Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?


Marli01

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi dames, wij zijn vanmorgen naar het kantoor geweest van de raad van kinderbescherming. Het was een 3 uur durend gesprek. Ik heb nog wat zaken van vorige keer aangekaart. Ze vond het geen probleem van die 4e ivf , het was goed afgesloten en wij richtten ons nu op adoptie. Zij kijken voornamelijk voor het kind. En ze ziet dat wij nog steeds een kinderwens hebben maar dat dat niet perse een biologisch kindje hoeft te zijn. Ik ben nu een stuk opgeluchter moet ik zeggen. Het was een fijn en open gesprek. Over onze levensloop en onze karakters. Hoe wij geworden zijn zoals we nu zijn. Onze eign opvoeding. En onze relatie. Over 3 weken het 3e gesprek , dan gaat het over de special needs waar wij voor open staan en onze grenzen en wensen en ons vangnet om ons heen.

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je meiden! Raba, wij hebben het aanvraagformulier ( de bka nummer) aangevraagd in september 2009. In oktober kregen wij het nummer en in september/oktober 2010 hebben wij de cursus gedaan. Wij zijn dus vroeg ingedeeld met de gesprekken. De anderen van onze cursus zijn nog niet aan de beurt. Wij waren de enige uit regio Arnhem/nijmegen. Deze raad had geen vertraging. In maart zullen wij hopelijk de beginseltoestemming krijgen.

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Herma, fijn dat het 2e gesprek goed ging!! Bij ons verliep het 2e gesprek ook veel beter dan het 1e gesprek. We hebben toen heel veel toegelicht.

Wij ontvingen 2 weken na het 3e gesprek al onze BT, dus het kan snel gaan!

 

Fijn weekend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herma Dat is snel. Hopelijk gaat de rest dan ook zo snel bij jullie.

Dat is toevallig want wij hebben ons in september 2009 ingeschreven. En in maart 2010 kregen wij de verpl. bijdrage algemene voorlichting.Toen hebben wij uitstel aangevraagd en die verloopt op april 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raba, weet je al wat je gaat doen, moeilijk he. Maar wel een supervriend dat hij het wilt lenen aan jullie. Wij hebben de cursus ook samen laten gaan met ivf behandeling. Ik merkte toen dat ik meer met adoptie bezig was en minder met de ivf. Ik vergat zelfs een half uur te laat te spuiten omdat ik iets over adoptie aan het lezen was. Ook mijn man wilde toen adoptie zowiezo laten doorgaan ook al zouden wij zwanger worden.

 

Marli, ok dus jij had dat ook dat het 2e gesprek makkelijker verliep en dat je zekerder op terugkeek. Ze gaat nu overleggen met een gedragsdeskundige, dat was standard procedure bij special need zei ze. Ik vroeg of die er ook bij komt zitten. Dat was niet nodig zij ze. Zou dat een goed teken zijn. Wij moeten aakomende weken beslissen naar welk vergunninhouder ze ons rapport opstuurd zei ze. We twijfelen nog een beetje tussen kind en toekomst en wereldkinderen. Ik denk dat het kind en toekomst wordt. Daar zitten jullie ook bij he. Wij hebben goede ervaringen met hun wat betreft telefoongesprekken en vragen omtrent de eisen van China.

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@herma;

en hebben jullie al bijna het laatste gesprek gehad?? En weet je al welke vergunninghouder het gaat worden?? Dat lijkt me toch best een moeilijke keuze hoor.

Ik heb zelf van de week nog gebeld met meiling over china en taiwan. En daar kreeg ik een heel aardige mevrouw aan de telefoon. Heb bijna 20 minuten uitleg gekregen.

 

In ieder geval veel succes komende weken en hopelijk snel de beginseltoestemming!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wannabemom,

 

Ja wij hebben het laatste gesprek gehad afgelopen donderdag en was positief. Wij mogen volgende week ons rapport inlezen, inlees gesprek noemen ze dat volgens mij. Wij hebben voor kind en toekomst gekozen als vergunninghouder. Wij zaten ook aan Taiwan als 2e optie te denken bij Meiling maar daar komen wij helaas niet voor in aanmerking. Omdat wij geen geloof hebben en mijn man al 35 is. En dan mag je niet meer op intake. Bij het ene weeshuis moet je gelovig zijn en bij het andere onder de 36 dus dat halen we niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!! dat gaat lekker snel zeg. Volgende week al inlezen! En dan begint natuurlijk het wachten he.

Maar jullie moeten geloof ik toch nog eerst wachten tot jullie 2 jaar getrouwd zijn he. Ik heb van verschillende mensen (via via) gehoord dat er tegenwoordig bij

China wel heel snel al een voorstel kan komen. Zelfs een stel dat op intake ging en met een voorstel naar huis.

 

Wij hebben gisteren de laatste VIA gehad. We willen denk ik wel eerst uitstel van de raadsgesprekken aanvragen. Aan de ene kant lijkt het me fijn als alles zo snel mogelijk gaat. Maar zeer waarschijnlijk gaan we voor CHina. (we zijn steeds meer overtuigd). En dan moet ik toch nog ruim een jaar wachten tot ik 30 ben.

Momenteel denken we aan meiling of kind en toekomst.

Maar eerst maar weer eens icsi 3 gaan doen. Als ik met de adoptie bezig ben heb ik zelf soms niet zo veel motivatie meer om weer die mmm in te duiken. Een adoptiekindje is gewoon ook zo welkom bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schiet ook lekker op bij jullie, alweer de laatste cursus. Ja wij moeten wachten tot we 2 jaar zijn getrouwd. In april zijn we 1 jaar getrouwd. In het najaar kunnen we dan op intake en ze versturen de papieren als we 2 jaar zijn getrouwd. En dan kan het snel gaan.

 

Ik had dat ook toen ik ivf 4 ging doen was k veel meer met adoptie bezig. Was bijna vergeten te spuiten haha. Succes met je icsi!

 

Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

@herma;super dat je nu weer iets hebt om naar uit te kijken he. Hopelijk komt er dan ook snel een heerlijk kindje bij jullie thuis.

In juni 2012 wordt ik 30 en 2 daagjes later zijn wij dan 3 jaar getrouwd. Wij gaan er eigenlijk ook een beetje van uit dat rond die tijd onze documenten verstuurd kunnen worden naar china.

Wel grappig; misschien dat jullie net voor ons zitten. Of heel misschien wel in hetzelfde vliegtuig (haha ik zie het al helemaal voor me; zou wel erg toevallig zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gisteren ons inlees gesprek gehad en het is een heel positief raport geworden! Hier zijn wij heel blij mee. We hebben nu fficileel toestemming voor een kindje met special need. Nu is het nog minimaal een half jaar wachten tot we op intake mogen voor China. Want we zijn pas bijna 1 jaar getrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@herma; super!!! Proficiat met jullie beginseltoestemming.Ook wel fijn om te lezen dat de "professionals" zo positief zijn over jullie als toekomstige ouders.

Weer een stapje verder met jullie droom!!

Veel succes met het wachten tot de intake. Het is toch wel spannend zo he.

 

 

@raba; gaan julle de VIA cursus nu nog niet doen? In ieder geval succes met de komende behandelingen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden