Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hi meiden,

Jeetje dit is echt lang geleden dat ik hier ben geweest ik moest zelfs over mijn wachtwoord nog nadenken haha. Ik lees dat er al weer veel 2e kindjes geboren zijn of op komst zijn. Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik las net zelfs wat dingen terug van mezelf waar ik toch wel even van schrok ik zie nu zelf in dat ik daar echt niet goed in mijn vel zat. Ik heb een heel intensief traject doorlopen bij de psycholoog en daar kwamen toch wel een aantal dingen naar boven die ik niet goed verwerkt had. Gelukkig met de therapie heb ik het nu een plaatsje kunnen geven. Ik ben zelfs begonnen met een nieuwe opleiding waar ik al jaren de plannen voor had maar er steeds niet van kwam. Ik ben bezig met de opleiding Personeels Management heel erg leuk! Met Hayley gaat het ook heel erg goed. Echt een dametje begint het te worden. Wil veel dingen zelf doen en laat dan echt van zich horen als je haar toch stiekem wil helpen haha. Als mevrouw kattekwaad heeft uitgehaald en ik tegen haar zeg dat dit niet mag dan kunnen we echt samen ruzie maken met elkaar. Ze kan heel lelijk doen haha. Daarna moet ik wel heel erg lachen als je zo'n hummeltje ziet staan van anderhalf die zo boos is haha. Maar ze kan ook heel lief zijn. Ze hebben bij mij vorig jaar fibromyalgie geconstateerd na de bevalling van Hayley en als ik dan een dag er tussen heb zitten dat ik heel veel pijn heb dan is ze zo zorgzaam echt zo lief. Ook zijn we vorig jaar in het VU geweest n.a.v. mijn endometriose en om te kijken of we eventueel voor een 2e kindje konden gaan. Kregen daar heel ander nieuws te horen dan we hadden gehoopt. Volgens deze arts vonden ze het heel onverantwoordelijk hoe het Radboud met ons is omgegaan. Het blijkt dat mijn eicellen heel slecht zijn. Ik vond dat dus heel raar omdat ik steeds een A kwaliteit eicel had maar na de laatste onderzoeken bleek dus dat mijn eicellen heel slecht zijn. Eigenlijk hadden we niet eens voor Hayley mogen gaan en hij stond er dan ook heel erg van te kijken dat ze geen afwijkingen heeft. En ook de bevalling was heel risicovol hij heeft ons ook uitgelegd dat op de OK ik zoveel bloed had verloren dat ze het ternauwernood konden stoppen. En hij is bang dat het bij een eventuele 2e keer het wel fout zou kunnen zijn. Zoals jullie begrijpen gaan wij daar natuurlijk niet mee spelen en hebben nu definitief besloten om het alleen bij Hayley te laten. Ik geniet nu echt volop van haar en besef ook dat ik heel veel van haar heb gemist doordat ik helemaal niet goed in mijn vel zat. Maar gelukkig we zijn er bovenop gekomen en ik geniet nu volop van mijn gezin.

@ Norwegian Sky; wat goed dat Senna al op het potje plast. Hayley gaat wel steeds op haar potje zitten maar ze begrijpt nog niet zo goed wat ze er mee moet. Ik ga daar mee beginnen als het wat mooier weer is. En ik zie dat je nog maar een klein maandje hoef te gaan voor de 2e heel veel succes!

Nou dames dit was het weer van mijn kant!

Liefs,

Nathalie (Balu01)

Hier nog een foto van Hayley

[ATTACH=CONFIG]5172[/ATTACH]

aangepast door Balu01
foto bijgevoegd
  • Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk om weer wat van de leeftijdsdames te horen!!

Hier gaat het ook goed hoor. R is een ontzettend pittig manneke. Vermoeiend maar ook weer leuk. Hij is ontzettend ondeugend, maar kan ook heel goed zelf spelen. Hij is nu bezig met woordjes, boekjes en aanwijzen. Het is een bijdehandje wat alles wil zien en overal bij wil helpen. Dat botst wel eens hier en idd soms is het best grappig om zo'n kleintje te zien stampvoeten. Hier al regelmatig de hoek moeten gebruiken ivm bijten en slaan, het is echt een portretje.

Het potje gaat hij ook op zitten, maar legt ook de link nog niet wat er mee moet gebeuren verder.

Hij slaapt nog 2x per dag zeker 2 uurtjes en van 19 tot 6.30 uur en we hoeven er 's nachts bijna nooit uit. Heerlijk zeg, dat hoor ik ook wel anders.

Hij eet met de pot mee, maar sinds een aantal weken eet hij heel vaak 's avonds niets, alleen zijn kleine toetje wat hij altijd krijgt. Komt vast wel weer terug en hij ziet er niet slecht uit of zo.

Balu wat heftig zeg!! Wat een wonder is H dan, was ze natuurlijk al, maar nu nog extra!! Moeilijk als je daarom je 2e kinderwens moet stoppen. Eigenlijk heb je geen keus, gelukkig is het goed afgelopen en is ze zo zorgsaam als je een slechte dag hebt. X

Sky wat spannend weer voor jullie. Nog een weekje!! Ben beetje jaloers hoor hihi.

Wij hadden al besloten te stoppen en geen 2e kindje meer te proberen. De cryo's hebben het niet gehaald helaas en een nieuwe poging zie ik echt niet meer zitten. Hoewel het wel heel erg kriebelt als een ander weer opstart (zeker voor een 2e) of net is bevallen. Dan kan ik een ontzettend gevoel van jaloezie hebben. Maar wij genieten met volle teugen van onze ondeugende boef!! We hebben het goed zo met zijn drietjes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

san, wij spreken elkaar regelmatig he ;-)

Nathalie, jee wat een verhaal! Ongelofelijk toch dat alles zo genegeerd is? Was vast schrikken toen julle dit te horen kregen....maar fijn te lezen dat het goed met je gaat, dat je weer lekker in je vel zit en ondanks de slechte dagb enorm kan genieten. Daar doe je het ook wel voor he?

I kan ook behoorlijk boos worden maar is meestal snel over, Met een potje wil ik ook beginnen, tot nu toe worden de poppen wel op het potje gezet door haar.

n-sky, succes met de laatste zware loodjes!!

Geplaatst

@sky dankjewel! Wat goed zeg dat ze al op het potje geplast heeft. Wij moeten nog een potje gaan kopen hahaha....we gaan dat dit weekend doen kan ze alvast wennen en van de zomer lekker buiten in de tuin met de billen bloot.

Mooie foto's en succes met de laatste loodjes. Neem nu ook lekker je rust, straks is het hard werken met twee kleinjes.

@Nathalie, wow wat een heftig verhaal! Raar dat ziekenhuizen er zo verschillend mee omgaan! Dan is Hayley echt een super wondertje!!! Lieve foto zeg! Moeilijk dat je dan ineens toch echt afscheid moet nemen van je 2e kinderwens. Maar Hayley zal vast veel goed maken. En fijn dat het nu goed met je gaat!

@Sandra J. kan ook heel boos worden en stampvoeten en huilend op de grond liggen. Ik ga haar dan nadoen, niet het huilen maar wat ze dan doet. Al snel moet ze dan toch lachen door haar tranen heen hahaha........ Wat goed dat hij nog zoveel slaapt, J. wil niet iedere dag slapen, meestal als ze dan wel slaapt een uurtje op de bank. Dus ik kan ook niet iedere middag even een tukkie doen, wat soms wel vermoeiend is met die gebroken nachten.

@Meiske, wat een leuke foto! wat heeft ze al lange haren! J. is nu 1 keer naar de kapper geweest, ze kreeg echt een matje hahaha......ze heeft ook nog echt van de babyhaartjes.

Hier gaat het goed, het is wel veel meer werk natuurlijk twee kleintjes, maar ook erg genieten. Ik wandel met ze in een duokinderwagen, veel mensen glimlachen naar ons, misschien komt dat ook door mijn bigsmile achter de wagen hahaha.......

K. kan 5 uurtjes doorslapen, maar heeft meestal last van buikkrampjes. Ze slaapt daarom ook tussenons in op een voedingskussen. De krampjes worden wel minder met cinebaby. Ze heeft ook een navelbreukje, daar doen ze niets aan totdat ze 2 jaar is, als het dan niet over is wordt ze geopereerd. Daar schrok ik wel van, maar het komt veel voor. Eerst hier ook getobt met de borstvoeding, maar het gaat nu gelukkig goed. J. baalt er soms wel van maar ik weet haar wel aardig af te leiden en ze is snel weer vrolijk. Ik betrek haar overal in met aankleden, badderen etc....

De dames lijken aardig op elkaar dat is wel grappig. K. is alweer 56 cm en 4230 gram en J. is 87 cm en 11,4 kg. J. is erg trots en lief voor haar zusje, zo lief om te zien.

Geplaatst

Roossie wat fijn dat alles zo goed gaat!! Lijkt me idd genieten met J die overal bij helpt.

Wat vervelend zeg een navelbreukje, kan idd geen kwaad. Hopelijk "verdwijnt" het vanzelf en is operatie niet nodig!!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hi meiden wat leuk om jullie verhalen te lezen!

@ nataly wat een verhaal! Dat is enorm schrikken van je eicellen dan zijn jullie enorm gezegend

met jullie meisje!

en nu moet ik natuurlijk ons mannetje voorstellen!!

29 maart ben ik ingeleid wegens met te hoge bloeddruk

hij was 28 maart 100/140 aan de ctg gelegen en had al 2 cm ontsluiting.

dus we mochten ons de volgende ochtend om 8uur melden.

om 9 uur hebben ze eerst me vliesen gebroken en om h10 kwamen ze me ruggeprik zetten

dit wilde ik zelf graag. Om 11 uur hebben ze me aangesloten aan de weeopwekkers maar de echte weeen begonnen pas om 12 uur.

om h 4 had ik 8 cm en om 15.45 kreeg ik persdrang maar ze wilde nog niet kijken.

om 16.15 kwam er een vk nog even afscheid nemen omdat der dienst erop zat en vroeg hoe het ging

en ik zei dat ik nog steeds persdrang had. Dus ze ging alvast even kijken en jahoor volledige ontsluiting.

dus ze wou graag blijven om bij de bevalling te kunnen zijn.

om 16.38 mocht ik beginnen met persen en jahoor toen vielen de persweeen weg. Dus op eigen kracht begonnen.

laatste minuten kwamen ze toch heel krachtig terug dus toen is ons mannetje om 16.59 geboren.

geen knip of scheur. En we waren gelijk verliefd!

f.inn k.yan

3500 gram

48 cm

Met 38.4 weken

vandaag is de kleine man alweer 3 weken bij ons! Het is een heerlijk mannetje. Huild alleen bij honger en verschonen.

als ie wakker is ligt ie heerlijk om zich heen te kijken en naar ons te kijken.

grote zus s.enna is ook super trots op der kleine broer die ze bibi noemt hihi.

ze wil graag helpen en komt graag de fles brengen.

deze week was papa nog vrij maar vanaf maandag gaat hij weer aan het werk.

spannend hoor dan ga ik het weer alleen doen maar dat moet lukken.

[ATTACH=CONFIG]5221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5222[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5223[/ATTACH]

• 2 maanden later...
Geplaatst
wow Loes

wat leuk, een zoontje en een dochtertje, kan me voorstellen dat het heel bijzonder is en een meisje erbij!!! super!

Nathalie, wat leuk het thema flintstone, ik zag direct Pebbles voor me......met van die schattige haarspeldjes, klinkt erg leuk, ben erg benieuwd!!

leuke thema

Geplaatst

@sky gefeliciteerd er jullie zoon! Fijn dat het allemaal goed gegaan is! Het is drukker he 2 kleintjes maar je hebt zo een ritme te pakken! Lekker genieten!

J wordt de 29e 2 jaar, ze wordt echt een peutertje. K alweer bijna 5 mnd, geen traanoogje meer en eczeem wordt ook minder.

• 7 maanden later...
Geplaatst

@Sky wowwww spontaan zwanger!!! Wat geweldig voor jullie om dit ook eens mee te maken, zwanger worden zonder ziekenhuis gedoe!

Ik zou ook graag nog een 3e kindje willen, al wil ik geen behandelingen meer. Ik ben gezegend met 2 gezonde meisje, een 3e kindje moet een spontaanwonder worden. Net zoals dat bij jullie gebeurd is!

Geniet ervan!

Hier gaat alles goed, J. gaat naar de peuterspeelzaal ze vindt het erg leuk, ze heeft niet gehuild toen ik samen met K. weg ging. Ze zit wel in de peuterpuberteit soms.........maar ze is een schatje. Kletst, zingt, springt, danst en rent door het leven.

K. wordt donderdag alweer 1 jaar, de tijd is echt omgevlogen! Het is een klein lief dondersteentje, ze zit nu in de mamafase zoals J. dat ook gehad heeft. Ze is nu aan het oefenen om te gaan lopen.

Geplaatst

Ow wat leuk om te lezen hoe het met je meiden gaat!

S gaat sinds okt maar de psz. Ze vind het geweldig.

Liefst gaat ze elke dag hihi.

Puzzelen en tekenen vind ze helemaal het einde.

En ze kan ook erg dwars zijn dan wil ze niks.

Slapen wil ze ook niet meer smiddags.

Maar soms heeft ze het wel nodig. Van de week viel ze op schoot in slaap.

F is alweer 10 maanden die is erg vlot. Loopt langs de banken en stond van de week ineens zelf los.

Een erg lief mannetje echt een knuffelkont.

Die heel erg van slapen houd.

Ze slapen hier erg goed het klokje rond.

Owjs en s is voor der 2de verjaardag zindelijk geworden. Ook erg makkelijk zo zonder luier.

En nu dus 6,5 week zwanger van nr 3. Ik was 1 keer ongesteld geweest na de bevalling van f.

21 dec. En voelde midden jan weer me eisprong. Dus dacht nog even rustig aan.

Dacht zaterdag ongesteld te worden maar dinsdag was er nog niks. Dus toch maar een test gedaan en die was positief. Kreeg helemaal hardkloppingen hihi.

Was wel even wennen maar nu zijn we er blij mee.

Kwaaltjes zijn goed aanwezig. Lekker misselijk.

17 feb hebben we de eerste echo. En daarna gaan we het onze ouders vertellen. Wil het eerst zelf zien hihi

Geplaatst

Leuk dat S. ook zo graag naar de psz gaat. Hier is het vanaf 2,5 jaar, J. vond het in het begin erg spannend, terwijl we toch in dezelfde ruimte naar de spelochtend gingen waar ik dan bij bleef. Zo spannend voor zo''n kleintje. J. houdt ook zo van puzzelen en tekenen, met de poppen en keukentje speelt ze ook graag. J. wil al lang niet meer slapen smiddags, ze heeft het toch wel nodig. Nu valt ze soms aan het einde van de middag op de bank in slaap, dan hebben we savonds weer een probleem dan wil ze niet slapen, moeten we op een matrasje naast haar bed gaan liggen........

Wat is F snel! K. trekt zich sinds deze week ook op aan tafels en banken.

Wat heerlijk dat S. zindelijk is en wat is ze vlot! J. is er nog mee bezig, ze kan het wel maar ze wil niet altijd naar de wc en de luier wil ze eigenlijk ook niet om, heerlijk die peutertijd hahaha..........

Wow je bent echt snel weer zwanger geworden! ik kan me indenken dat je hartkloppingen kreeg, want je hebt nog in je hoofd dat je niet natuurlijk zwanger kan worden en dan toch...........de natuur doet wat hij wil! Bijzonder hoor!

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden