Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heey meiden,

ik wilde actief reageren maar dara is niets van gekomen en gaat nu ook niet lukken

Caithlyn was vorige week niet lekker en zaterdagdagnacht was ze echt ontroostbaar aan het huilen..

zoww zielug.. ook 39.6 koorts dus zondag naar de huisart.. daar meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis..

Meteen bij de onderzoeken kwam hersenvliesontsteking dicht bij de symphtonen..

mijn meisje werd opgenomen.. potverdikkie..

Ze heeft die middag een ruggenprik gehad om haar ruggenmergvloeistof te onderzoeken..

Echt wat afschuwelijk 2 grote mensen die zo'n klein meiske vasthouden terwijl ze het uitschreeuwd en snikt..

Ik heb zo ontzettend moeten huilen.. Daarna het infuus wat ze er niet inkregen.. der hele armpjes zijn nu blauw..

Ze hebben wel een paar keer geprobeerd uiteindelijk toch gestopt.. echt zoww zielug.. Daarna een blaaskateher maar ze was hellemaal

verkrampt van de pijn dus ze kregen hem er niet in.. ik vond het afschuwelijk..

Godzijdank bleek ze de gevreesde ziekte niet te hebben.. maar ze had veel onsteking in haar bloed zitten waaruit bleek dat er wel wat aan de hand was..

Ze is naar de monitorkamer gegaan met extra zorg en 24 uur per dag aan de monitor voor hart etc.

Wat afschuwelijk om je meiske zo te zien.. Gister was er sprake van een Sonde omdat mevrouw niet drinkt..

Ik wilde dat echt zien te verkomen.. Dus extra voedingen aangeboden continu.. ze konden verder niet veel vinden

Ze hebben haar echt binnenstebuiten gekeerd en zoveel bloed en etc. afgenomen.. bah!

Alle onderzoeken deeden haar zo ontzettend pijn en verdriet als mama ging dat door merg en been..

en je kan niets doen.. oplaatst ging ze al hartverscheurend huilen als we haar rompertje alleen al los maakte

Vandaag kregen we te horen dat ze niet naar huis mocht.. ik heb een gesprek aangevraagd bij de kinderarts en uiteindelijk

mochten we met strikte voorwaarde ons meisje mee naar huis nemen..1 van de redenen was vooral omdat er RS-virus heerst en er

heel erg veel doodzieke kindjes lagen en we niet willen dat ze dit gaat krijgen..Nu ligt ze hier te slapen.. 38.7 koorts met een zetpiletjes..

ze kreund en eet met veel moeite 45cc.. Ons arme kleine meisje! We moeten 4x per dag contact hebben met het ziekenhuis en bij twijfel meteen bellen.

Zodra er tussen een voeding (3 uur) een droge luier zit dan moeten we terug.. tot nog toe gaat het allemaal redelijk..

Ik weet niet of ik hier beter zal slapen als in het ziekenhuis.. ik vind het doodeng allemaal..Ik merk wel dat Caithlyn rustiger is nu ze thuis is..

Ze huild minder en heeft zelfs tussen de pijntjes door naar ons gelachen.. ze krijgt nog 3 dagen pijnmedicatie en daarna moet het beter gaan..

Anders moet ze echt weer terug..Volgende week moeten we terug om haar te wegen.. als ze is afgevallen en nog steeds slecht eet moet ik leren

een sonde aan te brengen en haar de voeding via sonde te geven.. dat zie ik echt niet zitten:( dus hopelijk duimen jullie mee voor haar?

Vandaag is ons meisje precies 3 maande.. wat gaat het toch allemaal al snel.. ik hoop dat de volgende 3 maanden on s beter vergaan..

Emotioneel zit ik er nu zelf echt doorheen

ik moet weer verstek laten om te reageren op jullie berichtjes!

ik las wat zieke kindjes in wens ze veel beterschap!!

ook wat over heupjes.. wat vervelend! zijn de kindjes er al aan gewend? wij moeten volgende week voor de echo...

esther

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eslief wat een vervelend nieuws!

Je kleine meissie zoveel verdriet en pijn... Gelukkig geen hersenvliesontsteking, maar die angst is ook niets.

ik hoop echt dat ze straks een beetje opknapt en de sonde niet nodig is.

HEt RS virus grijpt echt snel om zich heen, was eerst die rottige R maar uit de maand..

Heel veel sterkte meis en natuurlijk ga ik duimen!!

Geplaatst

Oh Esther.... Beterschap! Hoop dat je meisje snel weer een beetje opknapt en zich wat beter gaat voelen. Zo zielig als ze zich zo slecht voelen. Die sonde snap ik dat je dat niet ziet zitten (maar het kost je meisje dan niet zoveel energie om te drinken, waardoor ze sneller kan opknappen....) En heel veel sterkte voor jou en je partner.

Geplaatst

@Esther, beterschap met je kleine meid! Hoop dat ze snel weer helemaal is opgeknapt! Dikke knuffel vanuit hier.

@Moontje, ook wij zijn aan het nadenken over een tweede kindje. Wij hebben nog 2x2 cryo's.

Heeft iemand enig idee hoe dat gaat met het terugplaatsen van cryo's? Soms kan het ook in je eigen cyclus toch?

Wij hopen ook heel erg dat het geluk nog een keertje aan onze kant zal staan als wij gaan voor een tweede kindje.

Geplaatst

Ach Eslief, wat naar om te lezen dat jullie kleine meid zo ziek is. Hoe is het vanochtend met haar? Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Niks aan he, om ze zo zielig te zien. Daar had ik gisteren bij Judith ook last van en die kreeg alleen maar een spreidbeugel aangemeten.

Gerreber, ik had ook al zitten denken dat de symptomen van Judith horen bij het krijgen van tanden. Maar ik begrijp dat die pas bij een maand of 5 gaan komen. Straks moet ik even met haar naar de huisarts en dan laten we haar wel even nakijken. Maar bedankt voor het meedenken!!

Verder zo leuk om te lezen dat veel van jullie ook al aan het nadenken zijn over een brusje. Wij hebben in ieder geval besloten geen nieuwe ICSI behandeling meer te gaan doen. Maar wij hebben nog 3 cryo's in Düsseldorf en 2 in Groningen. We wachten eerst even de komende maanden af in hoeverre het organisatorisch haalbaar is om nog voor een brusje te gaan. Onze auto zit nu bijv. al vol met een kinderwagen, rolstoel en maxi cosi (of straks autostoeltje). Als we voor een 2e gaan, dan zal dat ook niet lang duren en dan hebben we ook nog een buggy erbij met ook nog eens een 2e autostoeltje. Dat is al 1 voorbeeld waar we mee in de problemen lijken te komen. We zijn er dus nog niet over uit, maar als we voor een tweede gaan dan doen we dat alleen nog met de 5 cryo's die er zijn. Wie weet kunnen we straks nog met een heel stel weer een heel nieuw zwangerschapstopic openen, ha ha ha.

Ik ga snel richting mijn stapel strijkgoed, want de kleine meid slaapt nu, dus dan kan ik rustig even richting strijkhok op zolder.

Geplaatst

@ Es: dat zal wel schrikken zijn geweest. Ik weet er alles van! Frederique heeft dezelfde riedel gehad 5 weken geleden. Gelukkig knapte zij al snel op en na 3 dagen antibiotica was ze weer goed opgeknapt. Zo zielig om je kleine meisje daar te zien liggen en dat gedoe met de catheter hebben wij ook gehad, dat hebben ze 5 keer geprobeerd. Heel veel sterkte de komende dagen en inderdaad die sonde wil je zeker niet.... Ik ga hard voor je duimen.

X Moontje

Geplaatst

ach Es wat naar voor je meisje!! heel veel sterkte! en de andere zieke kindjes ook...

tja...het is allemaal wat!

Hier gaat het lekker ...Mirthe is echt super groot 67 cm en 7100 gram bij 20 weken! hoe zit dat bij jullie???

Straks kan ik geen broek voor haar vinden...geen kont maar lange benen! hahahahah

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel een teken van leven hier. Heb heel snel even de laatste berichtjes gelezen, maar heb de laatste week erg weinig tijd want ook hier twee erg verkouden jongens, die dus niet meer doorslapen 's nachts en ook overdag erg veel aandacht vragen :-(

Heb gewoon even geen minuut voor mezelf. Mijn hub is deze maand vrij tussen twee banen in, maar die heeft er weinig zin in mu ze zo van slag zijn. Ik moet ook zeggen dat het me wel een beetje begint op te breken met name de nachten. Wel 6x eruit om een speen te geven en neusspray anders willen ze hem niet...

Stijn is af en toe net een zeehond dus ook hier RS... Gelukkig geen koorts en drinken doen ze inmiddels wel weer beter. Job begint het drinken nu ook echt te ontdekken en drinkt sinds twee dagen 180. Wel weer krampjes hierdoor helaas. Hij is enorm gegroeid en is nu langer dan Stijn maar wel een stuk dunner. Eslief en alle mamma's met zieke kindjes: sterkte.

Heb deze week dienst en moet ook de hele week overdag werken dus ws niet hier.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey meiden ook hier even een teken van leven! Wel erg vroeg!!!!!

Wat zielig om te lezen dat er zoveel kindjes ziek zijn hoop dat ze snel opknappen en dat jullie mamma's dan ook weer een beetje bij kunnen tanken.

Chrissy, hoe gaat het Judith met haar spreidbroekje kan ze er een beetje aan wennen? Hier is het nog steeds strijd om dat ding aan te doen zekrijst dan echt van frustratie we hebben dan ook sins vorige week therapie voor haar om haar wat rustige te maken en ik moet zeggen dat het aardig begint te helpen al zei die lieve man wel dat wij een vreselijk eigenwijs meisje hebben dieook nog een een grote eigen wil heeft ( toch nog weer iets van haar mamma) en dat we echt heel veel regelmaat en vaste tijden voor haar aan moeten houden en zo min mogelijk aan prikkels blood moeten stellen tot dat ze wat beter in haar velletje zit ( zodat ze minder aan het huilen is).

Meiden ga zo nog weer even proberen te liggen misschien val ik dan toch nog weer in slaap ( het lijkt wel of ik weer hoog zwanger ben zo slecht slaap ik op dit moment)

Geplaatst

Chantal, wat jammer om te horen dat het zo'n strijd is om Frederique haar spreidbroek aan te doen. Wel fijn dat ze er therapie voor kan krijgen en dat dat ook wel helpt. Judith heeft geen enkel probleem met het spreidbroekje. Alleen de eerste dag was brullen. Nu spartelt ze vrolijk met haar benen als ze een schone luier moet krijgen en daarna kunnen we zonder problemen de spreidbroek weer aandoen. Ik denk dat onze dochter de aard van haar vader heeft. "Niet klagen, maar dragen" of "Je kunt wel gaan sikkeneuren of jezelf heel zielig vinden, maar daar heb je je zelf en de omgeving alleen maar mee". Verder is Judith goed aan het opknappen na alle diarree en de zere oortjes. We zien echt een ander kind. Ze moest vanochtend al zoveel lachen, dat ik het zo jammer vond dat ik vandaag niet lekker zelf met haar kon doorbrengen. Maar nu had mijn moeder een hele leuke dag met haar.

Ik ga lekker nog even voor de tv hangen en straks weer heel op tijd naar bed.

Geplaatst

Lieve mama's,

Even een kort berichtje om jullie een hart onder de riem te steken! Wat sneu zeg. al die zieke kindjes! Zeker als ze in het ziekenhuis terechtkomen!!

Maar probeer jullie vast te houden aan het idee dat ze daar écht in goede handen zijn, dat jullie beebjes dan goed in de gaten gehouden worden én dat jullie kanjers supermannetjes en supervrouwtjes zijn!

Ik weet dat het niet gemakkelijk is, Iza heeft ook een dikke week buikgriep gehad en dronk dan ook nog eens slecht. Als mama krimpt je hartje bj elke pijntje (groot èn klein) dat je liefste schat heeft èn je hoofd begint al snel te tollen van vermoeidheid en dan slaat de stress en ongerustheid snel toe.

Maar het komt weer goed hoor! Echt waar!

Ik duim voor jullie en wens jullie alle moed en kracht toe, die jullie maar nodig hebben!

En nu ga ik mijn pyama'tje aantrekken en slapen, want ben doodop na zo'n week met ellendige nachten. Voor ons kleintje alles! Maarrrr.....oververmoeid zijn maakt dat je niet meer optimaal functioneert en dat kun je echt wel missen hè!

Gelukkig is Iza nu zo goed als beter :)

Kus kus

Geplaatst

hoi allemaal

en hoe is het nu met alle zieke kindjes en hun mama's?

hier gelukkig nog niet ziek, op verkoudheid na, maar das weer over.

ben zelf nog naar de KNO arts geweest van de week, de jaarlijkse controle, heb nl een buisje in mijn re oor. heb oorontsteking en druppels gekregen,

vandaag had ik mijn eind gesprek van mijn opleiding verzorgende -IG en jawel ik ben geslaagd!!! een half jaar later dan de bedoeling was, vanwege de zwangerschap en bevalling. maar het zit er op!!! ben er erg blij mee, want het valt niet mee, met een kleintje studeren.

groetjes wilma

Geplaatst

Wat is het rustig hier zeg! Hopelijk zijn alle kindjes aan de betere hand en kunnen jullie weer wat meer genieten.

Wij zijn vandaag naar het CB geweest en ons meissie is inderdaad een spekkie ze komt nu boven de curve uit wat betreft haar gewicht en qua lengte is ze ook niet de alle kleinste meer ze is nu 64 cm lang en weegt maar liefs 7330 gram ( hollandse welvaart dus) we mogen dus nog geen rijsterbloem gaan gebruiken alleen als ze echt honger krijgt en dan niet meer genoeg heeft aan haar normale flessen wel nu ook elke dag aan de groente en fruit en dat maakt het wel wat makkelijke om zo 4 uur tussen de flessen te krijgen.

Verder doet ze het erg goed en is ze erg bewegelijk aan het worden met haar spreidbroekje ( heeft even geduurd voor ze begon te bewegen maar nu heeft ze haar voetjes ondekt en om die te pakken moet ze wel meer bewegen.)

Ook heeft ze vandaag even voor het laatst haar prikjes gehad en wederom heeft ze er weer last van ze heeft de hele dag al weer koorts 38.2 en huilt heel erg veel hopen dat dat morgen weer beter gaat dan is namelijk mijn hub jarig en krijgen we het hele huis vol mensen. ben dan ook al met haar aan het verven geweest om zo het eerste knutsel werkje te maken zo grappig om te doen en ze had er helemaal lol in om de kwast vast te houden al zat er wel meer op mij en de tafel dan op het papier hihihi.

Verder nog weer een paar leuke foto's gemaakt deze week!

[ATTACH=CONFIG]879[/ATTACH] zo kijkt ze me aan als ik haar wakker maak s' morgens

[ATTACH=CONFIG]880[/ATTACH]

Geplaatst

hoi allemaal

zo hoog nodig weer eens tijd voor een berichtje!

vandaag ben ik met maureen naar het buro geweest, mevr is weer goed gegroeid, ze weegt nu 6370 gr en is 62,8 cm lang.

Al sinds een week geef ik maureen een fruithapje en dat gaat super, ze smikkelt er echt in haha. maar goed ze liep weer te klooien met de flessen, dus nu mogen we over op 4 flessen en in de laatste fles een beetje rijstebloem. zodat ze nog wel lekker doorslaapt. ik ben benieuwd.

zijn hier al meer kindjes die fruit en groente hap krijgen? maureen alleen nogmaar fruit. bleek dat ik beter met de groente had kunnen beginnen, das beter voor de darmen. ach ja.....

groetjes wilma

Geplaatst

Het is hier inderdaad rustig. Nou moet ik zeggen dat de tijd op gaat aan .... ja, waaraan eigenlijk. De dagen vliegen echt voorbij. Maar nu is er even tijd voor een berichtje.

Wilma, wat leuk om te lezen hoe jij al bezig bent met het veranderen van het voedingsschema. Wij zijn 2 dagen terug begonnen met het toevoegen van rijstebloem aan de laatste fles, maar Judith vindt het maar niks. De halve fles wordt uitgesputterd. Ik weet dus niet wat we vanavond doen. Misschien toch maar weer een fles melk van 210 want ik heb het idee dat ze dat beter te pruimen vindt. Misschien dat we dit weekend ook voor het eerst een fruithapje gaan proberen. Fototoestel en camera erbij en dan maar eens kijken hoe ze dat vindt.

Verder kregen we vanochtend nieuws dat Judith een vriendinnetje erbij heeft gekregen. Mijn moeder heeft een Engelse penvriendin en zij zijn al meer dan 20 jaar bevriend met elkaar. Haar dochter en ik krijgen nu ook steeds meer contact. Ze is een heel stuk jonger dan ik, maar vorig jaar bleek dat we allebei zwanger waren en sinds die tijd hebben we steeds meer contact. En vannacht hebben zij en haar man ook een dochter gekregen. We hopen dus allemaal dat onze meiden straks ook vriendinnen zijn. Nu nog wachten wanneer de buurvrouw gaat bevallen en mijn schoonzus. De buren krijgen ook een meid en we hopen dat mijn schoonzus ook een meid gaat krijgen, want anders heeft Judith straks 4 neven die haar kunnen plagen, ha ha ha.

Judith is afgelopen week voor het eerst uit logeren geweest. Nou, dat viel mij tegen. Wat heb ik haar gemist. En dat terwijl mijn man en ik toch een hele leuke avond samen hebben gehad, bij een supergoed concert!! Maar dan thuiskomen en een leeg ledikantje zien .... niks aan. Hebben jullie al een keer een nacht zonder jullie kind doorgebracht en hoe hebben jullie dat ervaren?

Veel meer nieuws heb ik momenteel niet. Dinsdag moet Judith weer na ar het CB voor prikjes. We zijn wel benieuwd hoe zwaar ze is, want ik krijg steeds meer moeite om haar te tillen. Ik ben bang dat ze al ruim over de 7,5 kilo zal zijn. We horen het dinsdag wel.

Groetjes en een fijn weekend

Geplaatst

Ha meiden,

Ook hier erg weinig tijd voor het forum..... Erg veel gewerkt en dienst gehad en elke vrije minuut die ik dan nog had geprobeerd zoveel mogelijk van de kids te genieten. Morgen nog een dag en nacht dienst en dan zit het er weer even op gelukkig! Zondag over een week gaan we lekker een weekje naar Lanzarote, even een weekje lekker genieten en hopelijk ook weer een beetje bijtanken.

Chrissy, wij hebben de jongens nog niet laten logeren, wel hebben de opa's en oma's al een paar keer bij ons gelogeerd zodat wij wat anders konden doen of als we geen kinderopvang hebben. Twee laat je toch ook wat minder makkelijk logeren dan een denk ik... Maar in mei gaan wij samen een paar daagjes weg en dan gaan ze uiteraard wel logeren.

Wilma, ook hier alleen nog maar fruithap. Stijn vind het wel lekker, job nog niet echt. Wil in de vakantie proberen te gaan 4 flessen en dan zowel groente als fruit. De laatste fles krijgen ze met wat rijstebloem en vinden ze allebei wel prima.

Komende vrijdag naar de plastische voor Stijn zijn hoofdje, ben benieuwd . Hopelijk kunnen we ook meteen het helmpje laten aanmeten.

Ben trouwens afgelopen week ook tante geworden, mijn zus is bevallen van een zoon. Zo klein weer, kan het me van onze jongens bijna niet meer herinneren en die waren nog veel kleiner.

Fijn weekend nog allemaal,

Liefs, henkie

Geplaatst

Hoi Dames,

Ben ook al weer lang niet op het forum geweest. Druk druk druk. Deze week weer 4 dagen in de week werken. Met Frederique gaat alles goed, ze slaapt weer overdag en verder een erg blije en gezellige dame. Gaat ook goed met de voedingen, enige nadeel van het feit dat ze overdag slaapt (deed ze eerst amper) is dat ze niet meer zo lang doorslaapt 's nachts. (meestal een uur of 6) Ach ja komt ook wel weer goed.

Binnenkort eens rijstebloem toevoegen aan de avondvoeding, hoopt dat dat rust brengt.

Hebben jullie dat ook? Ik was op kraamvisite en dan is Frederique al weer zo groot. Soms mis ik dat hele kleine wel weer.

Henkie: dag en nachtdienst? Dat is wel lang werken. Wat doe je dan en hoe regel je dat met de opvang van Stijn en Job?

groetjes Moontje

Geplaatst

Ha dames.

Ook hier heb ik steeds minder tijd om alles bij te houden. Het voorjaar komt eraan, dus de weekenden zijn grotendeels gevuld met het opnieuw aanleggen van onze voortuin (tussen de wakkere periodes en verjaardagen door).

Chrissy wat leuk een vriendinnetje erbij!

Vandaag de laatste keer fysio gehad met Mikai, dus dat scheelt ook alweer tijd voor mij.

Ik zit er ook over te denken om met rijstebloem te beginnen (maar dan moet ik eerst een andere fles halen, in de fles die we nu hebben past dat niet in).

Geplaatst

Net binnen 1,5 uur bericht van zowel mijn schoonzus als de buurvrouw. De buurvrouw is gisteren bevallen van een meisje, maar dat het een meid zou worden wisten we al. En afgelopen nacht is mijn schoonzus ook bevallen van een meid. Dus Judith hoeft het gelukkig niet als enige meid te gaan opnemen tegen al haar neven. Straks kan ze met haar nichtje samen tegen de jongens ingaan, ha ha ha. Ik ben helemaal blij met al dit nieuws.

Geplaatst

@Chrissy: Judith kan dus lekker met de barbies gaan spelen :) En moest ze toch eens een boompje willen uitproberen, dan kan ze nog altijd bij haar stoere neven terecht hè ;)

Leuk!

@Hobbesje e Moontje: ik las dat jullie rijstebloem willen gaan geven. Is dat hetzelfde als rijstvlokken? Ik ken dat nl niet zo goed.

Ik lees hier meer en meer dat er aan het laatste flesje rijstebloem wordt toegevoegd. Is dat enkel voor 'grote' eters, of om ze beter/langer te laten doorslapen?

En hoe is dat dan voor hun maagje en darmpjes? Iza heeft nl gevoelige darmpjes, ze drinkt daarom ook Omneo melk.

Iza slaapt nl sinds haar buikgriepje niet meer door. Tot dan hadden we het geluk van een engeltje te hebben dat mooi van 20u tot 22u00 en van 22u30 tot 7u doorsliep...zucht...

Nu wordt ze verschillende keren per nacht wakker, zoekt haar speentje, vindt die niet OF krijgt hem niet goed in de mond en dan roept ze op ons... Haar duimpje wil ze niet meer (was wèl zo gemakkelijk).

Nu vragen we ons af of we misschien niet ook wat rijstebloem in haar melkje moeten doen?

@Wilma: Ook hier zijn we gestart met papje, wel het groentepapje, idd omwille van de darmpjes. Ons werd geadviseerd om het groentepapje als 2e maaltijd van de dag te geven (rond 11-11u30), dan is het zeker verteerd tegen de nacht. Pas een maand na het starten van de groentenpap, mag er gestart worden met fruitpap, die als 2e maaltijd van de dag gegeven wordt (rond 15u-15u30), ook weer omwille van de spijsvertering. Het zijn natuurlijk maar adviezen hè.

We hebben gisterenavond het resultaat van de vertering inderdaad gezien: 's avonds rond een uur of negen was de wortelpap mooi zichtbaar in de stoelgang, het leek gewoon diezelfde als 's middags hihihi :p

Iza heeft nu 3 dage groentenpapje gekregen: 1e dag 6 lepels, 2e dag ca 30 gram, gisteren 80 gram (ze wilde wel meer, maar dat was alles wat ik gemaakt heb, ik was verrast!).

Ze vindt het heel lekker (worteltjes), pakt zelf haar lepeltje vast om eten in het mondje te steken :) Maar dat wilde ze dan niet lossen om opnieuw groentjes te scheppen, dus heb ik haar telkens mijn pink geven, alsof ze dan toch mee hielp hahaha :) Op een bepaald moment kon het zelfs niet snel genoeg gaan, mondje leeg: hey!!! ik wil nog!!! Heel grappig!

Vandaag is ze naar de crèche en krijgt ze daar voor het eerst haar papje. Ben heel benieuwd of ze daar ook zo goed eet!

@Moontje: onze engeltjes zijn inderdaad al zo groot geworden! elfs als ik filmpjes van Iza bekijk, van toen ze nog maar een weekje oud was, dan kan ik me dat al bijna niet meer voorstellen dat ze effectief zo ieniemini was! Alles ging ook zo traag, precies slow motion hahaha

En nu rolt ze soms al van rug naar buik (sporadisch weliswaar, maar toch)! Wat gaat dat snel allemaal!!! Maar wel heel leuk :)

Henkiepenkie: van harte meid met je tante-schap :)

En een leuk speelkameraadje voor jouw jongens, leukleukleuk !

Succes vrijdag met Stijn bij de plastische!

Oh ja, Iza is weer net naar CB geweest: 6kg10 en 62cm, een fijntje dus, maar nu met haar papjes is ze dat wel aan het inhalen denk ik!

Liefs x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden