Ga naar inhoud

1e IVF-poging: de ervaringen van Micky

Aanbevolen Berichten

• Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Mickey,

Als het goed is, is de TP nu net geweest, hou je taai he meis deze wachtweken, het zal allemaal superspannend voor jullie zijn!!

Dikke pakkerd Daan

Geplaatst

Lieve meiden, leuk alweer wat berichtjes te lezen!

Wij hebben goed nieuws: vanmorgen hoorden we dat van de 4 eitjes er 4 waren bevrucht, waarvan 2 goed bevrucht. De andere twee waren te veel zaadjes ingekomen, dan zijn ze niet meer goed. Een was 8-cellig, zgn topembryo en de ander 4-cellig. Die van 8 hebben ze teruggeplaatst en die van 4 ligt in de vriezer. Mocht het nodig zijn dan is de kans heel groot (80%) dat deze goed bruikbaar is na ontdooien. Echt geweldig!

Nu afwachten!!! Dinsdag 5 feb mag ik een bloedtest doen en dan 's middags de uitslag! De kans dat het nu lukt is zo'n 35% volgens de ivf-arts. Als het niet lukt komt dat wsl doordat het embryo toch minder goed is dan ze nu dachten. Wij hebben er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Volgens de arts kun je gewoon alles blijven doen. Ondanks dat het een beetje gek voelt om nu veel te gaan doen ga ik zometeen even lunchen met m'n moeder. Ik heb haar eigenlijk helemaal nog niet gesproken over het ivf-gebeuren. Ze weet wel dat we ermee bezig zijn maar eigenlijk hebben we het er niet over. Vind ik ook wel prima hoor, maar straks zal ik er wel wat over vertellen. SPANNEND!

liefs Micky

Geplaatst

Hai Mickey,

Fijne dag met je moeder! ben benieuwd hoe ze reageerd..

En wat fijn zo'n top emmy! Snel zeg de uitslag..bij ons in het ziekenhuis word allemaal gesproken over maar liefst 20 dagen....

Ik vraag het morgen nog ff na ....

Probeer zoveel mogenlijk te relaxen! geniet van je vrije dag

Geplaatst

Hai Micky...nou meid...dat heb je ook weer gehad...weer een spanning minder...de tp steld verder niet zoveel voor he...in ieder geval is het niet pijnlijk, en je staat eigenlijk zo weer buiten, terwijl het voor jou toch een hele gebeurtenis is....nou de ww zijn dus nu officieel voor jou begonnen.....spannend hoor.....denk de komende tijd lekker alleen aan jezelf, en laat je emmy zich maar lekker veilig nestelen in jouw baarmoeder.....en over een kleine 9 maanden mag het er pas uitkomen hoor.........heel veel succes en sterkte......dikke knuf...en veel plezier met je moeder.....

Geplaatst

Hee meiden, bedankt he! M'n moeder vond het reuze-interessant allemaal en ze rekent er al helemaal op dat het wel goed komt. Heb 'r wel verteld dat dat nog niet helemaal zeker is.... Maar... we hopen het in ieder geval wel en dan komt het wsl vast goed. Heb me ook nog even uitgeleefd in een winkel. Mooi jasje gekocht, 70% korting. Nou, dan ben toch een dief van je eigen portemonnee als je dat laat liggen!!! Al met al nog behoorlijk kostbaar, maar ja, heb het wel een beetje verdiend toch ;).

liefs M.

Geplaatst

Fijn dat het er allemaal goed uit ziet. Positieve resultaten!!! En nu maar wachten tot de uitslag positief is!!! Het is je van harte gegund!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst
.Volgens de arts kun je gewoon alles blijven doen.

hoihoi! Ik moet iniedergeval tot 1 week na de punctie niet badderren en niet zwemmen en dus ook niet vrijen ( vanwege de kleine punctie wondjes ) ..dat heb ik specifiek gevraagd namelijk en dat was mijn antwoord. na de TP is gewoon een kwestie hoe je je voelt...

Misschien bij elk zieknhuis anders...

het rijlessen ging goed gisteren, i.t.t. vorige week toen stond mijn kop er niet naar was te zenuwachtig voor de 1e FM!

Geplaatst

hoi meiden, daar ben ik weer na een kleine dip.

Pff wat een dagen hebben we gehad.

Donderdag op vrijdag werd ik ’s nachts wakker van enorme buikpijn, echt niet te harden. Van alles geprobeerd, lopen zitten liggen, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk om half 7 het z’huis gebeld en langsgegaan op de spoedpost. Uiteindelijk bleek dat er een eierstok is gaan lekken, waardoor bloed in de buikholte is gekomen. Dit kan voorkomen na de punctie, al is het uitzonderlijk (hebben wij weer). Pijnstilling gehad en in bed gekropen. Nog twee keer met de arts gesproken en vanmorgen teruggegaan voor controle. Pijn was wel iets minder maar nog steeds behoorlijk en de bloeding zit er nog steeds. Omdat ik 1,5 jaar geleden ook een bloeding heb gehad na een lisexcisie moet ik voor een evt 2e ivf een bloedstollingsonderzoek ondergaan om te kijken of ik hier wellicht een afwijking heb. Volgens mij is het niet al te ernstig maar dan kan men er rekening mee houden geloof ik. Als het goed is heeft dit geen invloed op het mini-millimetertje wat is teruggeplaatst, dus we wachten nog met goede hoop af en ik doe maar wat rustig aan. Volgende week 3 dagen werken en 1 dag school, hopelijk gaat dat goed. Ga nu gauw alle nieuwe berichten lezen en dan weer even m'n bedje in.

liefs Mick

Geplaatst

hey mickey,

wat een ellende zeg..

dat heeft zeker pijn gedaan!!

hopelijk voel je je snel beter

en is deze wacht week snel voorbij..

beterschap!

groetjes rosalie

Geplaatst

Hey meiden,

Gaat gelukkig weer wat beter. Jeetje ben wel beroerd geweest zeg. Dit waren de rotste dagen van het hele gebeuren. Maar goed, we zijn er weer doorheen gelukkig. Morgen nog een controle afspraak, maar het gaat dan vast weer weer een stukje beter.

Vanmiddag nog een klein ongelukje met man-lief. Vandaag was de dag voor pregnyl 1500 en dat is zeg maar zijn ding. Hij is de chef-prik. Nou, het begon al met 'kun je even komen' en aldaar trof ik een hevig bloedende man aan. 'Gesneden bij het breken van het flesje'. Echt veel bloed en ik heb het maar even goed verzorgd. Er was niets mis met de injectievloeistof. Nu flesje twee: idem dito. Nu met stukjes glas tussen het poeder. Dus vandaag maar weer even naar het ziekenhuis geweest om een nieuwe pregnyl te halen en 'm meteen maar even te laten zetten. Je moet toch wat doen op je zondag!!!

Lentezon, je bent wel lang weg voor 'jouw doen'. Alles goed met je? Ben je even flink aan het ontspannen zodat je er morgen fris tegenaan kan?

dikke kus,

Micky

Geplaatst

Tjonge, Mickey, dat zijn hele belevenissen zo op de zondag!!! Maar fijn dat jij je ook een stuk beter voelt.

En ja, die glazen ampullen zijn ... gevallen. Heb me er op het werk ook al regelmatig aan open gehaald. Pakte er op het laatst een schone vaatdoek bij, zodat die eerst langs het glazen randje ging en daarna pas mijn huid!!!

Mijn man had een aantal jaren geleden ook glazen ampullen en kreeg er brekertjes bij. Dat waren plastic hoesjes die je op de ampul kon zetten. Je had dan meer grip op het flesje en je raakte geen glas aan. Heerlijk waren die dingen!! Maar ja, die kreeg ie omdat ie ms heeft. Krijg je volgens mij niet zomaar.

Succes, en hopelijk is de wond bij je vriend niet te groot????

Groetjessssssssss

Geplaatst

Nou Mick,

Ik ben effe een weekendje weg en er is alweer van alles gebeurd met je!! Wat een kl#$@ flesjes zijn dat toch he!! Dat was idd in dec ook mijn vriend`s deel, het mengen maar ging ook niet echt soepeltjes toen.

En die buikpijn jeetje, gelukkig gaat het alweer beter met je.

Doe maar lekker rustig aan hoor.

Groetjes Daan.

Geplaatst

hallo meiden!

Hey Mickey ik ben er weer idd, heel de zondag weggeweest.

Wat een ongeloofelijke schrik van je eierstok...(ik heb zoals je weet zojuist de punctie gehad en heb gelijk zoiets: rustig aan doen voor zover dat helpt.)

ben erg blij dat het al beter gaat met je, zeker naar onstandigheden, ik duim me rot voor je.

Heb bij : " ben begonne met Gonal " topic al geplaatst hoe het me is vergaan..

in 1 woord: tegen het plafond aangevlogen van de pijn! maar met 6 goede eitjes...ik praat nergens meer over.

Ik laat morgen ff wat weten, en zal iedereen zijn berichtjes weer ff lezen want ik moet ff rustig aan doen van mijzelf.

Veel liefs van mij aan jullie allemaal :echt een enorme steun !!!!!

gr lentezon

Geplaatst

Hey Lentezon, ik heb je berichtje meteen gelezen hoor! Super dat het zo goed is gegaan (om van de pijn maar even niet te spreken ;) )!!!

Fijn he dat je dit hebt gehad! De komende dagen worden nog wel spannend hoor. Zou jij woensdag al de tp hebben? Ik duim voor je!!!!

liefs Mick

Oja, heb trouwens net m'n collega geinformeerd. Vanmorgen reageerde ik een beetje kribbig en vanmiddag liep ik ook nog heel sneaky weg met m'n mobiel omdat ik een tel. afspraak had met m'n arts. Vervolgens moest ik ook nog stiekum met m'n progestan aan de haal. Toen ze vroeg hoe het nu met me ging na m'n 'ingreep' van vorige week heb ik alles maar verteld. Voordeel is dat ze nu wel begrip voor me heeft. Prima zo!!!

Voor de rest voel ik me gelukkig ook veel beter dan vrijdag en zaterdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden