Ga naar inhoud

F.M. en punctie overzicht januari 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas, er zijn teveel follikels doorgegroeid en ze zijn zo groot dat er nu een overstimulatie is ontstaan. We moeten stoppen. Echt zwaar.... en $%^&*# zeg maar. Maar het is echt beter nu te stoppen. De buikpijn die ik gister al had is wel wat heftiger nu en dat is dus ook erg logisch. Vanmiddag bellen ze nog wat ik nu moet doen. Waarschijnlijk een primolut kuurtje om de cyclus te onderbreken. Echt balen, je droom valt gewoon in duigen, maar eerlijk gezegd voel ik me nu ook echt niet lekker dus is t ook wel fijn dat t straks snel op gaat knappen. Volgende keer beter en dan met een ander schema of lagere dosis.

Iedereen die nog in de race zit, meiden sterkte en hopelijk hoeven jullie dit niet mee te maken.

Grz, Sissie

• Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Sissie,

Oh wat balen zeg.... Echt zwaar K-U-T gewoon! Ik leef echt met je mee en begrijpelijk dat je je slecht voelt, al is het alleen al om dit rotnieuws. Maar: je droom valt niet in duigen hoor!!!! Dat mag je niet zeggen. Je reageert heftig op de hormonen. Bij ieders 1e ivf is dat mogelijk. Positief is dat men nu weet hoe jij erop reageert en dat de volgende poging de medicatie anders zal zijn, zodat je dit niet weer kan overkomen. En... als het goed is wordt het nu niet als een poging beschouwd, verzekeringstechnisch. Dus in die zin heb je hopelijk binnenkort een verse start zonder ongein. Ik ga dat in ieder geval heel erg voor je hopen.

Hoop ook dat je je gauw beter voelt. Succes he en laat gauw weer wat van je horen.

liefs Mickey.

Geplaatst

Sissi meid...wat een #@%^!(&+(*&^$%#@!#$!!!!

teleurstelling dus-

Ook erg rot dat je je totaal niet lekker voelt..hopelijk komt daar snel verbetering in.

Erg dat de meds TE aanslaan..dat weten ze niet zo'n 1e keer ff nuchter gesproken.

We moeten er maar vanuit gaan dat een volgende keer of een ander schema of andere doseringen wellicht dus beter gaan zijn.

Weet verder niet goed wat te zeggen, maar wel veel sterkte en vooral dat je weer snel opbrabbelt , ik denk aan je .

liefs,

lentezon

Geplaatst

hoi sissie, wat teleursteling voor jouw, weer alles voor niet geweest.

hooplijk voel je, je weer gauw beter.

en voor de rest heel veel succes de komende dagen.

groetjes nicole

Gast estrhalita
Geplaatst

He Sissie, wat kut zeg voor je echt niet normaal meer. HOpelijk ga jeje snel beter voelen en kun je snel voor een nieuwe poging gaan. Sterkte meid

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle opbeurende en lieve woorden. Het is allemaal een beetje bezonken en de arts heeft me vanmiddag teruggebeld. Ga nu eerst een kuurtje tabletten om de boel te stoppen en de menstruatie op te wekken. Ondertussen moet ik de decapeptyl blijven spuiten. Als alles met de menstruatie rustig is, mogen we gelijk daarna waarschijnlijk weer verder. Het hoe en wat moeten ze eerst nog overleggen, maar dat hoor ik bij die uitgangsecho.

Al met al zwaar ... maar als t snel wegzakt valt t allemaal wel weer mee.

Allemaal een heel fijn weekend, enne vergeet deze niet he!? :toothy2:

Grz, Sissie

Geplaatst

Sissie, wat shit zeg... wat een domper..

Veel water drinken hé.

Sterkte!

fijn zo'n lijstje, kon het niet meer bijbenen..

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Zwaar balen Sissie,

Maar de volgende keer kunnen ze wrs. wel beter de medicatie afstellen?

En eh, lekker dat het weer zo snel verder gaat... al is het natuurlijk niet helemaal je bedoeling geweest toen je ging starten!

Er is nog hoop, dus ook blijven hopen hoor!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst
( ff voor de duidelijkheid een aparte topic voor de janauri FM's ..en de hopelijk de daaruit voortvloeiende puncties .....loopt af en toe allemaal door elkaar de topics hihihihi )

Als ik het goed heb is het dus als volgt, sta je er niet bij of aanvullingen graag erbij zetten .

Arianne: 14 januari 1e FM,16e 2e meting en 19e 3e, 21-01-08 : 14 eitjes

Estrhalita: 14 januari punctie / TP 17 jan, wachtbankje! 29-01 testen

Wervelstrom: 17-01 tp 2 emmy's : wachtbankje

Sissie: 16 januari 1e FM / 17-01 weer FM / 19-01 3e Fm, helaas overstimu.

Bri: 16 januari 1e FM/ 18-01 2e fm, 20-1 punctie, 24-01 TP

Mickey: 16 januari 1e FM, ma 21-1 punctie! 4 mooie eitjes

Artiko : 16 januari 1e FM / 19-01 2e FM

Lentezon: 17 januari 1e FM: kleine follikels 10-12mm, 2e f.m. 21-01, 3efm 23-1

Jonne: 18-01 1e FM., kleine foll, .21-01 2e FM

Spannend ! laat allemaal ff weten he

Hopelijk zitten we strakjes samen op de topic 'wachtbankje .....( jan/feb) '

Spannend ! laat allemaal ff weten he

Hopelijk zitten we strakjes samen op de topic 'wachtbankje .....( jan/feb) '

hopelijk klopt ie zo weer ?dd 22-01-08

Geplaatst

hallo meiden!!

eindelijk is de rust in ons stulpje wedergekeerd:occasion18:

wat een rare dag!

vanochtend de punctie gehad en moet zeggen dat het enigzinds mee viel,

rechts 5 mooie eitjes, weinig pijn

Links 2 foll helaas zaten hier geen eitjes in en door de cyste was de pijn ergggggguggggg $%^&**!!!!!!

maar goed 5 is een mooi aantal dschten wij.

hubbie was ook weer erg snel terug vanuit zwolle om mij op te halen.

vanmiddag de verjaardag en ik heb het gered met mijn zogenaamde RUGPIJN

tja een leugentje om bestwil moet soms echt hahaha

dinsdag worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden zo ja dan donderdag de terugplaatsing.

nog 3 spuitjes pregnyl en dan kunnen de naaldjes de vuilnisbak in HOOP IK

ik hou jullie op de hoogte.

verder iedereen veel sterkte en succes

groeten bri

Geplaatst
Hallo allemaal,

Helaas, er zijn teveel follikels doorgegroeid en ze zijn zo groot dat er nu een overstimulatie is ontstaan. We moeten stoppen. Echt zwaar.... en $%^&*# zeg maar. Maar het is echt beter nu te stoppen. De buikpijn die ik gister al had is wel wat heftiger nu en dat is dus ook erg logisch. Vanmiddag bellen ze nog wat ik nu moet doen. Waarschijnlijk een primolut kuurtje om de cyclus te onderbreken. Echt balen, je droom valt gewoon in duigen, maar eerlijk gezegd voel ik me nu ook echt niet lekker dus is t ook wel fijn dat t straks snel op gaat knappen. Volgende keer beter en dan met een ander schema of lagere dosis.

Iedereen die nog in de race zit, meiden sterkte en hopelijk hoeven jullie dit niet mee te maken.

Grz, Sissie

Hoi Sisie,

Ik wil je heel veel sterkte wensen maar vooral veel succes en moed voor de volgende sessie. Mijn gyn zei ook dat de eerste keer toch altijd een beetje testen is. De één reageert super op de hormonen en de ander te weinig. Ik zou bij een volgende keer veel meer moeten spuiten omdat het super traag gaat. Was zelf heel bang dat het bij mij afgebroken zou worden omdat ik te weinig stimuleer. Maar vandaag kreeg ik te horen dat ik 4 eitjes heb en als die doorzetten is dat genoeg. Dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Houd moed!

Jonne

- IVF is geen eitje-
Gast estrhalita
Geplaatst

nog 3 spuitjes pregnyl en dan kunnen de naaldjes de vuilnisbak in HOOP IK

Moet je nu nog steeds pregnyl zetten dan ondanks dat je je punctie hebt gehad. Wat is dat een raar verhaal. Je hebt toch al je eisprong gehad dus heeft dat toch geen zin meer lijkt mij. Maar ja ik ben geen arts.

Wat perfect trouwens dat je bijna geen last had en dat je toch nog lekker de verjaardag van je hummie heb kunnen vieren. Super en een goede score. Nu even afwachten hoeveel er bevruchts zijn, maar dat komt wel goed joh.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Die pregnyl spuitjes achteraf vervangen de progestan bolletjes, sommige ziekenhuizen gebruiken nog pregnyl. Progestan geeft een lagere kans op overstimulatie achteraf, vandaar dat veel ziekenhuizen overgaan op progestan. In een enkel geval wordt pregnyl nog gebruikt als er problemen zijn bij de innesteling.

Jonne, op zich heb je wel gelijk, maar met alle 3 de iui's die ik gehad heb, heb ik ook al puregon moeten spuiten omdat ik niet voldoende reageer op clomid (tabletjes om de eisprong te regelen, als je het niet kent wees extra blij want je wordt me daar een partij chagrijnig van) Dus eigenlijk wisten ze wel dat ik goed reageer op puregon. Natuurlijk niet hoe ik reageer op een hoge dosis, maar bij 50 eenheden begonnen er ook al een flink aantal te groeien die gelukkig niet allemaal doorgroeiden. Dus soms denk ik wel eens stommelingen dat wist je toch, maar aan de andere kant is t ook elke keer weer anders. Plus dat de decapeptyl ook nog een duit in het zakje doet.

Maar goed, begin langzaam een beetje mezelf te worden, lichamelijk gezien. Zitten is nog niet echt fijn tenzij in een erg relaxte houding -ook wel es lekker haha- gister bijna 4,5 liter water op plus koffie, thee en andere dranken dus een aardig hoog aantal ritjes richting toilet. Vandaag maar even aan mezelf aan t denken en me ziek gemeld. Als je werkt moet je toch een hoop en kan je niet gewoon gaan zitten als je dat wilt, thuis kan je echt je eigen tempo aanhouden.

Nou meiden, keep the fingers crossed voor iedereen die bezig is of op t wachtbankje zit. Hopelijk worden het mooie resultaten.

Grz, Sissie

Geplaatst

hallo,

bij mijn gyn is de ervaring van de werking van de innesteling het beste resultaat met pregnyl!

en inderdaad als je tegen een overstimm aan zit mag je geen pregnyl maar het is niet zo dat pregnyl niet zo populair meer is hoor.

ik vind het eigenlijk wel prettig nog 3 spuitjes woe, zat en vlg week dins en dan afwachten maar ipv tientalle bolletjes met de nodige afscheiding:sad1:

ik denk dat iedere gyn zijn eigen methode heeft.

sissy,

wat klote voor je!! heel veel sterkte en positief weer aan de vlg poging toch:icon_sunny:

voel me nog wel moe hoor na de punctie al is mijn buik wel een stuk platter voel alleen de cyste goed zitten deze was wel weer gegroeid als ik zwanger ben dan besluit de gyn wat ze ermee gaat doen voor nu gewoon rustig afwachten.

vandaag lekker een luie dag even bijslapen en lekker tv kijken.

tot snel

groetjes bri

Geplaatst

Net de 2e FM gehad.

Links 2 grote van ca 14mm..was allemaal al wat gezakt

rechts 3 kleintjes ca 11- en 12mm

ik moet nog ff doorspuiten om de kleintjes een kans te geven ..

as woe 3e FM

Misschien vrijdag, anders maandag de punctie !!

Ik mag zelf beslissen wát ik wil: plaatselijke of algehele nascose.???

Liever heb ik geen pijn natuurlijk.

Uitstrijkjes doen mij zeer,echo's, spiraal plaatsen ( da's minuten werk ) , elke maand met menstru een nacht te kreperen.

Ik ben natuurlijk bang dat ik het niet aanka en in paniek raak..

Zucht ik laat t ff bekomen!

Geplaatst

Soms is het inderdaad het slimst om eerst effe bij te komen voordat je er weer over na gaat denken! Succes met het maken van de keuze strakkies!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst
Soms is het inderdaad het slimst om eerst effe bij te komen voordat je er weer over na gaat denken! Succes met het maken van de keuze strakkies!!!

Groetjessssssssss

hoi hoi!

ja ff laten bekomen hoor!

gr lentezon

Geplaatst

hallo allemaal, heb vanmorgen de punctie gehad. Viel me zwaar tegen.

Heb ook het idee dat de pijnstilling niet goed gewerkt heeft. Moest uur voor de punctie 2 zetpillen nemen. was denk ik te weinig. Erg pijnliik. Kreeg ook erg veel pijn in mn rug en schouder. Maar er zijn wel 14! eitjes geoogst. Daar ehb ik de pijn graag voor over gehad!

Nu maar afwachten. worden donderdag gebeld over de tp.

in de tussentijd blijven duimen, ook voor jullie allemaal

Iedereen succes!

groetjes

Geplaatst

hey Arinanne!

wat een oogst zeg! je bent zeker toch wel blij dat het achter de rug is. jammer dat het tegenviel kwa pijn ..

Nu afwachten he

Ik hoop op eem paar prachtig emmy's !

gr Lentezon

Geplaatst

Tjonge jonge.... 14 eitjes... Nou, daar moet toch een prachtexemplaar tussen zitten!!! Balen van de pijn! Maar die is geweest en komt niet meer terug!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hoi Arianne, da's met recht een prachtige oogst. Nu duimen voor mooie emmies, hopelijk kunnen ze 1 of 2 prachtige gaan gebruiken voor een tp!

Lentezon, ben blij dat de kleintjes ook mee gaan doen. Begrijp trouwens je twijfels over de algehele narcose maar denk dat t (gezien je pijnlijke ervaringen in het verleden) niet bepaald onverstandig is......laat t allemaal idd maar eens goed bezinken.

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Hoi Bri en Arianne,

Fijn dat het er voor jullie ook opzit de punctie. Jeetje Arianne, 14 eitjes, goed man! Daar kun je voorlopig wel even mee voort!!! (Of gebruiken ze geen cryo's in jouw ziekenhuis). Volgens mij hebben we het alledrie morgen weer spannend. Horen of er en zo ja hoe veel bevruchting er heeft plaatsgevonden.

Voel me nog behoorlijk misselijk op het moment....

Lentezon spannend hoor, jouw eitjes laten wel op zich wachten! Geen probleem, als ze nog maar even lekker gaan meegroeien!

liefs Micky

Geplaatst

hallo meiden,

arianne wat een oogst zeg !!! geweldig hier moet toch een toppertje bij zitten zou je denken, afwachten !!

hier is er weer een nieuwe fase van het hele avontuur aangebroken:icon_biggrin:

ben vanochtend gebeld van de 5 eitjes zijn er 4 bevrucht en volgens de laborant was de celdeling uitmuntend.

donderdagmiddag om 14.15 binnen zijn voor de tp!!!

spannend.

aan alle andere heeeeeeel veeeeeel succes.

ik heb goede hoop dat wij met zijn alle een ware babyboom veroorzaken.

nu het dilemma 1 of 2 laten terugplaatsen..........

mijn gevoel zegt 2 dat van hubbie 1 tja dat moet dus nog even op een lijn getrokken worden want 1,5 staat zo stom toch:toothy2:

ik houd jullie op de hoogte

groeten bri

Geplaatst

hey Bri!

Nou da's al snel de TP, fantastisch zo'n goede celdeling!!

Vier bevruchtingen in 1 keer hahaha super

Succes met je veslissing...

ik zou het ook erg moeilijk vinden hoor

zeker als je niet samen op 1 lijn zit gelijk

gr lentezon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden