Ga naar inhoud

1e IVF-poging: de ervaringen van Micky

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Mickey,

fijn dat alles weer wat in stijgende lijn gaat en zelfs je collega ingelicht!

Gaat weer de goede kant uit ..

Ik lig rustig op de bank eindelijk..

hoop lekker te slapen en niet te veel n te denken over alles, laten berusten ff

ben nu wel moe hoor!

was ook een hele ervaring die punctie, maar I survived..

fijne avond

• Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje mickey

wat een toestand allemaal.

nou hopen op goede uitslag he!

en die pregnyl flesjes zijn inderdaad link mijn mannetje zat ook te klungelen.

op naar 5-2 de test ik zal hard duimen dat alles super goed is !

groetjes artiko

Geplaatst
jeetje mickey

wat een toestand allemaal.

nou hopen op goede uitslag he!

en die pregnyl flesjes zijn inderdaad link mijn mannetje zat ook te klungelen.

op naar 5-2 de test ik zal hard duimen dat alles super goed is !

groetjes artiko

ik vond het ook enge flesjes..Ik heb wel een speciaal 'flesjesbreek soort van dopje' ( weet ik veel hoe dat heet ) gekregen dat je erop plaatst..en dan dus t flesje breken, dan blijft het nog wel eng maar kan je je moeilijker snijden.

ben ook niet zo gerust op glassplintertjes

Misschien een tip voor iedereen om zo'n dopje te vragen bij t ZKH of de apotheek bv

Geplaatst

hallo meiden,

slecht nieuws: hier is het einde verhaal. Vanmorgen bloedverlies. Bij het ontbijt zei ik al tegen m'n man dat ik me voelde alsof ik onwijs ongesteld was. Even later naar de wc en ja hoor.

Met de dienstdoende gynaecoloog gebeld en hij gaf aan dat het i.i.g. geen bijwerking was van de progestan (daar kun je alleen heel licht bloedverlies van hebben). Hij gaf aan dat het of idd de menstruatie is of een vroege miskraam. Ik weet het niet. Het voelt alsof ik echt ongesteld ben. Morgen bellen met m'n eigen arts. Toen ik bij de tp (op 24-1) vroeg of het kan dat je voor de bloedtest al evt ongesteld wordt zei hij dat dat zeer onwaarschijnlijk is. Dus hier had ik echt niet op gerekend! Ik was juist weer wat positiever, gisteren allemaal steekjes gevoeld en wat andere dingetjes waardoor ik echt dacht: het gaat gewoon vast goed! Verdorie!!! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik moest wel nog even doorgaan met de progestan, waarom weet ik ook niet. Wat een k*tdag.

Geplaatst

hoi micky

ik heb er geen woorden voor meid !

vind het heel erg,ik had zo gehoopt dat het gelukt was.

weet dat ik aan jullie denk .

dikke kus:dontknow::crybaby2::crybaby2::crybaby2

Geplaatst

Lieve Mickey,

Je moet waarschijnlijk toch nog steeds een test doen zeker morgen? Kan toch een bloeding en bv toch zwanger zijn?? Wel raar allemaal idd omdat je het niet verwacht had met de progestan en ook niet gebruikelijk is..

Ik snap dat je erg geschrokken bent en wat met de handen in het haar , ik hoop dat er snel uitsluitsel komt, ik zal aan jullie denken morgen

liefs lentezon:cat:

Geplaatst

hee meiden, bedankt voor de lieve woorden.

Vanmorgen weer gebeld en meteen langsgegaan om bloed te tappen. Wsl is het echt een menstruatie. Kleine kans dat het een innesteling is maar dan zou het wel heel laat zijn en erg veel bloed... Het is echt over.... En net gehoord van de verpleegkundige dat er altijd een maand tussen zit met de volgende behandeling. Ook bij cryo's. Dus we kunnen dan pas in maart weer verder.... Vind ik wel heel erg jammer. Maar goed eerst vanmiddag maar afwachten.

Geplaatst

Hey meid, wat ontzettend klote....heel veel sterkte vanmiddag, al blijf ook ik nog steeds voor je hopen dat t wat anders is....

Liefs, San

Geplaatst

Hee Micky,

wat een vervelend nieuws voor je, hoop voor je dat je idd snel weer mag beginnen voor een nieuwe poging..

Sterkte ermee..

Geplaatst

klote mickey

niet leuk nou dan beginnen we samen in maart en dan moet het gewoon lukken we moeten positief blijven !!!!

we gaan ons voor maart aansterken en hopen dan op een positieve uitslag!!!!1

dikke kus artiko

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden