Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Britt, ook onze dochter heeft een spreidbroek. De meeste tips zijn al gegeven. Judith heeft ook een campspreider en met broekjes en jurkjes wil het best wel. Alleen een heeeeel schattig rokje heb ik maar aan mijn schoonzusje gegeven, zodat haar dochter die aan kan, want dat past nu echt niet. Ik heb voor van de zomer een paar leuke korte leggings gekocht bij H&M. Dan kan ze die eronder dragen als het heel warm is. Verder zijn wij even gestopt met het gebruiken van een slaapzak. Judith heeft nu een pyama aan met de spreidbroek erover heen. En aan het begin lijkt het een enorm probleem die spreidbroek, maar wij zijn nu 7 weken bezig en het is me 100% meegevallen. Vorige week zijn we bij de orthopeed geweest en de behandeling slaat aan. 7 juli moeten we weer terug en dan hopen we dat we mogen gaan afbouwen.

Judith is vandaag naar het CB geweest. Ze is 8100 gram en ongeveer 66 cm groot. Ze durven haar niet teveel te strekken i.v.m. de heupdysplasie, dus de lengte is steeds op de gok. Judith heeft verder een hele droge huid met heel veel schilfers in het haar. Morgen moet ik even een creme hiervoor vragen bij de huisarts.

Wat jammer om te horen dat er toch nog wat kindjes zijn die 's nachts regelmatig wakker worden. Ik hoop echt dat dat snel beter zal worden, want jullie zullen wel gesloopt zijn door de gebroken nachten. Judith is een echte slaapkop. Die horen we 's nachts bijna nooit en we hoeven er al helemaal niet uit. Maar ik ben benieuwd hoe dat zal zijn als ze een keer ziek is.

Groetjes,

Chrissy

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ok...

ik had die tips niet gelezen!! effe gemist!!!

Het wordt een campspreider en we zien het wel....we hebben ook een triptrap kinderstoel...daar kan ze nu nog niet echt in zitten ...bij jullie al wel dan?? Begin nu wel wat tegen morgenochtend op te zien...uhm.... er is niets aan te doen...

Wat moet dat moet!

Dames....tot snel..

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat vervelend die spreidbroekjes, maar het is voor een goed doel. Volgens mij breekt je moederhart als je zo'n broekje voor het eerst aan moet doen.

Wat een leuke foto's allemaal! Wat zijn onze kids al weer groot he. Ik mis dat hele kleine baby wel soms, hebben jullie dat ook?

Frederique heeft ruim een week doorgeslapen (zelfs vanaf 20 uur) en sinds 3 nachten is het echt weer raak. 4 of 5 keer eruit, speen geven en dan slaapt ze weer even door. Zul je altijd zien als je zelf ziek bent gaat ze ook minder slapen. (ik had buikgriep). Vananvond is manlief weg voor werk en hoop ik dus maar dat ze wel goed slaapt.....

Twee weken geleden is ze weer bij het CB geweest en ze was 63 cm en 7 kg. Dus een flinke dame. [ATTACH=CONFIG]1179[/ATTACH]

Ik ben nog een beetje aan het prutsen met de groente en fruithapjes. Ze wil nog niet echt, dus heb nu maar besloten om te wachten tot we terug zijn van vakantie. We gaan 6 mei op cruise met de familie. Dan is ze 5 en halve maand, tijd genoeg om dan nog te starten.

Nu even lekker voor de TV zitten. Fijne avond

Moontje

Geplaatst

Hoi dames,

Ben niet veel meer op het forum. Werk weer en ben druk bezig met de dingen erom heen (huis, hond, hobby, mannetje en mezelf). Lees vaak wel even snel mee.

Ik geef al ongeveer 4 weken fruithapjes, en daar is hij gek op. Sinds 2 weken ook groentehapje in de avonduren (17:30/ 18:00). Als het volgende hapje te lang duurt dan gaat zijn SIRENE af hahahah !! Smullend eet hij alles op. Sinds eergisteren ook sapje gehaald bij de A.H, aangezien het weer warm word en voldoende moet drinken. Water spuugt hij uit, zo duidelijk dat hij water vies vindt, nog steeds.

[ATTACH=CONFIG]1183[/ATTACH]3e keer fruithapje

Het doorslapen doet hij wel, krijgt rond 23:30/ 00:00 zijn laatste flesje en dan wordt hij rond 6:00 /6:30 wakker. Hij blijft komen voor het flesje van 23:30. Doe al 3 schepjes rijstebloem erbij maar alleen voor de nacht helpt het.

Morgen naar het CB, ben zo benieuwd hoeveel hij weegt en zijn lengte. OOk morgen zijn 2de vaccinatie, bah !!!

Vorige keer was hij 61 cm en 6200 gram. En dat is 5 weken geleden.

[ATTACH=CONFIG]1182[/ATTACH]Gisteren gemaakt, heerlijk buiten.

[ATTACH=CONFIG]1184[/ATTACH]een maand geleden gemaakt.

@Britt : veel sterkte, snap dat je het vervelend vind, maar zoals je al zei " wat moet dat moet " is voor een superrrr goed doel.

@Moontje : zo dat is zeker een stevige tante, lekker toch !! Komt wel dat ze de hapjes lekker gaat vinden. Heerlijk even er tussen uit met die kleine op cruise, veel plezier.

@Chrissy : joshua heeft ook droge hoofdhuid, tegen mij zeiden ze dat het Berg is. De hoofdhuid goed vettig houden dan gaat het vanzelf over. Nou ik moet eerlijk zeggen dat het steeds minder wordt.

@Hobbesje : vervelend dat die kleine waterpokken heeft, maar gelukkig niet echt bewust kan jeuken. Hopen dat het snel voorbij is, beterschap.

Erg leuke foto's allemaal, wat worden de kleintjes toch groot. Heerlijk genoten van de foto's. Heb er zelf ook maar een paar neergezet.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook weer even een berichtje van mij.

De jongens groeien echt super goed! Vorige week moesten ze voor controle naar de kinderarts. Kjell is al 64 cm en 6860 gr. Jesse is 63 cm en 6100 gr.

Ze doen het beide erg goed en de kinderarts was ook tevreden over hun ontwikkelingen.

Wel nog even de afvlakking van Jesse z'n hoofdje extra benoemd en zij raden juist helmtherapie af! Dit omdat het kennelijk nog niet bewezen is dat het op 2 jarige leeftijd veel verschil maakt. De afvlakking verminderd vanzelf en de kinderen hebben er geen last van. Hier gaan we dus zonder helmtherapie verder.

De nachten hier zijn nog steeds niet lang... Jesse heeft nog steeds de behoefte aan een nachtvoeding en meldt zich altijd tussen 2 en 4. Laten huilen, troosten alle technieken al gehad, maar nu hebben wij ons erbij neergelegd.. hij heeft het kennelijk nog nodig. Komt vanzelf! Kjell slaapt wel al vanaf 18.00 uur en wij maken hem wakker voor de 22.00 uur fles. Daarna slaapt hij weer prinsheerlijk tot 06.00 uur.

Qua bijvoeding, de fruithap gaat er redelijk in. Wel is het nog meer slurpen dan happen, maar dat zal vanzelf wel komen!

De mannen draaien zich steeds meer van hun rug op hun buik, maar soms zijn ze ook nog wel erg lekker lui;-)

Spreidbroekjes; ik kan me goed voorstellen dat het even slikken is. Ik hoop echt dat de kleintjes er niet al teveel last van hebben en dat ze straks lekker zonder mogen!

HP; hoe is het met jouw jongens en de helmpjes?

Iedereen; wat worden ze al groot onze kleine wondertjes! Onze mannen straks alweer een half jaar, jeetje... zijn er al meiden waar er kriebels komen voor een brusje??

Geplaatst

Hoi dames,

Zo net terug van het CB en ze waren erg tevreden. Hij weegt 7685 gram en is 65,5 cm. Ze vinden hem een stevig en wijs kereltje.

Ik ben weer appe trots op onze boy !!!

Ook weer zijn prikjes gehad, even gehuild en daarna was meneer vertokken naar dromenland. Toen ik aangaf al fruit-/ groentehapjes te geven keken ze verbaast op, ze vinden het te vroeg. Nou het gaat goed, eet het graag dus ik blijf het geven.

@gerreber : wat goed dat ze het super doen en dat de arts erg tevreden is over je 2 boys.

Geplaatst

Jeetje Cigden, jouw mannetje gaat wel heel erg hard! Zie nu pas dat hij pas eind december geboren is en nu al een grote vent. Het CB geeft een richtlijn voor het gemiddelde kind. Echter de meesten zijn niet gemiddeld en dus gewoon lekker doen wat goed voelt bij je mannetje!

Gerda, fijn dat de kinderarts zo tevreden is! je mannen doen het zo te horen ook erg goed! Hier weer wat slechte nachten achter de rug en hebben dus ook weer besloten de avondvoeding maar weer even in te voeren om 22.00 uur anders is het niet te doen. Misschien hebben ze weer een groeispurt oid. Maandag krijgt Stijntje zijn helmpje, ben benieuwd.... zal wel even wat strijd opleveren. Het is inderdaad waar dat de afplatting vanzelf minder wordt en het valt mij ook op dat heel veel baby's het in meer of mindere mate hebben. Bij Stijn is het wel behoorlijk uitgesproken en ik zou het echt niet mooi vinden als het zo zou blijven. De resultaten van helmtherapie voor de afplatting aan de achterkant zijn wel redelijk goed, de bolling van het voorhoofd verandert niet zo veel. De fruit- en groentenhap bij Stijn gaat erg goed. Job krijgt iets meer interesse maar moet er nog voornamelijk om lachen wanneer hij het met zijn handen overal kan uitsmeren. Veel in zijn mind gaat er nog niet. Ook dat zal wel vanzelf komen verwacht ik. Hij is gewoon wat trager met alles dan zijn broer. Ik vind het wel lekker nog een beetje een klein knuffeldiertje!

Enne hier nog geen kriebels voor een eventuele derde hoor! Heb het nog veel te druk. Kan het soms bijna niet bijbenen... gisteren liep mijn angioprogramma uit en ik kreeg mijn hub niet te pakken en ben om 5 minuten voor 19.00 uur het ziekenhuis uitgerend richting auto en kdv. Racen daarnaar toe, want om 19.00 uur gaan ze dicht. Belt mijn hubbie dat ie ze opgehaald heeft. Ik begon spontaan te huilen. Was al anderhalf uur in de stress tijdens de laatste procedure en gehaast en alles en dat bleek toen voor niks. Pfff. Soms is het wel erg druk werken en de kids. Wij eten zelf nooit voor 20.30 uur 's avonds. Maar ach, het wordt vanzelf gemakkelijker en als ze je lachend aankijken, ben ik alweer verkocht! Maar van deze 2 mooie mannen wil ik optimaal genieten, dus voorlopig zeker geen extra handenbindertje erbij.

Heb vandaag mijn vrije dag dus ga zo even lekker met mijn mannen naar buiten!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Bij mij begint het wel te kriebelen. Wij hebben er maar eentje...... bij een tweeling kan ik me voorstellen dat je nog niet wil starten.

Wij gaan misschien in juni starten met een cryo poging. Hebben al een afspraak gehad en we kunnen starten wanneer we willen.

Cigdem; wat een flinke jongen zeg!

HP: wat een stress is dat voor het ophalen, heb ik ook last van. Heb mijn agenda geblokkeerd vanaf 17 uur zodat ik zeker op tijd terug ben om Frederique om 18 uur op te halen.

Geplaatst

hoi allemaal

ben ik ook weer eens,

fijn dat alle kindjes zo goed groeien!! wij mogen volgende week naar het CB. Ben erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is, gezien we een fles minder geven dan vorige keer.

ik heb van de week voor het eerst met maureen gezwommen! was erg leuk. het was gewoon vrij zwemmen maar maureen vond het prachtig.

volgende week gaan we naar een ander zwembad en dan is het een soort lesje, met liedjes en spelletjes enzo.

zijn er hier meer die zwemmen met de kleine?

tja stiekum zit ik al wel weer te denken wanneer ik weer zou willen starten voor een brusje. ik denk pas als maureen een jaar is. ik wil eerst mijn lichaam de tijd geven om te herstellen ivm BI. en ik ben nog maar 29 , heb mijn leeftijd dus nog wel mee.

meiden , geniet lekker van jullie wondertjes!

liefs wilma

Geplaatst

Daan en ik zwemmen al af en toe sinds hij een week of 8-9 was. Daan vind het super. Er was nl een wachttijd bij ons zwembad in de buurt. Sinds afgelopen week zijn we gestart met babyzwemmen iedere week. Mijn man is toen het water in gegaan met Daan, beiden vonden ze het erg leuk. Mijn man en ik gaan nu omstebeurt met Daan zwemmen.

Wij hebben ook al over een brusje gepraat, maar willen er nog niet mee starten. Wij denken er ook aan om langzaam te starten als Daan 1 is. We willen eerst optimaal genieten van dit wondertje voordat we weer in de mmm zitten met alles wat daarbij hoort.

Geplaatst

Wij zijn ook van plan om met joshua te gaan zwemmen. Lijkt ons super leuk.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij het ook al over een 2de hebben, maar wacht inderdaad liever dat joshua 1/ 1,5 jaar is !!

Zodat we nu heerlijk van hem kunnen genieten en mijn lichaam ook wat rust verdient en nodig heeft.

Maar denk er wel vaak over na en aan. De zwangerschap, alles wat erbij komt kijken, de bevalling, kraamtijd !!!

Geplaatst

Wij zwemmen met Frederique vanaf 11 weken. (op vakantie) en ondertussen gaat mijn man elke week zwemmen met Frederique (babyzwemmen). Ze vind het geweldig en heeft helemaal geen last van de kou. Zelfs onderwater vind ze erg leuk.

Op vakantie kan ik weer eens lekker met haar gaan zwemmen. Heb er nu al zin in!

Geplaatst

Geloof toch dat ik binnenkort ook maar eens ga zwemmen met Mikai. Vrijdags kan ik dat gaan doen. Lijkt me erg leuk (en sinds kort vind hij het niet meer zo erg om in bad te gaan, scheelt een boel gekrijs in het zwembad).

• 2 weken later...
Geplaatst

Volgens mij is iedereen van het mooie weer aan het genieten. Wij zijn ook veel in de tuin en aan de wandel te vinden.

Ff een vraagje, hoe jullie van 5 naar 4 voedingen zijn overgestapt, in 1x of de laatste fles steeds iets vroeger geven?

Daan krijgt nl nog steeds 5 voedingen en we willen volgende week naar 4 voedingen gaan, dan hebben mijn man en ik nl een paar dagen achter elkaar vrij. Welke tijden gaven jullie de kindjes dan de fles en hoelaat het fruit en de groente?

Hoe gaat het met de zieke en de kindjes met de broekjes?

Hier gaat verder alles goed. Daan vind het in de buggy leuk om rond te kijken, wilt echt alles zien/weten.

We gaan nog even wandelen voor de volgende fles en voodat het morgen gaat regenen.

Geplaatst

Hey Linda,

Frederique gaf het zelf aan dat ze een voeding minder nodig had. Ze werd met moeite wakker voor de laatste fles, moest haar echt wakker maken.

Of ze viel rond zeven uur in slaap na de middagfles van 4 uur en sliep dan gewoon door. Ik heb dus geen echt schema daarvoor. Ook maak ik haar in het weekend niet wakker 's ochtends voor een fles. Afgelopen weekend werd ze om 7.45 uur wakker maar ook een keer om 9 uur en dan om de 4 uur een fles. Als ze dan na de derde fles in slaap valt maak ik haar 's avonds nog wakker voor de 4e fles.

Frederique eet nog geen fruit en groente, wel geprobeerd maar ze vind het niet echt interessant en omdat we volgende week op vakantie gaan wacht ik tot na de vakantie. Dan is ze 5 en halve maand en gaan we beginnen.

Succes met de 5e fles eraf halen!

Groetjes Moontje

Geplaatst

Linda, ook wij zijn bezig om te kijken hoe we het voedingsschema wat om kunnen gooien, want Judith zit ook nog op 5 voedingen. Wij hebben nu nog dit schema:

tijd

7:00 210 cc melk

9:30 fruithapje

10:30 180 cc melk

13:30 210 cc melk met 2 scheppen rijstebloem

16:00 180 cc melk

17:15 groentehapje

19:00 210 cc melk met 2 scheppen rijstebloem

Ik heb net een mail weg gedaan naar ons contactpersoon bij het CB om te vragen hoe we dit schema wat om kunnen gooien, want Judith lijkt minder interesse te gaan krijgen in al die melkflessen. Het fruit en de groente vindt ze heerlijk. Als ik meer weet laat ik het wel even weten.

Grappig dat Daan de buggy zo leuk vindt. Judith zit nu ook het liefst in de wandelwagen, want dan kan ze het meeste zien. Ze kijkt zooo graag rond.

Hebben jullie kinderen al tanden? Judith heeft 14 april haar eerste tandje gekregen en een week later de tweede. Ze was wel wat jengelig, maar met 1 dag waren de tandjes goed door en was het jengelen ook over. Het staat zo schattig die 2 tandjes onderin. We noemen haar liefkozend Truusje Tweetand.

Met het spreidbroekje gaat het goed. Begin april controle gehad en dat was goed, en nu hoeven we pas 7 juli weer heen. Tot die tijd moet ze de spreidbroek liefst 24 uur per dag om. Maar we geven haar af en toe even "sparteltijd" zodat ze even lekker de beentjes kan strekken. Hoe is het met de andere meiden met een spreidbroek? Hopelijk gaat het bij jullie net zo probleemloos als bij Judith.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Fijn dat het spreidbroekje goed gaat!

Hier wel last van de tandjes, maar nog geen tandje te bekennen. Gisterenavond was het echt gillen tijdens de fles en heeft Mikai best veel laten staan. Gelukkig wel goed doorgeslapen!

7Wij hebben nu (wel net overgestapt op opvolgmelk):

6.00- 7.00 uur melk

9.30-10.00 fruit

11.00-11.30 melk

15.00-16.00 melk

Hiertussen moet de groente nog komen (ga ik mee beginnen)

18.30 papfles (rijstebloem)

Geplaatst

Hier weer eens een berichtje van deze kant. Gijs slokt echt al mijn aandacht op. Het is een echte handenbinder. De laatste week jengelt hij alleen maar. Tandjes? ik weet het niet. Wij zitten al een tijdje op 4 flessen

06.30 papfles (180cc)

10.00 fruithapje (Het hele potje)

12.00 melkfles (210cc)

16.00 melkfles (210cc)

17.30 groentjeprutje (sinds 2 dgn hele potje)

19.30 papfles (180cc)

Alleen sinds een dag of 2a3 wil hij de fles van half 12 niet meer. Ik krijg hem er echt niet in, hij gilt dan het hele huis bijelkaar.

Gisteren had hij om half 7 zijn papfles met moeite zijn fruit gaat erin als pap hahaha en toen pas om half 5 smiddags zijn 2e fles.

Hebben jullie hier ook last van?

Hij heeft wel last van tandjes maar zie ze nog niet.

Fijn dat de spreibroekjes goed gaat.

Nog een weekje en dan gaan we lekker naar Turkije, ben benieuwd hoe Gijs het gaat vinden.

Nou meiden ik ga even bijlezen heb maar een klein stukje bij kunnen lezen. Gijs slaapt eindelijk.

Doeiiiiiiii

Geplaatst

Ik kopieer even het antwoord wat ik van het CB heb gekregen. Dat geeft meteen antwoord op een paar vragen.

Het hindert niks dat Judith minder melk gaat drinken , dit is normaal.

Ze heeft totdat ze 1 jaar is minimaal 500 cc zuigelingenmelk nodig . Wanneer de hapjes beginnen mindert ze zelf haar hoeveelheid melk. Wat je kan doen is haar wel de flessen melk aanbieden maar zij bepaald hoeveel ze hier van drinkt. Je zal dan zien dat als je de hoeveelheid hapjes opbouwt ze straks 1 fles niet meer wil en dat is dan prima.Wat je nu geeft is goed wil ze meer van het fruit en de groente met aardappelen dan kun je dat naar behoefte geven. Als ze 7 maanden is kun je beginnen met wat stukjes licht tarwe brood te geven zonder korst met wat boter en jam of appelstoop erop. Sommige kinderen op deze leeftijd vinden de hapjes lekkerder dan de melk en dat hindert niks.

Wat het drinken betreft is het vaak zo dat de kinderen wbt drinken alleen maar melk willen.Ze hebben al genoeg aan 500 cc vocht en dat is dan de zuigelingenmelk. Wat je kan doen is langzaam aan wat oefenen met een slokje aanbieden in een bekertje met tuitje en ook eens zonder tuitje alleen maar om te oefenen en wat te wennen.Ze hoeft hier nog niet echt van te drinken.

Geplaatst

Bedankt voor de copie van de mail van het cb Chrissy. Toevallig heeft de verpleegkundje van ons cb gister gebeld hoe het met Daan ging. Mijn man was thuis (die heeft nl iedere donderdag papadag) en heeft meteen gevraagd hoe we het het beste konden aanpakken met bijvoeden. Daan zit nl echt te smakken als wij iets aan het eten zijn. En iets eten als hij op onze schoot zit kan al bijna niet meer omdat hij het dan uit je handen probeert te pakken haha. De verpleegkundje raadde ons aan het groente en fruit zelf te maken omdat dat beter zou vullen dan de potjes. Ook de smaak zou zo zuiverder zijn, de potjes smaken toch net anders. Vanaf volgende week wil ik dus de groente en fruithapjes zelf gaan maken en evt invriezen. Doen meerdere mama's de groente zelf maken? Ook mochten we bij 6 maanden langzaam gaan beginnen met brood zonder korst met smeerkaas of zo. Denk dat Daan het echt lekker en leuk gaat vinden om andere dingen (zelf) te gaan eten.

Hoe gaat het met het (door)slapen van jullie kleintjes? Daan krijgt nu nog om 18:30 een fles en gaat rond 20:00 uur naar bed. Om 22:30 uur maken we hem wakker voor de laatste fles. Daarna slaapt hij meestal tot 6:30 uur ongeveer. Geven jullie rijstebloem in de laatste fles? Wij doen 2 schepjes nutriton in de fles, weet niet of dit hetzelfde effect geeft als de rijstebloem.

Daan heeft nog geen tandjes. Wel kwijlt hij echt heel veel. Als ik hem vast houd is mijn hele mouw of schouder nat. We zullen we zien wanneer ze komen. Leuk dat sommige wel al tandjes hebben, lijkt me grappig om te zien ja.

Gelukkig gaan de spreidbroekjes goed en hebben de kindjes en de mamas er weinig last van. Nog even volhouden!

S&S jullie kunnen al langzaam gaan aftellen voor de vakantie, lekker zeg. Wij hebben pas vakantie eind augustus. Wij gaan met onze beste vrienden en hun kleine naar center parcs. De eerste keer sinds jaren dat we niet (ver) vliegen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Geplaatst

Ha meiden,

Even vlug een update van mij hier. Zie wat tobbende mamma's met de voedingen. Wij hebben inmiddels eindelijk een redelijk werkend schema en het mooie is, dat Job nu eindelijk ook het eten ontdekt heeft. Van de een op de andere dag is hij bijna onverzadigbaar en kan ik de ongeduldige mondjes met moeite snel genoeg om en om voeden. Wel erg leuk!

Wij hebben het volgende schema:

tussen 6 en 6.30 uur 180+6

rond half 10/10 uur fruithap

tussendoor beetje diksap

12.00 180+6

16.00 180+6

17.30/18.00uur groentenhap

beetje diksap voor het slapen gaan

21.30 uur 180+6

Heb even geen papfles meer want op de een of andere manier willen ze die niet meer. Heb al wel een keer een bordje pap geprobeerd maar dat kost 's ochtends nog teveel tijd....

Stijntje heeft nu bijna 2 weken zijn helmpje. Echt zielig de eerste dagen met dat warme weer. Hij had het zo warm... Daarna kreeg hij teveel druk op bepaalde punten op z'n koppie en heeft hij hem een paar dagen niet op gehad. Gisteren is hij weer aangepast en hopelijk gaat het nu beter. Hij heeft er niet echt last van maar het is alleen wel erg warm voor hem. En hij draait geregeld met helm en al op zijn buik en dat mag dan weer niet in bed, dus maar een safe T sleep gekocht. Hopelijk wil hij hierin blijven liggen. Ga het straks proberen...

Hier nog geen tandjes gezien, wel veel kwijl :-)

S&S, veel plezier op vakantie! Fijn dat het zo goed gaat met de spreidbroekjes!

Hier ook ontzettend druk met de twee boys, werken etc. Vraag me steeds af waar de tijd blijft.

Fijne Q-day!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Nog eens een reactie mijnentwege:

Iza is vandaag 6maanden :) en haar voedingsschema ziet er als volgt uit:

07:30 melk (210 + 7 - meestal drinkt ze dit niet volledig op, laat ze een 30cc over)

11:30 groentenpap ca 250 (omwille van de vertering raadt het CB aan om warme hap 's middags te geven)

15:30 fruitpap ca 200gr + daarna melk (120 + 4 - drinkt ze ook niet volledig op, wegens te graag fruitpap eten)

19:30 melk (210 + 7 - meestal volledig op)

Als Iza na de fruitpap geen melk meer wil, dan geef ik haar het kleine flesje om 18u en de laatste fles is dan om 20u. Fruitpap verteert redelijk snel, daarom dat de melk sneller kan gegeven worden (met minder tijd ertussen). Maar de meeste dagen wordt bovenstaand schema 'gevolgd'.

We hebben Iza tot een dikke maand geleden ook nog wakker gemaakt rond 22u voor een flesje, maar dat verstoorde haar slaap! Ze werd heel moeilijk wakker en weende zelfs. Sinds we haar laten doorslapen, slaapt ze ook stukken beter!

Nu komt Iza maar net boven de 500cc melk per dag, maar volgens t CB is dat niet zo erg, ze is immers een kleintje en fijntje (64cm en 6kg670). Ondanks dat ze veel groentjes en fruit eet!

We maken altijd verse groentenpapjes en verse fruitpapjes. De groentjes zijn van eigen kweek. Binnenkort ook wat fruit van eigen kweek (aardbeien, rode besjes, perziken, bosbessen, jostabessen, frambozen, pruimen,...mmmmmm, water loopt al in mijn mond).

De crèche geeft ook verse papjes. Elke dag wordt er (seizoens)groenten en fruit gekocht en vers gekookt.

Ik heb thuis ook af en toe eens een potje gegeven, wil haar daar ook aan laten wennen, voor het geval we eens weggaan ofzo. Maar potjes...dat vindt Iza blijkbaar stukken minder lekker. Enkel de worteltjes vindt ze van de potjes nog wel te pruimen.

Over een paar weken krijgt ze ook vlees en/of vis in haar groentenpapje. Ze mag dat eigenlijk nu al krijgen, maar we wachten totdat we haar stoelgang wat minder hard hebben...

We hebben nu HEPAR flessenwater, hiervan gebruiken we zo'n 40cc per fles, dat zou de stoelgang bevorderen. Ben benieuwd. Ook geven we minder banaan en minder worteltjes, want dat verstopt wat. Moest het HEPARwater niet werken, of niet afdoende werken, dan moeten we kiwi of pruimen in het fruitpapje doen.

Zijn er hier nog kleintjes die gemakkelijk (kei)harde drolletjes hebben? Wt doen jullie eraan?

Geplaatst

Hey girls,

Ook maar weer is een berichtje van deze kant ook hier erg weinig tijd omhier nog te reageren voor ons is namelijk het seizoen begonnen en zijn we dus meer als 60 uur aan het werk in de week, gelukkig hebben we een oppas meisje hierin huis overdag en op de koopavond zodat ik iets meer mijn handen vrij heb en toch mijn meissie thuis kan hebben.

Ohhh wat een dilema elke keer weer met die flessen ook hier is het even een gepruts geweest maar hier al sins 5 weken nog maar 3 flesvoedingen op een dag en ik moet zeggen dat gaat erg goed.

hier ons scheme

7.00/7.30 180+6 en dan 7 schepjes pap erdoor (dit wordt gegeven met een lepel vind ze veel lekkerder)

10.00/10.30 wat diksap of biologisch baby fruitsapje van de Appie meestal de helft van z'n flesje

12.45/12.30 groetehapje met aardappel zelf gekookt (zo ongeveer 175 gr soms iets meer soms iets minder)

15.00/15.30 wat diksap of fruitsapje de rest van het flesje

16.15/16.30 fles 180+6

18.00/18.30 fruithapje vers gemaakt

19.30/20.00 pap met een lepeltje

om 20.30 gaar ze meestal naar bed maar als ze erg moe is dan gaat ze eerder verder slaapt ze dan tot 6.30/7.00 .

Henkie wat fijn dat Stijn niet zo veel last heeft van het helmpje hopelijk hoeft hij hem niet zo heel lang op of wordt het niet al te warm deze zomer;)

Hoe doe jij het dan met de groente enzo krijgen jou jongens het samen of naar elkaar?

Inderdaad henkie waar blijft de tijd......

Linda, nutriton is iets anders als rijsterbloem nutriton is vooral voor het spugen en niet zo zeer voor een vol gevoel en daar zorgt rijsterbloem wel weer voor zodat ze langer op 1 voeding kunnen volhouden.

BB, ook hier wel is harde drolletjes en meestal doe ik dan kiwi of wat meloen door het fruit Frederique vind dat erg lekker en het helpt ook nog eens bij haar.

Hier gaat het goed zoals jullie kunnen lezen wel heeft Frederique 2 weken geleden roodvonk gehad zo zielig om dan je kleintje zo ziek te zien ( toen ging het eten even niet zo goed maar dat is niet zo erg ze heeft spek zat dus het mocht even iets minder;)

Woensdag moet wij weer naar de ortopheet en hopelijk mag dan het spreidbroekje af voor overdag ( ze zal hem s'nachts dan nog wel om moeten)ze begint het nu niet leuk meer te vinden als je namelijk het broekje even af doet begint ze gelijk te lachen en bij het om doen gaat ze huilen .

Geplaatst

hoi allemaal

zo ik kon dit topic niet meer vinden.... bleek dat ik niet was ingelogd haha, (ging altijd automatisch) maar goed ben er weer en heb weer alles gelezen,

wat fijn om te lezen dat de meeste kindjes al aan de hapjes zitten.

maureen ook vanaf 4 maanden. ook wij kunnen niks meer eten of drinken met maureen op schoot, ze pakt het uit onze handen. vanmorgen heeft ze nog water uit een gewoon flesje van papa gedronken, ook hier worden de groente en fruit hapjes zoveel mogelijk zelf gemaakt, als ik hapjes maak met aardappel, dan doe ik de aardappel vers want dat schijnt erg vies te worden als je dat invriest.

heb gister weer ff een voorraadje gekookt, bloccolie met kip en rijst en worteltjes met rijst.

ook geven we maureen af en toe een potje, wel handig als ze daar ook aan wend ivm vakantie en dagjes uit enzo.

maureen heeft meestal het volgende schema:

7:30 fles 180+6

slapen tot ongeveer 9:30

10:00 fruithap en paar slokjes thee ( proberen nu een tuitbeker)

11:30 fles 180+6 ( hebben bambix fijne granen pap geprobeerd maar dat werden krampen, nog ff mee wachten dus)

12:00 - 14:00/14:30 slapen

15:00 paar slokjes thee met liga, lange vinger o.i.d

16:00 fles 180+6

17:00-17:45 kort slaapje

18:00 groente hap

19:30 fles 180+6+ 2 schepjes rijstebloem

20:00 slapen tot de volgende morgen.

en morgen is maureen alweer een half jaar!!!

ze woog vorige week op cb 7215 gr en is 65,6 cm.

zal nog ff een mooie foto showen

[ATTACH=CONFIG]1299[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Frederique loopt echt achter als ik dat zo lees, nou ja ze is een maandje jonger. Ze zit op 4 flessen en vind fruit/groenten nog niet zo interessant. Vandaag vond ze het voor het eerst lekker. Was een potje peer.

Vrijdag gaan we op vakantie (cruise in de adriatische zee) en dan neem ik een paar potjes mee en verder geef ik haar wat geprakt fruit. Groenten ga ik wel na de vakantie geven.

We hebben afgelopen weekend een fietskar gekocht waar ze nu al twee keer in mee is geweest. Ze valt binnen 5 minuten in slaap. Ideaal!

Henkie: wat fijn dat ze nu alle twee eten

Wilma: wat een schatje is Maureen toch

Groetjes Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden