Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

De jongens liggen lekker te tukken dus even een stukje typen hier.

BB, Iza is idd maar een licht poppetje nog. Maar ook zie worden groot! Job is ook een heel stuk lichter dan Stijn. Ook Job en Stijn slapen na eerder geweldig te slapen van 2130 uur tot 6.30-7 uur, nu al weken niet lekker meer door. Zijn ook nog steeds verkouden en denk dat het toch daar nog mee te maken heeft. Ze worden rond 4 uur wakker en kunnen helaas nog niet zelf de speen erin stoppen. Vannacht heb ik ze op een gegeven moment maar bij ons in bed genomen en uiteraard sliepen ze toen wel door tot 8 uur. Beetje mee oppassen vrees ik want anders willen ze straks niet anders meer.

Moontje, de rijstebloem al geprobeerd en resultaat?? Morgen na een hele hoop werken gaan we lekker op vakantie met z'n 4 tjes. Mijn hub was deze maand vrij tussen 2 banen in en dus was dat wel gemakkelijk met de dienst en zo. Ik hoef hoef de avonden en nachten niet continue aanwezig te zijn hoor, dan ben ik oproepbaar, dus dat scheelt wel.

Hobbesje, hoe staat het met de tuin?

Wilma, nog gefeliciteerd met het afronden van je studie! Was ik de vorige keer vergeten te zeggen. Heb je toch maar mooi klaargespeeld zo en een baby er tussendoor gekregen, petje af!

Krijgen jullie kids ook al tandjes? Ik heb twee kids die continue kwijlen en met de handjes in de mond zitten en ik zie al een paar witte puntjes verschijnen dus hier is het al zover, best snel is het niet??

Liefs, Henkie

Veel mama;s dus begonnen met fruit cq groentenhapjes. Ook hiet alleen Job vind het nog maar niks. Stijn smult er echt van en is idd erg herkenbaar dat hij ongeduldig wordt als ik niet snel genoeg met de volgende lepel kom....

Vandaag met Stijn naar de plastische geweest en een helmpje aangemeten. 12 april kunnen we het ophalen en wordt dan nog echt op maat aangepast. Ben benieuwd, ws wordt dat nog wel even een gevecht in het begin om hem op te krijgen. Het is nl een mannetje met temperament en weet heel goed te laten zien wat hij wel en niet wil helaas. Ach hij zal er uiteindelijk wel aan wennen...

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heey meiden,

hier weer ene berichtje van onze kant!

Wat gaat het allemaal snel he! mijn meid is alweer bijna 4 maand..

Helaas heeft Caithlyn wederom anderhalfe week in het ziekenhuis gelegen.

Ze stopte weer met drinken en dronk flesjes van 40/50ml

Ze heeft een sonde gehad en bleek het RS-virus te hebben..Verder een dubbelen oorontstekling en toch lichte uitdroging.

Wel internet via het ziekenhuis maar dit forum was geblokeerd.. iriitant..

Ze is nu sinds een paar dagen weer thuis.Het gaat nu redelijk met haar..

We zijn gister bij het CB geweest over 5 dagen is ze 4 maand en ze is nu 59cm en 5300gram niet erg veel dus..

Hellaas heeft ook haar ontwikkeling een flinke klap gehad en veel meer als lachen doet ze niet..

maar we vinden het erg fijn dat ze nu weer thuis is!! Ze heeft in het ziekenhuis de echo van de heupjes gehad gellukig was alles goed!

Hellaas komt ze nu elke 2 uur voor voeding dat is erg vermoeiend vooral de nachten.. waarschijnlijk komt het door de sonde en is ze erg van slag

Dinsdag gaan we weer naar de kinderarts en dan horen we wel wta we hiermee doen

@Chantal&Judith hoe gaat het met de spreidbroekjes??

@Judith gefeliciteerd met alle baby's!!

@henkiepenkie de jongens weer hellemaal beter? Spannend zo'n helmpje! ze schijnen er wel heel snel aan te wennen..Waarom krijgt hij hem? Job hoeft hem niet? mischien had je het al verteld maar dan heb ik het gemist;)

@moontje hoe is het gegaan met de rijstebloem?

Slapen alle andere kindjes netjes door? waarmee begin je precies met 4 maanden? eerst pap ofzo? en dan uitbreiden naar groente?!? ik heb werkelijk geen idee hoe dat werkt.. En het CB en ik zijn niet echt vriendjes...Zijn er ook kindjes aan het babyzwemmen? wij hebben deze week de oproep gehad en beginnen maandag.

We hebben ook babymassage gedaan maar doordat Caithlyn in het ziekenhuis lag zijn we maar 2x geweest en hebben de andere 4x gemist.. zonde joh.. kosten 90 euro:( ik ga nog ff nabellen of ze wellicht de volgende curses met korting mag doen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Inderdaad de rijstebloem geprobeerd en daar slaapt ze een uur of 6 op.... Dus helaas komt ze vaak om 5 uur, maar als we haar dan weer in bed leggen na de voeding valt ze gewoon weer in slaap. Dus we mogen niet klagen. Hebben vorig week een paar lepeltjes fruit geprobeerd maar dat vond Frederique nog niet echt interessant. Dus daarna niet meer gegeven.

We hebben trouwens 7 april afspraak bij fertiliteit om te bespreken hoe een cryopoging in zijn werk gaat en wanneer we daar mee willen beginnen. We twijfelen nog een beetje, willen niet te lang wachten, maar even niet zwanger zijn is ook wel lekker.

@ Eslief, wauw wat een spannende tijd hebben jullie gehad. Zielig als je je meisje in het ziekenhuis ziet liggen met allerlei slangetjes. Heel veel sterkte de komende tijd.

@ Henkie; veel plezier op vakantie! Lekker genieten met zijn vieren.

@BB: volgens mij is rijstebleom hetzelfde als rijstevlokken (is van Nestle)

Fijn weekend allemaal

Groetjes Moontje

Geplaatst

Vervelend dat Caithlyn ziek is geweest. Als ze zich weer goed gaat voelen haalt ze haar ontwikkeling vast heel snel weer in.

Moontje: maak jij Frederique 's avonds wakker voor de fles? Dat kan nl. ook wel eens tegenwerken aan het doorslapen...

Henkiepenkie: succes met het helmpje! Klinkt idd alsof je een temperamentvol mannetje hebt.

Hier gaat alles prima. Manlief is in de tuin aan de slag, Kian 'helpt' hem en ik maak me druk om Mikai. Die draait zich sinds gisteren om! En ook hier heel veel de hand in de mond, lijkt ook wel of er tanden in aankomst zijn.

Geplaatst

@moontje de rijsterbloem heeft dus een beetje geholpen.. vervlend dat ze nou net die extra uurtjes niet doorslaapt! maar wel were fijn dat je haar zo terug kan leggen.. hopelijk gaat ze snel goed doorslapen:) Wat betrefd de Cryo poging begrijp ik je heel goed.. het is heel dubbel.. hoelang gaat het ook duuren de volgende keer.. dan wil je niet zo laat beginnen..aan de andere kant wil je lekker genieten van je meisje zonder de miselijkheid etc. Wij wilde in juli/augustus weer gaan beginnen met onze Cryo's.. Alleen gezien de gezondheid van Caithlyn hebben wij besloten het voor zeker een jaar uit te stellen.. De afgelopen weken waren voor mij echt heel zwaar en ik zit er best doorheen. Nu wil ik gewoon lekker genieten..Ook vind ik het wel makelijk als ze net iets ouder is als 2.. dan kan ze al in een groot bedje en op een plankje met de wagen mee..Dan kunnen we de spulletjes voor de volgende weer gebruiken.

@hobbesje heerlijk om je jochie papa te zien helpen:) toch wel heel bijzonder terwijl je zelf lekker geniet van de kleinste..Wat is Mikai snel met draaien! knap hoor!! Ik zag hier witte puntjes en dacht ook al aan tandjes.. Ook veel kwijl en handen in de mond.. Bij het CB zeiden ze dat het ook met de leeftijd te maken heeft. met 4/5 maanden worden de speekselklieren groter en krijgen ze hetzelfde gedrag.. maar ze heeft niet in haar mondje gekeken dus dat word maar weer uit de boekjes verteld...

Heerlijk weer he meiden?? Ben net heel even naar buiten geweest met Caithlyn lekker in het zonnetje!

esther

Geplaatst

@ Hobbesje: we maken haar niet meer wakker voor de laatste fles. Gisteren had ze om 18.30 uur een fles op en nu kwam ze vannacht om 2.30 uur en ton nog wat pap gegeven en toen was het 7.30 uur dat ze weer kwam. Dus we mogen niet klagen! Komt vast wel goed en dit is wel te handelen.

@Eslief: kan me helemaal voorstellen dat je nu wat anders aan je hoofd hebt. Genieten van jullie meisje is ook heel belangrijk.

X Moontje

Geplaatst

Hey Moontje, hoeveel flessen/ maaltijden krijgt Frederique dan nog?

Wij maken Iza nog steeds wakker voor een voeding rond 22u. Ons werd dat aangeraden omdat ze anders 's nachts nog zou komen en als dat (te) lang duurt, kan dat wel eens een gewoonte gaan worden. Zo zie je maar hoe verschillend adviezen kunnen zijn hè. Gewoon je eigen gevoel volgen denk ik dan, toch?

Iza eet/drinkt nu heel regelmatig, je kunt er de klok mee gelijk stellen:

0730 flesje melk 180

1130 groentenpapje ca 150 gram

1530 flesje melk 180 (over n 4tal weken wordt dit het fruitpapje)

1900 flesje melk 180

2200 flesje melk 180 en rijstvlokken

De rijstvlokken gisteren voor het eerst geprobeerd, heb de indruk dat ze daardoor net iets vaster slaapt, vannacht was ze alleszins veeeeeel minder vaak wakker!

Wèl had ze vannacht en vanochtend hele droge poep, het waren heuse drolletjes, ze moest ocharme veel moeite doen om ze eruit te persen. Zou dat van die rijstvlokken kunnen komen?

De komende week verhuist ze naar haar eigen slaapkamertje... ik ga het wel raar vinden! Weer een volgend klein stapje in het loslaten!

Maar ze heeft er nu de leeftijd voor. Bovendien bestaat de kans dat ze dan misschien ook beter slaapt (want ons bed kraakt mega hard, misschien kraken we haar wel telkens wakker als we ons omdraaien...).

Wat worden ze toch snel groot...zucht...

Geplaatst

Hallo meiden hier weer een berichtje van deze kant. Lees af en toe nog wel mee maar ik ben zo druk met Gijs. De dagen vliegen echt voorbij.

Ik lees veel over papjes. Wij geven Gijs sinds gisteravond een rijstpapje in zijn laatste voeding van half 7, en hij sliep tot vanmorgen half 7. Wat een feest.

Morgen wil ik beginnen met worteltjes om een uur of 12, kijken hoe dat gaat. Gijs drinkt 4 flessen van 210. Eigenlijk doet hij dat al heel lang. Het is ook echt een beer van een knul hahaha groeit goed. Woensdag moet hij weer voor zijn 3e prikjes. Ben beniewd hoe hij is gegroeit.

Geplaatst

Slaapt Gijs nog steeds zo lekker door?

Maandag naar het cb geweest: 62 cm lang en 8185 gram maarliefst. Lekker spekkie dus ;).

Hier hebben we wisselende nachten. Meneertje krijgt 's avonds pap in de fles, maar laat best veel staan. En dan komt hij 's nachts dus weer eerder (vanacht om 4 uur dus). Hoop dat hij snel meer pap wil drinken en weer wat langer doorslaapt.

Ik wil nog even wachten met bijvoeding (Kian had er toen best wel last van nl.).

Maken jullie zelf? Of geven jullie potjes? Kian wilde niets zelfgemaakts.... wil het nu toch wel weer proberen. Maar wat is nu een niet al te dure en toch handige staafmixer??

Geplaatst

Hey Hobbesje,

Wij maken vers, stomen en mixen het met de babycook. We hebben die 2dehands gekocht voor maar 10 euro!

Vinden het best handig.

Wij wilden ook nog wat wachten (tot 6 maanden), maar Iza smakte heel veel en daarom hebben we het gewoon eens getest...ze was er direct mee vertrokken! Na 2 dagen at ze al 150 à 200 gram. Op de crèche waren ze ook verbaasd dat ze zo goed at/eet! Ze hapt al echt en slikt het direct goed naar binnen. Tot nu toe vindt ze alles ook lekker :)

Wel geven we haar elke dag 5 druppeltjes van Protectis, daarin zitten natuurlijke darmbacteriën en dat zorgt ervoor dat de darmflora optimaal werkt. Wat ze niet nodg hebben, poepen ze gewoon weer uit. Onze pediater heeft ons dat geadviseerd na Iza haar buikgriepje. Zeker een aanrader nadat ze medicatie hebben moeten nemen.

De 5 druppeltjes zijn als het ware voor 'onderhoud'. Sinds ze dit krijgt, heeft ze ook totaal geen krampjes meer (we gaven haar dat al voordat ze groentenpap kreeg).

Absoluut een aanrader voor gevoelige darmpjes!

Afgelopen nacht heeft Iza voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen. Ze heeft dat heel goed gedaan! Ze is een paar keer wakker geworden, maar is zelf weer gaan slapen, zònder dat wij het speentje zijn gaan geven :) Zaaalig! Hopelijk is dit de nieuwe tendens!

Zo, nu lekker ploffen op de bank! Voorzichtig weliswaar, want mijn rug is nog altijd wat pijnlijk en gespannen. Maar er zit verbetering in!

Doeiiiiii

Geplaatst

hoi allemaal

zal ook weer eens een teken van leven geven!!

hier gaat alles goed, maureen eet lekker in de fruit en groente!! haar schema is nu

7:30 fles 200cc

10:00 fruithapje

12:00 fles 200 cc

16:00 fles 200 cc

18:00 groente als ze wakker is (soms slaapt ze en laten we dat zo)

19:30/20:00 uur fles 200 cc met 2 schepjes rijstebloem.

de fruit en groente hapjes maak ik zelf in de keuken machine. staafmixer heb ik niet. ik heb wel het boek Opperdepop gekocht bij albert heyn voor 9,00 erg leuk en leuke ideen voor hapjes.

Maureen krijgt ook wel eens een potje, ook bij de gastouder, vind het wel handig dat ze dat ook lust.

nou ga er weer vandoor, lekker naar bed want deze mama is moe en mag morgen weer heel vroeg naar het werk.

groetjes wilma

Geplaatst

Wat is mikai een flinke beer goed hoor. Wij zijn woensdag ook voor de 3e prikjes geweest en Gijs weegt alweer 8160 gram en is alweer 66 cm. Ook een behoorlijke vent haha.

De pap gaat goed en de worteltjes zijn ook een succes. Alleen denk ik dat Gijs vandaag last heeft van zijn prikjes want hij gilt de hele ochtend. Gelukkig slaapt hij nu na een autoritje. Pffff kreeg hem echt niet stil. Hij zal zo wel weer komen voor zijn fles.

Oew het alarm gaat hier weer af tot snel

Geplaatst

hey meiden,

Wat is er een één keer veel geschreven zeg!

Lees veel over de voedingen nou ook hier veel geklooi met de flessen Frederique heeft soms maar 3 flessen op een dag van 180 cc water waarvan een met twee eetlepels rijsterbloem verder krijgt ze fruit en groente en ook hier wordt alles vers gemaakt ( heb ook het boek oppedepop van appie )

Hier ziet het schema er nu ongeveer zo uit,

07.30 1 fles van 180 cc

11.00 groente hapje z'n 150 gram

12.30 1 fles van 180cc als ze die wil maar meestal slaat ze deze over of drinkt hem voor de helft leeg

15.30 Fruit hapje als ze wakker maak haar er niet voor wakker.

16.30 fles van 180 cc ook wil ze deze vaak niet of dan ook voor de helft

18.00 als ze 's middags geen fruit heeft gehad dan krijgt ze dat nu

19.30 weer een fles van 180cc met rijsterbloem

Verder hebben wij geweldig nieuws gekregen wij moesten gisteren weer naarde orthopeet met Frederique en tot onze verbazing zijn haar heupjes verbeterd met 12% en zit ze nu aan de boven grens met wat goed is, dinsdag krijgt ze de campspreider en dezemoet ze dan ook nog 5 weken dragen en als alles goed gaat dan mag ze op 4 mei haar spreidbroekje uit overdag en hoeft het alleen nog maar in de nacht.

Chrissy hoe gaat het met Judith kan zij een beetje overweg met haar broekje?

Ook onze dame is een flike meid ik denk dat ze nu z'n 8 kilo weegt een 65 cm lang is 6 april moet ik een keer extra na het cb omdat ze vinden dat ze te hard groeit in haar gewicht nou eerst groeit ze te weinig en nu weer te veel maak mij zelf er niet heel druk om ze beweegt immers veel minder als ze vast zit in haar broekje komt vanzelf wel weer goed;)

Meiden ga nu lekker naar bed ben echt doodop voor ons het het weer begonnen met het mooie weer en is de zaak erg druk. Oja hebben een oppas gevonden voor een aantal uren in de week gewoon bij ons thuis zodat ik ook is de handen iets meer vrij heb.

meiden slaap lekker!

Geplaatst

Een vraagje: hoe lang doen jullie beebjes over een flesje melk (gemiddeld)?

De crèche vindt nl dat Iza lang over haar flesje doet: een kleine 20 minuutjes. Thuis doet ze er nochtans ca 10 minuten erover, soms 15min.

Het CB heeft ons gezegd dat ze eigenlijk niet sneller 'mogen' drinken dan 20 minuten, anders is dat een te grote hoeveelheid op een te korte tijd en kunnen ze last van hun maagje krijgen.

We gebruiken nog steeds de spenen met 2 gaten omdat Iza zo hard zuigt. Vanavond hebben we een speen met 3 gaten gebruikt...Iza kon het nauwelijks bijbenen èn de fles was na nog geen 5 minuten leeg...lijkt me wel erg snel, nee?

De 3-standen-spenen zijn al helemaal geen optie, daar verslikt ze zich telkens in.

Ben benieuwd naar jullie 'zuig-tijden' en -ervaringen' :)

Geplaatst

Ha meiden,

Weer terug van een weekje Lanzarote, heerlijk! De jongens hebben zich keurig gedragen in het vliegtuig en mogen dus nog een keer mee :-)

Had het plan om ze deze week op een goed schema te krijgen maar doordat het zo warm was, hebben ze 6 flessen per dag gedronken ipv de beoogde 4 en dus nog geen nieuwe regelmaat helaas. Deze week maar proberen dan.

Wat betreft "zuigtijden", Job en Stijn drinken nog altijd met de s speen van difrax (1 gat) en doen er ook zo'n 20 minuten over. Is prima vind ik. Bij de M speen is het gat meteen zo groot dat stijn hem in 5 minuten leeg heeft en dan last van zijn buik krijgt en job verslikt zich dan vaker. Bij de pap geeft ik de 1-2-3 speen.

Wil nu ook groenten en fruit gaan geven. Is er steeds nog niet echt van gekomen ivm tijdgebrek bij mamma (erg he), maar nu moeten ze toch echt wel. Stijn wil ook wel heel graag, job lurkt liever nog gewoon aan zijn fles. Het is ook een groot verschil tussen de 2. Stijn een echte krachtpatser, en kan zich ook al omdraaien en job vind het allemaal wel best, alhoewel hij ook steeds meer probeert om te draaien maar dat lukt hem nog niet zodner hulp.

Stijntje, moet het helmpje ivm een scheef/afgeplat hoofdje.

Eslief, hoe gaat het met je kleine meissie? Weer wat beter?

Hoe goed slapen jullie kids nu door? Bij ons is het al weer weken pet... Ze worden wakker van of een verstopte neus en stijn hoest nog steeds erg veel dus dan hoest hij zijn speen eruit. Dus veel gebroken nachten helaas. Ze slapen vrij snel weer door na de speen meestal maar tja voor beiden een paar keer eruit zorgt toch voor weinig echte nachtrust helaas.

Chantal, goed nieuws van de heupjes van fredje!

7 april weer CBm ben erg benieuwd hoe groot mijn mooie mannen nu zijn!

Ga nu lekker slapen, volgende keer meer ( ook reacties op de anderen).

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wat is er al weer veel geschreven zeg. Mijn mannetje ligt nu lekker te slapen.

Vannacht was het feest, om 4 uur zat gijs op zijn praatstoel haha moest er wel om lachen maar ik was dus wel gelijk wakker.

Vannacht willen we hem voor het eerst op zijn eigen kamer gaan leggen ben benieuwd. Hij reageert op zijn worteltjes een beetje met huidirritaties.

Ga morgen boontjes proberen, en anders toch maar even stoppen tot 6 mnd. Gijs krijgt ook 2 flessen met pap smorgens en savonds. Wij gebruiken ook de s speen voor de melk flessen. De m speen is nog te groot die gebruiken we voor de pap. Hij doet er gemiddeld 20 min over en dat gaat goed.

Chantal wat een goed nieuws, fijn hoor.

Henkie heb je nog tips voor vakantie en een warm land? Wij gaan over 6 wkn naar Turkijke.

Nou meiden ik ga nog even gezllig doen mijn moeder is er nu.

Tot snel.

Geplaatst

Henkie, wat zaaaalig, ff weg, genieten van het zonnetje en je venten :)

Wat dat drinken betreft, dat komt wel! Idem voor de papjes. De eerste 6 maanden kunnen ze nog perfect zonder groenten of fruit! Wij wilden zelf ook tot dan wachten, maar Iza besliste anders hahaha. Intussen al een heus veelvraatje geworden, eet gemakkelijk zo'n 175-200 gr. Behalve bloemkool, dan is het wat minder hihihi

Wauw, je knulletjes kunnen zich al omdraaien! Sinds wanneer doen ze dat? Heb je daarop geoefend met hen, of zijn ze dat uit zichzelf beginnen doen?

Bij Iza lijkt het wel of ze er gewoon niet zoveel zin in heeft.

Wat de 'zuigtijden' betreft, thuis geef ik ze gewoon nog altijd flesjes melk met speen2 (2gaatjes, doet ze 20min over). Wanneer ze naar de crèche gaat, geef ik ook speen2 mee, maar oudere (van een vriendin gekregen), die zijn ietsje sneller, daar drinkt ze op 10min-15min haar flesje mee leeg. Crèche tevreden, en tot nu toe Iza ook (geen krampen ofzo!).

S&S, boontjes waren hier zeer in trek (sperzieboontjes)! Dus mischien lukt het vandaag beter?! En wat Iza ook heel lekker vindt: pompoen en knolselder. Ben benieuwd hoe het eten vandaag bij jullie gegaan is!

En ook het slapen op eigen kamertje! Vond Gijs het leuk? Heeft hij nu beter (door) geslapen?

Doorslapen....zucht...

Natuurlijk niet zo vanzelfsprekend voor een babietje! Iza wordt een paar keer (ca 4x) wakker 's nachts. Meestal kan ze zichzelf wel weer in slaap krijgen na wat geklets...hahaha :) (S&S, heel herkenbaar dus!) of gesabbel op haar doekje of nadat ze (oh fijn toeval) haar speentje gevonden heeft (dat ergens aan dat doekje bengelt).

Sinds een week slaapt Iza op haar eigen kamertje en nu kan ze dat 'zelf weer in slaap vallen' ook wel beter, waarschijnlijk omdat wij ook niet meer elk kuchje horen en dan opstaan om het speentje te gaan geven.

Wel is ze afgelopen 2 nachten wakker geworden met een hoog gilletje, gevolgd door een zacht wenen :( Mijn man is dan naar haar toe gegaan, heeft haar het speentje gegeven en ze was direct weer gesust en viel direct weer in slaap.

Zijn er hier nog baby's die van die gilletjes uitbrengen? Wat doen jullie dan?

En Chantal, hoe gaat het met de campspreider? Fijn dat er al zo snel resultaat is hè!

En nu ff gaan genieten van een tasje koffie in de zon, binnen een kwartiertje wordt ons prinsesje waarschijnlijk wakker en dan is het dinnertime ;)

Geplaatst

Hier hebben we nu sinds een paar nachten dat Mikai elke keer gilt en even huilt. Dit herkennen we van Kian - die deed dat als hij last had van zijn tandjes. Wij gaan er niet te snel naar toe, meestal doet hij het in zijn slaap.

Afgelopen nacht (ondanks de gilletjes en het huilen) heeft hij voor het eerst sinds een tijdje weer doorgeslapen! Hoe lekker is dat toch weer.

(ga nu snel weer aan het werk)

Geplaatst

Oh Hobbesje, fijn om te horen dat jij dit herkent (nee, niet fijn dat Mikai dat ook heeft!).

Zouden de tandjes dan idd stilletjesaan verschijnen? Iza heeft verder wel veel 'symptomen': knalrode wangetjes, geïrriteerde billetjes, beetje diaree-achtige stoelgang, hangerig, vaak om speen vragen en allerlei speelgoed langs haar onderkaak/tandvlees schuren...

Dus kans is wel groot dat die gilletjes dan daarvan komen?

Hobbesje, dankjewel voor de geruststelling!

Geplaatst

Jeetje meiden, er is alweer veel geschreven!

Jullie hebben al een tijdje niets meer van mij gehoord.. sorry sorry!

Inmiddels alweer volop aan het werk en heb gewoon tijd tekort aan de 24 uur.. Dus in de avond uren werk ik ook nog maar even lekker door als de jongens op bed liggen.

Hier gaat eigenlijk alles wel lekker. Zo zoetjes aan krijgen ze fruithapje.. Het is alleen nog niet echt happen, maar meer van het lepeltje zuigen. Wel eet Jesse een half potje weg, dus nu maar hopen dat hij snel goed gaat happen. Kjell vindt het leuker om met het fruithapje te spelen, maar goed, de aanhouder wint toch?

Jullie nog tips om de kleintjes goed te laten happen??

Onze jongens zitten nog op 5 flessen van 180+6 en de laatste fles is met 3 scheppen rijstebloem.

onze tijden zijn als volgt:

06.00 fles

10.00 fles

12.00 fruithap

14.00 fles

(als ze 12.00 uur geen fruithap hebben gehad dan tussen deze 2 flessen)

18.00 fles

22.00 fles met rijstebloem

Wij gebruiken van difrax de m speen en de laatste fles gaat met de L speen. (onze voeding is al wat dikker vanwege de friso comfort)

Ze doen gemiddeld zo'n 15 minuten over een fles en de laatste fles soms in 10 minuten...

Ook Jese draait zich inmiddels al zo'n 3 weken om van zijn rug naar buik. Kjell daarentegen draait van zijn buik naar zijn rug.. Hoezo tweeling ;-)

Het doorslapen is voor ons met Jesse nog niet weggelegd, gelukkig Kjell wel en ooit zal ook Jesse meer gaan doorslapen (nu 1x per week)

Meiden ik ga snel even nog dingen in huis doen!

Zal binnenkort weer even verder bijlezen..

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ook een fruithapje geprobeerd maar ze vind er nog niet veel aan dus we laten het zo maar even.

Ik zie dat jullie allemaal een schema voor voeding. Frederique wisselt nog vaak van ritme. Maar sinds een paar nachten slaapt ze goed door. Vanochtend werd ze zelfs om 8.15 uur wakker. Tsja en dan gaat het ritme weer schuiven. Probeer nu op een KDV dag het volgende schema aan het houden.

7 uur fles 180+6

11 uur fles 180+6

15 uur fles 180+6

19 uur fles 180+6

23 uur 180+6 en 2 scheppen rijstebloem

Maar ja vandaag schuift dus alles een uur op en dan wordt de laatste fles wel heel laat. Dus ben benieuwd wat ze doet, als ze wakker wordt krijgt ze een fles en zoniet laat ik haar doorslapen.

@Gerreber: wat grappig dat Kjell en Jesse het omrollen allebei net anders doen

Moontje

Geplaatst

heey meiden,

Ik zie dat het lijkt alsof de eerste tandjes komen!! jeetje wat spannend!!

hier zijn de fruithapjes ook geen succes dus we stellen het maar ff uit..

Gellukig gaat het een stuk beter met onze meid!! wel weer rode oortjes dus nu vrijdag naar de KNO-arts met haar..

Wat leuk om te lezen dat somige zich al omdraaien.. nou daar is hier nog geen sprake van;)

De nachten beginnen wel op te breken nu we elke 2/3uur uit bed moeten..Caithlyn is nog steeds heel erg van slag..Ze drinkt dan nog geen 30ml dus het is eigelijk niets.. met een speentje is ze niet te foppen en de pap haalt ook niets uit..Hellaas maakt ze zichzelf vreselijk overstuur als je haar laat huilen zodat ze alles eruit kotst.. Er zit dus nu ff niets anders op als toegeven..Aangezien ze nu nog altijd overdag maar 6flesjes van 80ml drinkt en dus echt aan het minimum zit..het komt vast goed:)maar zwaar vind ik het wel ook omdat er sochtends weer een meisje gewoon naar school moet...Wellicht is er toch ook wat mis met amandelen ofzo.. we zullen het wel horen vrijdag

A.S zaterdag Komt S&S hier met haar man en ons SUPERVriendje Gijs! Echt super leuk.. een mini meeting..

Wellicht is het leuk om met de tijd eens met zijn alle af te spreken?!

1267093543_5_GAMb_1.jpeg

Groetjes esther

Geplaatst

Ha meiden,

Zo Esthwr, ik kan het me voorstellen dathet je een b eetje gaat opbreken die nachten. Ook wij hebben de afgelopen weken min of meer zo'n nachten gehad met wel 10 x per nacht een speentje geven. Gelukkig hoefden we geen flesje te doen. Soms nam ik ervtoch maar een even bij ons in bed om een beetje slaap te kunnen pakken. Gelukkig gaat het nu sinds twee dagen weer goed. Geef ze neusspray voor de nacht. Paar druppeltjes tegen de hoest En een ui in hun bedje. Stinkt wel. Maar ja, was verrast vanochtend op mijn vrije dag pas om 7.45 uur twee guppies te horen wakker worden!

Ook hier gaat het nog maar mondjesmaat met de hapjes, met name bij Job, dus een poging om naar 4 voedingen te gaan zie ik bij hem nog niet lukken. Zeker niet nu hij zijn flessen maar voor de helft leegdrinkt steeds. Hij is ook echt zo'n stuk lichter dan zijn broer. Steeds denk ik dat hij het drinken ontdekt heeft en dan wordt hij weer verkouden en dan is het weer over.

Wat betreft vakantieadvies. Bij ons hadden ze vanwege de warmte echt meer dorst. Zeker. Eerste dagen dronken ze 1,2 liter per dag. Dus deed ik eenschepje minder nutrilon in de fles anders was het wel erg veel, je kunt natuurlijk ook iets van diksap of water geven maar dat vonden die van mij niks.

Voor in het vliegtuig heb je handige pakjes van nutrilon die al kant en klaar zijn. Laten drinken bij opstijgen en landen of speen geven ivm de oortjes. Verder gewoon genieten en niet teveel willen doen. alhoewel ik wel gemerkt heb dat het met een baby een stuk gemakkelijker is dan met twee tegelijk. Heel veel plezier!

Wilma, zoals jij je schema hebt wil ik het ook ongeveer gaan krijgen allleen dan de eerste fles een half uurtje eerder. Maar zal nog wel even duren voordat het lukt denk ik. Alles op zijn tijd toch?!

Morgen zijn mijn mannen alweer 6 maanden. Wat gaat het snel zeg. Merk dat Job nog echt gecorrigeerd moet worden voor de vroeggeboorte en dat dat bij Tijn steeds minder wordt. jobje was natuurlijk bij de geboorte al een kleintje en drinkt nog steeds matig dus zal zijn energie nog steeds vnl gebruiken voor het groeien denk ik. Ook bij hem komt het vanzelf. Vind het ook wel erg aandoenlijk nog zo'n lekker klein lief jochie. Stijn wil nl alleen nog maa gaan staan als hij op schoot zit en dat kan hij nog niet dus dan is hij weer gefrustreerd en zo, haha.

Gerda, heb je nog eens een foto van je twee kanjers. Ben benieuwd.

Esther, Je meissie is er trouwens niet minder vrolijk om zo te zien!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi allemaal

leuk om te lezen dat het allemaal best goed gata met iedereen.

Hier gelukkig ook!

Maureen slaapt lekker door s'nachts en krijgt overdag 4 flessen 180+6 en de laatste fles 2 schepjes rijstebloem.

Verder lust ze graag de fruit hap! ook kwijlt ze al weken en ook rgelematig spuitluiers. en alles in de mond, overal op sabbelen. maar ik heb me laten vertellen dat het nog best wel even kan duren voor de tandjes komen. we wachten het af.

Maureen is morgen alweer 5 maanden , sjonge gaat hard hoor. ze zit nu net in maatje 68. vind het maar niks hoor om de te kleine kleertjes op te ruimen.

Maureen is een lekker actief kind, ligt geen seconde stil haha. ze draaid van rug naar buik en terug maar alleen naar links. ze schuifeld de hele box door op de rug/zij . ze zet zich af aan de spijlen haha net een trap. ik had een fisher price activity center voor haar gekocht, ze vind het geweldig! maar hij word vooral met de voeten bediend haha.

Maureen heeft trouwens haar 1e antibiotica kuur gehad. ze was zo verkouden al een hele tijd en kwam er maar niet af. s'nachts was ze best benauwd, kon geen speen in de mond hebben, neusje zat zo verstopt en het wilde maar niet los komen. het kuurtje heeft gelukkig goed geholpen!

en ja toen was het lente!!!! heerlijk weer lekker veel naar buiten!!

liefs wilma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden