Ga naar inhoud

F.M. en punctie overzicht januari 2008

Aanbevolen Berichten

• Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo arianne,

veel succes morgen!!! dan kunnen we samen onze 4 embryootjes morgen op het wachtbankje zetten.

groeten bri

Geplaatst

Ff een updat ben net weer terug van zh.

Maandag om 1000u de punctie.

krijg een prik in de bil en plaatselijke verdoving, van tevoren een zetpil inemen.

Er zijn 4-5 follikels....er kan er 1 verloren gaan he tijdens het prikken dus

hopelijk toch nog een paar goede.....

Morgen dus de Pregnyl zetten om 00.00uur ( normaal lig ik dan al op 1 oor..hihihi)

Geplaatst

Zoals aan t onderschrift al te zien , ga ik as woensdag middag plaatsnemen op de beruchte wachtbank!

meiden allemaal tot nu toe bedankt voor alle steun!!

Ik was door de verhalen wel wat op de punctie voorbereid..want als je de folder moet geloven' de punctie wordt door veel vrouwen als ONPRETTIG ervaren ' nou duhuu!!!!!!!!!!!!!!

dat is een mega understatement hoor ! maar inderdaad vanwege mijn littekenweefsel onbeschrijfelijke pijn geleden aan de linkerkant.

maar nu met 6 goede eitjes..ben je dat gelijk weer kwijt,mocht het nog een keer nodis zijn: dan mogen ze me wel nog een extra roesje geven, zuleln ze wel doen denk ik...

Op naar de TP! vanavond al aan de progestan

en dan mara weer verder duimen draaien en hopen en wensen

!

Geplaatst

HE lentezon,

GOED GEDAAN!

Ik was vanochtend om 9.00 uur aan de beurt en hoefde alleen rechts te prikken. Ze hebben 5 follikels aangeprikt en daar zijn 4 eitjes aangekomen. Ik ben er helemaal happy mee. De punctie viel mij gelukkig 100% mee. Had een hele lieve verpleegkundige die mijn eierstok tegendruk gaf en mijn man was een hele steun. Binnen 5 min. Was het klaar, maar toen begon de valium te werken ik was echt zo stoned als een garnaal en kreeg de slappe lach. Waarschijnlijk omdat de spanning eraf was. De rest van de dag liggen slapen en ben nu net wakker dus dacht ik meteen ff naar het forum. Dat jij woensdag de terugplaatsing al hebt. Ik mag donderdag bellen of er embryo´s zijn en hoor dan wanneer ze worden teruggeplaatst.

Ik hoop zo dat ik carnaval mag vieren met z´n drietjes. :tshirt:. Dat hoop ik ook voor jou! Dat wordt een hele rustige avond maar wel vol trots. Liefs Jonne

Geplaatst

Hoi Jonne!

jij ook goed gedaan zeg!! 4 eitjes is toch super en wat fijn dta het zo klaar was + meeviel met de pijn.

Ik was by the way helemaal niet stoned of wat dan ook????? Of kwam van de pijn dat ik gelijk weer wakker was hihihi Ik heb alleen wat Atropine gehad , 1 zet pil dus en wel een flinke plaatselijke verdoving ind e schedewand....

Ja ik vind het ook al erg snel die tp.. en voorbaroig in de zin: zij weten toch niet of de celdeling goed gaat al op voorhand???

Maar ik bel ze morgen middag wel op en woensdag ochtend weet ik dus meer.

Rust lekker uit Jonne...ik word pas nu wat moe.,..was wat stresserig ook van de hele ervaring dat ik dan niet kan ontspannen..

meid op naar onze TP-ingen he ! we gaan ervoor,

groetjes lentezon

Geplaatst

Hahahaha jonne, je hebt juist extra plezier beleefd aan die punctie! Mooi joh, 4 eitjes!!! En dat binnen 5 minuten! Zo snel krijgt volgens mij geen kippetje dat voor elkaar!!!

Lekker bijkomen van de valium nu maar!

En Lentezon, ze zijn ervaringsdeskundigen daar in het ziekenhuis... Het zal wrs. met de kwaliteit van de eitjes en zaadjes bij jullie wel zo zijn dat ze daar op z'n minst 1 goed exemplaar van verwachten! Volgens mij dekken ze zich wel in als ze dat niet verwachten! Dus je kan het lekker van de :sunny::sunny::sunny:-ge kant bekijken!!!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

goede oogst meiden!!!

lentezon, ik heb ook altijd op dag drie de tp gehad, maakt niet uit hoor, ze kunnen dan precies zien of ze goed enz zijn.

Goede emmeis zijn meestal dan 4 cellig !! ik heb 2 4 cellige teruggeplaatst gekregen!!

good luck,

cynthia

Geplaatst
Hahahaha jonne, je hebt juist extra plezier beleefd aan die punctie! Mooi joh, 4 eitjes!!! En dat binnen 5 minuten! Zo snel krijgt volgens mij geen kippetje dat voor elkaar!!!

Lekker bijkomen van de valium nu maar!

En Lentezon, ze zijn ervaringsdeskundigen daar in het ziekenhuis... Het zal wrs. met de kwaliteit van de eitjes en zaadjes bij jullie wel zo zijn dat ze daar op z'n minst 1 goed exemplaar van verwachten! Volgens mij dekken ze zich wel in als ze dat niet verwachten! Dus je kan het lekker van de :sunny::sunny::sunny:-ge kant bekijken!!!!!

Groetjesssssssssssss

hihihi Inderdaad hoor zij zijn de ervaringsdeskundigen en ik de leek !

Geplaatst
goede oogst meiden!!!

lentezon, ik heb ook altijd op dag drie de tp gehad, maakt niet uit hoor, ze kunnen dan precies zien of ze goed enz zijn.

Goede emmeis zijn meestal dan 4 cellig !! ik heb 2 4 cellige teruggeplaatst gekregen!!

good luck,

cynthia

Mogge Cynthia,

dat klinkt inderdaad goed.

Tot nu toe m.u.v. de punctie is het me allemaal erg meegevallen!

Ik ga morgen weer werken. Doe vandaag nog lekker rustig aan , gisterenavond voelde mijn hele buik nog beurs aan maar dat gaat nu al beter.

Ik laat vanmiddag weer wat weten want dan weet ik weer meer.

liefs lentezon

Geplaatst

ik was echt zo stoned als een garnaal en kreeg de slappe lach.

Haha Jonne, fijn dat het je is meegevallen. Wel een opbeurend bericht voor de dames die nog nooit een punctie hebben gehad: zo kan het dus ook!!!

Nu afwachten! Hoop gauw goed nieuws van je te horen!

Geplaatst

Ik hoop zo dat ik carnaval mag vieren met z´n drietjes. :tshirt:. Dat hoop ik ook voor jou! Dat wordt een hele rustige avond maar wel vol trots. Liefs Jonne

da's een mooie gedachte idd!

het zal wel een ontnuchterend verhaal worden dit jaar met carnaval !! Drinken, en ook roken dat doen we dus niet meer!

hihihii Normaal eerst aan de tequilla en dan aan het bier!!

Nou door dit alles met de IVF heb ik nog geen outfit en daar moet ik as donderdag voor op pad! na werktijd dus mega druk.

en waar woonde gij ? Ik in t Kielegat!

Trouwens ben geen brabantse van geboorte maar dat carnavalsbloed dat zit er wel in hoor zo onderhand!

liefs van Lentezon

Geplaatst

hahahaha die lentezon!!!

woar woonde gij?

Ik woonde vroeger in het nachtuilenrijk te sprundel ja ja het enige echte:occasion17:

nu in de kop van overijssel in het nachtoelenrijk te denekamp hier is carnaval nog vele malen heftiger dan in brabant!!!

ik wist tot 3 jaar geleden nog niet eens dat er ook hier iets gevierd werd!!

zitten zelfs nu actief in de vereniging kun je nagaan...

ik ben ze nu houdoe aan het leren in plaats van ajuus!!

echt lachen.

alleen snappen ze niet waarom bri niet "even"een flesje boswandeling od apfelcorn naar binnen werkt........

ze moesten eens weten hihihihihihi

veel plezier komend weekend!!

ik gebruik het lekker als afleiding weet alleen nog niet wat ik moet doen met de optocht, wel of niet meelopen....

weet niet of het te belastend is...

iemand advies hierover:icon_cyclops:

ik spreek jullie weer snel,

groeten bri

Geplaatst

ha Bri,

Als je de hele optocht moet lopen...ik weet t niet. Ligt eraan:in Breda ben je zo 2 uur verder .

Je moet echt doen wat jij wil en goed naar je lichaam en geest luisteren !

Als je denkt dat het net te veel is ..niet doen. ik denk nu met beweging: goed voor de bloedsomloopp en doorbloeding van mijn lijf hihi

maar ik ga ook niet overdrijven nee.

Nou ik woon in Breda...!

In overijssel ook al carnaval! Goed joh! Houdoe da's beter idd.

Toch een leuk katholiek feest , vandaar ook in Overijssel..goh wist ik niet .

Leuk dat je daar in een CV zit.

Ik zie het ook als afleiding, altijd al wel. Ik vind het geweldig om helemaal in een andere rol te kruipen 1 keer per jaar..we weten nog niet wat.

Wij flansen zelf wat in elkaar: we zijn al Geisha geweest en we heetten toen Tjap Joi en Foe Young hai , en ook Jane Blonde- shaken not strirred../ duidelijk: persiflage op James Bond , Ook (B)Engel, en vorig jaar Soulsisters met afropruik glitterjurk en microphoon. Om ff een indruk te geven.

Ik heb er al best zin in, al heeft het nooit zo lang geduurd voor t ging kriebellen.

En heb jij al een outfit?Of natuurlijk van de vereniging he kleding.

Wat doen jullie met de optocht?

Nou ik heb net gebeld: 4 eitjes bevrucht! 1 terugplaatsen, misschien morgen, anders donderdag!

Ze bellen rond 0930u morgen !

Nou mijn buik is nog niet tot rust gekomen hoor, net over een drempel rijden dat doet gewoon zeer..komt goed relaxen vandaag!

liefs van mij

Geplaatst

goed zeg lentezon!!!

ik wens je heel veel succes morgen of donderdag.

doe vandaag effe lekker relaxen he!

dan ben je morgen of donderdag goed uitgerust en ontspannerder.

ik ben super blij voor je !!!!!

op naar 14 feb voor de goede uitslag jippie!!!!

groetjes artiko

Geplaatst

Hey Lentezon.... Denekamp is Twente en Twente is nogal katholiek. Dus daar wordt inderdaad ook flink carnaval gevierd. Ik woon aan het randje van Twente, dus daar gelukkig niet meer!!!!

Groetjessssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden