Ga naar inhoud

F.M. en punctie overzicht januari 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
heel veel succes donderdag

groetjes rosalie

hey bedankt rosali,

Vandaag weet ik waarschijnlijk meer over de punctie . Ga gelijk aangeven dat ik onder algehele narcose wens te gaan.

1120 is het zover .

verder alles goed met jouw?

• Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey bri, goed zeg, 4 van de 5 bevrucht! Bij mij 2 van de 4. Hopelijk ook genoeg. Alleen konden ze bij mij nog niks zeggen over de deling... Horen we morgen, bij de terugplaatsing.

Lentezon, veel succes straks!

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Straks je fm, spannend zeg! Hoop dat je follies lekker doorgegroeid zijn. Goed van je dat je toch voor de algehele narcose kiest. Volgens mij is dat het lekkerste vooe jezelf, ook het meest onstpannen....toppie meid! Laat je snel weten hoe je fm is gegaan??

Liefs, San

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Update van de 3e fm:

ben net terug en de foll . doen het goed. Rechts nog niet al te groot dus

tot en met vrijdag spuiten en dan zaterdag de Pregnyl, en maandag de punctie

ZONDER algehele narcose!!!!!!!!!

Ik heb gevraagd wat zij vond van de snelheid van de ontwikkeling van de foll. en het aantal.

Nou zij vond het perfect ..want de opntwikkeling is precies gemiddeld en het aantal: hoe meer hoe slechter over het algemeen de kwaliteit , en 5 was echt perfect ( haar woorden ) ! Er hoeft er maar 1 te blijven plakken uiteindelijk he.

Linker eierstok al wat gedaald dus vandaar niet onder algehele narcose..zal wel as vrijdag nog vragen of ze wel rekening houden met extra pijnbestrijding ivm littekenweefsel dat het lastigere / dus pijnlijker kan gaan .

Ik krijg een plaatselijke verdoving, was dat bij jullie ook?

Nu maar hopen op goede bevruchting, top celdeling en een top emmy met de TP.

Ik ben dus best wel positief ..( voor de verandering hihih )

FF voorbarig: Bij ons is het 20 dagen wachten voordat je mag testen en als ze dan rekenen vanaf de terugplaatsing...dan valt dan net op zaterdag 16 februari ..das 1 dag na mijn afrijden ..

MEGA spannende week dus.

Mickey alvast veel succe smorgen!!!!!! Hopelijk een super celdeling !

En iedereen die ook bezig is ! ik duim voor jullie allemaal.

liefs lentezon

Geplaatst

Hee Lentezon, goed nieuws hoor! Mij zeiden ze idd ook dat heel veel eitjes soms niet betekent heel veel goede eitjes. Dus hopelijk krijg jij vijf topeitjes. Ik kreeg vooraf een shot morfine en een slaappil en tijdens de behandeling 4 prikken in de vaginawand. Al met al heb ik niet het idee dat de verdoving veel geholpen heeft. De vepleegkundige zei ook dat de eierstokken niet te verdoven zijn. Het doet wel zeer maar als je even later hoort dat je goede eitjes hebt gelegd :) dan vergeet je dat toch best snel.

Geplaatst
Hee Lentezon, goed nieuws hoor! Mij zeiden ze idd ook dat heel veel eitjes soms niet betekent heel veel goede eitjes. Dus hopelijk krijg jij vijf topeitjes. Ik kreeg vooraf een shot morfine en een slaappil en tijdens de behandeling 4 prikken in de vaginawand. Al met al heb ik niet het idee dat de verdoving veel geholpen heeft. De vepleegkundige zei ook dat de eierstokken niet te verdoven zijn. Het doet wel zeer maar als je even later hoort dat je goede eitjes hebt gelegd :) dan vergeet je dat toch best snel.

ha meissie,

Da's presies ook wat ze mij vertelden ja..dat de eierstokken niet te verdoven zijn..maar goed: flink op de tanden bijten dan maar?? Geen keus.

Gelukkig kan ik nu nog niet bevatten hoe het voelt ...ik hoop niet zo erg als vlak na het zetten van mijn spiraal was by the way ..heb ik een halve dag half bewusteloos op de bank gelegen letterlijk gekrepeerd van de weeen . Ik kon niets meer ...

En morfine: yes please!

Ik zal wel ff vragen vrijdag wat de pijnmedicatie presies inhoudt. Ik heb thuis 2 zetpillen voorgeschrven gekregen, waarschijnlijk voor daarna?? Ook ff vragen.

Had t zelf gevraagd aan de arts wat zij er van vond...anders had ik het nog niet geweten hihi Maar goed ik ben blij...met mijn paar follikels hahah

Jij mag ook blij zijn, wat spannend zeg ! Morgen is de dag, het wachtbankje staat al voor je klaar en ik kom volgende week hoor.

Hoe ervaarde jouw mannetje de punctie eigenlijk? En was 'zijn deel' ook nog wel te doen??

ik hoor het nog wel.

Ben jij trouwens 2 dagen niet gaan werken, de dag van de punctie en de dag erna? Ben ik wel van plan ..

ok groetjes!

Geplaatst

hee lentezon...als het goed is moet je zo,n zetpil ook 2 uur voor de punctie inbrengen...was bij mij toen wel zo...kzal het ff na vragen als ik jouw was....heel veel succes gewenst...enne..als jij de dag na de punctie nog ff verder bij wilt komen...dan blijf je toch nog lekker een dagje thuis.....

Geplaatst

Hoi Liesbeth!

Ik krijg denk ik as vridjag wel te horen hoe of wat met de zetpillen.

ja misschien wel lekker een dagje bijkomen ..

En zeker in het geval van algehele narcose wat ik eerst dacht.

Misschien is het niet nodig , maar ach ...met een extra dagje weer lekker fit aan de arbeid ...

Tandjes op mekaar ...dan maar!

Geplaatst

hallo allemaal,

micky wat goed dat er ook bij jou bevruchte eitjes zijn!! echt super op naar de volgende fasezullen we maar zeggen.

heb vanochtend nog even met zwolle gebeld en alle 4 de eitjes waren nu al 8 cellig dus uitstekend!!

morgen om 14.15 terugplaatsing van jawel 2!! eitjes, gezien mijn leeftijd en de grote hoeveelheid antibiotica met de ziekenhuisopname in december is het advies van mijn gyn toch om er twee te laten terugplaatsen!

komt er 1 prima komen er dan toch twee dan is het een kwestie van alles dubbel kopen:icon_biggrin:

het komt vanzelf groot en ik heb niet de stress van het "moeten"werken gelukkig dus alle tijd.

we zien het wel eerst maar eens zorgen dat ze lekker blijven zitten.

mijn hart slaat nu toch regelmatig een slag over hoor moet ik zeggen het wordt nu wel erg tastbaar!!!

veel succes allemaal.

groeten bri

Geplaatst

Hoi Lentezon, ik ben wel gaan werken de dag erna. Niet echt handig hoor achteraf. Het was allemaal best wel heftig en de arts had van te voren al gezegd dat ik wel 2 dagen nodig zou hebben om bij te komen (al was het alleen al van de heftige medicatie). Op zich ging het wel maar was nog niet helemaal fris. Ik was alleen best zenuwappig voor de uitslag ivm de bevruchting. Je gaat na zo'n lange tijd zonder spontane zwangerschap toch twijfelen of het allemaal wel werkt... En dan is een beetje afleiding ook wel prettig.

Ik denk dat het wel goed komt met de pijn. OK het is bepaald niet fijn. Geen Italiaanse zonnegod die met een bananenblad een koel briesje komt brengen over je door de zon gebruinde lichaam... Maar je weet het van tevoren en je weet waar je het voor doet. Als dan gauw het goede nieuws komt over het aantal goede eitjes dan gaat het al gauw weer beter met je. En... nog een 'gelukje': je hebt geen 15 eitjes dus dat houdt ook in dat het sneller gepiept is en dat het wsl minder zeer doet omdat ze er makkelijker bij kunnen.

Bij mijn man was zijn bijdrage goed. Vergeten te vragen hoeveel het er waren (dat vindt ie altijd leuk om te weten :) ). En hij was best gevoelig tijdens de punctie. Hij is normaal heel nuchter en kan een hoop hebben maar dit vond ie wel heftig.... Ook het wachten op uitslagen is ie heel gevoelig in. Vind ik op zich wel fijn. Het is gek om te weten dat er nu in het ziekenhuis twee levende minuscule miniatuurtjes van ons liggen. Te wachten om verder te groeien in mijn buik. Het voelt echt gek. Ik probeer er maar niet te veel op die manier aan te denken want dan valt het nog meer tegen als het onverhoopt niet lukt.

Had het ziekenhuis vanmiddag even aan de telefoon ivm bruinverlies (zie ander topic). Dit blijkt nog door de punctie te komen. Helaas wist ze niets te vertellen over de deling op dit moment.... Horen we dus echt morgen pas. Hoeveel spanning kan een mens hebben vraag ik me weleens af...

Fijn Bri, dat je al gehoord hebt dat de deling al erg goed gaat. Mooi ook dat ze er twee terugplaatsen. Zou dat ook wel willen hoor eigenlijk... Succes morgen!

Succes meiden!

dikke kus Mick

Geplaatst

jeee wat een nieuws weer allemaal.

Bri: 2!!! Fantastisch ..zal 2 keer oz hard voor je duimen meis.

en Mickey: Moet je nog tot morgen wachten zeg om te horen hoe of wat met de celdeling...

Ik kan je gevoel wel goed indenken van die '2 miniscule miniatuurtjes'echt

inderdaad komt het allemaal zo bizar op je af, en kotm het zo dichtbij zekers omdat je als ik en iedereen hier je zo onvruchtbaart voelde / bleek en dus er bijna al niet meer in geloofde dat het allemaal wel werkt!

daar was ik ook erg beneiwud naar, zo van : heb ik uberhoubt wel follikels???

Jullie hebben natuurlijk wel eea al meegemaakt kwa zieknhuisbezoek, voor een man lijtk me het ook wel raar ja.,je staat er ook maar bij eigenlijk.

Ik ben blij dat jullie er samen zo goed doorheen komen, praten, emoties delen...zo moet het ook Ben benieuwd hoe het allemaal op mijn mannetje gaat overkomen, voor ons beiden zo de 1e keer ..

Tsja ik mag 2 dagen van mijn werk wegblijven ...ik wil mijn lichaam/ geest zoveel mogenlijk rust gunnen ook voor wat nog komen gaat ..

afleiding kan ik hopelijk nog thuis vinden .

Is natuurlijk niet dat dit elke maand gaat terugkomen ...

Komt goed...

Vrijdag weet ik meer ..

Ik ga voor je duimen !

fijne avond ik hoop dat jullie hem een beetje doorkomen!!

Geplaatst

Hey Lentezon,

Gaat wel goedkomen hoor! Ik vind wel dat het een nog intensere band maakt met je man. Het is zo bijzonder en gevoelig.

Succes meiden en als jullie even niets meer van me horen: dan doet m'n internetsite thuis het nog niet. Ik ben morgen en vrijdag toevallig vrij dus kan het even lekker rustig gaan innestelen hopelijk :)

liefs Micky

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi, wat leuk dat jullie weten van de celdeling. Bij mij is dat niet verteld (ook vergeten te vragen) maar ik heb begrepen dat dat niet al te belangrijk is. En ze plaatsten altijd maar de beste terug.

Mickey wat jij zegt zo voel ik het ook. Toen ze de embryo terug plaatsten zei ik ook nu ben ik zwanger, want in wezen is het ook zo alleen moet het zich nog innestelen en door groeien. Ook elk pijntje, dingetje voel je in de ww. en dan maar blijven hopen op het beste. Ik ben benieuwd of we allemaal zwanger zullen zijn van dit wachtbankje. Ik hoop het wel.

Geplaatst

hey lentezonnetje!!!!

wat spannend allemaal zeg

en geen narcose meer????

ben benieuwd!!

hier gaat ook alles prima..

hou ons op de hoogte hè?

groetjes roos

Geplaatst

Jiiiieeeeehaaaaa....spannend..............ik voel ook gelijk die spanning weer als ik dit lees......maar tot nu toe dus geweldig nieuws........kop op meiden...laat je niet gek maken....m,n duimen zijn inmiddels blauw van het draaien; maar ik heb het graag voor jullie over.....:toothy2:

Geplaatst

Hallo allemaal,

over het algemeen hoor ik gelukkig positieve berichten.

Voor degene met slechter nieuws: heel veel sterkte en hopelijk binnenkort beter nieuws! Ga voor lullie hopen.

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. We hebben 9 embryo's!

Morgen worden er 2 terug geplaatst. en hoplijk zijn er nog mooie over om in te vriezen.

Het moeilijkste gaat nu komen, 2 weken wachten en hopen dat al het positieve door gaat zetten.

iedereen heel veel sterkte, liefs enz.

Geplaatst
Hallo allemaal,

over het algemeen hoor ik gelukkig positieve berichten.

Voor degene met slechter nieuws: heel veel sterkte en hopelijk binnenkort beter nieuws! Ga voor lullie hopen.

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. We hebben 9 embryo's!

Morgen worden er 2 terug geplaatst. en hoplijk zijn er nog mooie over om in te vriezen.

Het moeilijkste gaat nu komen, 2 weken wachten en hopen dat al het positieve door gaat zetten.

iedereen heel veel sterkte, liefs enz.

Wauwie Arianne dat is goed nieuws. Ik hoop dat je 2 emmy 's zich nestelen en blijvne zitten!

Spannend. De punctie..al wat van bekomen?

Geplaatst

ha lieve meiden!

Mickey succes vandaag meid! Hierna zit je op het wachtbankje..ik volg volgende week!

Daan: ik leef erg met je mee... ik hoop dat ze nog wat kunnen doen! en het liefst hoop ik dat je hsg waarde een volgende keer normaal is.

Esther:...29 janauari is akelig dichtbij..houd je het nog een beetje vol?

Roos : Het is inderdaad erg spannend. Ik zie het weer wat positief in, maar dat flunctueerd zekers na een dagwerken ben ik wat moe en uitgeblust en dan ben ik wat minder zonnig :sunny:

Inderdaad: tandjes op mekaar..ze vonden het niet nodig omdat ze er toch goed bij kunnen. Dus ookal wil ik het: ik krijg geen algehele narcose meer hihihihihi Ik sla mij er wel doorheen!

Liesbeth: hihi ik heb ook al blauwe duimen haha voor jhet duimen hioer voor iedereen....alle beetje helpen he !

Nou meiden , nu is het ff wachten weer tot morgen, dan word eea doorgenomen over de punctie, wanneer de pregnyl etc

Om 0830 heb ik al een afspraak da's fijn .

Vanavond een rijles...de 15e feb moet ik op ( 2e keer ) ....weet niet waar ik zenuwachtiger over moet zijn want de uitslag is in diezelfde week!!!!!!!!!!!!!!!!! Misschien dezelfde dag!

komt goed,

iedereen een 'zonnig'dagje toegewenst

x lentezon

Geplaatst

Hee Arianne, goed nieuws zeg! Echt veel, hopelijk delen ze ook goed en kun je er nog een paar invriezen!

Bij mij is de terugplaatsing geweest (zie m'n topic). Kortom: een topkwaliteit embryo teruggeplaatst! En nu wachten!

Geplaatst

Hoi Arianne,...Voor jou dus ook goed nieuws....2 emmy,s die er morgen terug geplaatst worden...geweldig toch......Nou ook voor jou hoop ik dat de emmy,s zich lekker veilig gaan nestelen bij jou...en laat ze maar lekker nog een kleine 9 maanden zitten hoor....succes morgen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden