Ga naar inhoud

1e IVF-poging: de ervaringen van Micky

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja en ik moet aan de antibiotica, omdat er vocht in een eileider zit. De echografiste vertelde dat wel maandag, maar ze zei dat het geen kwaad kon. De verpleegkundige zei dat dat wel zo is, maar dat er wel een verhoogde kans op infectie is, vandaar de antibiotics.

• Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pff nou net gebeld naar het werk en doorgegeven dat ik maandag ivm een ingreepje in het ziekenhuis niet kan komen. Gelukkig vroeg m'n collega niet heel erg door, maar heb wel gezegd dat ik wel wat verder zal vertellen komende week. Nou ja, zien we dan wel weer.

goed weekend meiden!

Geplaatst
Oja en ik moet aan de antibiotica, omdat er vocht in een eileider zit. De echografiste vertelde dat wel maandag, maar ze zei dat het geen kwaad kon. De verpleegkundige zei dat dat wel zo is, maar dat er wel een verhoogde kans op infectie is, vandaar de antibiotics.

niet zo fijn zeg! Aan de pillen ..kan er nog wel bij ..Sja..dat was de reden dat ze ze bij mij hebben verwijderd: met het oog op IVf en verder dan geen belemmeringen...

Sterkte ! ik zal aan je denken hoor

Geplaatst

Thanks Lentezon, jij ook veel succes maandag. We zitten wel in de sneltreinvaart in ene he. Ongelooflijk.. Hopelijk gaan die wachtweken ook zo snel... Nou ja, eerst maar eens afwachten of er wel wat terug te plaatsen is. Gaan we wel vanuit natuurlijk!

x

Geplaatst

Hai Micky...enorm veel succes gewenst voor maandag....hopelijk gaat het meevallen voor je en heb je een paar mooie eieren gekweekt...haha.....heel spannend allemaal weer hoor....de duimen draaien op volle toeren.........

Geplaatst

Ha Micky,

Op zich jammer van die antibiotica die je moet slikken, maar aan de andere kant als het meer problemen voorkomt... Enne goed gedaan hoor met zo'n vaag verhaal op je werk haha, lijkt mij inderdaad lastig als ze daar nog niets weten. Nu nog even zinnen op hoe je dat straks het beste gaat brengen, tenslotte krijg je straks nog de terugplaatsing enzo.

Fijn weekend en sterkte maandag,

Grz, Sissie

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi MIcky, moet jij de avond voor de punctie geen medicatie innemen? Ik moest 1 pil valium innemen, 1 uur voor de punctie 2x valium en 45 min voor de punctie 1000mg paracetamol en nog een andere zetpil.

Balen van die antibiotica, maar bij ons in het EMC krijg je na de punctie antibiotica (altijd) dus die zal jij nu wel niet krijgen.

Meid succes maandag en we lezen het verslag wel.

Geplaatst

Hee Micky,

Superveel suc6 en sterkte gewenst zeg maar met de punctie!!!! Hoop dat het allemaal meevalt voor je/jullie.

groetjes Daan.

Geplaatst

mogge mickey,

Hoe ging je boost spuit???

meer last nu ?? en van de zenuwtjes?

Nu is het echt aftellen.

En dan ook nog ff naar de plek waar jullie getrouwd zijn morgen

Ik hoop het allemaal wel te lezen z.s.m.

Rust maar lekker uit na de punctie .

morgen heb ik het druk op het werk met een nieuw factureer systeem ..en tussen door dus ff naar het ziekenhuis, om 11.10u

Ik heb niet meer / minder last gekregen de laatse dagen.

Hoofdpijn heb ik soms zeer lichtjes aan het einde van een ( drukke ) dag .

dorst heb ik nog wel de hele dagdoor, ik drink mij te pletter ( water en theeine vrije thee ) !

Fijne dag :sunny:en zal voor je duimen

Geplaatst

Thanks Lentezon en andere meiden,

Pregnyl was wel ff andere koek zeg. Ben blij dat de gonals wat minder vervelend zijn. Maar goed, hij zit erin!!! Ik voel het vandaag echt wel in mijn buik. Ik hoop morgen gauw te laten weten hoe het is gegaan (hopelijk met goed nieuws!!).

Leuke dag gehad gisteren, Lentezon?

liefs Micky

Geplaatst

Mikckey: duimduimduimduimduim!

Ohhhh spannend hoor morgen je punctie! Idd hopelijk met goed nieuws.

Mijn dagje was leuk, al ff naar het lab geweest in Tilburg ( op aanraden van onze ivf afdeling ) en nu weten we de weg..goed ontvangst gehad.

Daarna flinke regen ...dus echt shoppen kwam er niet meer van: naar t cafe geweest en dus uit eten .

Had heel ff trek in een sigaret in t cafe..maar ach dat zal weg weggaan met de tijd..en straks is de horeca zo en zo non smoking.

lekker gegeten en op naar morgen 1110u

het kan voor ons nu ook ineens snel gaan he

Fijne zondag nog , rust wat uit en we horen nog hoe het allemaal verlopen is he!

Geplaatst

Lieve meiden,

Net terug uit het ziekenhuis en meteen maar even een berichtje voor m'n forum-vriendinnen. M'n man verklaart me voor gek omdat ik helemaal strak sta van de morfine en eigenlijk gewoon meteen m'n bedje in zou moeten. Nou, eerst even dit.

Vanmorgen om half 9 de jongens van m'n man gedropt. Daarna naar het strand van Katwijk gegaan en even lekker uitgewaaid. Moet zeggen dat ik behoorlijk nerveus was. Om 10 uur weer gemeld in het ziekenhuis en daar heb ik een shotje morfine en een slaappil gekregen. Een uurtje op bed gelegen en toen was het zover. Eerst kreeg ik vier prikken in de vaginawand. De eerste was vrij pijnlijk en de drie daarna voelde ik wel maar minder pijnlijk. Toen ging ze met de echo e.e.a. bekijken. Het waren 4 grote blaasjes en twee kleintjes. Toen begon het aanprikken. Heb wel eens wat leukers meegemaakt kan ik je zeggen. Maar vergeleken met het HSG-onderzoek viel het nog enigszins mee. Met een minuut of vijf was het gepiept. Ik kon even lekker blijven liggen en bijkomen samen met m'n mannetje. Kreeg een kopje thee van de verpleegkundige en later kwam de arts terug met het nieuws dat er vier goede eitjes zijn. Wat hun betreft 100% score omdat de andere twee echt te klein waren. We zijn erg gelukkig met dit nieuws! Nu wachten tot morgen dan krijgen we nieuws over de bevruchting. Nog even een zetpil gekregen tegen de napijn, maar toch voelt het nu nog behoorlijk beurs. Ik ben blij! Blij dat het erop zit, blij dat er vier goede eitjes zijn! Weer een hele overwinning. Nu weer spannend voor morgen. Moet zeggen dat ik dit toch wel enerverender vind dan het hele prikfestijn. Ga nu lekker naar bed, de film kijken van onze bruiloft, daar word je echt gelukkig van. De morfine is heerlijk, je voelt je echt een beetje high.

Tot snel lieve meiden.

Micky

Geplaatst

Hey Micky,

Dat heb je alvast weer gehad! En een 100% score! Goed man!!!

Hopelijk gaan de volgende stappen ook goed.

Sterkte met bijkomen... en succes met wachten!!!!!!!!!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

ha Mickey,

Nog niet naar je bedje?

Goede score zeg!

Wauw.... 4 goede eitjes...nu jouw mannetje zijn aandeel nog en wachten maar ...

Goed gedaan samen vandaag !

Kom maar lekker bij .

Bij mij zijn er links 2 grote van ca 14 mm en rechts 3 kleine 11-12mm foll.

Hopenlijk groeien de laatse nog ff door ...

As woensdag weer terug en dan de 3e FM

Misschien vrijdag de punctie of anders maandag !

Enne: ik mocht kiezen ja of nee algehele narcose..

Ik wil niet flauw doen ,,maarru.....

mijn pijngrens is nogal laag dus en misschien voor alle partijen het beste toch algehele narcose?!

Ik mag er nog ff over nadenken..

Fijne avond en duimen voor ene stel mooi bevruchte eitjes

Geplaatst

Hoi Micky,

Ik was zo nieuwsgierig hoe het was gegaan, maar gelukkig 4 mooie eieren haha.

Rust lekker uit en laat je maar lekker in de watten leggen. Misschien heb ik het over het hoofd gelezen maar word er bij jou 1 of bij 2 goede eitjes, evt dan 2 teruggeplaatst??

Groetjes Daan.

Gast estrhalita
Geplaatst

HOi Mickey,

Super zeg. Goede score toch? En waneer de tp?

Vond jij de HSG erger dan de punctie? Ik had bij de HSG totaal geen pijn. Zo zie je maar hoeveel alles kan schelen, trouwens ook de behandeling in het ziekenhuis is mij al opgevallen. Elk ziekenhuis werkt weer anders.

Geniet lekker van je filmpje en ik duim voor je

Geplaatst

Geweldig nieuws Micky....4 eitjes.....hartstikke toppie toch.....ben je inmiddels al weer wat bij gekomen van de punctie en de pijnstillers die je had gehad?....ben zeer benieuwd hoe het verder afloopt.....

Geplaatst

Ha Daan en andere meiden,

Hier weer even een berichtje. Thuis kan ik op e.o.a. manier de site niet openen? Hopelijk is dat vandaag weer beter (ben nu op m'n werk). Gisteren toch maar naar school gegaan. Achteraf niet zo heel verstandig want voelde me nog niet helemaal top. Nu ook nog niet trouwens. Gisterenmiddag gebeld door de verpleegkundige (allemachtig wat een spanning ging daaraan vooraf bij mij en m'n man!). Van de 4 eitjes zijn er twee bevrucht. Morgen om 9.50 uur de terugplaatsing! We zijn superblij hiermee! Twee is natuurlijk niet zoveel maar allicht beter dan 1 of helemaal niets! Na 2,5 jaar tobben is er op dit moment eigenlijk geen reden dat ik niet zwanger word en dan ga je toch twijfelen: zijn mijn eitjes bijv. niet goed? Of matchen ze niet met de jongens van mijn man? Nou, beide zijn dus niet het geval! Hopelijk gaat de deling goed en blijft het straks ook goed zitten in m'n buik! Erg spannend. Ze plaatsen er in principe 1 terug. Omdat ik jong ben (29) en omdat het de eerste keer is. Evt volgende keer kunnen we volgens mij wel kiezen voor 2.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden