Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo moeders van oktober, november en december 2010!

Misschien is het een ideetje om hier verder te kletsen over onze kindjes en hoe het gaat?

Nu we niet meer zwanger zijn horen we natuurlijk niet meer in een uitgerekend in... topic (hoewel het nog raar voelt om daar weg te gaan).

Hier gaat alles prima. Mikai is een heel rustig en tevreden kereltje: je hoort hem alleen maar als hij honger heeft of krampjes (of dat hij zich een beetje alleen voelt).

Gisteren zijn we met Mikai naar de kinderarts geweest en die is helemaal tevreden. Als hij wat aan de bevalling en zijn hele slechte start over zou houden, zouden daar nu de eerste dingetjes van te zien kunnen zijn. En dat is gelukkig nog niet zo. Nu over 2 maanden weer op controle.

Ze hebben hem ook even gewogen en meneertje weegt gewoon al 4900 gram!

• Replies 675
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

heeey wat leuk!

ik spiekte altijd al bij het november topic hoe het iedereen verging;)

Gezien ik op 23 november ben bevallen via een geplande keizersnede van onze dochter Caithlyn voel ik me minder verbonden met het uitgerekend december topic;)

Ik kom gezellig meekletsen:)

Caithlyn is ook een heerlijk rustig meisje.. De nachten zijn iets minder dan steken de krampjes de kop op van 12 tot 3 uur.. zoww zielug..

Gellukig is manlief vrij tot januari dus we wisselen de nachten nu af..Drinken gaat redelijk ze krijgt maar krap 70 op met veel moeite..

Maar ze gaat de goede kant op..zijn mijn nietjes verwijderd en daar ben ik blij om..Ik merk wel dat ik heel veel problemen heb om haar los te laten..

Er zijn ook veel momenten dat de tranen over mijn wangen stromen als ik alleen al naar haar kijk.. fijn hoor die kraamtranen;)

esther

Posted

hoi allemaal

ik kom hier ook gezellig mee kletsen, leuk om ervaringen uit te wisselen!!

Maureen is op 1 november geboren, na een goede zwangerschap van 39 weken.

ze is een heerlijk rustig meisje, huilt ook aleen maar als het tijd is voor de fles of bij krampjes. echt genieten!! ze is nu steeds vaker wakker en kijkt je dan ook echt aan. ben benieuwd wanneer ze echt gaat lachen!

vanmorgen heb ik mijn baas op kraambezoek gehad, en jawel ik krijg nog 2 weken vakantie namijn verlof. ik begin pas 31 januari weer te werken:)

groetjes wilma

Posted

Ha meiden,

Ook ik kom hier maar eens even kijken. Vandaag zijn Stijn en Job alweer 2 maandjes oud, wat vliegt de tijd zeg! Morgen naar het CB voor de eerste prikjes. Ben benieuwd hoeveel ze dan wegen.

Verwacht dat Stijn nu de 4 kilo gepasseerd is en Job er nog net onder zit.

Vandaag de eerste echt bewuste lachjes van Stijn mogen ontvangen, wat een genot! Uiteraard al heel veel lachjes gezien maar veelal denk ik onbewust, maar vandaag bleef jij maar lachen om mijn gekke bekken. Zwijmel.... Beide kindjes zijn overigens erg relaxed, Stijn vraagt wel iets meer aandacht dan Job als hij wakker is. Job kan op z'n gemak de omgeving bestuderen. Stijn wil echt op schoot en aandacht. Soms wel eens lastig als ze beiden wakker zijn, want dan heb je toch de neiging om Stijn meer aandacht te geven en dat wil mama natuurlijk niet. Soms hebben ze als ze honger hebben een beetje moeite met het wachten op de ander, tja, dat moeten ze toch gewoon leren, ze zijn nu eenmaal met z'n 2 en en ik kan niet heksen. Oordopjes zouden dan wel een uitkomst zijn, ze hebben goede longen dat is zeker... :-)

Oei, hoor een klein prulleke huilen, dus de volgende keer meer....

Grtz, Henkie

Posted

Mag ik hier ook mee komen kletsen? Op 9 november zijn wij de trotse ouders geworden van onze dochter Judith. Met ons gaat het allemaal goed. Ik herstel langzaam maar zeker van de spoedkeizersnee en Judith doet het prima, alhoewel ik hoop dat ze snel naar wat minder voedingen gaat, want ze komt nog steeds iedere 3 uur voor een voeding. Nou, ik laat het even hierbij want Judith heeft vanmiddag wat minder goede zin, dus ze houdt ons behoorlijk bezig. Binnenkort wat uitgebreider nieuws van ons.

Posted

Hallo iedereen

Ook ik kom graag meekletsen hier. WIj zijn eveneens 9 november de trotse ouders geworden van Robine. Na een zwangerschap van 37,5 week is ze geboren middels een keizersnee. Het herstel gaat langzamer dan ik zou willen (hoezo ongeduldig, ha ha), dus rustig aan. Gelukkig doet Robine het goed en is een rustig meisje. Laat zich eigenlijk alleen maar horen wanneer ze een flesje wil of indd bij krampjes. Ze krijgt nu om de 4 uur een voeding van ca. 120 ml en groeit als kool! Ze was vorige week in een week tijd zo´n 450 gram gegroeid! Daar stond ik wel even van te kijken. Ze had ook wel wat in te halen omdat ze in het begin behoorlijk afgevallen was.

Henkie, heerlijk zo´n eerste bewuste lach van je kindje. Met mijn oudste dochter vond ik dat ook zo bijzonder. Je smelt dan helemaal... FIjn dat ze het zo goed doen.

Wilma, wat heerlijk 2 weken extra verlof-vakantie. Met zulke berichten mag je werkgever wel vaker op visite komen, of niet

Groeten eerst maar weer

Snoeske

Posted

Wat een leuk idee om hier weer met z'n allen verder te kletsen en ervaringen/tips uit te wisselen.

Wij zijn maandag 29-11-2010 om 22.25 uur de trotse ouders geworden van J_esse. Hij doet het super goed en wij zijn echt apetrots op ons mannetje.

Posted

Ook ik ga hier gezellig meekletsen. Wij zijn op zondag 21-11 de trotse ouders van Daan geworden.

Daan drinkt erg goed, overdag 6 voedingen van 100 cc om de 3 uur (bijna op de klok af) en 's nachts komt hij 1x ook dan drinkt hij 100 cc.

Lijkt me leuk om ervaringen te delen.

Posted

Ik kom ook af en toe meekletsen, leuk om ervaringen te delen. Het is soms best onzeker zo'n eerst kindje.

Wij zijn 16 nov bevallen met een geplande keizersnede. Ik ben ook erg ongedulidig en baal dat ik nog best veel last van de wond heb.

Gijs is gelukkig weer wat aan de betere hand en eet ook weer goed. Wij geven nu 100 cc om de 4 uur. Af en toe komt ie alweer na 2 uur hij is echt een hongerige baby hahaha lijkt op zijn vader.

Posted

Wat veel keizersnedes! Hier ook een tweede, niet geplande (voor als jullie het niet gezien hebben: mijn litteken is gescheurd).

Dames: neem je rust om te herstellen. De vorige keer heb ik echt veel te snel al weer veel gedaan en ik merk dit keer - nu ik echt rustiger aan doe - dat ik veel beter herstel.

*Ben alleen nu erg benieuwd wat de gyn over 2 weken zegt over nogmaals zwanger worden (jaja, dat vraag ik me nu al af: nu we de luxe hebben dat er nog cryo's in de vriezer liggen...)*

En een ritme hebben we hier duidelijk nog niet. Overdag is Mikai best veel wakker, maar dan ligt hij grotendeels rustig rond te kijken gelukkig. Hij slaapt vooral 's middags een lang stuk en 's nachts mogen we ook niet klagen (1 voeding). Overdag zit er 2 tot 4 uur tussen de voedingen en de hoeveelheden wisselen per keer en per dag. Maar hij groeit er goed op (4410 bij geboorte en 4 weken later 4900 gram is heel netjes). Benieuwd wanneer het beter gaat worden.

Vind het wel erg leuk dat hij nu wat bewuster ons gaat aankijken. En dat hij heel schattig z'n tongetje heeft ontdekt en daar continue mee zit te spelen. En nu begint hij ook steeds meer met z'n vingertjes te frunniken. Heel lief!

*duidelijk verliefd is op ons kleine ventje*

Posted

Lieve allemaal,

Ik wil hier graag mee verder kletsen :)

Op 29 oktober is onze kleine lieve Iza op de wereld gekomen.

Nee, geen KS, wel een 'na-bevalling' die behoorlijk kritiek was: zgn 'vloed'.

Kwestie van herstel, herken ik het ongeduld wel! Intussen zijn we een maand verder en ben nog steeds niet helemaal in orde.

Knip en scheur zijn wel hersteld, maar het 'binnenwerk' nog niet. Ook heb ik een lichte blaasverzakking en zenuwpijnen thv de bilbeenderen en mijn staartbeentje.

Maar kine en osteo zou uitkomst moeten bieden.

Vrijdag 2e x kine en 1e x osteo...ben benieuwd!

Ook hebben we dan consultatie van Iza, mèt een gehoorttest. Spannend!

Ben vooral nieuwsgierig hoeveel Iza is bijgekomen! Twee weken geleden (op 2weken oud) woog ze 3kg500 (bij geboorte 3kg320), dus mooi op schema!

Ze drinkt heel goed, BV gaat vrij vlotjes. Behalve als ik me vergis van borst...dan heb ik 2 dagen last van stuwing in beide borsten...pijnlijk!!!...vervolgd door verstopte kanaaltjes...dus kou- en warmtecompressen en gembercompressen en masseren, masseren, masseren... Wel een gedoe...

Maar als dat weer voorbij is, is het eigenlijk wel heel fijn!!!

Iza weent eigenlijk nooit. Hebben haar nog maar 1x horen wenen (mèt een traantje...zoooo zielig) omdat ze honger had en ze moest wachten tot we een parkeerplaats tegenkwamen (zaten in de auto op de snelweg).

Wel laat ze via kreetjes en gremlin-achtige geluidjes horen wanneer ze honger heeft, geeft ze een gilletje als ze aandacht wil (Hey, ik ben hier, waar zijn jullie?!), begint ze te friemelen en te dirigeren met haar armpjes als ze krampjes heeft.

Iza is een heel tevreden baby, die ons al mooie glimlachjes schenkt, nu echt bewuste, suuuuuuuuuper :)

Ze is haar naam dus waard: 'zij die lacht' :)

Iza heeft nu al 3 dagen niet meer gepoept. Volgens de vroedvrouw komt dit vaker voor bij baby's, ze kunnen t soms ophouden tot een week! Wanneer ze dan poepen...tot aan hun oren...Zo lang ze nog windjes kunnen laten en niet overgeven kan het geen kwaad blijkbaar. Vind het toch wel zielig, lijkt me toch een pretje, zo je buikje vol poepjes...

Heeft er bij jullie al iemand hiermee ervaring?

Goed, Iza vraagt om eten, ik hoor jullie later wel weer!

Posted

hoi hoi

vanavond heb ik Maureen voor het eerst de hele avond boven in haar wiegje liggen!! eerst om half 8 het badje met bedtimebad er in, daarna de fles 150cc+5 normaal heeft ze s avonds veel last van krampjes, maar nu viel ze als een blok in slaap.

Maureen dronk om de 4 uur een fles van 120cc water met 4 schepjes voeding, maar had vooral s avonds en s'nachts nog honger en kwam soms na 3 uur alweer. Ik had steeds het idee dat ze nog meer wilde, en heb het tel nr van het consultatieburo gebeld. eigenlijk was 120+4 al aardig wat voor haar gewicht, maar omdat ze hypoallergene voeding heeft dat is nl licht verteerbaar, mag ik haar 150cc +5 aanbieden. en meestal drinkt ze hem schoon leeg!! ze komt overdag om de 4 uur, en s'nacht hoef ik haar niet te wekken, kan gewoon kijken wanneer ze zelf komt. meestal is dat na 5 uurtjes. Ze ook nog op 6 voedingen.

we gaan pas 7 dec voor het eerst naar het consultatie buro, maar ben dan ook wel erg nieuwsgierig hoe zwaar en hoe lang ze is.

Maureen is alweer een maand oud!! lachen doet ze in haar slaap, maar ze kijkt ons wel steeds gerichter aan, ben benieuwd wanneer ze gaat lachen, lijkt me zo leuk!

[ATTACH=CONFIG]299[/ATTACH]

Posted

wat gezellig het is al een flinke lijst met mensen geworden:)

Mischien kunnen we hier ook een soort lijstje bijhouden waneer de kleintjes zijn geboren en waneer ze voor een prikje etc moeten?

Ik kom natuurlijk uit het decembertopic dat maakt dat ik nog wel wat moeite heb om de kindjes bij de personen te denken:)

En dat samen met de zwnagerschapsdementie maakt dat ik iedereen straks door elkaar haal:)

Hier gaat het wat minder.. ik maak me toch best wel heel veel zorgen..Caithlyn komt niet goed aan en de flesjes gaan er ook niet goed in..

23-11 is ze geboren met gewicht van 3320 gram nu met 10 dagen zit ze op 3110 dus dat is nog niet zo goed.. Ze zou 90 met 3 schepjes mogen..

Maar met mazzel krijgen we er 60 in heel soms 80 maar ook vaak maar 50.. Tot overmaakt van ramp is ze ook nog ziekjes geworden..Der oogjes zitten flink dichtgeplakt en ze is aan het snotteren..Dan kokhalst ze veel en sinds 2 dagen is ze ook aan het spugen... Zow zielug!! Gellukig blijft ze goede plasluiers houden.. maar ik maak me toch wel erg veel zorgen..Ik heb net de wijkverpleging gebeld en word binnen 2 uur terug gebeld...Kijken wat ik er precies mee kan.. ik heb luuf voor der borstje opgehaald maar weet niet of ze dat al mag hebben..we zullen het wel horen...

Verder alle kindjes gezond of hebben er meer last van het koude weer..Het is ook niet niks om vanuit de baarmoeder de sneeuw ingegooid te worden;)

esther

Posted

De oktober en november 2010 baby's

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Hobbesje bevallen van Mikai

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

09-11-2010 Snoeske bevallen van Robine

16-11-2010 Sjors en Sjimmie bevallen van Gijs

21-11-2010 LindaJ bevallen van Daan

23-11-2010 Eslief bevallen van Caithlyn

29-11-2010 Dafke bevallen van J_esse

Controles en prikjes

03-12-2010 Bettyboopke met Iza voor 2e x kine en 1e x osteo en gehoorttest.

07-12-2010 Wilma met Maureen naar het consultatiebureau

14-12-2010 Chrissy met Judith naar het consultatiebureau

Zo, hierbij een lijstje met de geboortes en de controles die ik kon achterhalen uit jullie berichten.

Posted

Hey Esther,

Wat vervelend joh dat ze niet goed drinkt. Zou het ook aan het type speen of fles kunnen liggen. Mijn dochter heeft nl. weinig zuigkracht. Ja in het ziekenhuis ging het als een tierelier, maar daar zitten best grote gaten in die spenen. Ik had zelf een pakket met Avent-flessen aangeschaft,maar voor mijn dochter waren die spenen te breed en te stug. Nu heb ik een smalle fles van Difrax met een soft speen en dat gaat goed. Het is maar een idee, wellicht heb je er wat aan.

Ik hoop in elk geval voor je dat het snel wat beter gaat

Snoeske

Posted

Esther, wat vervelend dat je meisje nog niet goed groeit. Hier heeft het ook even geduurd na de overstap van de ziekenhuisflessen. Het kost ineens veel meer energie om te drinken uit een flesspeen met maar 1 gaatje. Ook hier hebben we de flessen van de difrax en dat bevalt echt heel goed. Mikai was een week na thuiskomst ook pas 30 gram gegroeid. Daarna heeft hij een hele inhaalslag gemaakt. En nu pas (3 weken thuis) begint hij echt fatsoenlijke hoeveelheden te drinken, hoewel hij nog steeds maar af en toe de hoeveelheden drinkt die bij zijn gewicht passen.

Ben je al teruggebeld??

Posted

01-10-2010 Stijn en Job, zonen van Henkiepenkie

29-10-2010 Iza dochter van Bettyboopke

01-11-2010 Maureen dochter van Wilma

02-11-2010 Mikai, zoon van Hobbesje

09-11-2010 Judith, dochter van Chrissy

09-11-2010 Robine, dochter van Snoeske

16-11-2010 Gijs, zoon van Sjors en Sjimmie

21-11-2010 Daan, zoon van LindaJ

23-11-2010 Caithlyn, dochter van Eslief

29-11-2010 J_esse, zoon van Dafke

Controles en prikjes

06-12-2010 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau

07-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

Posted

Controles en prikjes

06-12-2010 Snoeske met Robine naar het consultatiebureau

Hierbij trouwens nog even een fotootje van ons kroost:

[ATTACH=CONFIG]300[/ATTACH]

Posted

Controles en prikjes

09-02-2011 Chrissy met Judith naar de kinderarts

Leuk hoor die foto's! Hierbij dus ook een foto van onze dochter.

pb200018j.jpg

Posted

Controles en prikjes

03-12-2010 Bettyboopke met Iza consultatie aan huis, met gehoortest.

[ATTACH=CONFIG]302[/ATTACH]

Onze kleine Iza

Ik lees hier veel over flesjes, hoeveelheden melk en bijkomen in gewicht. Blijkbaar heel normaal dat we ons daar met z'n allen zorgen om maken, maar waarschijnlijk vaak heel onnodig...hihihi... Heel herkenbaar hoor!

In het ziekenhuis hebben ze mij gezegd dat een pasgeborenen in het begin wat afvalt en dat pas begint bij te komen. Gemiddeld zitten de baby's pas na 14 dgn weer op hun geboortegewicht. Gemiddeld hè! Dus als jullie spruit er iets onder zit is dat nog niet zo heel erg. Zolang ze maar iedere keer ietsje bijkomen, dan is dat al heel goed. Veel hangt ook af van het geboortegewicht, lengte en lichaamsbouw. Komt wel goed hoor!

We zijn met Iza nu voor de 2e x naar de osteo geweest, het gaat nu al veeel beter met dr reflux! Echt aan te raden hoor!

De verstopping duurt nog voort, intussen al 4 dagen geen poep in de luier... Ik vrees ervoor als dat er allemaal in ene keer uit komt... poeplawine...hihihi

Hebben jullie dat nog niet voor? Ik heb me wel laten wijsmaken dat het vnl voorkomt bij BV.

Lieve groetjes x

Posted

icon1.png

Controles en prikjes

15-12-2010 S&S met Gijs naar consultatiebureau

Heb ook even mijn data's erbij gezet.

Posted

02-11-2010 Frederique dochter van Chantal

Controles en prikjes

05-01-2011 Chantal met Fredrerique naar consultatiebureau 1e prikjes

Hallo meiden,

Kom mij ook even hier melden!

Wij zijn op 2 nov de trotse ouders geworden van Frederique Paulynn Antoinette en zij is geboren met 37.1 weken ivm zwangerschapsdiabetes naar een inleiding.

Frederique doet het nu erg goed ze is erg tevreden en huilt ook alleen maar als ze honger heeft of een natte luier en voor derest slaap ze nog erg veel.

Ook Frederique heeft veel moeite gehad met drinken en op haar eigen gewicht weer te komen maar na 3 weken was ze eindelijks weer iets boven haar geboorte gewicht en gisteren zijn we weer bij het CB en kinderarts geweest en ze is in 1 week ruim 400 gr aan gekomen en zit nu op 3870 en is 2 cm gegroeit.

Wel heeft ze nog z'n 8x de fles per dag omdat ze de flessen nog steeds niet leeg drinkt maar dat komt vanzelf hebben ze mij verteld ook komt ze nog 2x in de nacht meestal om 01.00 en om 5.00 dus hier nietzo heel veel nacht rust maar probeer tussen het werk door ( ja ben alweer een beetje aan het werk:() nog wel een paar uurtjes te slapen.

Gelukkig is de kinderats ook tevreden en begint de dwangstand van haar rechte voetje beter te worden we moeten nog wel elke dag oefeningen doen maar dat geeft niet.

Oja Frederique heeft een aardbeienvlek op haar hoofdje gelukkig onder het haar zodat je dat straks niet meer ziet als haar haar gegroeit is, hebben meer ukkies misschien z'n vlekje?

Verder heb ik nog steeds veel last van mijn BI maar merk wel dat het met de week en nog wel rusten steeds beter gaat lopen nog steeds niet maar fiets geen probleem.

Ook ben ik nog erg emotioneel heb veel last van dat ik niks van mijzelf bij haar terug zie en ook al wist ik dat ze niks van mij kon hebben je blijft toch speiken naar trekjes van je zelf.

Gelukkig kan ik erg goed met onze donor daar over praten maar het doet mij toch meer dan ik had verwacht ( dacht er misschien wel te makkelijk over).

Zo ga zo eerst alles is bij lezen maar ik vind het erg fijn dat we zo lekker onze gevoelens en problemen hier kwijt kunnen.

Posted

02-11-2010 Frederique dochter van Chantal

Controles en prikjes

22-12-2010 Linda J met Daan naar het consultatiebureau

05-01-2011 Chantal met Fredrerique naar consultatiebureau 1e prikjes

Daan drinkt nog steeds goed. Alleen heeft hij nu wrs last van Sprug. Vanmorgen de dokter gebeld en straks ligt er een recept voor hem klaar. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van.

Met mij gaat het iedere dag een beetje beter. Gister heb ik alweer wat kunnen doen in het huishouden. Jammer dat het weer niet meewerkt, hier sneeuwt t alweer. We zijn nog niet echt buiten geweest, alleen een klein blokje om de straat afgelopen weekend.

Posted

oh...oh...ik had een heel verhaal klaar...alles weg ???

hoe moet dat met citaat??

verder effe snel... 04-10-10 Mirthe Rosanne dochter van Britt35

03-01-2011 naar consultatiebureau..

wie wil dit er effe bijzetten?

Vandaag overleg met kinderarts over reflux..ben benieuwd...ze heeft nu een week medicatie...het gaat beter maar ik ben nog niet tevreden.

Ze huilt nogsteeds veel en doet erg boos..krijsen en slaan met armpjes en schoppen met de benen! maar ik weet niet of dit met reflux te maken heeft ook gewoon karakter??

Ze wordt ma 9 weken en sinds 4 dagen lacht ze ....dat is volgens mij erg laat ...maar dat komt waarschijnlijk door de reflux. Maar die lach laat ze bijna nooit zien?? dus..nog een beetje sukkelen dus.

Herkennen jullie dit?? zijn jullie kleintje tevreden..tussen de voedingen door? slaan ze ook boos om hun heen?? of??

vertel!