker om vannacht nog even in die twilight zone te zitten... Nog even dat stukje hoop, nog even dromen van een natuurlijk wondertje. Bedacht me vanmorgen in de auto dat ik dus vandaag uit mijn werk naar KV zou gaan om weer testjes te kopen...

Maar, vandaag op het werk bleek dat onnodig. Rond een uur 13u een bruine veeg bij het plassen. Het zet nog niet door, maar ik weet gewoon al genoeg. Heb naar de kliniek gebeld om te vragen wanneer ik met de menopur kon beginnen. Bij MCK moet je op de dag dat je ongie wordt met de decapeptyl beginnen en bellen om te vragen wanneer met het stimuspuiten mag beginnen. Nou, weet ik wel dat bruiverlies nog niet echt als ongie geldt, maar wat ben ik blij dat ik al gebeld heb!

Zou pas vrijdag met de menopur mogen beginnen (lees: normaal mag je op dag 3 van je cyclus beginnen, maar nu door de drukte dus pas op dag 5!). Omdat het vandaag nog niet is doorgezet met de ongie, heb ik ook nog geen deca gezet. Zal morgen wel moeten. Is in ieder geval een dag minder die nare ***spuit (vind die decapeptyl echt niet fijn!!!)

Heb in ieder geval donderdag 18 november de 1e echo... Om te kijken hoe ik op de Menopur reageer.

Ben dus ook een beetje emo vandaag. Ben zo bang dat mijn eitjes niet willen groeien en slecht van kwaliteit blijven...

Vanavond alleen thuis, vriend is voor zijn werk weg, dus verdrink maar even lekker in mijn misère...

Morgen weer acupunctuur!

Hoop dat de nieuwe elementen deze ronde (acupunctuur en menopur) voor een mooie afsluiting van het jaar mogen gaan zorgen....

Dikke knuf voor allemaal!

xxx

Posted

Hoi Juulz,

ik kreeg last van opvliegers, dan weer warm dan weer koud, opgeblazen gevoel, dikke buik, vervelend, opgefokt, noem maar op.

En ook veel zin in seks dat was het enige pluspunt. Vond het echt vreselijk spul.

Iedereen reageert anders kan zijn dat ik de volgende keer ook weer anders reageer.

Je bent nu al emo, hoort er allemaal bij en dan ben je nog niet eens begonnen met spuiten.

Iedereen heeft dipdagen en ik herken je gevoel van bang zijn dat de kwaliteit niet goed genoeg is.

Hoop dat het vandaag zonniger is voor je.

Liefs Sylvie

Posted

Hoi juulz, hopelijk voel je je vandaag wat beter? Moed houden hoor! Ik kreeg Menopur bij mijn tweede poging (eerste was met GonalF) en daar had ik dus drie eicellen en uiteindelijk twee bevruchtingen uit. Die twee zijn teruggeplaatst en ben nu bijna 6 weken zwanger. Het was dus ook de eerste keer dat ik een terugplaatsing had, want de eerste keer was er geen bevruchting. Wat ze zeggen is cliche maar waar: je hebt maar 1 goede eicel nodig...

Ik wens je heel veel sterkte de komende weken!

Groetjes Menta

Posted

Jeetje Henne, wat dubbel om dat te lezen.... maar dank je wel..

Vraagje, omdat je nu wel de 12 weken gehaald hebt, begint de teller nu weer opnieuw voor je? Ik hoop het echt voor je!!!

Posted

Nee helaas, wij waren al door onze vergoedde pogingen heen en zouden pas voor nieuwe vergoedingen in aanmerking komen bij geboorte van een kindje. Trouwens, 12 weken is sowieso nog net onder de grens, het is in de verzekeringspolis geloof ik 12 weken na de punctie, dat betekent 14 weken zwanger. Ach, dat is nu onze laatste zorg eigenlijk.... we hebben eerst gelukkig nog cryo's en m'n eigen koelkast is ook nog niet helemaal leeg ;-)

Posted

Hoe onstuimig waait de herfstwind

De takken zwiepen heen en weer

De bladeren dansen ritmisch mee

En strijken dan op de aarde neer

Tot de volgende windvlaag ze meeneemt

Hup, daar gaan ze weer

Net zo lang tot de bomen kaal zijn

Dansen de blaadjes nog een keer

Soms vergezelt de regen

De wind in al haar buiigheid

De grijze wolken moeten dan

Hun druppels even kwijt

Ik wandel door de herfst

En vraag aan de wind

Of ze even komt waaien in mijn hoofd

Zodat ik mijn rust weer vind

Laat mijn gedachten dan even

De dansende herfstblaadjes zijn

Niet meer vast in hersenkronkels

Dwarrelend door mijn brein

Op zoek naar mijn verloren dromen

Verstopt voor angst en verdriet

Want als ik vastzit in sombere gedachten

Zie ik ook mijn dromen niet

Terwijl de regen droevig drupt

Grote plassen op de grond

Voel ik een warme druppel glijden

Een zoute smaak in mijn mond

Oh regen met al je nattigheid

Maak me alsjeblieft zorgenvrij

Al was het maar voor een moment

Dit gepieker past niet bij mij

Zo graag wil ik weer onbezonnen

Lachen en genieten, zorgeloos

Gewoon weer blij en vrolijk zijn

Niet zo verdrietig en zo boos

Weer vol verwachting durven hopen

Wegdromen op de dag

Mijn ogen dicht, een brede glimlach

Omdat ik onze mooiste toekomst zag

De warmte weer kunnen voelen

De kracht van onze liefste wens

Weggewaaid en weggeregend

Word ik zo weer een echt mens

De strijd tegen de emoties

Tegen het oneerlijke gevoel

De strijd om hoop te blijven houden

Hoe leg ik uit wat ik bedoel

Vechten die stomme hormonsters

Maken me somber en verdrietig tegelijkertijd

Soms ben ik ook heus mezelf nog

Maar moet oppassen dat ik niet bezwijk

Heel hard vechten om hoop te houden

Heel hard vechten voor de kracht

Heel hard vechten om te blijven dromen

Voor het liefste waar ik op wacht….

Posted

En dit schreef ik eergisteren nog...

Je kunt altijd hopen

‘Het komt wel goed’

Soms lijkt het of iedereen

vindt dat ik hopen moet

Maar soms is hoop moeilijk

Dan vind ik het niet

Dan ben ik er bang voor

En voel slechts verdriet

Hoop moet ik vaak zoeken

Verstopt zich voor angst

Overladen met gevoelens

Dan ben ik het bangst

Daar zijn dan de wolken

En weg is de zon

Mijn geloof is verdwenen

Voor ik zoeken kon

De kracht lijkt onvindbaar

De lach op mijn mond

Proeft slechts het zout

Van de traan die zij vond

Kleurloos is de wereld

Zwart wit en geen kleur

Ik mopper en klaag

Over mijn somb’re humeur

Jij probeert me te helpen

Jij ziet mijn verdriet

Weerspiegeld in jouw ogen

Maar het lukt me niet

Jij geeft me een knuffel

Jij houdt me stevig vast

‘Het komt echt wel goed schat’

Maar ik voel me een last

Ik ben een falend lichaam

Ik voel me geen vrouw

Ik ben het even kwijt

Hoe moet het nou?

Ik probeer hard te vechten

Het positief te zien

Morgen, ja morgen

Dan lukt het misschien

Maar dan hoor ik iemand zeggen

“Ik geloof toch echt wel,

Dat alles een reden heeft”

En daar gaan de gedachten weer snel…

Oh ja, hoor ik mij denken

En deze rede dan?

Dat mijn lichaam niet goed werkt?

Wat is daarvan het hoger plan?

Ik houd wijselijk mijn mond maar

Anders reageer ik vast te fel

Daarbij het heeft toch geen zin

Maar pijn, dat doet het wel

Jij zegt dat ik moet blijven geloven

Positieve energie, dat is goed

Oh liefje, je moest eens weten

Wat jouw kracht met mij doet

Ik heb je oh zo nodig

Al s ik het even niet meer weet

Zoveel als ik van jou hou

Als je dat maar niet vergeet

Jouw geloof dat doet me vechten

Vechten tegen de angst

Geloof en hoop dat overwint

De liefde duurt het langst

Dus als ik straks ga slapen

Dan reis ik naar het Land der Dromen

Dan droom ik een mooie dikke buik

En wens ik dat-ie uit gaat komen

En morgen als ik wakker word

Dan is de hoop er weer

En iedere keer als ik naar jou kijk

Dan wordt het meer en meer

Mijn liefste krachtbron,

Mijn energie

Het is onze toekomst

Die ik zie!

Posted

Eerste even naar jullie:

Simba! WOW! Gefeliciteerd! Super zeg!

Henne, jeetje meisje toch... wat erg. Dat na zoveel weken... Voelde je je ook anders? Of eigenlijk niet? Vind het wel erg knap dat je zo positief denkt over de cryo's die er nog zijn. Goed van je. Maar waarschijnlijk is dat tussen de vlagen van je verdriet door. Heel veel sterkte lieverd!

Updeet hier...

Zit eigenlijk met hele dikke ogen op de bank. En een kruik, want ik heb het koud. Heel erg koud van verdriet en teleurstelling.

Had ik met de Puregon (150/175 eh) de 1e IVF 5 follikels (3 eitjes van slechte kwaliteit, waarvan er slechts 1 goed bevrucht is en teruggeplaatst, mislukt...) nu, met de menopur 225eh SLECHTS 1 FOLLIKEL!!!! Na 6 dagen spuiten :(

De follikel is al 17 mm. BMslijm is 7/8 mm en ik word vanmiddag teruggegebld wat ze willen. De kans is heel groot dat het een escape IUI gaat worden... Gelukkig zijn de zaadjes van vriendlief wel van voldoende kwaliteit, dat we een kansje hebben, maar het voelt echt alsof ik voor niets die nare spuiten heb gezet.

Misschien zeggen ze doorspuiten in de hoop dat het er alsnog wat gaat groeien mar er was nog 1 andere follikel te zien, die was 9 mm en de rest niet noemenswaardig en lastig te vinden.

Ben zo teleurgesteld....

Wat zouden jullie doen?

Posted

Jeetje Juulz wat een teleurstelling.... Hoe zag het er bij de uitgangsecho dan uit? Lagen er toen wel meer follikeltjes klaar? Weet dat ze in Voorburg wel aan cyclusselectie doen, als de uitgangsecho dan te weinig follikels laat zien, sla je die maand over. Is ook frustrerend, maar je spuit tenminste niet voor niks.

Wat je moet doen....dubbel. Je bms is ook nog niet super dik, dus nog even spuiten zou kunnen. Maar met maar één follikel zou ik toch eerder een iui doen dan er een ivf poging aan kwijt raken. Misschien kun je de volgende keer een combinatie van puregon en menopur spuiten? Of ergens een second opinion aanvragen? Balen, balen, balen.

Sterkte!

Henne

Posted

Ik sluit me aan bij henne.....laat het een escape iui zijn....

Ben trouwens onder de indruk van je gedichten!!! Knap verwoord....

Knuffel vanaf hier en houd hoop....