Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie reacties, we zijn net terug van 11 dagen griekenland lekker even genoten van onze laatste vakantie saampjes!

Raar idee dat we echt aan het aftellen zijn laatse zomer saampjes, nog even naar de bios lekker even uiteten want strakjes hebben een kleintje erbij:).

De week beginnen we aan zijn kamer , heb besloten dat het Ikea word , mooie kast daar gezien en mooie dressior waar hij makkelijk met zijn bips oppast.

Heel bijzonder een andere adoptie oma maakt een mooie muurschildering , ik wil het tema dieren beetje aanhouden .

Veel kleertjes heb ik nog niet of eigelijk niks, ben onzeker over welke maat ga toch nog even navragen hoeveel hij weegt en gegroeit is en we zijn druk aan het wachten op de LOA.

Moet zeggen dat dit toch wel heerlijk genieten is, einderlijk toemogen geven aan mijn moedergevoelens.

• 2 weken later...
  • Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Roos!

Heerlijk he die voorbereidingen! Maar geloof me de laatste weekjes zijn echt nog erg lang wachten hoor. Wij hadden destijds ook geen idee welke maat we mee

moesten nemen. We hebben van mijn zus wat 2e hands kleertjes en jasje/muts/handschoenen mee gekregen. Dat vond ik wel ideaal. En dan een paar kleertjes zelf gekocht.En sommige broekspijpen maar gewoon een keertje omslaan. Een broek die ik mee naar china had past hem nu pas......

Waarschijnlijk zal het wel warm zijn als jullie mogen gaan toch?? Dan heeft hij niet veel nodig(alhoewel die chinezen daar het niet over eens zijn! ook met warm weer lekker veel aan)

Hier vorige week weer telefoontje; morgenavond mogen we op landenintake!! Voor komende week al wat afspraakjes gemaakt bij huisarts en gemeente. Maar over ruim een week vertrekken we naar frankrijk. Dus er zal even wat vertraging tussen zitten. We hebben wel daarna een strakke planning aangezien onze notaris (buurman van werk) eind juli op vakantie gaat.

We zullen zien! Dit weekend de meiling mailing met de post gehad. En dan besef je weer; tjee over een tijdje staat er ook van ons weer een aankomstkaartje in. Heel onwerkelijk nog.

Geplaatst

Hoi Wannabemom , of je mijn gedachten kan lezen , ik ben kleren aan het inslaan van 2 maten lol 74 , 80, 86 . Tweedehands , en nieuw ik denk maar zo wat niet goed is of te klein gooi ik weg en de rest gata me naar huis, gister allespullen gekocht voor zijn kamertje ik ga me steeds meer realiseren dat ik eigelijk echt niet weet wat ik allemaal nodig heb , luierpakes , sokjes, schoentjes heeft hij nog niks aan. Willen ze een speen , muziekje bij het slapen? Wat zal hij eten , en slapen kindjes van 2 nog tussen de middag?

Nou als iemand mij begrijpt zijn jullie het wel:).

Jeetje de intake staat weer voor de deur, weer de spanning die je al een keer ervaren hebt , en toch lijkt het mij dat het niet anders is als de eerste keer:), zelfde sn neem ik aan?

Geniet lekker van jullie vakantie! en hopelijk staan jullie snel op de lijst, liefs Roos

• 1 maand later...
Geplaatst

Al weer een tijdje niet hier geweest. En het is best stil hier.... Hopelijk omdat iedereen op het moment druk bezig is met kinderkamertjes of al weer op reis is!

Hier gaat alles prima. Vorige week alles opgestuurd voor de laatste legaliseringen. En dan hopelijk begin augustus alles in China. Het begint nu toch al weer te kriebelen hoor.

Een vriendin en collega van me hebben net verteld dat ze zwanger zijn en dan komt het besef.... misschien hebben we dan wel begin volgend jaar samen verlof!! Vreemd hoor.

Met ons kereltje gaat alles prima. hij is maandag aan zijn handje geopereerd. En gaat alweer super. Hij moet wel 6 weken in het gips en verband blijven. En dit moet echt ook schoon en droog blijven. Een hele uitdaging dus. Gelukkig hebben we de vakantie al gehad. Maar wel jammer dat we de hele zomer niet mogen zwemmen....

Geplaatst

Hoi Wannebemom , het is zeker erg stil des te leuker om de boel hier weer een beetje wakker te schudden! Raar idee he dat je weet dat er een tweede aankomt dat kunne wij ons nog totaal niet voorstellen wel houden we de optie open eerst maar eens Liam naar huis brengen en hechten en lekker genieten van elkaar.

Wij hebben de Loa binnen dit houd in dat china alles heeft goedgekeurd dat was dus echt een grote stap , nu wachten op de ta de datum van afreizen. Jeetje we hebben der zo'n zin in ik wil hem zo graag vast kunnen houden en hem zien ruiken meemaken.

Hopelijk dat het goed gaat met iedereen wat wannebemom ook zegt hopelijk is iedereen druk bezig met voorbereiden en aan het genieten van de zomer!

Geplaatst

Meiden, ik breek hier eventjes in, wat een spannende en bijzondere tijden voor jullie!

Zomerzotheid, jouw woorden raakte me echt diep: ...eindelijk toe mogen geven aan mijn moedergevoelens..

wauw wat mooi en wat gun ik dat jullie allemaal!!

heel veel geluk met jullie onbeschrijfelijk intens gewenste kindje(s)!!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Whahaaa.. zeker stil hier.. Ben knetterdruk met onze prachtige dochter.. Helemaal geen tijd meer voor al die social media! Ja Roos.. het gaat bijna gebeuren, spannend hoor! Ik vond het een heel zware maar ongelooflijk gave reis! En als je dan 6 weken thuis bent lijkt het alsof het nooit anders is geweest..

Ik las iets over muziek bij het slapen enzo.. Deze kinderen worden 's middags massaal naar hun ledikantjes gebracht waar ze moeten gaan slapen. Niks geen muziekje of een leuk verhaaltje .. liggen en slapen. Onze dochter heeft daardoor de eerste tijd ook gewoon in een ledikantje geslapen. Lekker veilig. Ondertussen ligt ze heerlijk te slapen in een groot bed.. Maar onze dochter van 4,5 ging ook tussen de middag nog gewoon slapen. Dat hebben we er thuis maar gelijk van af gehaald. Ze slaapt nu iedere nacht 12 uur achter elkaar.. heerlijk!

Spanend hoor wannebemom.. een tweede.. Daar denk ik nog maar even niet over na.. Maar bij jou is het alweer bijna zover..

Geplaatst

Even onze super nieuws vertellen hier 30 augustus is het zover dan reizen we af om Liam te halen!

Ik stuiter wat rond heb totaal geen grip meer op mijn lijstjes die ik halen moest maar ach wat maakt het uit , genoeg winkels in de buurt dus halen kan altijd nog:)

Wat super fijn Margot dat het zo lekker gaat !

Ik heb begrepen dat jou meisje ook nog werd gedwongen om te slapen? Dat is ook wat zeg , vond ze het moeilijk dat jullie dat veranderde?

Geweldig dat het zo goed gaat met Ting! hoe gaat Nederlands haar af?

Wannebemom nog even en dan komen jullie alweer met het grote nieuws hoe ervaar je de tweede procedure? ook zo spannend of sta je der veel rustiger in?

Liefs Roos

Geplaatst

@margot

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie dochter. Heerlijk om te lezen dat jullie ook zo genieten. En inderdaad het lijkt al zo snel alsof het nooit anders geweest is. En ja kindjes van 4 kunnen je behoorlijk goed bezig houden!! Af en toe toch fijn als ze lekker in bed liggen. Zelf ook even rust.

Hoewel ik toch nog steeds af en toe ga kijken als hij slaapt en dan me nog steeds zo bevoorrecht voelen om mama te zijn van zo'n heerlijk kereltje.

@roos; ik had het goede nieuws al gelezen. Echt niet te bevatten dat jullie droom eindelijk gaat uitkomen he. Hebben jullie ook straks een weblog om te volgen?

Ben voornamelijk heel benieuwd naar de foto's van jullie kereltje. :clap2:

@hier; ja de tweede procedure is wel iets anders. Je hoeft al geen ouders meer te worden. En je hebt het toch al een keer mee gemaakt. Maar toch ben ik er sinds de documenten naar China gegaan zijn er iedere dag in mijn hoofd mee bezig. We wachten nu op onze LID. En ja misschien zijn ze al bezig met een dossiertje voor ons... Ieder onbekend nummer op de telefoon zorgt ook weer een beetje voor een hogere hartslag...

Geplaatst

Ha die Roos.. Heerlijk om al die onzekere berichten te lezen, moet ik nu dit of moet ik nu dat.. Ik herken het zo, maar neem aan van mij.. Het komt echt goed. Geen stress.. Echt alles is daar te koop en je hebt niet voor niks een gids bij je.. Tenminste ik neem aan dat meiling ook een gids meestuurt..

Ting-Xie vond de overgang van niet meer slapen echt niet erg. Maar in China had ze het ook gewoon echt nodig, dan was ze bekaf en werd ze echt een draak. Nu hier is dat niet meer nodig. Ze gaat er 's avonds om 8 uur in en staat 's morgens om 8 uur Menno wakker te maken.. Haha, hij ligt bij de deur..

Het Nederlands gaat echt razendsnel. Ongelooflijk om te zien wat haar woordenschat nu al is. Mensen zijn altijd heel verbaasd als ze gaat praten. Maar ze moet ook nog zoveel inhalen, dus er mag wel wat tempo in zitten. Over twee weken gaan we scholen in de buurt bezoeken. En dan mag ze al gaan wennen.. Ik zag net in de agenda dat ik nog 11 weken thuis ben.

Wat me wel erg tegengevallen is, is de conditie en de motorische vaardigheid van deze tehuiskindjes.. We oefenen flink met lopen rennen en fietsen om haar conditie en uithoudingsvermogen een beetje op peil te krijgen, maar na 100 meter lopen was ze in China al bijna moe.. Ze kwam daar nooit buiten en dan loop je dus ook niet veel. Haar huidskleur is inmiddels ook veranderd van lijkbleek naar chocoladebruin..

Wel heeft Ting-Xie een prachtige pengreep en daar ben ik als juf dan weer heel blij mee.. haha!

Geplaatst

sorry tijdje niet gekeken op de site! wat een geweldig nieuws Roos dat jullie je zoon mogen gaan halen over twee weken! wow wat een heerlijk gevoel! heel veel geluk!

en Noortje ook, spannende tijden!

Op de camping spraken we een stel die vijf maanden geleden hun zoon uit China gehaald hadden. Hij was al zes maar zag er uit als 3/4 jaar. Maar wat een lekker ventje zeg, hij kwebbelde er al vrolijk op los in Nederlands met limburgs accent! geweldig..

hier is er nog geen goed nieuws helaas. Er worden wel steeds stellen uitgekozen die af mogen reizen naar Amerika, maar wij helaas nog niet.

Af en toe zakt de moed me in de schoenen en zie ik het allemaal niet meer zitten. Geduld hebben is wel erg moeilijk.

Succes iedereen!!

Geplaatst

Hallo dames, ik merk dat ik heel slecht ben in het bijhouden van een forum. Wij gaan onze procedure eindelijk verder voortzetten want we ontvingen gisteren de beginseltoestemming op de mat.

Ik stop met het schrijven hier en wil jullie allemaal heel veel succes wensen met de verdere procedure en voor de rest heel veel geluk met jullie kids! :)

Geplaatst

Lifelikethis;

leuk om van jullie te horen. Jammer dat jullie nog niet uit gekozen zijn. Vreselijk he om te moeten wachten.... In ieder geval hopen we snel op een jubelberichtje van jullie.

Wel fijn dat er wel genoeg beweging zit in de adopties uit Amerika.

Enne.. hier ook een chinees manneke met limburgs accent. Leuk zijn ze he :happy11:

Bruintje; succes met jullie verdere adoptie-avontuur. Jammer dat we hier niets meer van jullie horen. Maar hopelijk ook snel voor jullie een mooi (wereld)kindje!!

• 5 weken later...
Geplaatst

hoi allemaal

ik zal mezelf eerst even voorstellen

ik ben sandra moeder van 3 kinderen

1 na 7 jaar mm 2 spontaan

ik ben hier niet voor mezelf maar om informatie te zoeken voor mijn zus die een kindje wil adopteren

zij is alleenstaand en 42 jr

op dit moment zit ze midden in de informatie bijeenkomsten dus nog in het begin van de procedure

ik hoop dat iemand een aantal vragen voor ons kan /wil beantwoorden

omdat ze alleenstaand is en niet de jongste meer heeft ze al minder keus

zoals wij het gezien hebben kan ze kiezen uit bulgarije of china

vraag 1 heeft iemand ervaring met dezelfde situatie als haar

vraag 2 wie kan ons vertellen hoe de procedure in tijd verder verloopt

schiet het een beetje of zit er lange tijd tussen de informatiebijeenkomsten alle keuringen tot beginseltoestemming

vraag 3 hoe lang sta je gemiddeld op de wachtlijst (china)

vraag 4 met welke kinder tehuizen word er samen gewerkt

vraag 5 stichting kind en toekomst of wereldkinderen

hopelijk kan en wil iemand hier op reageren

alvast heel erg bedankt

ik ga nu een poging doen om in te lezen

iedereen veel succes verder met adoptie

Geplaatst

Hoi Sandra!

Leuk voor je zus dat ze wil gaan adopteren. Hier geen ervaring met als alleenstaande adopteren, maar wel met china. Wat mijn ervaring is is dat china over het

algemeen heel snel gaat. Nadat je documenten in china liggen krijg je momenteel(kan altijd weer veranderen natuurllijk) gemiddeld na 2-8 maanden een voorstel. (afhankelijk van je wensen en aanbod).

Bulgarije ken ik niet zo goed, maar daar hoor ik soms verhalen van mensen die 3-4 jaar wachten.

Hoe snel je de beginseltoestemming krijgt is een beetje afhankelijk van de medewerkers van de kinderbescherming. Misschien dat ze bij je zus wat versneld kunnen werken ivm haar leeftijd?? (ik zou dat in ieder geval wel proberen hoor!) Wij hadden nu bij onze 2e procedure na 3 maanden de BT op de mat. Bij een eerste procedure zou ik wel op rond de 5 maanden rekenen.

In china werken ze niet met 1 specifiek tehuis, maar met enkele honderden... Je hebt in china 1 centraal kantoor dat alle adopties regelt. Tehuizen kunnen daar kindjes aanmelden voor adopties. Vraag 5: of Meiling??? Ben een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Maar onze zoon komt via meiling. WIj vonden het echt een hele fijne organisatie. Werkt met vrijwilligers, maar wel heel professioneel. Ze kijken goed naar je wensen en wat mogelijk is. Misschien ook niet onbelangrijk; het scheelt ook echt duizenden euro's....

As. zaterdag is er een meilingdag in de efteling. Misschien leuk voor je zus om zich te orienteren?

Verder is er ook een facebookpagina adoptie uit china. Misschien leuk voor je zus om zich daar aan te melden?? Daar zitten geloof ik ook een paar alleenstaanden tussen. Als je een vraag hebt kan die daar altijd gesteld worden. In ieder geval heel veel succes!!!

Geplaatst

@wannebemom bedankt voor je reactie

ik had al gekeken naar de meilingdag maar daar moet je voor uitgenodigd zijn zoals ik het begrijp, ook ligt het totaal niet in de buurt maar dat is het grootste probleem niet

@vianne ook bedankt voor je reactie ze had bewust nog geen contact op genomen met wereldkinderen omdat ze nog niet weet bij wie ze zich aan wil melden

denk wel dat het china word

Geplaatst

@sandra.. Spannende tijd voor je zus! Wij hebben onze dochter via Wereldkinderen. Een fijne organisatie. Je betaalt wel een boel meer dan bij bijvoorbeeld Meiling of K en T, maar dan wordt ook veel werk uit handen genomen. Ik vond dat heel prettig maar sommigen houden liever zelf controle of vinden het prima om meer zelf te regelen. Dat ligt wel een beetje aan de persoon. Je moet gewoon een goed gevoel hebben bij je vergunninghouder, dat is belangrijk. Je moet ze volledig vertrouwen.

Ik zie op facebook inderdaad zoals Wannebemom zegt vaker alleenstaanden langskomen. Wel heftig hoor om dit in je eentje te doen.

Veel succces coor je zus, maar ze heeft in ieder geval al jouw steun en die zal ze hard nodig hebben! Fijn dat je zo met haar begaan bent.

Geplaatst

dank je margot

ze moet nog 2 via bijeenkomsten en dan de volgende stap

raad van de kinderbescherming geloof ik

ik ben eigenlijk altijd bij haar we wonen dicht bij elkaar en hebben samen mijn moeder verzorgd toen die ernstig ziek was en daarna overleden is

dit heeft ons nog meer bij elkaar gebracht, we bellen elke dag en zien elkaar meestal 2 x per week, vaker lukt niet door ons werk

ik ga ook met haar naar de openhuizen van de verschillende organisaties

en mocht het zover zijn ga ik ook mee naar china

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik zag je bericht laatst voorbij komen over je zus. Wilde toch nog even reageren (schrijf eigenlijk niet meer mee :)).

Maar wij hebben in februari tot april dit jaar de VIA gehad en hadden eind mei al het eerste gesprek met de raad. Uiteindelijk was het rapport eind juli klaar en drie weken later hadden wij onze beginseltoestemming. Dus dit gaat allemaal best wel vlot. Ook andere stellen uit onze groep gingen zo vlot.

Bij ons in de VIA groep zat ook een dame van in de 40 (ik dacht 42 of 44). Zij is ook alleenstaand en heeft haar keuze voor het land laten vallen op Portugal via de Nederlandse Adoptie Stichting. Misschien wisten jullie dat deze mogelijkheid er was maar misschien ook niet (aangezien je sprak over China en Bulgarije). Hopelijk kunnen jullie wat met deze informatie.

Heel veel succes!

Geplaatst

portugal is geen goede optie voor mijn zus

het word china

heeft iemand een goed voorbeeld van een brief die je moet opstellen of weet iemand op welke site ze een goed voorbeeld kan vinden

ze vind het erg lastig om deze op te stellen, ze heeft wel de brief waarin staat welke dingen erin moeten staan ed

Geplaatst

Hoi allemaal

we hebben nog nooit iets op een forum gezet, dus als er iets fout gaat vergeef het ons. Wij zitten nu in de wachtperiode voor de via voorlichtingsbijeenkomsten.

Het is fijn om de verhalen van anderen te lezen en zo ideeën op te doen.

We willen voor China gaan en nu las ik dat er een Facebook pagina bestaat voor adoptie uit China. Weet iemand hoe we hier bij komen. Zijn er verder nog dingen die we al kunnen doen?

Voor iedereen veel succes met dat waar je mee bezig bent

Geplaatst

Wat voor brief bedoel je? De levensloop die je voor de raad moet schrijven? De lijst met dingen die je daar in moet schrijven is niet overal hetzelfde. Maar het zal denk ik wel overal op hetzelfde neerkomen. Toen wij hem hadden heb ik het in 1 ochtend geschreven. Maar je kunt in een pb even je mailadres geven dan scan ik ons vel met onderwerpen even in en kan ik het sturen.

groet! Vianne

Geplaatst

Het bengeltje, toevallig ben ik ook net lid van die facebookpagina. Zoek op " adoptie uit china" dan vind je hem en dan gewoon lidmaatschapverzoek oid aanklikken. Dan krijg je een berichtje van een beheerder met de vraag waarom je lid wil worden en dan vertel je dat je in procedure enzo zit en dan " ben je binnen" . Heel leuk en informatief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden