Jump to content

18-11 TP en naar de tandarts met spoed HELP!!!!!

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Ik zit echt met een gigantisch dilemma. Ik ben afgelopen dinsdag bij de tandarts geweest met spoed aangezien ik zo ontzettend pijn in mijn kies had dat het niet meer houdbaar was. We kwamen erachter dat ik in die kies ooit een wortelkanaalbehandeling heb gehad maar deze was niet helemaal afgemaakt (ben trouwens ook niet meer bij deze tandarts de slager :mad:). Nu bij een hele lieve tandarts geweest waar mijn man ook altijd naar toe gaat en deze man heeft zover hij kon de kies uitgeboord en een zenuwkanaalbehandeling gedaan. Voor iemand die zo ontzettend de angst heeft van de tandarts was ik heel trots op mezelf dat ik toch was gegaan en nog wel alleen ook!!!:clap2:. Ik ben nu inmiddels 3 dagen verder en de pijn is nog steeds ondraaglijk terwijl ik antibiotica slik maar ook paracetamol 6 maal daags anders hou ik het niet. We hebben op 18 november (gisteren) een TP gehad van een hele mooie A cryo maar ik ben zo bang om de tandarts te bellen en hem te zeggen dat ik nog steeds verga van de pijn. Ik weet dat hij gaat zeggen dat hij of een wortelkanaalbehandeling gaat uitvoeren of de kies trekken maar dat gebeurd wel met verdoving. Zou dit kwaad kunnen??? Ik ben zo bang maar ik kan gewoonweg niet slapen van de pijn. Ik word er gek van. En ik geloof dat die spanning ook niet goed is voor het embryootje. Wie oh wie kan me helpen????

Liefs,

Balu01

Posted

Hoi Hoi,

Wat vervelend zeg!

Volgens mij kan het geen kwaad.

Ik was pas ook bij de tandarts en mijn verstandskies moet verwijderd worden en gaf toen ook aan dat ik dit voorlopig

niet wilden laten doen omdat ik met dit traject bezig was en dan misschien wel zwanger zou zijn en dan geen verdoving kon krijgen.

Maar volgens hem kon je gewoon een verdoving krijgen.Moest het er wel even bij vermelden misschien dat de verdoving dan aangepast zou worden.

En volgens mij zijn het meer de stralingen van de fotos enzo die de meeste schade toe brengen en natuurlijk de verdoving als je al een aantal weken zwanger bent.

Misschien je tandarts voorzichtig vertellen dat de kans aanwezig is dat je misschien zwanger bent??Dan kan hij je vertellen wat wel en niet kan!

Sterkte niets is zo erg als kies pijn brrrr.

Liefs Bianca

Posted

Heb ik een heel verhaal naar je getypt druk ik op het verkeerde knopje...... Het is nog vroeg laten we maar zeggen.

Oei, oei, een angsthaas en dan naar de tandarts. Ik ben ook zo'n angsthaas. Goed dat je gegaan bent (je kan ook niet anders met zoveel pijn) en

goed dat je de kies niet hebt laten trekken. Volgens mij kan de anesthesie van de tandarts geen kwaad, wel duidelijk vermelden dat je zwanger

wil worden (kan zijn).

Wat bij mij goed helpt als ik bij de tandarts ben dan is het mij naar een andere plek/situatie te denken, een soort van mediteren.

Dus niet de aandacht op je mond leggen maar op iets anders.

Dan gaat het bij mij een stuk beter.

Sterkte!

Liefs,

Vanessa

P.S. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Posted

Ik zat in bijna precies dezelfde situatie. In mijn WW (van verse TP), tandartsbezoek ... ik ben ook zo ontzettend bang ... moest verdoofd, volgens mij had ik toen 3 gaatjes! Ik dacht ook al dat al die angst en stress niet goed zouden zijn, maar wat doe je eraan? Ik lag in die stoel en was in gedachten bij het embryootje, had stiekum mijn hand op mijn buik.

Ik heb gewoon gevraagd of de verdoving geen kwaad kon bij eventuele zwangerschap. Dat voelde wel heel voorbarig, maar goed. Volgens de tandarts kon het geen kwaad. En ik bleek zwanger en heb een gezonde dochter gekregen!

Succes joh!

Posted

Heb het gevraagd de laatste keer dat ik bij de tandarts was. Ze wilden namelijk een foto maken, maar ik was toen net zwanger dus dat wilde ik niet. Hebben ze ook niet gedaan, wel even overlegd wat te doen als de kies waar het m ging op ging spelen. Ze zei toen dat er verdovingen zijn die bij zwangerschap geen kwaad kunnen. Zou gewoon de tandarts bellen en het voorleggen, pijn lijden schiet toch ook niet op!

Posted

Kiespijn is vreselijk!! Ik zou overleggen met de tandarts en eventueel het ziekenhuis bellen met de gyn. Je moet er echt iets aan doen hoor want wat je zegt: stress en niet slapen is ook niet goed.

Heel veel sterkte!!

Caroline

Posted

Hey meiden,

Goh wat lief al die reacties moet er van blozen hahaha. Nou vanochtend al vroeg gebeld met de tandarts kon gelijk komen. Ik heb dus een wortelkanaalbehandeling gehad en hij heeft alles gehad maar toen ik daar zat betrapte hij me er op dat ik zat te tandenknarsen en met mijn tong steeds over die vulling aan het wrijven was. JA EN DAT IS DUS NIET GOED!!!!! Kreeg gelijk op mn falie hahaha dus hopelijk blijf ik van dat tandenknarsen af. Hij zei ook als je dat de hele dag doet en je komt 's avonds tot rust dan gaat die kies opspelen. Tja klinkt ook heel logisch natuurlijk. Hij heeft me ook laten zien wat hij precies gedaan heeft en hij vertelde ook dat hij flink heeft moeten boren en duwen en trekken dus ja dat mijn kaak zeer doet is nog logisch maar het moet wel beter worden en niet pijnlijker worden nou ja en de zwelling heeft afgenomen alleen mijn wang daar zit een kleine ontsteking die verklaarbaar is. Met foto's maken dinsdag heb ik keihard op mijn wang en zijn vinger gebeten maar met lauw water en zout spoelen voelt al beter. Zoals ik nu dit bericht zit te typen voel ik me goed en merk ik vrij weinig dus pijnstilling heb ik niet nodig dus dat is goed. Het is gewoon ff rustig aan doen en proberen van die kies af te blijven.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Liefs,

Nathalie

Posted

Op zijn vinger gebeten?? Haha, dat had ik wel eens willen zien! Blij dat het beter gaat, zo zie je maar weer, niet blijven stressen in je eentje, actie ondernemen.

Succes met de wachtweken!! Hopelijk heb je eindelijk geluk!

Caroline

Posted

Hoi als ik jou was zou ik de tandarts gewoon bellen en vertellen over de pijn,en als je kies eruit moet er is een speciale narcose voor zwandere vrouwen die geen kwaad doet,dat heeft hij(mijn tandarts) eens verteld,maar die hebben ze bijna nooit op voorraad dus die wordt binnen dag of 2 geleverd.Meis gewoon bellen en vertellen je hoeft niet van de pijn te lijden....

Succes!

Posted

Fijn dat je inmiddels geweest bent en dat het probleem in principe is opgelost.

Gek toch dat een bezoek aan de tandarts achteraf altijd weer mee is gevallen, maken

we ons daar nu zo druk over? Ja! Ik blijf het ook doen.....

Posted
Fijn dat je inmiddels geweest bent en dat het probleem in principe is opgelost.

Gek toch dat een bezoek aan de tandarts achteraf altijd weer mee is gevallen, maken we ons daar nu zo druk over? Ja! Ik blijf het ook doen.....

Ja, dat is echt stom he?! En ik denk bij mezelf, na 2 IVFs en een bevalling .... kan je heus de tandarts wel doorstaan. Maar toch steeds weer zo bang.

Fijn dat het achter de rug is!

Posted

Ik heb helemaal niet gezien dat je all geweest bent,maar ik heb mijn advies geplatst haha...

Ben blij dat je nu rust krijgt,kan me voorstellen dat je bang was met de onzekerheid...zal het erger zijn.....,gelukkig is er alles meegevallen :)

Posted

Hahah Violeta80 maakt niet uit ik ben toch blij dat ik even gegaan ben scheelt een hoop stress in ieder geval heb er vandaag echt extra goed op gelet niet te knarsen of te voelen en ik voel me nog steeds goed. Voor alle zekerheid neem ik vanavond voor het slapen gaan 2 paracetamolletjes in zodat ik lekker kan doorslapen. Soms zijn tandartsen echt een uitkomst en heb vanochtend ook tegen hem gezegd dat ik vaker terugkom omdat ik niet bang meer ben (uhm ja dat zei ik vanochtend maar als ik er nu over nadenk krijg ik alweer de bibbers hahaha). Ach ja het is goed gekomen ik zal me volgende week echt helemaal herboren voelen en dan ben ik al weer een week verder in de wachtweken hmmm toch wel een goede afleiding hoor hahaha.

Fijn weekend!

Liefs,

Nathalie