Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gerreber, voordat ik je ongerust maak, over-strekt Kjell zich effectief? Of strekt hij zich op, zoals een plankje, maar niet met een holle rug?

Want babies maken al snel een plankje bij allerlei ongemakjes, bijv krampjes van lucht, darmverstoppingen, overprikkeld, moe,...

Misschien gewoon een beetje last van zijn schedel en nekje, is`namelijk wèl het meest voor de hand liggende.

Een goede vriendin van mij, die psychiater is, zegt altijd: zoek het niet te ver, het meest voor de handliggende is het bijna altijd! Wij mensen maken het zelf vaak veel te moeilijk, terwijl het zo simpel is (als we het doorhebben ja ;))

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een paar vraagjes aan de mama's en hun kroost ivm slapen, slaaprituelen, ed:

Wie slaapt er al door? Van hoelaat tot hoelaat? En is dat dan effectief zonder tussendoor wakker te worden?

Hoe krijgen jullie je kindjes in slaap? Leggen jullie ze wakker in bed of eerst in slaap vallen op de arm ofzo?

Waar slapen jullie schatjes (overdag en 's nachts)? Bij jullie op de kamer of op eigen kamertje of in de woonkamer?

Zijn er beebjes die een fopspeentje hebben? Wanneer gebruiken jullie dit?

Wanneer (hoelaat) doen ze dutjes en gaan ze slapen?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen!

Iza slaapt van 19u / 19u30 tot 22u30. Dan maken we ze wakker voor de laatste voeding.

Dan slaapt ze van 23u tot 7u. Helaas slaapt ze niet door (buiten 1 uitzonderlijke keer...). Ze wordt een 3tal keer wakker 's nachts, meestal rond 1u30 en rond 5u. Meestal lukt het haar niet om dan terug in slaap te vallen....en roept ze om haar speentje...zucht...

Soms lukt het ons om haar zonder speentje in slaap te sussen (klopjes op rug en ssshhhhhh, zonder uit bed te nemen) en soms vind ze haar duimpje. Maar meestal wil ze haar speentje!

Ik vraag me af of we haar niet op een andere manier moeten leren doorslapen? Of hopen dat ze zich snel gaat beredderen met haar duimpje?

Ze slaapt momenteel nog bij ons op de kamer, in haar eigen bedje aan ons voeteneinde.

Haar dutjes zijn wat gekoppeld aan het ritme van haar voedingen.

07u eten - van ca 09u tot ca 11u dutje (proberen 1,5 uur te slapen)

11u eten - van ca 13u tot ca 15u dutje (proberen 1,5 te slapen)

15u eten - van ca 16u30 tot ca 17u30 dutje (het zgn hazenslaapje van ca 45min)

18u30 eten en daarna bedje in

Haar dutjes doet ze in de woonkamer, in haar box.

Tot voor kort deed ze haar dutje supergoed...maarrrr...nu is het na 30 à 40 min telkens prijs: wakker worden en achter haar speentje vragen, raakt overstuur als we het niet geven.

Ook bij de dutjes pakt ze soms haar duimpje, maar meestal roept ze om het speentje...

Zijn er mama's die dit herkennen? Hoe lossen jullie dit op?

Het probleem is dat Iza een enorme zuigreflex heeft èn dat ze ook nog heel vaak krampjes heeft! En als er krampes zijn, moeten we haar echt wel het speentje geven, dat is de enige manier waarop ze die krampjes aankan (knabbelt haar speen bijna op dan).

Maar stilaan geraken we hier wel uitgeput, want zelf kan ik 's middags zo ook geen dutje doen.

Ben benieuwd naar jullie slaaphistories :)

Iza

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben vandaag ook bij de Osteopaat geweest met Frederique omdat ze overdag amper slaapt. Ze is vaak de hele dag wakker, je ziet haar gapen en soms valt ze in slaap. Als ik haar dan in haar bed leg is het huilen geblazen na 20 min. In de wandelwagen en maxi-cosi slaapt ze wel. maar ja ik in niet de hele dag gaan wandelen met haar. 's nachts slaapt ze goed, meestal gaat ze na de voeding van 19 uur een uurtje later slapen en slaapt dan vaak een uur of 6 a 7 door. Dan krijgt ze BV en slaapt ze weer door tot de ochtend. Dan vaak nog een voeding en als ik niets hoef te doen leg ik haar nog even terug in haar bed.

Soms heeft ze goede dagen en slaapt ze wel wat overdag, maar dat is niet vaak. Verder heeft ze ook wat last van reflux maar ze slikt het weer in. De ostepaat zag geen grote problemen, hij heeft wel haar borstkas wat gemanipuleerd en verder moet ik haar vaker op de zij liggen. Laatste oefening is over mijn knie leggen en haar hoofd en benen te laten hangen. Nadat ik terug was heeft ze 3 uur geslapen in de maxi-cosi en nu ligt ze heerlijk in haar bed. Ze hoeft niet meer terug tenzij het niet goed gaat.

@ Sannie: fijn dat je nu al verschil merkt!

@ Gerda: Kan me voor stellen dat je mannetjes baat hebben bij de behandelingen als ze last van hun nek en hoofdje hebben.

@ BB: Frederique vind haar speentje soms leuk maar niet heel leuk. Ik kan haar beter troosten met een pink.

O, ja maandag weer terug naar de kinderarts, ze willen nog een keer bloedprikken omdat er vorige keer wel afwijkingen in haar bloedwaardes waren, die overigens al weer gedeeltelijk hersteld waren toen we uit het ziekenhuis kwamen. Dus ze belden hoe het ging en om een afspraak te plannen. Ben benieuwd.

Groetjes Moontje

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd naar de verhalen over (door)slapen.

Daan slaapt sinds een week overdag een stuk beter. We leggen hem nu steeds meteen in bed zodra hij tekenen van vermoeidheid laat zien.

Daan slaapt nu na de fles van 7:00 uur nog 1-1,5 uur. Dan van 12:00-15:00 uur, 17:00-17:30 en 20:00-22:30 uur. Om 22:30 moeten we Daan wakker maken voor zijn laatste voeding van 180cc. Overdag en 's nachts krijg hij 150 cc. Daan komt nog iedere nacht rond 4:00 uur. We weten niet hoe we het doorslapen moeten of kunnen verbeteren. Hoe hebben jullie dit gedaan???

Een speen heeft Daan alleen nodig als hij nog zuigbehoefte heeft. In bed wil hij de speen niet eens, wel handig, hoeven we die ook niet steeds in zijn mond te stoppen. Daan begint nu ook flink op zijn handjes te sabbelen, ik denk dat hij straks gaat duimen.

Fijn dat de behandelingen van de osto helpen bij jullie kindjes. Met Daan zijn we bij een voetreflexologe geweest. Zij is ook een collega van mij. Ze heeft de darmpjes aan de voetjes van Daan gemasseerd afgelopen dinsdag. Toen hij daarna in de maxi-cosi lag had hij meteen een hele luier vol haha. De krampjes worden langzaam (eindelijk) minder.

Groetjes Linda

Geplaatst

hoi allemaal

leuk om te lezen hoe de dag van andere kindjes er uit ziet,

wij zijn verwend, maureen slaapt vanvanaf 6 weken door. momenteel bijna het klokje rond.

om 8 uur half 9 de 1e fles, dan weer naar bed tot tegenwoordig half 10 en dan even spelen of badje tot ze aangeeft dat ze honger heeft.

das meestal rond 11 uur, dan weer fles , ff spelen en bij de 1e tekenen van moeheid, hup naar boven naar bed. daar slaapt ze een uurtje en rond 13:00 komt ze alweer voor de fles, die drinkt ze vaak helemaal leeg. en dan weer ff spelen en hup weer naar haar bedje. tot uur of 4 of 5 dan komt ze zelf weer voor de fles. dan weer ff spelen, en bij moeheid mag ze in de kinderwagen in de kamer slapen., tot de laatste fles. tussen 7 en 9 uur. dan gaat de piama aan en gaat ze naar boven. slaapzak aan , in bed , gebedje zingen en slapen. tot de volgende morgen.

Maureen heeft wel een speen, die gebruikt ze bij het inslapen. we moeten soms 2 keer terug om het weer terug te stoppen. als ze moe is en krampjes heeft wil ze ook graag de speen.

verder merken wij dat Maureen wel behoefte heeft aan dingen op dezelfde manier te doen. dus wakker worden, flesje, spelen, en bij de eerste tekenen van moeheid, (gapen, wegkijken, oogjes wrijven) naar bed. wachten wij te lang met haar naar bed brengen, dan gaat ze huilen en duurd het langer voor ze in slaap valt. we laten haar dan gewoon ff huilen, af en toe de speen terug stoppen.

momenteel heeft maureen beetje vreemde flesje tijden, dit regelt ze zelf zo, maar schijnt normaal tezijn volgens het CB. ze krijgt flessen van 180+6 maar drinkt ze niet altijd allemaal leeg.

sinds dat Maureen op haar eigen kamertje in haar eigen bedje slaapt, slaapt ze beter en langer. in de wagenbak beneden slaapt ze ook wel, maar word ze af en toe ff wakker, en jengelen.

groetjes wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Eindelijk weeris een berichtje van mij het is namelijk erg hectisch hier Frederique huilde erg veel en was dan ontroostbaar en wou dan ook niet slapen overdag helaas kunnen we nog niks echt vinden alleen dat ze erg nieuwschierig is en alles wil zien en mee maken dus zich zelf geen tijd gungd om te slapen.

Verder ben ik met regelmaat naar Zwolle geweest en voor de meiden die mij langer kennen mijn vriendinnetjes zusje ) ondertussen ook een vriendinnetje van mij' heeft vorig jaar haar zoontje verloren met 24 weken ennu is ze weer zwanger maar dreigde het weer mis te gaan met 24weken gelukkig is ze nu naar 2 weken weer naar huis en is alles vrij rustig en moet ze veel rust houden, dus daar ben ik erg veel mee bezich geweest en heb jullie hier een beetje verwaarloosd ( sorry)

Frderique slaapt ook al door sins ze 6 weken is en we zijn sins gisteren over op 4 flessen per dag ( 210 water en 7 schepen waarvan 3 scheppen extra voeding voor hongerige baby's) omdat ze met 5 flessen aan bleef geven nog honger te hebben naar de fles;-) en ik moet zeggen dat ze wel wat beter heeft geslapen gisteren.

Haar schema ziet er als volg nu uit

7.30-8.00 de eerste fles dan even spelen en als ze aangeeft moe te zijn dan gaat ze naar haar bedjetot ze weer wakker wordt

12.00-12.30 de tweede fles weer even spelen een stukje wandelen en dan valt ze wel in slaap meestal tot een uur voor de laatste fles dan gaat ze in haar badje.

16.00-16.30 weer een fles daarna spelen en als ze dan weer moe wordt weer terug naar bed

20.00-20.30 de laatste fles 7 scheppen extra voeding en dan gaat ze eigenlijk gelijk naar bed ( wel ingebakerd)

Ook is ze echte een spenen mensje en als ze moe is wil ze graag de speen dus als ze naar bed gaat na de laatste fles moeten we nog wel een paar keer terug om haar de speen te geven meestal is ze dan ook binnen de 45 min helemaal van de wereld

We hebben haar ook lang op de arm in slaap laten vallen en soms doen we dat nog wel eens als we onze vaste regemaat niet hebben.

Verder wil ze het liefst de hele dag zitten bij je op de arm of in de wipper dat maakt niet zo heel veel uit.

Meiden ik ga even bij lezen dit weekend moet namelijk zo weer aan het werk.

Liefs

Geplaatst

Hoi dames,

Leuk al die schema's/ regelmaat van de kleintjes. Hier hebben we niet echt een slaapritme. Joshua slaapt wel goed na zijn flesje wel 3 tot 4 uur.

Hij krijgt zijn 1ste flesje rond 7.30 daarna gaat meneer weer lekker slapen in zijn bedje. Tot ongeveer 10:00 / 10:30 weer flesje en daarna in bad en even spelen, dan weer naar bedje en soms in de box. Komt dan ongeveer rond 14:00 weer flesje en wilt niet meer meteen slapen dus spelen enzo en daarna gaat hij weer slapen tot ong. 17:00 weer een flesje, wel in de box want papa komt dan thuis tegen de tijd dat hij wakker wordt. Dan weer een flesje om 20:00 en zijn laatste flesje tegen 00:00. Snachts komt hij ook meestal rond 3 a 4 uur. Nu geef ik zijn laatste flesje 150 + 5 schepjes en slaapt hij langer door tot 5/6 uur. Andere flesjes 120 + 4 schepjes.

Savonds en snachts slaapt hij al 3 weken in zijn eigen bedje in zijn kamer, geen probleem. Overdag en smorgens in de box af en toe, vind hij heerlijk om geluiden, stofzuiger, enzo te horen.

Meneer is erg nieuwsgierig wilt alles zien en volgen, wilt het liefst rechtop zitten. En vooral als hij slaap heeft, gaat hij niet slapen uit nieuwsgierigheid. Hij vecht dan echt met zichzelf en zijn slaap.

ik hoop dat ie snachts gauw door gaat slapen. Ik denk naarmate ze ouder worden dat je makkelijker een ritme erin krijgt.

Geplaatst

Ha meiden,

Ook hier een beetje vreemde voedingsgewoonten momenteel. De laatste dagen drinken beide jongens erg matig, vaak maar een halve fles. Ik krijg er dan ook echt niet meer in, want anders is het kokhalsen en spugen ze het gewoon weer uit. Heb besloten me er ook niet meer druk over te maken. Zal vanzelf wel weer beter gaan.

Gerda, ik herken dat wel hoor. Stijn is ook altijd een paar dagen wat van slagg als hij naar de osteo is geweest. Heb nog 1x een afspraak en dan laat ik het zo. Heb niet het idee dat het nu nog iets toevoegt. Wel ben ik nu ook bij een kinderfysio om de voorkeurshouding die beide kinderen wel hebben eruit te krijgen en ook omdat Stijn wel snel geprikkeld is. Hij trappelt vaak enorm met zijn beentjes en kauwt zo hard op zijn speen dat hij hem bijna opeet. Als hij zijn speen dan niet heeft is het echt huilen geblazen en aangezien hij vaak zo hard zuigt dat hij hem weer uitspuugt, ben ik vaak bezig om hem weer terug te stoppen. Zonder speen komt hij echt de dag niet door hoor. Heb er wel vertrouwen in. Echt een leuke meid en ze geeft gewoon ook veel oefeningen die zelf met ze kan doen.

Gelukkig slapen ze 's nacht nog wel steeds goed. Wel soms een keer voor een speentje, maar verder slapen ze dan goed.

Ik moet ze ook altijd wakker maken voor de laatste voeding en ze willen dan eigenlijk niet meer wakker worden, maar nu ze zo slecht drinken overdag ga ik die voeding er nog niet afhalen. Regelmatig haal ik de 700 ml nog niet. Ook bij ons beginnen ze erg fanatiek en dan stopt het opeens. En na het boertje willen ze niet meer verder drinken. Eerst kon ik bij Job de speen er gewoon weer instoppen en dan ging hij wel weer drinken met wat stimulatie maar nu is er protest en kokhalsen. Stijn geeft altijd erg duidelijk aan wanneer hij niet meer wil. Echt hele vieze gezichten trekt hij dan. Eerst dronk hij super goed 165 +5,5 maar nu gaat er bijna geen enkele fles meer geheel in.

Ze groeien wel prima m.i. dus het zal wel loslopen. Hoop alleen wel dat ze ook weer terug gaan naar de relaxte jongens die ze tot nu toe zijn geweest. Je komt nl aan weinig toe als ze veel aandacht vragen en ook niet eenzelfde slaapritme hebben. Maar idd het lekkere kletsen en lachen maakt weer heel veel goed. Hoop dat de krampen binnenkort ook minder gaan worden. Weet iemand of je voor de krampen ook moet corrigeren voor de zwangerschapsduur. Bij mij hebben ze er nl pas sinds een paar weken echt last van terwijl normaal gezegd wordt dat het bij 3-4 maanden juist over zou moeten gaan....

Wilma, jouw meissie doet het wel heel voorbeeldig.

Chantal , Frederique heeft het drinken wel snel geleerd zeg. Ik kan me nog herinneren dat je schreef dat je 8-9 keer moest voeden en telkens 50-75 cc. Nu al flessen van 210 cc, goed hoor!!

Wat betreft langer laten doorslapen: bij ons hielp de nutriton erg goed. Dat geef ik ook alleen bij de laatste voeding, want heb wel het idee dat het bij onze jongens wat verstopping in de hand werkt. Alhoewel ik ook verhalen hoor dat het juist laxerend kan werken.

Nou meiden, fijn weekend nog!!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden even showen met mijn meissie deze foto's zijn van vanmorgen de eerste keer echt actieve onder de babygym en wat moest ze lachen echt zo schattig.

[ATTACH=CONFIG]707[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]708[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Chantal, wat een schatje!!!!! Lief he, als ze zo spelen en lachen met die babygym! Iza vertelt soms complete verhaaltjes tegen die beestjes...hihihi

Terwijl Iza haar gympie doet, doe ik ineens de mijne (bbspieren-oefeningen): dikke pret met 2!

En zo goed eten dat Frederique doet! Maar waarom moet je haar nu minder aantal flessen geven, maar wel meer melk per keer?

Henkie, misschien hebben je mannen wat last van groeispurtje/regeldagen? Hebben ze vaak rond 3 maanden, als je de 'vroeggeboorte' eraf trekt, dan zijn ze nu toch ongeveer 3 maanden?

Ik denk dat je mbt de krampjes idd ook de berekening met de zwangerschapsduur moet corrigeren. Het heeft nl te maken met de ontwikkeling van de darmpjes, vandaar dat je er ca 4 weken af moet trekken. Tenminste, als ik het goed begrijp zijn je ventjes 4 weken vroeger gekomen?

Iza slaapt intussen al veeeeeel beter! Haar dutjes overdag gaan prima èn 's nachts slaapt ze zo goed als door. Dat wil zeggen, ze wordt nog 2 à 3 keer wakker, maar eemt dan haar duimpje en slaapt weer verder :) Ook drinken gaat nu goed!

Ze drinkt ca 600ml fles en 1 BV. In totaal dus zo'n 750 per dag. Perfect gezien haar lengte en gewicht, ze is nl wat onder het gemiddelde (papa en mama zijn ook klein en fijn).

Waarschijnlijk heeft Iza ook wat last gehad van haar regeldagen. Ze dronk de ene keer heel veel, dan weer weinig, maar een uur later weer vragen,...en slapen...dutten wanneer ze 'moest' eten, liggen lachen en gieren als ze 'moest' dutten,...pfff...heel vermoeiend en ik snapte maar niet wat er aan de hand was...totdat ik na 3 dgn beseft dat ze ongeveer 3 maanden oud is...

Nu is de rust wedergekeerd. Iz slaapt goed, eet goed, lacht en babbelt naar hartelust en mama is weer gerust ;)

Ik moest eigenlijk vandaag werken, maar mijn arts heeft me nog 14dgn bijgegeven (voorlopig). Mijn herstel gaat nl niet zo super goed vooruit en ben daardoor 's middags echt doodop. Ik doe dan ook een dutje! Ben wel blij dat ik nog wat tijd krijg om op adem te komen!

Hoe is het met de mama's die alweer aan het werk zijn? Valt het wat mee?

Geplaatst

hoi allemaal

BB lekker dat je er nog 14 dagen bij hebt gekregen.

ik mag morgen voor het eerst weer aan het werk. val meteen met de neus in de boter en moet een half uur eerder beginnen als normaal. Ik werk als verzorgende in de thuiszorg en soms moeten we om 7 uur bij een client zijn , normaal is dat half 8. pfff moet dus Maureen al om 6 uur weg brengen. gelukkig kan ze gewoon in piama, en daar weer in bed. ook hoef ik haar geen fles te geven, zo vroeg al. das tenminste de bedoeling. als Maureen dit ook zo oppakt. vind het wel weer spannend hoor, net of ik voor het eerst bij een nieuwe baan begin haha.

maureen rommelt ook nog steeds met de flessen. nu op dit moment is het om 8:30 om 11:00 om 15:00 om 17:00 en om 20:00 uur, dan gaat ze naar bed en komt de volgende morgen romd 8:00-8:30 weer. steeds 180+6 en de laatste fles drinkt ze niet helemaal leeg. maar het middag slaapje is wel weer op een normale tijd gelukkig.

ik ga nu alles klaar maken voor morgen en dan lekker vroeg naar bed.

groetjes wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Chantal:Wat een heerlijk lekker dikkoppie is Fredje!!

BB, ook hier gaat het weer prima met de voedingen en Job drinkt steeds sneller. Soms zelfs binnen 20 minuten de fles leeg. Dat is voor hem snel.... Op het kdv zitten ze ook weleens drie kwartier!

Ze zijn vandaag precies 4 maanden maar moet er 5,5 weken aftrekken voor de zwangerschapsduur, dus eigenlijk nog geen 3 maanden. Ik denk dat ze een paar dagen minder goed gedronken vanwege een verkoudheid. Gelukkig waren ze er verder niet ziek van maar wel een verstopt neusje en dus lastiger te drinken.

Ik ben inmiddels alweer voor de derde week aan het werk. Gaat op zich goed maar is wel een hoop geregel en gesjouw 's ochtends. Vind het ook wel weer fijn om wat anders te doen, want je wereld wordt toch ook wel een beetje klein. Fijn dat je kon regelen nog 2 weken extra verlof te hebben, zeker gezien het trage herstel van de zwangerschap. Pas goed op jezelf!

Iza doet het in ieder geval prima, dus dat geeft wel weer wat rust.

Heb echt een superleuke foto van Jobje lachend! Zal hem zo even proberen te plaatsen.

Foto-ROIQ4VFD-D.jpg

Hoe staat het met de andere meiden?

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wilma,

We zaten tegelijk te typen...

Veel succes morgen. Het is wel vroeg he. Ik moet als ik moet werken ook half 6 op en vind dat ook vroeg. Ben dan ook pas weer tussen 19.00 en 19.30 uur weer thuis dus lange dagen, maar ook wel weer leuk.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wat een leuke foto van Job!

Hier is het ook gerommel: ligt het aan die 3 maanden.... of is het wat anders? Mikai was gisteren onrustig en heeft heel veel geslapen. Wel elke keer huilen tijdens het slapen. Vandaag wordt hij er echt wakker van en hij heeft voor zijn doen bijna niet geslapen. Voelt zich niet echt lekker, vieze luiers (je zou bijna denken dat hij tandjes krijgt). Heeft 6 keer de fles gehad (en laat veel staan). Het lijken wel regeldagen van de borstvoeding (maar dan met de fles). Hoop dat hij iig vanacht doorslaapt. Dan kan mijn moeder hem morgen lekker veel knuffelen (want dat wil hij wel!).

Verder zouden we vandaag naar de kinderarts op controle. Maar die belden net af toen ik Mikai in de auto stond te doen: hij is ziek (tsja, dat krijg je als je veel met van die kleintjes werkt). Nu maandag op een andere locatie maar eens opnieuw proberen.

Wilma: veel plezier/succes met werken! Hier gaan de kids ook zonder iets te eten de deur uit. Kian weet niet beter en Mikai is nu nog te verbaasd om er iets mee te doen ;).

Geplaatst

Wilma, succes vandaag het is inderdaad erg vroeg om dan al met jullie kleine meid de deur uit te moeten.

Ook ik werk alweer lang ( eigen zaak) maar heb het voordeel dat wij erboven wonen dus heb Frederique de hele dag lekker dicht bij mij al moet ik wel zeggen dat het met mijn bekken nog steeds niet heel erg goed gaat lopen is nog steeds een probleem net als lang staan heb dan ook afgesproken dat ik in maart 2 weken er niet ben en dan even tot rust wil komen. ( dan is mijn schoonmoeder terug ze heeft nl haar beide polsen gebroken begin december en kon dus helemaal niks) en dat was dus ook de reden dat ik gelijk weer ben begonnen.

BB, fijn dat Isa nu zo lekker door slaapt dat doet een mens goed als je wat meer nachtrust krijgt, maar wat balen dat je herstel nog niet echt wil lukken wel fijn nog twee weken erbij gekregen om te herstellen maak er lekker gebruik van het is zo voorbij!

frederique is naar de 4 flessen gegaan omdat ze overdag eigenlijk niet wou en kon slapen ze huilde bijna de hele dagen was alles behalve een lachebekkie nu ze dus maar 4 flessen krijgt slaapt ze beter over de hele dag en lacht en speelt ze ook veel meer al is het huilen nog niet over en weten we nog niet echt waar dat aan ligt ik hoop dan maar dat dat ook met die 3 maanden te maken heeft.

Henkie, wat een mooi vrolijk mannetje is Job tob toch!

Fijn dat jou mannetje weer beter zijn gaan drinken en ja z'n verstopt neusje maakt het inderdaad niet erg makkelijk om de fles leeg te drinken,

Je schreef eerder dat je verbaast was dat Frederique zo goed is gaan drinken nou dat waren wij zelf ook ze hadin een keer door dat het toch wel erg lekker was wat in de fles zat en had daarna bijna nooit genoeg aan haar fles hihihi

Hobbesjes heeft Mikai door geslapen vanacht? vervelend hé die regeldagen ik heb het boek gekocht van oi ik groei en ik moet zeggen dat dat boek aardig overeen komt met wat er op bepaalde dingen gebeuren ( terminste bij Fredeique)

Meiden ik ga stoppen mijn meissie begint wakker te worden en we moeten zo naar het CB ben erg benieuwd hoe zwaar ze nu is en hoe lang wat ondanks haar dikke koppie is ze voor de rest niet echt een spekkie ze is voor mijn gevoel erg lang geworden en een bolle toet, ook vandaag alweer de 2e prikjes ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

Oja morgen moeten wij een echo laten maken van haar heupjes ik hoop maar dat deze goed zijn!

Laat vanmiddag of morgen nog wel weer is wat van mijn horen en is kijken of ik nog dingen heb gemist.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Chantal; kan me voorstellen dat je uitkijkt naar twee weken rust. Lekker dat dat kan.

Henkie: Wat is Job een mooi mannetje!

BB: fijn dat je nog twee weken erbij hebt gekregen. Lekker genieten en rustig aan doen.

Wilma: Succes vandaag, ik denk dat ik daar ook wel aan moet wennen over een maand. Nu sta op en kan alles op mijn gemak. Dat kan niet meer als je gaat werken. Hoe ging het vanochtend?

Vandaag met Frederique bij CB geweest en ze is nu 5300 gram en 58 cm. Haar groei staat nu een beetje stil, gewicht is prima, net iets boven de curve. Ze krijgt nu 2 x flesvoeding en daarnaast borstvoeding. Overdag wil ze niet echt vel slapen. Alleen in de kinderwagen, maxicosi enz. Ze wil graag bij ons zijn. We hebben vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Maar 's nachts slaapt ze erg goed. Soms wel te goed. vaak krijgt ze om 18 uur een fles, valt ze om 20 uur in slaap en wordt dan pas weer wakker om 5.30 uur. Is wel erg lang, maar de consultatie-arts zag geen probleem. Ze groeit goed en ze heeft ook wel eens dagen dat ze dan om 2 uur komt. Ze is gewoon nog op zoek naar een ritme. De wijkverpleegkundige vond echt niet goed en ik moest haar wakker maken om 23 uur. Dat hebben we geprobeerd, maar ze wordt heel moeilijk wakker en vervolgens wil ze zeker 2 uur niet slapen.... Gelukkig vind de arts het geen probleem, dus we zien wel wat ze gaat doen.

Vandaag ook haar prikjes gehad, dat viel gelukkig mee. Nu ligt ze lekker te slapen.

Vraagje: zijn jullie al eens gaan babyzwemmen? Ik wil eigenlijk volgende week of dit weekend eens gaan proberen. Hoe vonden jullie het?

Groetjes Moontje

Geplaatst

Jeetje wat is er weer opeens veel gepost, heb nog niet alles gelezen.

@ Henkie, wat een gave foto!!

@ Moontje, ik wil ook graag met Jesse gaan zwemmen binnenkort. Ben ook heel benieuwd wie er al is wezen zwemmen. Gebruiken jullie van die speciale zwemluiers? Ik hoor namelijk van de een dat het niet nodig is, terwijl de ander zegt van wel. Ik was wel van plan om ze te gebruiken.

@ Chantal, hoe was het op het CB?

@ Wilma, ik hoop dat je eerste werkdag is meegevallen.

@ BB, wat fijn zeg dat je nog 14 dagen extra hebt!

Wij zijn vanochtend naar het CB geweest voor de 1e prikjes. Ik vond het zo sneu ....

Jesse groeit goed, hij is nu 6030 gram en 58,5 cm.

Nu ligt ie even lekker te slapen. Hoop dat ie niet teveel last krijgt van de prikjes.

Geplaatst (aangepast)

...

aangepast door Sannie66
wilde het helemaal verwijderen, maar gaat niet meer in dit nieuwe forum
Geplaatst

Hoi Dames,

Daan doet het gelukkig al een stuk beter. We zijn begonnen met rust en regelmaat. Daan slaapt 2x 1-1,5 uur en 's middags dik 2 uur. Iedere keer als hij gaat jengelen of in zijn oogjes wrijft leg ik hem in bed, ingebakerd. Met inbakeren zijn we pas begonnen. Daan heeft de laatste 2 nachten geslapen tot 5:30 uur, jippie voor ons! Hopelij was dit niet eenmalig en blijft hij dit zo volhouden. Hij is tussendoor lekker vrolijk, lacht veel en begint nu echt dingen met zijn handjes te ontdekken. Hij sabbelt (en zevert) veel en probeerd ook al speelgoed vast te pakken.

Daan en ik zijn al 2 keer wezen baby zwemmen. We zijn samen begonnen met 2 meiden en de kleintjes van de zwangerschapsgaym. A.s. vrijdag gaan we weer. Daan vind het het erg leuk. Hij kijkt dan veel rond en is helemaal ontspannen. Na het aankleden valt hij meteen in de maxi-cosi in slaap. Ik doe Daan een zwemluier aan met daarover een zwembroekje, echt schattig om te zien. Ook al ik weer moet werken, willen we blijven doorgaan met baby zwemmen. Gelukkig heb ik nog 3 weken om thuis te zijn.

Geplaatst

Dafke: grappig, Daan en Frederique zijn op dezelfde dag geboren. krijgen op dezelfde dag prikjes. Zijn even lang.... gewicht scheelt nog wel wat (700 gram) Leuk om te zien/lezen. Ik heb ook zwemluiers gekocht, vind dat wel zo schoon. Moontje

Geplaatst

hey meiden,

nou Frederique is al een aardige dame geworden ze is nu 60.5 cmlang en weegt maar leifs 6330 gram beide is iets boven de curve maar niet extreem en hebben het advies gekregen om te beginnen met het fruithapje en ik moet zeggen dat ze daar echt gek op is naar een paar hapjes werdt ze zelfs boos dat ikniet sneller met het lepeltje bij haar mond kwam ook het advies om de avond fles weer te gaan vervroegen ze krijgt hem nu +- om 20.00 maar hun advies is 19.00 zullen zien of dit goed gaat.

Verder heeft ze haar 2e prikjes gehad en dit keer liep ze rood aan van boosheid en toen ze er in zaten begon ze te huilen echt zo zielig.

meiden ik moet stoppen onze meid is wakker geworden zal nog een paar foto's plaatsen vandaag

Geplaatst

wat een schatige foto's allemaal weer.

Ik heb vanmiddag een eetstoel gekocht voor Gijs en hij heeft er al ingezeten met het eten haha nou Ja zitten. Daar moet ie nog maar even mee wachten.

Gijs is een beetje verkouden zo zielig.

Wij zitten er ook aan te denken om te gaan babyzwemmen. Volgende week hebben we de eerste babymassage. Heb er zin in.

Morgen moeten we weer naar de manueel therapeut. Ik moet zeggen dat we echt vooruitgang zien. Hij heeft minder krampjes en huilt ook veel minder.

Eten gaat nu ook beter en hij slaapt gelukkig nu ook goed. Ik denk dat we hierna nog 1x moeten en dan is Gijs klaar. Ik heb gelijk maar een afspraak voor mezelf gemaakt.

Heb behoorlijk last van mijn rug en nek, maar ja Gijs is ook al 7 kilo.

[ATTACH=CONFIG]724[/ATTACH]

Geplaatst

hoi allemaal

ZO he S&S Gijs is al een flinke vent zeg!!

goh chantal, dat jou meisje al aan de fruithap mag zeg, hier zeggen ze pas vanaf een half jaar. Maureen mag volgende week voor de 2e prikjes, ben benieuwd of zij het ook mag, lijkt me wel leuk.

babyzwemmen wil ik ook gaan doen, maureen is gek op water, samen in het grote bad vind ze ook erg leuk.

jaja ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt, was best lekker. de clienten waren blij me weer te zien, en ik moest natuurlijk foto's showen! Maureen heeft zich prima vermaakt en ook lekker haar dutjes gedaan bij de gastouder. Ook thuis was ze gelukkig niet van slag ofzo.

morgen vroeg mag ik weer, ga zo lekker slapen.

groetjes wilma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden