Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag naar CB geweest: Iza is 60cm lang en weegt 5kg670. Verder alles ok! Huilen na het prikje was dit keer niet zo erg.

Bij de osteo afgelopen maandag haar schedeltje en nekwerveltjes gecheckt. Nekwerveltje was een ietselpietsel geblokkeerd, maar is verholpen. Schedel was ook zo goed als ok, een kleine verschuiving naar achteren, maar is ook al weer 'rechtgezet'. Het was dus eigenlijk heel goed, zeker omdat ze als sterrekijkertje geboren is, ff vastgezeten heeft bij bevalling èn de zuignap heeft gehad. Over 3 maanden nog eens laten checken.

Zelf heb ik blijkbaar toch een lichte blaasverzakking. Gelukkig geen urineverlies bij niezen ofzo. Wèl een zwaar gevoel tss mijn benen, maar daar zou ik aan wennen volgens de uroloog, dus dat gevoel gaat weg. Moet wel alle dagen oefeningen blijven doen (voor altijd) om incontinentie op latere leeftijd te voorkomen...

Zijn er mama's die dit ook hebben? Of mama's kennen die dat hebben?

Litteken doet wel nog steeds pijn, maar is ook logisch gezien mijn 'na-bevalling'... Bij een vriendin van mij heeft dat ook een half jaar geduurd.

Dus komt wel goed uiteindelijk (min of meer).

Ik heb net bijgelezen, wat wordt er lekker gekletst hier :)

Al een paar flinke jongens en meisjes!!! Daarbij vergeleken is Iza maar een 'prutske'.

Ik zou graag willen reageren, maar Iza huilt (weer).

Anders nooit, maar ze is wat uit haar hum vandaag, na haar prikje :/

Ik ga later proberen te reageren!

xxxx

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

BB, fijn dat de osteo zo tevreden is over Iza en wat is ze ook alweer een grote meid geworden zeg!

Wat balen van je blaasverzakking poefff moet je ook altijd maar aan denken hoop voor je dat het snel beter wordt en natuurlijk ook met je litteken kan mij goed voorstellen dat je daar nog last van heb het is dan ook niks wat ergebeurd is kan alleen maar zeggen neem je tijd meid om te herstellen.

Hier veel gehuil vandaag ons meissie zou eigen een camp spreidbroekje krijgen maar omdat ze zich zelf helemaal op slot zette en het dus niet mogelijk was om deze aan te meten nu heeft ze een pavlif ( weet iet ofik het goed schrijf) bandage en met deze kan ze iets beter bewegen en staan de beentjes nog niet zo ver naar buiten later moet ze als nog z'n camp spreidbroekje aan maar nu eerst 6 weken dit.

Poefff meiden het was zo zielig om haar zo overstuur te zien toen ze dat ding net om had maar gelukkig is ze nu heerlijk gaan slapen ( zal wel doodop zijn na al dat gehuil vandaag)

Zal morgen even een foto plaatsen en zeggen hoe denacht is gegaan maar ben bang dat we er wel een paar keer uit mogen.

Wilma hoe is het vandaag bij jou gegaan?????

Geplaatst

hoi allemaal.

Chantal, sneu zeg, hopen dat ze er snel aan wend. ik mag pas volgende week donderdag voor de echo. en woensdag komt de fysio. ben heel benieuwd, wat er uit komt. houd me maar steeds voor dat mocht er wat mis zijn, het goed is dat ze er nu achter komen, en dat de kleintjes er eigenlijk weinig hinder van ondervinden. pffff vind het best spannend hoor, zeker als ik jou verhaal lees en datvan chrissy.

op dit moment slaapt maureen net weer, was na een uur wakker geworden, wat benauwd en de neus vol met taai snot wat er niet uit wil. ze snurkt er van. ze had er duidelijk last van. ik heb zo'n snot peertje daarmee kon ik wat er uit zuigen, maar ze gaat er gewoon van kokhalzen. arm kind.

van schoonzus kreeg ik de tip op zwitsal creme onder de neus te smeren , en een ui onder haar bed. heb dat gedaan, plus nog een halve fles. nu maar hopen op een goede nacht.

meiden fijne avond

gr wilma

Geplaatst

Wilma, oh ik dacht dat jij gisteren moest vast verkeerd gelezen ben ook nog z'n muts soms;)

Kan mij voorstellen dat je het best spannend vind maar ik merk nu al verschil met gisteren in Frederique's gedrag ze is nu niet meer zo boos en heeft geweldig geslapen vanacht ze is om 20.30 gaan slapen en heeft de hele nacht door geslapen tot 7.00 toen vond ze het genoeg ( normaal moeten we haar wakker maken om 8.00) Zelf heb ik niet zo goed geslapen en ben regelmatig gaan kijken bij mijn meissie en zelfs nu naar haar flesje is ze gelijk weer in slaap gevallen dus ik denk dat ze er aardig aan went alleen bij heet aandoen na het broekje verschonen gaat ze nog even heel hard huilen maar als je haar dan oppakt is ze gelijk weer stil en lacht ze.

Meis het is inderdaad voor ons moeilijke dan voor de kleintjes wel een tip mocht ze de heupjes niet goed hebben koopdan wijde jurkjes met legging of een mailot.

Weet eigenlijk iemand waar ik rompers kan kopen met een kraagje????????

Oja Wilma wij gebruiken bij Frederique zoutoplossing dat helpt erg goed en we hebben Luff in huis dat is net zo iets als dampo maar dan voor jonge baby's helpt ook erg goed!!!! Hopelijkheeft maureen nog lekker geslapen en heb je al die middeltjes niet nodig!

Chrissy, hopelijk valt de uitslag vandaag mee en is het loos alarm! Laat je het ons nog weten vandaag????

meiden ga nu snel even douchen nu ons meissie slaapt.

Geplaatst

hoi hoi

nou dat was een lange nacht vannacht. Maureen zat zo vol dat slapen niet lukte, en toen kreeg ze ook nog honger, dus flesje gegeven, maar ja met een verstopte neus...... al met al sliep ze om 4 uur en om half zes ging mijn wekker. ik mocht aan het werk. gelukkig was papa vandaag thuis.

heb meteen mijn dienst voor morgen geruild met een collega die zondag ook al voor me zou werken.

toch maar ff de huisarts gebeld voor advies, maar hij wilde maureen zien en haar longen luisteren, het RS virus heerst enorm hier, gelukkig waren de longen en oortjes ok. maar moet haar temp wel bijhouden en haar drinken ook. die kleintjes kunnen in een paar uur tijd erg ziek worden.

maar goed ik mocht werken vanmorgen maar ben ook ziek thuis gekomen, heb oor ontsteking en wat verhoging en hoesten, hoop maar niet dat ik de griep krijg. ben nl vannacht en morgen overdag alleen want papa heeft nachtdienst. ik leef op paracetamol!!!

zo ga nu maureen eens in zwitzalbadje met eucalyptus doen...

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Helaas nog geen uitslag van de foto's van Judith. We hebben gebeld maar de foto's waren nog niet binnen. Dinsdag mogen we opnieuw bellen. Verder ook hier een halve ziekenboeg. Ook ik leef op paracetamol en neusdruppels. Ik ben snipverkouden en zit tegen voorhoofdsholte ontsteking aan. Straks op tijd naar bed en morgen hopelijk een rustig dagje. Dan zal het snel wel weer beter gaan.

Verder kreeg ik vandaag te horen dat Luuf voor kleine kindjes niet geschikt is. Als ze zo klein zijn dan moet je het op het ruggetje smeren en als ze op de rug liggen dan werkt het nauwelijks. Ik heb voor de zekerheid maar een zoutoplossing voor Judith gehaald. Als ik zo verkouden ben dan is de kans groot dat ze het ook nog wel krijgt. We zullen zien.

Geplaatst

ha meiden,

gelukkig zeg, het is weekend! Ben een beetje kapot...

Lees hier effe wat mindere verhalen over heupjes, rs etc....

Hier zijn de jongens ook verkouden en drinken daardoor wat moeizamer maar verder gelukkig geen koorts . Gisteren de 3e prikken gehad op het CB. Stijn is inmiddels al 6700 gram! De lengte hebben ze nu niet gemeten. Job is een stukje lichter met 5800 gram. heb het idee dat Job wel goed in de lengte gegroeid is, maar dat meten ze de volgende keer weer.

mag ook gaan beginnen met fruithapje etc, dus dit weekend de camera klaar houden!

meiden, later even meer. Ik ga lekker even relaxen op de bank!

Kuzz

Geplaatst

Steeds meer verkouden kindjes...

Wat ook wel wil helpen is een halve ui bij het bedje zetten. En idd zoutwaterdruppels geven net voor de fles.

Beterschap met de kleintjes!

De RS is hier nu duidelijk achter de rug. Mikai krijgt langzaam z'n oude ritme weer terug en eet weer redelijk normaal. Hij kletst lekker en draait zichzelf al op z'n zij.

Geplaatst

Weet eigenlijk iemandwaar ik rompers kan kopenmet een kraagje????????

Sorry even inbreken, die hebben ze bij de hennes en maurits! Succes met je kleine meisje in haar spreidbroekje.. fijn dat ze er al aan lijkt te wennen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijn jongens slapen even, dus nu even snel tijd om wat bij te lezen en schrijven!

Chrissy; wat was Judith een plaatje!! Mooi hoor! Jullie hebben vast een fijne dag gehad.

Lisette; Puckabayb is super, ook Jesse slaapt er goed in! Nu alleen de nachten nog doorslapen ;-)

Chantal; is je kleine meid al gewend aan haar broekje? Vaak is het voor papa en mama vervelender.. Nu maar hopen dat de 6 weken voorbij vliegen!

BB; fijn dat het meevalt bij Iza met haar nekje.. Het is en blijft vervelend voor die kleintjes en goed in de gaten blijven houden hoor!

Het RS virus is voor de kleintjes echt een ellende. Dat is de pech als ze in de maanden met een r erin geboren worden. Wij hebben ook al een aantal weken ui bij het bed en sprayen met zoutoplossing (apotheek!)

Hiermee redden we het nog steeds wel op.

Verder hebben wij vorige week Jesse tussendoor gewogen. In 1.5 week was hij al 200 gram aangekomen (tsja, als je ineens je flessen gaat drinken ;-) ) Hij komt alleen nog wel steeds 's nachts.. Gelukkig slaapt zijn broer klokje rond!!

Kjell woog alweer 5315 gram en Jesse 4880. Ze doen het verder erg goed.

Wel lopen wij nog steeds bij de osteopaat; Kjell verandert zichtbaar en heeft steeds minder pijn, waardoor hij ineens een vrolijk manneke is! Jesse heeft wat meer moeite en ipv voorkeurshouding een dwanghouding. Hierdoor vervormt zijn schedel al wel, dus flink oefenen en voorlopig blijven behandelen aan zijn nekje.

Spelen jullie kinderen ook al zo lekker?

Nou ik ga genieten van mijn laatste weekje vrij. Wel zonder hubbie want die zit voor zijn werk in het buitenland! volgende week weer werken en eerlijk gezegd ik heb er izn in!

Succes meiden met jullie kanjers..

Liefs,

Ps; ik hoop zo dat wij over een 2-3tal weken ook met fruithap mogen beginnen! (aan de andere kant, weer een stapje naar het groter worden..)

Geplaatst

Goh Gerreber ... je laatste weekje vrij. Geniet ervan hoor, want als je eenmaal weer in het werkritme zit dan vliegt de tijd helemaal en heb je het idee dat je opeens veel minder tijd hebt om de kids te knuffelen.

Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van de heupfoto's van Judith en ze heeft heupdysplasie links. Volgende week woensdag moeten we naar de orthopeed en dan horen we hoe erg het is en wat ze er aan gaan doen. Vorige week baalde ik nog dat we weer extra ziekenhuis bezoeken krijgen, maar nu ben ik wel blij dat het op tijd ontdekt is.

Verder zijn we dus ook nog lekker aan het nagenieten van de doopdienst van afgelopen zondag. Het was een mooie dienst waarin 4 kindertjes gedoopt werden. Bijna alle naaste familie en vrienden waren erbij. Alleen mijn schoonmoeder was ziek en die kon er echt niet bij zijn. Dat was wel jammer. Judith had dus haar mooie nieuwe doopjurk aan. Ze vond het wel interessant allemaal en heeft zich prima gedragen.

Ik ga de pc weer uitzetten. Ik ben snipverkouden en heb de bijholtes goed vol zitten. Niks aan. Tijd voor voorjaar zodat we allemaal lekker wat zon kunnen pakken en de weerstand wat omhoog kunnen krikken.

Geplaatst

hoi allemaaal

hoe is het met alle zieken?

@chantal, hoe gaat het nu met frederique?

Hier zijn we alle drie nog verkouden, maar slapen doen we gelukkig erg goed! maureen slaapt nog steeds door ondanks de snottebellen.

gister hebben we de fysio hier gehad voor maureen, gelukkig kan ze goed bewegen alle kanten op, dus dat is geen oorzaak van de voorkeurshouding. we moeten nu alles zo doen dat ze zoveel mogelijk naar rechts kijkt, ze kan het nl wel. dus alle speeltjes in de box rechts, bedje en commode staan gelukkig al goed, eigenlijk deden we de meeste dingen al. Ik mag nu ook een zijlig kussen gebruiken. officieel mogen ze het niet meer adviseren, maar het werkt wel goed zei ze. ik ga het dus wel gebruiken maar niet de hele nacht. alleen onder toezicht zeg maar.

straks ga ik met maureen naar het ziekenhuis, voor echo van haar heupjes. nu maar duimen dat alles ok is.

ik hoop dat maureen van de zomer op de fiets mee kan, maar dilemma.... koop ik een moeder fiets of niet. ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden..

hoe is het met de andere kids??

liefs wilma

Geplaatst

haha ben ik weer

hebben jullie dat ook steeds dat je terug denkt aan vorig jaar , deze tijd?

vandaag is het precies een jaar geleden dan Maureen terug geplaatst werd. 15-2 was de dag van de punctie en de icsi.

als ik daar aan terug denk... wie had toen gedacht dat het eindelijk zou lukken, en dat er nu hier zo'n mooi meisje ligt te slapen.....

Geplaatst

Hoi Wilma,

Ja, zo herkenbaar dat terugdenken aan vorig jaar. Toen we in de doopdienst zaten afgelopen zondag was dat precies een jaar na de punctie in Düsseldorf. Wat heb ik vaak moeten denken aan 1 jaar terug en het heden. Wie had dat ooit kunnen denken. Onze TP was 16 februari en ook die dag heb ik regelmatig even teruggedacht aan ons 2e ritje daar DD waar ik toen een TP van 2 embryo's heb gehad. En vandaag een jaar terug was ik 2 dagen zwanger. Ik denk dat dat de eerste jaren nog wel even zo blijft. Oh ja ... en was het niet 1 jaar terug dat jij en ik samen aan de koffie zaten in onze WW en dat we ons afvroegen wat deze TP ons zou brengen. Wat een goed jaar is daarop gevolgd zeg.

Verder ben ik vandaag ziek thuis. Ik liep al 2 weken te snotteren en mijn klieren in mijn hals voelen als kleine eieren zo groot. De weerstand is even helemaal weg en vanochtend voelde ik me zo beroerd met de bij- en voorhoofdholtes vol snot, last van mijn maag en gewoon gammel. Dat Judith vannacht ook nog eens 3 keer wakker is geweest heeft ook niet geholpen om mijn rust te pakken. Mijn man heeft Judih vanochtend wel naar het KDV gebracht en ik heb de hele ochtend liggen slapen. Het komt nu gelukkig wel wat los en ik begin me weer een beetje beter te voelen. Maar wat was dat lastig om me ziek te melden vanochtend. Ik wilde nooit zo'n moeder worden die om de haverklap ziek, zwak of misselijk is. Maar mijn man zei dat ik echt even voor mijzelf moet kiezen zodat mijn lichaam de kans krijgt nu eens te gaan herstellen. Ja, hij heeft gelijk, maar wat vind ik het moeilijk dat ik even niet kan zorgen voor man en kind en dat mijn collega's het vandaag zonder me moeten doen. Nou, genoeg geklaag. Mijn man zal zo wel terug komen met Judith en daar kijk ik enorm naar uit, want wat mis ik de kleine meid.

Geplaatst

Chrissy: beterschap!

Ook hier denk ik deze week erg vaak aan een jaar geleden. Dit weekend is het een jaar geleden dat we een positieve test hadden. In een jaar is er veel gebeurd. De bevalling had niemand zich kunnen voorstellen... Denk op dit moment ook wel erg vaak aan hoe ontzettend veel geluk we hebben gehad (eerste ICSI raak en als bij een wonder heeft Mikai de bevalling overleefd). Kan er af en toe niet met mijn hoofd bij dat we de trotse ouders zijn van 2 mannetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook maar weer is een berichtje van mij ben zo vreselijk druk en heb dan ook nog eens een kleine meid die de hele dag wakker is en alleen maar huilt weten op dit moment niet wat we er aan moeten doen maar gelukkig slaapt ze wel de klok rond van 19.30 tot 07.30 dus dan hebben we even tijd om een beetje tot rust te komen.

Chrissy, wat een mooie jurk van Judith en fijn dat jullie zondag een fijne dag hebben gehad.

Verder heel veel beterschap en denk inderdaad ook aan je zelf en ziek eerst even goed uit!

Wilma, Hopelijk zijn de heupjes van Maureen helemaal goed en is het vals alarm. hier gaat het wel redelijk wat betreft het broekje/bandage van Frederique ze heeft er niet echt heel veel last van maar begint gelijk te krijssen als de beentjes even los zijn geweest e dan weer vast moeten ook mist ze de vrijheid nog een beetje ze kan zich nu niet zo heel goed bewegen maar ben er van overtuigt dat dat vanzelf wel weer komt eerst nog even deze 5 weken doorkomen en dan hopen dat het zo goed gaat dat de campspreider niet meer nodig is en dat ze die bandage dan alleen nog maar in bed aan hoeft.

Ook hier wordt er veel gedacht aan vorig jaar! wij hadden een negatieve test op 14 feb van de eerste cryo maar mochten toen gelijk door met de laatste cryo en deze hebben wij op 4 maart terug geplaats gekregen een dag naar de verjaardag van mijn hub ook ik had toen niet verwacht dat het toen goed zou gaan en had alweer met mijn donor afgesproken dat we gelijk weer door zouden gaan en nu hebben wehet er over om vast voor augustus een afspraak te gaan maken in het UMCU voor nog een bruisje als dit voor ons is weg gelegt mijn donor wil in iedergeval net zo lang doorgaan tot dat ook gelukt is ( vind dat zo lief ze is echt een engel)

Vandaag kwam haar zoontje bij mij en zegt ik ben groot broer nu ik daar op oja van wie dan jaaa van Frederique natuurlijk ( hij weet helemaal niet dat zijn moeder z'n engel voor ons is geweest eigenlijk weet niemand dat) Had het er toen wel even heel moeilijk mee maar als onze kleine meid net z'n schatje is als hij dan kunnen we echt ons geluk niet op het is z'n schatje!

Hoe gaat het met de rest van de meiden en kids?????

liefs

Geplaatst

hoi allemaal

zo rustig hier, wij hebben vandaag een kinderstoel gekocht voor maureen!!! haha ze kan nog niet zitten maar hij was nu 40,00 goedkoper!

alhoewel ze wil alleen maar zitten op schoot en niet meer liggen op je arm. ze wilalles zien, in de stoel zit ze ook al best stevig!

en sinds vanmiddag kan ze op haar linker zij rollen in de box, ze heeft de smaak echt te pakken, zo grappig om te zien.

groetjes wilma

[ATTACH=CONFIG]819[/ATTACH]

Geplaatst

Hoe, vroeg?

Valt wel mee hoor Britt en Wilma.

Wij hadden er al eentje gekocht toen ik 5 maanden zwanger was...

Er deed zich een 2ehands koopje voor, een Nuna meegroeistoel, in het oranje (past in ons retro interieur), stoel was echt perfect in orde, gen vlekje of krasje, èn aan een spotprijsje.

Hij staat intussen al bijna 8 maanden in onze keuken...hahaha :)

Wel heel grappig om Maureen en Mirth zo in die stoel te zien 'zitten'...hihi

Nog even en ze zitten er als heuse dametjes in!

Vinden jullie ook niet dat de tijd suuuuupersnel gaat?!

Zeker je je bedenkt waar we vorig jaar rond deze tijd mee bezig waren...vol verwachting klopte ons hartje...hopen en dromen van een klein wonderlijk wezentje...

word ik toch wel even stil van...

Helaas heb ik niet zoveel tijd nu om te schrijven en/of bij te lezen.

Iza heeft nl buikgriep... koorts, diaree en veel krampjes...zoooo zielig!

De kinderarts heeft ons vanmiddag medicatie tegen de koorts meegegeven. Ook heeft ze een speciale melk voorgeschreven, dient specifiek voor buikgriep en darminfecties, is volledig glutenvrij, bevat niks van koemelk. Dit zou Iza haar darmpjes wat moeten ontzien en de diaree doen minderen. Gelukkig lust Iza de melk, ze heeft zelfs haar flesje leeg gedronken! Oef!

Want sinds gisterenavond dronk ze met moeite 50cc per keer...

Vanavond was ze al iets happier, papa en mama dus ook ;)

Nu ligt ze goed te maffen.

Over een half uurtje nog een flesje en dan ook haar temperatuur nog eens meten... Duimen dat deze meevalt! Zeker met de nacht nog voor de boeg!

Dan ga ik mezelf al eens prepareren (douchen, pyama aandoen), dan kan ik direct na het flesje mee gaan slapen!

Ben bekaf!

Tot snel xxx

Geplaatst

Arme Iza, wat zielig dat ze zo beroerd was. Hoe is het nu met haar? Judith is ook niet helemaal happy. Ze heeft al sinds de prikjes op 8 febr. diarree (alhoewel ze vandaag tot nu toe pas 1x een poepluier had). Verder grijpt ze steeds naar haar oor. Ze heeft geen koorts, maar ze zit niet lekker in haar vel en kan opeens zo gaan huilen. Morgen toch maar even naar de huisarts. Misschien dat zij kan ontdekken wat er aan de hand is. Verder zijn we vanochtend naar de orthopeed geweest en Judith heeft nu een spreidbroekje. Ze moest vanochtend zo huilen ... echt heel zielig. Ze zal voorlopig beginnen met zo'n 4,5 maand het spreidbroekje aan en dan kijken ze hoe de stand van zaken is. Over 6 weken controle.

Ik heb van de week ook te horen gekregen dat ik de baan zou krijgen waarover ik jullie al eerder had verteld. Toch heb ik besloten het niet te doen. Ik zou veel tijd erin moeten steken om in korte tijd veel kennis op te doen, ik zou een dag extra in de week gaan werken en dat terwijl we de komende maanden dus ook die extra ziekenhuisbezoeken hebben. Mijn moederhart schreeuwde dus dat ik het belang van mijn dochter de komende maanden bovenaan moet zetten. Dus even geen carriere en extra gezeul met haar voor nog een dag extra oppas, maar een mama die veel thuis is en die bij haar is nu ze de spreidbeugel heeft. Nooit gedacht dat het gewoon zeer kan doen omdat je zoveel van je kind houdt. Ik was ook echt even helemaal van slag, maar dat zullen de hormonen wel zijn, ha ha ha.

Wat grappig verder om jullie kinderstoelverhalen te lezen en de foto's te zien. Ik kan ook niet wachten totdat wij de kinderstoel neer kunnen zetten en dat Judith er lekker bij kan zitten als we eten. Wij hebben de kinderstoel ook al een tijdje in huis, want er was een aanbieding toen we de kinderwagen op gingen halen. Volgens mij hebben we een zelfde soort als Wilma op de foto heeft staan.

Nog 1 laatste nieuwtje ... ik pas mijn favoriete spijkerbroek van voor mijn zwangerschap weer. Zo heel langzaam komt mijn lichaam weer in de oude vorm en ik ben nog niet eens begonnen met hardlopen (omdat het me te koud is, ha ha ha). Hoe is het met jullie zwangerschapskilo's?

Judith zal zo wel weer wakker worden, dus ik ga de pc uitzetten. Tot een volgende keer.

Geplaatst

Wat sneu he meiden als onze kleine wondertjes zo uit hun doen zijn.

Jesse is sinds een paar dagen aan het spugen na bijna al zijn flessen, de ene keer een beetje, de andere keer flinke golven. Gisteren ook veel diarree. Dus maar even gebeld om te vragen of hij niet uit kan drogen, maar ik kreeg te horen dat wanneer hij nog genoeg in beweging is en geen koorts heeft dat het dan geen kwaad kan.

Gelukkig is zijn laatste fles er wel in gebleven! Maakte me toch behoorlijk wat zorgen over mijn lieve mannetje.

Ook hier is de kinderstoel al in huis. We moeten hem alleen nog even in elkaar zetten.

Jesse ligt nu telkens in zijn wippertje naast de eettafel.

En wat raar he meiden, dat we vorig jaar nog in een heel "ander wereld" leefde. Nu hebben we onze wondertjes!

Sneeuwt het bij jullie ook zo? Bah, van mij mag het lente worden met lekker veel zon!

Geplaatst

Hoi dames,

Het is alweer lang geleden dat ik wat geschreven heb, heb wel regelmatig meegelezen maar geen tijd gehad om te schrijven. Afgelopen maandag is Frederique voor het eerst gaan wennen op het KDV. Nooit gedacht dat ik dat een traantje zou laten, maar het gebeurde toch. Ze heeft het super goed gedaan. Thuis wil ze niet echt slapen, soms 45 min of zo. Op het KDV ligt ze gewoon anderhalf uur te slapen. Ongelooflijk. Heb uiteraard even gevraagd hoe ze dat doen en ben het nu aan het proberen en ze slaapt nu.... Wat een genot.

Volgende week begin ik weer langzaam met werken, de eerste twee weken 2 dagen in de week en dan weer naar 4 dagen. manlief werkt ook vier dagen en heeft een papadag. Heb wel zin om te werken maar moet zeggen dat ik nu ook wel geniet van de vrijheid en het kroelen met Frederique.

Wij hebben ook de kinderstoel al in huis. We hebben een tripp trap stoel cadeau gekregen van de baas van mijn man (mooi cadeau!).

@ Britt: wat een gave site, daar ga ik toch ook eens snuffelen!

Vorig jaar was ik net begonnen met spuiten en nu geniet ik al weer 3 maanden van ons meisje, inderdaad gek. We hebben het alweer gehad over wanneer we gaan beginnen aan de volgende poging. Ben bijna 36 en wil niet te lang wachten. Eerst hadden we september/oktober bedacht, maar afgelopen weekend bedacht dat we misschien de cryo-poging wel in juni gaan doen. Als ze goed ontdooien uiteraard. Denken jullie daar ook al over na of ben ik zo snel?

Nog een fotootje van onze meid

[ATTACH=CONFIG]828[/ATTACH]

Groetjes Moontje

Geplaatst

Nou en of het snel gaat!! Jeetje, onze binken ook alweer 4 maanden.. Ook bij ons af en toe de vraag; willen we nog een keer voor een derde kanjer gaan? Zullen we ons geluk nog een keerjte op de proef gaan stellen of gewoon het hier bij deze 2 schatten laten. Wij zullen weer moeten beginnen bij het begin; operatie van mijn man..

Chrissy; kan het niet zo zijn dat ze last krijgt van tandjes? je hoort vaak dat kindjes dan naar hun oortjes grijpen. Ik hoop dat ze een beetje snel went aan het broekje.. Het is nooit leuk als je kleintje zulke dingen moet ondergaan.

Veel zieke kindjes. Ook hier is het rommelen met verkoudheid, hoesten etc.. Jesse heeft daarnaast echt ontzettend veel last van krampjes en slaapt nog steeds niet door!

Pfff... ooit gaat het lukken :D

Ohw... we hebben stereohuilen hier, ga even snel troosten!

Geplaatst

Hoihoi! Ik lees ook meer mee dan dat ik aktief meedoe op dit moment.

Mikai doet het prima: is ondertussen al ruim 7,5 kilo, begint (best hard) te kletsen, met 2 handjes te pakken, een beetje te rollen en de beentjes vliegen ook alle kanten op. Helemaal genieten is het! Daar konden we vorig jaar alleen nog maar voorzichtig van dromen...

Moontje: vind het niet zo snel hoor. Wij zijn na Kian ook in juli weer gestopt met de pil. Dat het daarna nog ruim 2,5 jaar zou duren hadden we niet gedacht.

Wij moeten nu toch echt wel een jaar wachten om mijn baarmoeder de kans te geven te herstellen. (Daarnaast moet ik mijn man nog overtuigen. Maar dat gaat wel lukken: we hebben nog 2x2 cryo's liggen.) En dan heb ik ook nog de kans om er wat kilo's af te hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden