Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We hebben het ledikantje en de comode gekocht hoor. Comode staat nog hier in de huiskamer, die mag mijn schoonvader morgen helpen omhoog sjouwen naar de zolder, daar gaat het even in opslag tot de muren en de vloer klaar zijn. Zal morgen een fotootje plaatsen.

Wij hebben ook de meting maandag, ook bij ons zou een negatieve uitslag geen consequenties hebben. Alleen zou het fijn zijn mocht het zo zijn dat we er ons op voor kunnen bereiden en uiteraard eerst beslissen of we verdere diagnostiek zouden willen.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff, ik moet weer heel wat bijlezen zie ik al... alleen heb ik het gevoel dat er weer tekst mist.... klopt dat?? Wel jammer want ik heb een aantal dagen niet kunnen kijken en dan mis je gelijk wat als het verdwenen is.

Nou, ik scande gauw even en las veel over goede echo's en testen dus dat is fijn!

Hier gaat alles goed, heb mijn baan en dat scheelt weer wat. Moet ze alleen nog vertellen dat ik zwanger ben, ik doe dat wel voordat ik mijn contract teken, anders voelt het zo lullig... hoe zouden jullie dat aanpakken in deze situatie???

Dikke knuf!!!

Geplaatst

Emm helaas is de hele dag 31-1 verdwenen door een foutje. Vandaar dat je dus wat mist.

Gefeliciteerd met je baan!!!!!!!! Ik zou het nog een weekje uitstellen hoor, vertellen dat je zwanger bent. dan kun je gelijk een zwangerschapsverklaring inleveren.

Geplaatst

Hier de beloofde foto van de commode, ben er helemaal weg van....

[ATTACH=CONFIG]725[/ATTACH] Opa kan vanavond helpen hem op zolder te zetten.

Ik heb nog nooit zo'n verjaardag als vandaag meegemaakt. Al jaren hoop ik op een wondertje dat in mijn buik groeid. Nu is het zover en voelt het zo bijzonder. Zo'n mooi kadootje heb ik nog nooit gehad......

Geplaatst

Voor de 20 weken echo krijg je als het goed is een verwijzing van de vlos, die hebben wij ook gehad, maar wat nou als je zelf eerder een echo zou willen, gewoon om te kijken, kan dat dan? weet iemand van jullie dit? Ik lees nl. bij heel veel van jullie dat er regelmatig een echo plaatsvindt, maar ik moet nog 8 weken wachten!

@Emm, ik zou het wel vertellen bij je nieuwe baan hoor, zou voor mij anders niet goed voelen. Maar goed, ik heb makkelijk praten, ben eigen baas.

@Sandra, jeetje, dat je al een ledikantje heb, leuk hoor! Wij hebben al een wiegje. Een soort familie wiegje, heel veel van mijn nichtjes en neefjes hebben daar in gelegen, en we hebben een grote familie hoor! Echt super leuk! Verder ben ik me wel aan het focussen op wandelwagens, vind ik moeilijk, maar gelukkig hebben we nog even.... Over 2 weken ga ik naar de 9 maanden beurs, dus daar zullen we ook een hoop moois zien!

@Roosie, ben ook zo moe, niet normaal. Als ik opsta kan ik nog de hele wereld aan zeg maar, maar 2 uurtjes later ben ik al kapot! Nou heb ik ook nog eens een nadeel dat ik 6 avonden per week aan het werk ben.......probeer 's middags altijd maar wat rustiger aan te doen, maar lukt ook niet altijd. Vanmiddag heb ik een sollicitant, want ik moet er toch iemand bij hebben die mij straks kan vervangen.....ben benieuwd, ik hoop dat ze wat is.

Geplaatst

ja was wel even moeilijk, ben tenslotte nog net geen 12 weken en heb al het nodige achter de rug de laatste weken. Toch hebben we de gok gewaagd. Dit is het eerste wat we gekocht hebben en we hebben al 2 kruiken in bruikleen, maar verder nog niks.

We weten al welke wagen we willen. De maxi cosi mura 3 of 4. Ik probeer hem al 2e hands te vinden maar die heb ik nog niet gevonden. We hebben idd nog tijd en een nieuwe wagen is zo aangeschaft natuurlijk.

Ik hoop dat je sollicitant bevalt en dat je straks lekker met een gerust hart alleen nog maar aan je kleintje kan denken...

Geplaatst

Hei!

Gefeliciteerd sandra, met je verjaardag, met het mooiste kado wat in je groeit, met de mooie aankoop.

Kim en roossie, ik was ook erg moe maar na de 12-13 weken werd dat heel snel minder. Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel wat meer energie hebben. En tot die tijd hoop ik dat het lukt eraan toe te geven. Als je leest welke ontwikkeling je kleintje doormaakt de eerste 12 weken is dat echt enorm, logisch dat dit veel energie kost.

Emm, ik vind dat het goed klinkt, het is netjes om het vantevoren te vertellen maar aan de andere kant, wettelijk ben je het nog niet verplicht. Je moet je werkgever voor 6 maanden inlichten (geloof ik, kan ook 5 maanden zijn). Maar een goede werkgever kijkt naar de toekomst en die hangen niet om die paar maanden verlof vast.

Geplaatst

@Babeth, wat heerlijk zeg dat je iedere middag een paar uur slaapt! Goh dan valt mijn moeheid vergeleken bij jou wel mee, ik ben normaal de hele dag op. Heb ook wel de luxe dat ik mijn eigen werktijd indeel en smorgens wat later kan opstaan, behalve 1 dag dan werk ik buiten de deur. Verder ben ik de hele dag op. Ja kan er alleen maar aan toegeven. Manlief dacht dat sporten me wel zou helpen, maar ik zei dit is andere moeheid dan normale moeheid die kun je idd soms doorbreken om te gaan sporten. De verloskundige zei ook wel gewoon je dagelijkse dingen blijven doen, maar verder aan je moeheid toegeven.

Ohja trouwens we hadden het een tijdje terug over in bad gaan. Heb het bij de verloskundige nagevraagd, maar je mag gewoon in bad. Ze zei je zal zelf wel voelen welke temp. je fijn vindt en dat is vast lager dan je normaal hebt. En je mag zelfs naar de sauna, dat had ik niet gedacht, maar denk dat ik dat nu te benauwend vind. Ik denk dat morgenavond eens lekker in bad ga, vanavond ga ik naar een vriendin.

@Sandra gefeliciteerd met je verjaardag, de nieuwe aanwinst en het kleine wondertje in je buik! Wat een heerlijke verjaardag zo hé!

@Emm gefeliciteerd met je baan! Moeilijk hé wel of niet zeggen dat je zwanger bent. Maarja je bent bijna 14 weken en dan zegt men dat je het beste nu tegen je werkgever moet zeggen dat je zwanger bent. Volgens mij ben je het niet verplicht, ik dacht pas met 24 weken ofzo. Denk dat je het beste je eigen gevoel kunt volgen en proberen in te schatten hoe er gereageerd gaat worden.

@Kim leuk zeg zo´n familie wiegje! Hopelijk is het wat die sollicitant, weer een zorg minder. Wij vinden het ook nog moeilijk welke kinderwagen we moeten kiezen, maar we gaan nog naar babypark en gaan ze daar eens uitproberen. Wij gaan ook naar de 9 maanden beurs.

Ik heb trouwens nog 1 kaart over, misschien wel 2. Als iemand interesse heeft wil ik die wel opsturen, stuur maar pb. Het is voor de avond van 17 of 18 febr. en ook geldig voor de huishoudbeurs.

@Ursela, ja ik hoopte dat ik na die 12 weken meer energie zou krijgen. Heb ietsje meer energie gekregen, maar nu met 14,5 week ben ik nog erg moe. Ik lees overal dat je na de eerste 3 maanden meer energie krijgt, maarja sommige vrouwen zijn de hele zwangerschap moe. Achja we nemen het maar voor lief.

En ja ik weet het moet rustiger aan doen, maarja je hoofd wil veel meer dan je lijf aan kan, best lastig soms, maar ach dat hoort erbij hé. Mag verder echt niet klagen! En qua spullen krijgen we zoveel van vrienden. Er is zelfs een stel die ons een hele babykamer willen geven, echt een groots aanbod. Maar wij gaan er wel wat voor geven, voelt anders niet goed, maar zo lief! En net een vriendin aan de lijn, haar dochter wil ook allerlei spullen kwijt, ook zij wil er niets voor hebben, maar haar gaan we ook wat geven. We hoeven dan nog maar een paar dingetjes te kopen en een kinderwagen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo!

Wat zijn jullie alweer druk aan de schrijf geweest vandaag zeg!

Ik zie dat er meer naar de negen-maanden beurs gaan! Gezelli! Ik ga met mijn moeder, ze heeft er helemaal zin in! Ik ook trouwens, gezellig zo'n keuveldagje, lekker met de trein.

Ik voel me sinds vandaag een stuk beter. Ik denk dat het bij mij te maken had met veel ongerustheid en stress. Ik was zo bezorgd over onze prullekes dat ik niet meer kon genieten.

Vanmorgen hebben we de nekplooimetingen gehad van de babies. Baby 1 was 1,4mm en baby 2 was 1,5 mm. Keurig dus! Ook bloed was goed al berekenen ze deze niet echt mee omdat ze met een tweeling geen goede marge hebben. Weer liggen ze qua groei keurig op schema. Nu 7,4 cm en 7,3 cm. Twee placenta's te zien op verschillende plaatsen en meer dan genoeg vruchtwater. Al met al doen ze het prima! Gyneacoloog vond wel dat ijn bloeddruk een beetje aan de lage kant was, 105/55 dus ik mocht best wat zout eten. Da's mooi want ik ben een zoutmens!

Ook kregen we vandaag de fetale doppler binnen, natuurlijk gelijk geprobeerd! En wat is dat toch prachtig! Ik had gelijk een hartje te pakken! Een beetje schuiven en toen leek het wel een hardcore house nr! Twee dreunen van hartritmes! Super! Ik ga dit elke dag ff doen...

Over 3 weken weer terug komen en dan word mijn baarmoederhals opgemeten met de echo.

Wanneer kunnen ze nou eigenlijk goed zien wat het wordt? Met 17 weken ofzo? En weten jullie ook wanneer de babies gaan horen in de buik?

Ik heb gisteren wel twee super schattige mutsjes gekocht. Grijze van LIEF! Kan voor allebei toch? Ik heb gelijk een klantenpas genomen daar want ik vrees dat ik daar een hoop geld ga uitgeven als ik weet wat ze worden!

Qua meubels heb ik al een hoop in mijn hoofd en ben op marktplaats al aan het kijken maar het hangt heel erg van het geslacht af. Voor een meisje neig ik meer de antiek/klassiek kant op met buikkastjes e.d. Bij een knul zal ik meer richting steigerhout gaan, dus nog moeilijk.

@ Sandra, wat fijn dat het bloeden geen kwaad kon! Ik zou het ook niet meer hebben! Houd het nou nooit op? Sterkte! En van harte!

Voor de rest, genieten maar nu...het wordt hoog tijd vinden jullie niet?

Wij hebben ook een vakantie moeten annuleren voor de grote vakantie. Ik zou 16 juli vertrekken naar de Dordogne met de sleurhut voor twee weken maar dat zagen we toch niet meer zitten,lig ik straks in een frans ziekenhuis, nee, dank je wel!

Nu willen we in de meivakantie 30 april- 8 mei nog wel een weekje weg met de caravan, wordt voorlopig de laatste vakantie dat we weggaan met zijn viertjes, dus zijn we een beetje aan het kijken voor leuke campings, iemand nog suggesties?

Ik zie het wel....Liefs Marloes

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Meiske74: 3 februari tel. consult gyn.

Norwegian-sky: 3 februari controle verloskundige

Witje: 7 feb combinatietest + controle gyneacoloog

Miekske: 11 februari combinatietest (12.6 wk)

Dough: 12 februari echo informeel, tussen beentjes kijken! (15+5w)

Balu01: 15 februari controle VK (14w5)

Miekske: 16 februari controle verloskundige + echo (13.4 wk)

Loes1975: 22 februari controle gyn + cervixecho ( 16 wk)

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w3dgn)

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Roossie: 28 februari controle

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (18weken)

Roossie: 15 maart 20 weken echo

Dough: 17 maart 20 weken echo (20+3w)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Ik denk dat het ........:

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen!

Ik heb het lijstje weer ff aangepast, mijn nieuwe afspraak staat erin en de oude is eruit.

Geplaatst

Loes op mijn zwangerschapskalender staat dat vanaf week 17 de baby harde geluiden kan horen en dat je dan voorzichtig met harde geluiken moet zijn.

Wat fijn dat de dopler goed werkt en je nu echt kan genieten!!!!! Veel plezier met het uitzoeken van een vakantie, dat is altijd leuk. Heb helaas geen suggesties voor je.

Geplaatst

@Loes, wat fijn dat de nekplooimeting goed was en dat alles goed gaat met de tweeling!

Ga jij eens zout eten! ;-)

Wat goed zeg dat ze je baarmoederhals gaan opmeten, dat is vanwege de tweeling?

En wat fijn dat je wat geruster bent zo kun je meer genieten!

En super dat die doppler binnen is gekomen en je de hartjes goed hebt kunnen horen.

Succes met het uitzoeken van de vakantie, ik weet ook even geen suggestie voor een camping.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames

wat fijn te lezen dat alles hier goed gaat!

Sandra, gefeliciteerd met je verjaardag, enne een erg mooie kommode hoor!

Loes, super dat het bij jou ook goed was, ik hoop dat je wat rust hebt nu en zeker nu je de hartjes kan beluisteren. Het geslacht kunnen ze soms heel vroeg ien, bij mijn zwager was het met 13 weken, kindje "zat" rechtop met de beentjes wijd.....

Emm, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! wanneer vertellen? tsja, volg je gevoel. Ik kan me voorstellen dat je door je proeftijd heen wilt zijn maar misschien kun je het niet zolang verborgen houden. als werkgever zou ik het denk ik wel graag zo snel mogelijk willen weten. Wanner je het ook gaat vertellen, ik hoop dat de reactie leuk is!

Kim, ik krijg extra echo´s vanwege de"spanning" rond de zwangerschap, ik weet niet of je ook gewoon terrecht kunt, omdat je het graag wil zeg maar.

Ik heb vandaag een telefonisch consult gehad en we hebben het advies gekregen om uit voorzorg een baarmoedercerclage (kunststof bandje om de baarmoedermond) te laten plaatsen. Pfff had er toch niet zo op gerekend. Het is puur uit voorzorg,er zijn ook wel wat risico´s aan verbonden maar de omstandigheden zijn optimaal.

Wat de artsen de doorslag heeft gegeven is de "kostbaarheid" van de zwangerschap. Verder gaan ze op mijn verzoek mijn progesterongehalte in de gaten houden, omdat een te laag progesteron een onrustige baarmoeder kan veroorzaken. Het is puur uit voorzorg en om mij gerust te stellen.

Maar goed, maandag naar de anaesthesist en 16-2 is de opname.

Sjonge jonge, heb toch heel wat tranen gelaten, de arts die het gaat uitvoeren is ook de gyn die bij de bevaling was..maar goed, volgens onze arts is hij echt dé arts voor deze ingreep. ...

dames, ik ga gauw een hapje eten

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo!

Babeth, mijn gyn had het er vandaag ook toevallig over, over progesteron injecties die ik eventueel zou kunnen krijgen om een vroeggeboorte tegen te gaan. Dat schijn t weer nieuw te zijn. Als er een vroeggeboorte heeft plaatsgevonden zal er bij een vlgde zwangerschap progeseroninjecties worden gegeven. Omdat ik mijn eerste kindje prematuur was en de tweede wel voldragen zou hij overleggen met Rdam of dit bij mij nodig is...dat hoor ik nog. Kan me voorstellen dat dit voor jou een goede oplossing zou kunnen zijn om in ieder geval het risico wat te beperken...

Roossie, ja bij mij wordt de baarmoederhals opgemeten om een uitgangswaarde te hebben voor als deze met 28 weken weer gemeten wordt. Dit heeft idd te maken met de tweeling, in die zin, dat wanneer met 28 weken de baarmoedehals veranderd er een kans is dat ik vroegtijdig ga bevallen, dus vandaar wordt t in de gaten gehouden. Ik vind t allemaal prima hoor, hoe meer veiligheid des te beter, toch? Ben erg voorzichtig.

Vandaag was ik na de echo met manlief ook even naar mijn afdeling geweest waar ik werk, er is daar gelukkig veel begrip en ik hoef me echt niet uit de naad te werken en waar t kan wordt ik ingepland als COZO, dat houdt in dat ik leidingevend ben voor die dag en dus niet aan bed sta ingepland. Dat maakt t wel wat lichter, houd ik me meer bezig met medicijnen en regeldingen,administratie e.d.

Ga even stoppen. moet even meedansen met Justin Bieber, mijn oudste is er helemaal Fan van! (wordt 8 in maart)Joehoe!

Liefs Marloes

Geplaatst

Hallo dames,

Nog niet zoveel actief geweest op dit topic. Denk ergens nog steeds de angst dat het mis gaat. Maar dat laat ik los.

Ik ga overal lekker van genieten. Ik ben gelukkig de 12 week voorbij.

We durven het nu ook wat meer naar buiten te brengen.

Alhoewel we er ook niet echt meer omheen kunnen, want aan mijn buik kan je het al aardig goed zien.

De misselijkheid is er nog wel steeds maar wordt wel al wat minder. Ik krijg weer iets meer eetlust.

Op 31 januari zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de nekplooimeting.

Daar kwam ook een heel mooi resultaat uit. De uitslag was (zo uit mijn hoofd) 1 : 3096.

Wij waren dik tevreden en laten het dan ook hierbij en gaan niet verder onderzoeken, dat risico wil ik niet nemen.

Maar het mooiste van alles was nog wat we tijdens de echo te zien kregen.

Hij/zij was zo actief in mijn buik. Het was net of hij/zij aan het schommelen was.

Eerst met de voetjes afzetten en zo naar boven wippen en daarna gewoon lekker naar onder laten glijden.

Een paar keer, en toen ging hij/zij lekker omdraaien. Fantastisch was dat!

Dit is ons lief wondertje:

Echofoto31-01-2011-1.jpg

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM wat een ontzettend mooie echofoto zeg!!!!!!! Leuk dat de baby zijn eigen prive glijbaan heeft hihi.

En nu lekker genieten hoor!!!!!!

Geplaatst

Ik ben nu ook officieel 12 weken vandaag!!!!!! volgens de gyn morgen pas..... Het voelt voor mij niet als een mijlpaal en hopelijk kan ik pas echt genieten na de 16 weken, dan is het echte gevaar geweken wat miskramen betreft. Maar deze mijlpaal is in ieder geval gehaald!!

Door de bloedingen en buikpijnen is de onzekerheid nog te groot voor ons om echt te genieten. Maandag hebben wij de combinatie test dus weer Spruitje kijken!!!!

Geplaatst

Ojee, ik heb weer wat te lezen. Ik zag wel een mooie commode voorbij komen en goede nekplooi metingen :D

Ik heb gisteren toch maar verteld dat ik zwanger ben....het was even stil en toen kreeg ik een felicitatie gelukkig. Het is een groeifunctie tot management dus hij zal voor mij iets langzamer gaan haha. Maar ben wel erg blij dat ik het verteld heb, het voelt veel beter zo.

Geplaatst

Emm wat fijn dat je nieuwe werkgever je feliciteerde!!!!!! Op naar een fijne samenwerking die maar jaren mag duren.

Ja we gaan op naar de 16 weken!!!!

Geplaatst
MBM wat een ontzettend mooie echofoto zeg!!!!!!! Leuk dat de baby zijn eigen prive glijbaan heeft hihi.

En nu lekker genieten hoor!!!!!!

Witje, dank je wel! En wat een mooie commode zeg! Ik heb niet zover terug gelezen hoor, maar hebben jullie de hele kinderkamer al?

Wat leuk is dat he! Wij ook al, wel vroeg maar ja zo zijn wij. Nu zijn we alles een beetje aan het aankleden en het lijkt echt super zo'n babykamer in huis.

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM wij hebben alleen de commode en het ledikantje gekocht. Het eerst voor de kleine. Verder zullen we moeten zorgen dat het op tijd af is, als het meezit is ons huis afgebouwd eind dit jaar dus daar is ook nog genoeg voor te regelen en dat komt er niet echt van zo na de geboorte van Spruitje.

Ik heb er nog een gemengt gevoel over. Soms lijkt het net of het over iemand anders gaat en niet over mij. Ik leef nog een beetje in de verdrietwereld dat het nooit zal gaan lukken. Vandaar dat ik ook nog niet echt kan genieten denk ik, naast de bloedingen. Ik heb nog tijd genoeg om er aan te wennen. Heb er ook moeite mee dat mijn energielevel ver onder het vriespunt ligt en allerlei kwaaltjes heb. Lijkt wel of mijn hoofd het nog niet in verband met de zwangerschap brengt. Alles op zijn tijd, begin wel een behoorlijk buikje al te tonen. Gek maar zelfs daar heb ik moeite mee, wil het eigenlijk alleen maar verbergen terwijl ik juist trots vooruit zou moeten stralen....... Wat de MMM allemaal niet met een mens en zijn psyche doet.

Geplaatst

Hei!

Roossie, sorry, ik was niet helemaal bij en had niet bedacht dat je de 12wekengrens allang gepasseerd was. Jij zal wel een beetje moe worden van mensen die zeggen dat het minder wordt. Tja, het is zo dat dit niet voor iedereen opgaat. Maar hopelijk trekt de vermoeidheid dan toch nog weg....

Sandra, ik snap dat gevoel. Ik vind het ook superspannend om te geloven, er vertrouwen in te hebben. Daarom wil ik het soms liever voor mezelf houden en niet met anderen delen.

Emm, wat fijn dat ze je feliciteerden op je nieuwe werk. Zal een pak van je hart zijn dat je het nu hebt verteld. Ik zat gisteravond plots met een andere chef (die verantwoordelijk is voor aanstellinegn) rond de tafel, toen heb ik het hem ook meteen verteld maar ook hij had het al gehoord. Waarschijnlijk van mijn directe leidinggevende. Hij was juist zo trots/blij, vind dat ze mensen als wij nodig hebben in de gemeente. Nu maar hopen dat hij dat ook denkt als mijn contract moet worden verlengd.

Ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt buiten mijn ouderschapsverlof om. In noorwegen krijgt de moeder 38 weken en de man 10 weken. Dit gaat dit jaar verhoogd worden met 2 weken. Ik werkte al avonddiensten en daardoor heb ik langer verlof gekregen. Een luxe regeling als je het vergelijkt met nederland, is namelijk 100 procent betaald. Maar er zijn geen kinderdagverblijfplekken of opvang voor kinderen onder 1 jaar.

Wij gaan pas bezig met het kamertje als de nieuwe logeerkamer af is. Doordat het zo kort op merel volgt hoeven we weinig klein spul te kopen, had nog niets weggedaan. Leuk hoop MBM dat je daar al mee bezig bent.

Babeth, heftig, toch een cerclage. Maar ik vind dat ze je goed in de gaten houden en dat mag ook wel gezien jullie voorgeschiedenis. Krijg je al een buikje?

Geplaatst

@MvM, wat een mooie echo foto! En wat fijn dat je meer vertrouwen hebt gekregen in je zwangerschap. Ga lekker genieten meis!

@Babeth, niet leuk zo´n behandeling maar wel fijn dat ze dat uit voorzorg gaan doen!

@Loes, fijn dat ze het allemaal goed in de gaten houden! En goed zeg dat ze zoveel begrip hebben op je werk en dat je ander werk mag doen!

@Kim, gefeliciteerd met je 12 weken!!! Ik vind zelf naar 16 weken toe ook nog best spannend. Succes maandag!

@Emm, wat fijn dat je nieuwe baas zo goed reageerde!!! Dat zegt al heel wat over je nieuwe baas. Wat een opluchting hé!

@Ursela, leuk dat je gefeliciteerd werd door je nieuwe chef. Zou echt lullig zijn als je contract niet verlengd wordt!

Ik heb gisteren een brief gehad voor uitstrijkje, ik dacht ohnee hé weer met de benen wijd en die eendenbek erin. Maar dacht ineens hey ik ben zwanger, dan hoef ik nog niet! Pas een half jaar na de bevalling! Was wel apart gevoel, soms heb ik het idee dat ik even vergeet dat ik zwanger ben, omdat het soms nog zo onwerkelijk is!

Fijne avond!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Fijn dat het hier allemaal goed gaat!

MBM wat een supermooie echo foto zeg! Lekker van genieten nu!

Babeth heftig een cerclage, ik dacht eigenlijk dat dit niet meer zoveel gedaan werd, maar in plaats daarvan progesteron injecties. Of krijg je die ook nog?

In ieder geval fijn dat ze je goed in de gaten houden! En zo'n bandje is ook wel een veilig idee.

Sandra we lopen nu precies gelijk op, ik ben ook morgen 12 weken! Volgende week vrijdag de nekplooimeting en dan krijgen we gelijk de uitslag

aangezien ik vorige week al bloed heb geprikt. Eindelijk weer een echo dus! Is dan 4 weken geleden dus ben wel een beetje zenuwachtig.....

Ondanks mijn goede gevoel weet je maar nooit wat er in 4 weken is gebeurd....

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden