Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Witje, hopelijk zijn we straks allebei zwanger! Wat fijn dat Ruben het zo goed doet, ik wil bij Jane ook de speen afleren, ze heeft er ook nooit mee geslapen.

Misschien moet ik stoppen met de bv vanwege de hormonen die ik met de bv aanmaak. Heb ooit ergens gelezen dat je baarmoeder ietsje aantrekt als je bv geeft, maarja als je sex hebt gebeurt dat ook hihihi..

Ik geef nog 4 keer per dag bv, dus niet echt veel meer, maar heb nog wel een lange cyclus van 35 dagen, 1 week langer dan dat ik voor mijn zwangerschap had.

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maar je hebt geen 4x per dag sex!!!!

Hopelijk idd allebei zwanger eind deze maand.

Succes met afleren van de speen. Hier is R net lekker in slaap gevallen na 10 minuten kletsen en spelen met zijn slaapbeertjes.

Geplaatst

Hahahaha hoe weet jij dat? ;-) Lol

Ja jij ook succes met afleren speen, al ligt Jane nu wel met speen te slapen in de maxi cosi nog. Misschien moet ik de speen eens van haar jasje afhalen als we gaan wandelen! :-)

Eens kijken of ze er dan nog om vraagt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier weer eens wat fotootjes van onze grote kleine lachebek. En een van een minuut of 10 geleden, weer lekker in slaap zonder speentje..

[ATTACH=CONFIG]4046[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4047[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4048[/ATTACH]

Geplaatst

We hebben onlangs mijn babyfoto's erbij gehouden en hij lijkt idd heel veel op mij. Hij heeft een iets ronder gezicht op deze leeftijd en hij heeft niet mama's enorme flaporen, die ik heb laten corrigeren hihi.

Geplaatst

Hey meiden,

Goh dat jullie al bezig zijn met een tweede. Wij hebben er een tijdje om getwijfeld maar dan waren we pas begonnen als Hayley ruim een jaar oud is maar helaas is dit gisteren helemaal op een laag pitje gezet of misschien gaat het wel nooit gebeuren. Tijdens mijn zwangerschap had ik op een gegeven moment zwangerschapsreuma. Vreselijk was dat! De bevalling ging ook niet van een leie dakje en toen ik naar huis gestuurd werd met een HB van 3,7 voelde ik me zo belabberd. En dan nog zo'n klein hummeltje erbij. Maar goed ik bleef maar doorgaan en doorgaan. Al een paar keer bij de huisarts geweest omdat ik me zo depressief en onbegrepen voelde. Maar er kwamen meer klachten bij en ik bleef maar doorgaan. Gisteren toch maar besloten om even langs de huisarts te gaan om mijn HB te laten nakijken. Was gelukkig goed HB 8,2 dus mooi volgens de huisarts. Na verdere onderzoeken moest ik toch maar even gaan zitten. Ik had al zoiets van shit daar gaan we weer. Zo zat ik ook na mijn 1e operatie en ik endometriose naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Dus ik dacht nou kom maar op. Nou was het pleidooi ik stuur u door naar een reumatoloog ik ben er eigenlijk 99,9 % van overtuigd dat je Fibromyalgie hebt. Ok ik keek echt ff of dat ik iets heel raars zag maar na uitleg kwamen de tranen. REUMA???? Het is een vorm van reuma alleen heb ik geen onstekingen maar verdikken bij mij de uiteindes van mijn pezen en zenuwen. Ik voelde me ineens zo raar. De vraag hoe kom je er aan? Dat is geen antwoord op en er zijn ook geen goede medicijnen voor omdat het geen erkende ziekte is. Nou verdomme mooi dan dacht ik net als met die endometriose. Maandenlang in het ziekenhuis gelopen geen oorzaak en dan ineens tijdens een operatie komt het eruit. Dit word ook weer zo'n mallemolen traject. En dat is nou net iets wat ik niet meer wil. Die ellenlange onderzoeken ik wil van die pijn af. Heb nu ibuprofen 600 gekregen en moet het ff dit weekend aankijken of het aanslaat anders krijg ik een zwaarder medicijn tramadol. Ik schrijf het allemaal en het zegt me allemaal niks. Ik ben gewoon zo ontzettend angstig. Ik heb altijd mijn leven totaal onder controle gehad na de uitslag endometriose moest ik mijn leven aanpassen, heb ik gedaan daar is Hayley uit voort gekomen waar ik heel dankbaar voor ben. Het is een heerlijk kind. En nu nu moet ik me weer aan gaan passen maar nu drastisch omdat ik heel veel dingen niet meer zelf kan. Kan het nog wel maar wel met de uitwerking heel veel pijn. Zelfs Hayley uit bed tillen doet me heel veel pijn. Vandaar dat we ook besloten hebben om het voorlopig bij Hayley te houden. We zien het over een paar jaar wel hoe het dan met de ziekte ervoor staat en of ik er mee kan omgaan en of een zwangerschap het niet nog erger gaat maken. Waarom nou ik? Sorry meiden voor mijn klaagzang maar ik had het toch allemaal heel anders voor gesteld. In ieder geval niet dit.

@ Sandra wat een heerlijk manneke toch! En wat lief hoe hij ligt te slapen heel schattig. Ik ben er nog helemaal niet mee bezig om Hayley haar tutje af te nemen. Ze heeft er nog wel behoefte aan en ach wat maakt het toch uit. Komt vast wel goed.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Oh Balu weet niet goed hoe te reageren. Wat ontzettend verdrietig zeg. Nu zit mijn man zelf ook op afspraak bij reumatoloog te wachten eind deze maand op verdenking van "iets"dus begrijp een beetje hoe je je voelt. Hij kan ook R niet goed verzorgen.

Wat een domper zeg, weer je leven moeten aanpassen. Gelukkig heb je Hayley om je aan het lachen te maken!!! Lekker van genieten van die mooie meid hoor.

Hopelijk kan je snel bij de reumatoloog terecht en heb je een definitieve uitslag waar een goede behandeling voor is.

Dikke knuffel voor jou!!

Hier is het tutje overdag afgeschaft, maar vanavond had hij hem toch nodig om in slaap te vallen. Net wat je zegt als ze er behoefte aan hebben maakt het ook niet uit.

Geplaatst

@Nathalie oh meis wat vreselijk naar voor je! En dan ook nog geen erkende ziekte en de pijn die je hebt. Hopelijk kun je snel bij de reumatoloog terecht. Zoals Sandra ook zegt, genieten van je mooie meisje, zij zal je er doorheen slepen! Kan me voorstellen dat een 2e kindje nu op een laag pitje staat.

Tutje probeer ik nu wat te minderen, merk dat ze hem nu nog af en toe nodig heeft. Wil haar de speen geven wanneer ze hem nodig heeft, niet meer zo uit gewoonte zoals in de wandelwagen. Als ze hem niet in heeft vraagt ze er niet om.

@Sandra wat een heerlijk mannetje op die foto's!

Vanmiddag ben ik niet gebeld door het ziekenhuis, heb ze gelukkig zelf nog kunnen bereiken. Ze weten niet wat voor invloed bv heeft op een cryo tp. Ze vinden mijn leeftijd belangrijker. Ik mag doorgaan met de poging. Dit geeft me wel gemengde gevoelens, maar ik heb wel het gevoel dat het wel goed zal gaan komen............zondag weten we meer.

Liefs Roossie

Geplaatst

En hoe was jullie eerste moederdag?

Vanmorgen vroeg weggeweest voor een echo. We moesten zelfs Jane wakker maken, zo jammer altijd ze lag zo lief te slapen en in een diepe slaap.

Ik had een gyn deze keer. Mijn follikel is 16mm en mijn bms 9mm, ik heb bloed laten prikken en ben teruggebeld. Vanavond om 20.00 uur de pregnyl gezet en zaterdag wordt ik tussen 10.00 en 11.00 uur gebeld of de cryo goed ontdooit is. En dan is neem ik aan die middag de tp als het goed gegaan is. Mijn acupuncturiste is er dan niet, is deze week weg, ik probeer een andere acupuncturist te bellen morgen of ik bij hem terecht kan zaterdag. Die avond hebben we ook verjaardag van mijn schoonzus. Zegt mijn man moet je maar kijken of je meegaat of je dan wel goed voelt. Ik zei nou is anders dan de vorige keer hoor, heb nu geen punctie gehad en ben niet gelijk misselijk hahaha.......En dan 9 juni testen denk ik? Wel relaxt een cryo tp, dan een gehele behandeling. Ik moest wel even nadenken hoe dat ook alweer moest een pregnyl prik zetten, terwijl ik er toch heel wat gezet heb. Voel mijn eierstokken wel een beetje, maar dat had ik al voor de pregnyl.

Na het ziekenhuis bezoek kreeg ik mijn 2e ontbijt haha...croissantjes en verse jus d'orange. Ik heb ook een mooie plant gekregen en een mok met bonbons en ook nog een heerlijke lunch met rosbief, lever en tonijnsalade, zo van nu mag je het nog eten hahaha. En vanavond wilde manlief wat te drinken in gaan schenken zei ik doe maar kop thee. hij zei kop thee? Haalde hij een fles Jip en Janneke champagne tevoorschijn op te proosten alvast op Emmy2 hihihi...erg lief. Hij lijkt wel zenuwachtiger dan ik. Ik voel me in een roes leven, het voelt ook zo onwerkelijk dat we voor een 2e kindje gaan en echt Emmy2 op gaan halen, tenminste als het goed gaat. Ik heb nog wel met de gyn over de bv gehad en gevraagd of ik ook op prolactine geprikt kon worden. Ze vond dat onzin wat die is sowieso verhoogd omdat ik bv geef, tja dat weet ik ook wel. Maar het voornaamste is dat ik een eigen cyclus heb en goed bms en de follikel is goed gegroeid. De pregnyl zou niet schadelijk zijn zei ze voor de bv, las in de bijsluiter dat je het niet moet gebruiken als je bv geeft. Maarja als je zwanger bent en bv geeft heb je ook hcg in je bloed. Achja zal allemaal wel loslopen we hebben er allebei een goed gevoel over.

Morgen heerlijke en weekje weg, voor het eerst met z'n drietjes.

Er is geen wifi, wel tegen betaling, of we het nemen hangt van de prijs af. Wat er wel is, is een sauna! Toch wel goede planning om de tp na de vakantie te doen anders durfde ik de sauna niet in.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh Roossie spannend hoor!! Mijn duimen draaien voor mooie ontdooing en tp!!

Ik heb mijn eerste moederdag moeten werken. R heeft op de opvang een groot rood hart met 2 voetafdrukjes gemaakt. Mijn man doet er niet aan :( wacht maar tot R groter is en kadootjes wil kopen hihi. Wel gaan we een mooie moederfiets bestellen in de komende weken, moeten alleen nog even afwachten tot de juiste frame maat er is om te passen en dan bestellen, kan ik eindelijk met R voorop de wereld gaan verkennen.

Geplaatst

spannend ik zie dat er al meer voor een tweede bezig zijn ,wij staan op wachtlijst voor ivf deze keer ,gezien mijn leeftijd kan ik waarschijnlijk maar 1 poging doen in mijn ziekenhuis,ze willen dan ook 2 eitjes terug plaatsen heeft iemand hier ervaring mee.

onze kleine man is nu bijna 9 maanden

Geplaatst

dames ik heb vandaag een hele mooie 8-cellige teruggekregen waar hij hoort!!! Een echt toppertje met maar 5% verbrokkeling!!

Joice ik heb van mijn 11 terugplaatsingen verschillende keren 2 emmy's terug gekregen. Het enige verschil is dat de kans op een meerling groter is. Dat is een overweging die je zult moeten maken. Meerlingzwangerschappen brengen ook een hoger risico op complicaties mee. Maar het gaat ook heel vaak goed. Succes met het maken van een voor jullie juiste keuze. Wij hebben ons altijd laten adviseren door het ziekenhuis en onze beslissing van daaruit genomen.

Geplaatst

@joice ik heb er geen ervaring mee.

@Sandra, wat goed zeg een 8 cellige! Nu maar lekker broeden!

En ik ben dus weer terug van onze vakantie. We hebben een hele fijne vakantie gehad, heb er echt van genoten was er ook wel erg aan toe. Heerlijk (Dee idd met de blote kont hahaha) in de sauna gezeten en tussendoor gedoucht. Samen met Jane in het zwembad gezwommen met een swimtrainer. De eerste keer bleef ze serieus kijken de 2e keer begon ze te lachen en grapjes uit te halen, was zo schattig om te zien. We zijn ook naar de dierentuin geweest, bos wandeling gemaakt en wezen shoppen in het centrum van Emmen. We hadden ook een mooi huisje met 2 badkamers, sauna en zwanen en eenden in de tuin. Er liep zelfs een grote eend bij ons de keuken binnen hahaha.....manlief schrok zich rot stond ineens naast hem, snel met brood weer naar buiten gelokt. Heb er helaas geen foto's van gemaakt.

En dan morgen de big day!!! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden, ik hoop zo dat de cryo goed ontdooit! Manlief wilde eerst morgenmiddag naar voetbal gaan, alleen kijken want na zijn duizeligheid wil hij nog niet voetballen. Is de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik zei dat ga je niet redden denk ik en vind het ook leuk dat als het allemaal goed gaat een feestje te bouwen. Net als de vorige keer met Jip en Janneke champagne en tompouzen. Nu is hij vanavond aan het stappen met zijn voetbalvrienden. Ben blij dat hij morgen lekker thuis is :-)

Vanavond en morgenochtend kruiden slikken en maandag acupunctuur. Ik baal wel een beetje, ik wilde net zoals de vorige keer een acupunctuur behandeling op de dag van de tp. Helaas is mijn acupuncturiste er morgen niet, zondag wel maar dat mag dan niet moet op de dag zelf of een paar dagen erna. Had een andere grote praktijk gebeld op advies van mijn acupuncturiste konden zij ook allemaal niet, terwijl ze dat toch toegezegd hadden bij mijn acpuncturiste, ze had ook nog een ander gebeld maar helaas. De kruiden hebben wel een zelfde werking, maarja had het anders gewild. Soms heb ik het gevoel hebben we dan wel alles op alles gezet, geen acupunctuur na de tp en de bv erbij, maar aan de andere kant ik heb de kruiden en mijn bms meting was heel erg goed.

Geplaatst

Roossie fijne vakantie gehad dus. lekker hoor er even tussenuit en allemaal avonturen beleefd hihi.

Hopelijk heb je heel mooi nieuws voor ons vandaag, dat je weer in bezit bent van een mooie emmy in je buik en dat je samen met mij op het wachtbankje zit!!!!! Hopelijk ben je straks lekker feest aan het vieren met champagne van Jip en Janneke!!!

Geplaatst

Roossie gefeliciteerd, hebben jullie er weer een gezellig feestje van gemaakt??? Nu lief zijn voor jezelf, ga voor je duimen!!

Thanks Babeth!!

Geplaatst

@Sandra hoe gaat het?

Ik heb eigenlijk gelijk al mijn baarmoeder gevoeld de dag na de tp. Ik voelde wat steken en prikken. Volgens mij heb ik bij Jane ook de innesteling vroeg gevoeld. Dit gevoel heeft nog lang aangehouden soms voel ik het nog ietsje. Woensdag had ik ineens darmproblemen alleen sochtends, de rest van de dag niet meer. Gisteren wel de hele dag, regelmatig op de wc gezeten. Vandaag geen last meer van. Ik had bij Jane ook last van mijn darmen maar pas nadag ik positief getest had. Stom hé heb nu vergelijkingsmateriaal maar zegt niet veel, iedere zwangerschap is anders. Ik heb er tot nu toe wel een goed gevoel bij al ben ik bang dat het dan straks niet een zeer diepe teleurstelling zal worden. Sinds vandaag voel ik soms een ongi gevoel, maar trekt ook weer weg.

Ik zou officieel pas 2 juni mogen testen, ik lees hier veel dat er al na 10 dagen getest wordt. Ik weet niet of ik dat wel durf. Ik twijfel nu of ik vrijdag, zaterdag of zondag ga testen hahaha.....zaterdag heb ik met 2 vriendinnen afgesproken om te gaan shoppen, baal ik wel van, stel dat het negatief is ben ik misschien niet zo gezellig en als het positief is wil ik met manlief feestje bouwen en weet niet of ik het hen dan al zou willen vertellen. Maar het broekloeren is wel begonnen en iedere dag dat ik nog niet ongi ben ben ik weer blij.

Straks komt mijn broertje, hij komt voor een aantal dagen over uit Engeland. Morgen zie ik ook mijn andere broertje en zondag nog mijn oudste broer. Echt een familieweekend zo, maar wel gezellig!

Dinsdag weer naar acupunctuur. Ik heb nu trouwens een blauwe plek of iets tussen mijn wenkbrauwen van een naald van acupunctuur. Lijkt wel of ik uit India kom hahaha......

Geniet lekker van het weer en de wijntjes en ijsjes, dingen die ik nu liever even laat staan. Wijn is sowieso lang geleden voor mij, denk dat ik zo omrol van de eerste glas hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie hier alles nog goed hoor. Morgen gaan we testen en dan dinsdag nog bloedprikken, als het posi is wil ik de hoogte van de hcg weten.

Hier sinds de tp "last" van mijn baarmoeder gehad. Ben er deze keer wel heel positief over. Ben er bijna van overtuigd dat het gelukt is. Wat zal de klap dan groot zijn als de test maagdelijk wit blijft. Morgen is ook mijn NOD. Had verwacht dat de zenuwen wel door mijn lijf zouden gieren, maar dat valt heel erg mee. Heb vanavond 2 testen gehaald en nog niet de drang gehad of de gedachte om ze te gebruiken. Raar eigenlijk, want ik wil zo graag alles nog 1 x meemaken. Het zou wel wat zijn zeg, dat R en brusje allebei een cryo uit dezelfde poging zullen zijn. Tweeling en toch ook niet hihi. Ben benieuwd morgen!!

Succes met kiezen wanneer te testen. Als je morgen met vriendinnen weggaat kun je het toch beter zondag doen, samen met je mannetje???

Geplaatst

@Sandra ja dat zat ik ook te denken om volgende week zondag te testen. Vorige keer ook later getest vanwege tijdverschil met Amerika.

Oh maar jij bent net zo relaxt en overtuigd dat het gelukt is als ik. Ja bijzonder dan hè een tweeling met leeftijdsverschil. Hopelijk hebben we allebei een goed voorgevoel!

Succes morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Mijn voorgevoel zat er dus heel duidelijk naast. De test was overduidelijk negatief, niet eens een twijfelachtig plusje...... Hoe dom ben ik wel niet om te hopen dat het nu in 1x zou lukken??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden