Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen heeft het maar druk met de kindjes haha.

Zo schreef ik nog dat Daan nog geen tandjes had, nu voelde we gister een scherp puntje in zijn onderkaak. Zijn 1e tandje zit er dus aan te komen. Vandaar misschien de 3 flinke poepluiers afgelopen vrijdag en zijn wat hangerig gedrag. Lijkt me leuk om te zien, en een foto van te maken natuurlijk. Deze week meteen een tandenborstel kopen. Vanmiddag met meteen naar de prenatal geweest voor 2 bijtringen, die nu in de ijskast liggen.

Sommige dames hebben iets leuk in het vooruitschiet, de vakantie. Lekker zeg en alvast beel plezier.

Fijn dat eigenlijk iedereen in een goed schema zit wat betreft voedingen. Daan drinkt al zijn flessen zonder problemen op, als hij iets laat weten we meteen dat er iets aan de hand is (komt zelden voor). Tot nu toe krijgt hij maar 1/2 klein potje fruit en groente. Vanaf deze week willen we dat verhogen en de flessen dus afbouwen. Eens kijken hoe Daan dat gaat vinden. vanavond misschien nog eens rijstebloem in zijn fles proberen.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ff een vraagje, welke (verse) groenten kopen jullie nu allemaal?

Groente uit een pot of blik is nog niet goed voor onze kleintjes, dus weet niet zo goed waarmee we kunnen varieren.

Geplaatst

hoi allemaal,

linda ik ben begonnen met courgette, bloccoli, bloemkool, worteltjes, spercieboontjes, allemaal vers, trouwens uit het vriesvak mag ook, zolang er maar geen zout door zit.

nu heb ik echte maaltijden in de vriezer, worteltjes met rijst, broccoli met kip en rijst, spercieboontjes met tomaat en macaroni, (dat ziet er uit als stopverf haha).

een aanrader is het boek opperdepop van albert heyn. kost 9,00 geloof ik. staan veel leuke recepten in op leeftijd.

op het buro zeiden ze dat maureen nu alles mag eten, alleen kleine beetjes en rustig opbouwen, ze gaan vanzelf meer eten.

Maureen eet met gemak 100 gr fruithap op de groente hap heb ik ook per 100 gr ingevroren, vaak gaat het op, maar soms ook niet, t is ook net hoe moe ze is.

ik gebruik trouwens de flessen van difrax, s flessen, ik was er heel tevreden over, maar ze zijn nu alle drie aan het lekken. aan de bovenkant. zijn er meer die daar last van hebben? ik heb nu goedkope flessen van prenatal en hema gekocht, werkt ook prima en zijn ook mooi.

groetjes wilma

Geplaatst

Hallo Linda,

Wij zijn begonnen met wortelen,broccoli,bloemkool,boontjes,witlof courgette, witlof en gisteren voor het eerst asperge met aardapel en ei dat vond ze erg lekker.

Ook ik heb het boek opperdepop van AH en net wat wilma zegt er staan leuke dingen in.

Wilma, ik heb dat ook gehad gewoon difrax mailen en als het goed is krijg je nieuwe flessen ik heb er ook al twee gehad.

Hier gaat alles goed hoop morgen goed nieuws te krijgen dat Frederique haar spreidbroekje uit mag overdag.

Verder heeft Frederique roodvonk gehad nou ik kan jullie zeggen dat dat niet leuk is voor z'n kleintje van een vrolijk kind in een paar uur een doodziek kind met 40.9 koorts en dat dan midden in de nacht poeff heb toen wel even paniekgevoeld wist niet goed wat ik moest doen en heb dehele nacht over de vloer gelopen en om 8.00 zat ik bij de HA en heeft ze antibiotica gekregen daarna ging het met een aantal dagen wel beter maar wat is z'n klein mensje dan zielig.

Oh onze meid wordt wakker ga haar maar is uit bed halen en eten geven.

Geplaatst

he chantal, ik heb idd difrax gemaild via hun site, maar nog niks weer gehoord. hoe lang duurde het totdat je bericht kreeg?

gr wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Wilma, chantal, dat probleem met het lekken van de difrax flessen kreeg ik op een gegeven moment ook. Heb toen nieuwe gekocht, maar jou oplossing is beter en goedkoper chantal! Ach ja, zo duur is het nou ook weer niet. Denk dat op een gegeven moment die ventieltjes niet meer goed werken. Als ik de flessen goed schoongemaakt hebt gaat het meestal wel weer goed.

Hier nog steeds 4 a 5 melkvoedingen. Merk wel dat de fles na de groentenhap er steeds moeilijker ingaat, meestal maar 70-100 cc dus geef deze ook niet altijd en soms gewoon een beetje diksap ervoor in de plaats. De laatste fles geef ik tussen 21.30 en 22.00 uur. Om 6 uur hebben ze dan echt weer honger dus hou dit nog maar even zo. Vind het niet erg en ook wel erg lekker om nog even te kunnen knuffelen met twee half slapende, rustig op schoot zittende jochies. Overdag willen ze bijna niet meer rustig zitten maar moeten de wereld ontdekken!

Fruit en groenten gaat bij beiden nu erg goed. Ga zo ook even weer wat verse maaltijden voor ze stomen en blenden, een voorraadje aanleggen voor in de diepvries. Ga voor het eerst ook wat vis of vlees erbij doen. Afgelopen week hebben ze een 6 maanden + potje van olvarit gegeten en dat ging er prima in dus ga ook wat meer proberen. Een stapje verder in het opperdepop van de appie :-)

Met Stijntje zijn helmpje gaat het nu goed, hij heeft er geen last van en er zijn nauwelijks meer drukplekken gelukkig. Nu nog hopen dat het goed gaat werken natuurlijk!

Zondag voor het eerst in mijn leven moederdag zelf als moeder, haha. Heb mijn hubbie al een paar keer erop gewezen dat het binnenkort moederdag is en hij zei dat hij van de jongens gisteren naar de stad moest dus volgens mij heeft hij de hint opgepikt :-)

Moontje, geen zorgen hoor. Frederique is pas 5 maanden en toen moest Job er ook nog niks van hebben. Sterker nog, die wil pas sinds kort echt goed eten. Komt vanzelf!

Ga zo even lekker naar buiten, want het is weer heerlijk weer!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi dames

Amy is nu 4,5 maand

drinkt 5x 150 cc melk soms ook minder dan is ze vol

krijgt half kuipje fruithapje per dag

laatste fles voor de nacht om 23uur 2 scheppen rijstebloempap bij de melk in

groente wil ze absoluut nog niet fruit is ook pas een paar dagen nu

met het warme weer geef ik haar wel extra vocht in de vorm van diksap

ze krijgt dan 150cc extra over de hele dag

het cb zegt dat Amy te weinig krijgt maar meer wil ze gewoon nog niet en denk ook niet dat ze het nodig is

Amy is 63 cm en 6175 gram groeit normaal

Geplaatst

whaaaaa Sandra wat zie ik nu wat geweldig dat je nu alweer zwanger bent Gefeliciteerd ( zal zeker wel als een grote verrassing zijn gekomen en zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!)

Oh wat leuk een dag later uitgeteld als dat Amy is geboren hoe kun je het zo doen??????

Meis hoe voel jij je?

Wilma, bijmij duurde het ook wel lang voor in antwoord kreeg volhgens mij iets van 2 weken mocht je dan nog geen antwoord hebben gewoon naar de winkel gaan waar je het gekocht hebt( jij mag er namelijk van uit gaan dat je een degelijk product hebt gekocht en dat dieze flessen zeker een half jaar mee moeten gaan zij moeten dit dan voor je oplossen.

Hier goed nieuws meiden, Frederique moest vandaag voor controle en tot ons grote verbijstering zijn haar heupjes helemaal goed en hoeft ze vanaf nu geen spreidbroekje meer aan ze zit nu zelfs aan de onder grens! Wij zijn helemaal happy en ons meissie ook eindelijk is met de beetjes los slapen.

Vandaag heeft frederique voor het eerst een jachtschoteltje gegeten met rundvlees en ze vond dat zo lekker dat ik het bijna niet af kon lepelen ;) ook krijgt ze nu een toetje beetje magere yoghurt met diksap of iets fruit van het fruithapje ook dit is een groot succes.

Ojaa henkie onze eerste moederdag wat een mooi idee hé dat ook wij nu is mogen genieten van z'n dag zonder tranen van verdriet maar wel met tranen van geluk, hier hoef ik op dit moment niet te denken aan een kadootje mijn hub is namelijk erg druk en een beetje overwerkt dus die hoef ik niet aan de kop te zeuren dat hij even voor moederdag naar de stad moet( komt vast wel een andere keer heb immers al een mooi kado gekregen toen Frederique is geboren en dat is hem al een rib uit zijn lijf geweest. Ik ga dus voor volgend jaar een mooie tekening van ons meissie.

meiden ga nu snel even weer aan het werk moet zo namelijk op kraambezoek bij een vriendinnetje die vorig jaar april haar eerste kindje is verloren en nu een gezonde zoon heeft gekregen wel te vroeg met 33.5 weken maar alles gaat super met hem.

meiden geniet van jullie eerste mamma dag!!!!

Geplaatst

Wauw Sandra wat een gaaf nieuws, weer zwanger en dan nog wel spontaan. Super gaaf. Gefeliciteerd!!!!

Chantal: wat fijn dat Frederique haar spreidbroekje kwijt is. Precies mooi voor de zomer!

Geplaatst

Ha meiden,

Sandra, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat betreft het CB, geen zorgen over maken, wij noemen het niet voor niks het consternatie-bureau of concentratie-bureau :-)

Ze geven je adviezen als je het nodig hebt en je doet ermee wat je wil, maar ik vind het echt onzin om te zeggen dat ze met 4,5 maand zo te weinig krijgt. Ze drinkt genoeg lijkt me en groenten en fruit komt vanzelf. Job eet pas sinds een dag of 10 goed zijn groenten en fruit en die is 7 maanden inmiddels. Stijn at al veel eerder goed, hangt gewoon af van het kind!

Chantal , super dat de heupjes van Fredje zo snel hersteld zijn! Heerlijk van die spreidbroek af voor de zomer. Ze zal nu wel snel op ontdekkingstocht gaan nu ze haar beentje los kan gebruiken. Is degene bij wie je op kraambezoek gaat het zusje van jouw engel? Ik kan me nog herinneren dat zij een overleden kindje hadden net als bij mijn zus. Ook daar gaat het gelukkig allemaal super met hun kleine man.

Meiden, geniet van het mooie weer!

Kus, Henie

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd!

Fijn dat Frederique al haar spreidbroek af mag. Snel gegaan zeg.

Hier eindelijk wat minder ziekenboeg: vanaf vandaag alleen nog pufjes voor Mikai. Hij ligt weer gewoon plat en slaapt weer heerlijk.

Voor allemaal een fijne moederdag!

Geplaatst

hoi allemaal,

Sandra: wat een geweldig nieuws zeg, weer zwanger en nog wel spontaan!!!! hoe voel je je?? en idd maak je niet te druk om wat ze op het CB zeggen. zolang je een tevreden kind hebt dat goed groeid en gezond is , is er niks aan de hand. ze zeggen toch altijd dat een kind niet meer eet dan dat het nodig heeft? en dat je niet moet puchen om er meer in te krijgen?

chantal, wat fijn dat je meisje geen spreidbroekje meer hoefd!!!

ik heb gister een email gehad van difrax met een paar vragen. het schijnt dus ook dat te lang of met te weinig water sterriliseren van de flessen, ze iets kunnen vervormen en daardoor gaan lekken. ze lekken nu alle 3 bij mij aan de bovenkant. nou ja we wachten het af.

maureen haar eetschema is weer veranderd, ze dronk fles nr 3 en 4 niet meer leeg, dat was voor mij een teken dat er wel een fles af kon, dus ik ff met advieslijn gebeld van CB, en ja hoor de 3e fles is er nu 2 dagen af. ze krijgt nu s'morgens een fles, tussen de middag een fles of pap, en dan rond 3 uur thee met een koekje, rond half 5/5 uur groente hap met beetje yoghurt met roosvicee, en rond half 8 de laatste fles met rijstebloem.

dit gaat prima!! en de thee drinkt ze ook steeds meer van. en ook helemaaal zelf in een klein flesje, of soms in een tuitbeker met zachte tuit.

maar nu is ze snot verkouden en begint ze ook te hoesten, al 2 nachten slecht geslapen, ze word af en toe huilend wakker, of ze ligt ineens op haar buik in bed, zit ze onder het snot, arme meid. heb haar voor vanavond een paracetamol supp gegeven, hoop dat ze wat beter slaapt en daar wat van opknapt.

groetjes wilma

Geplaatst

Hey Mamma's,

Hoe was jullie eerste ochtend op mamma dag jullie ook zo verwent?

Hier toch onverwacht een gekregen al moet ik zeggen dat Frederique de lintjes veel leuker vond dan het kado geven ze wou het niet meer los laten zo lief.......

Heb wel een paar traantjes gelaten lijkt wel of de hormonen nog niet uit mijn lijf zijn;)

Wilma en nu dan wanneer kun je weer bericht verwachten ( ik heb helemaal geen vragen hoeven te beantwoorden)

Maureen al weer iets beter of nog steeds verkouden?

Fijn dat Maureen nu ook op 3 flessen zit moet zeggen dat dat wel heel veel meer rust geeft hier al ruim 6 weken 3 flessen nou ja 1 is er pap van en dat geef ik met een lepel deed eerst 2x pap maar heb de avond pap weer vervangen voor een voeding voor de nacht van nutrilon ( ze kwam namelijk steeds eerder op een gegeven momend weer tussen 05.00 en 05.30 nou dat was mij toch echt te vroeg en nu komt ze weer tussen 7.00 en 7.30 dat vind ik een betere tijd...

Gaan zo naar vrienden voetbal kijken ( heb helemaal niks met voetbal) hoop dan wel dat twente wint anders kijk ik helemaal voor niks.

meiden geniet van deze bijzondere eerste moederdag!

Geplaatst

Sandra, wat een fantastisch nieuws.. een nieuw wondertje op komst, wauw! doe rustig aan en geniet maar weer volop :D

Jullie hebben lange tijd niets van mij gehoord, sorry... Het leven is behoorlijk in z'n ritme gekomen, werk, binkies, sociale netwerken etc. Jullie herkennen het vast wel. Ook zijn we vorig weekend begonnen met de gang, trap en overloop op te knappen en dat is een flinke klus. Om de beurt de mannen verzorgen, zodat de ander door kan gaan met schilderen. Ik hoop begin juni klaar te zijn...

Hier gaat alles lekker, de mannen groeien als kool en bij Kjell is er niets prematuurs meer te zien, groeit keurig volgens het boekje.

Het happen in fruit en groente... euhm... dat gaat dus nog niet zo lekker. Jesse eet nu gelukkig wel zijn fruit en hapt redelijk goed. Kjell zijn zuigreflex is nog behoorlijk groot dus dat hapt nog niet zo goed.

Groente; nou, dan breekt de hel los, krijsen, gillen en ze vliegen nog net niet de wippertjes uit. Iemand tips? of is het gewoon de aanhouder wint.

Wel hebben wij nu ook een schema met 4 flessen nog en hebben we gister diksap in een tuitbeker geprobeerd. Nog geen groot succes, maar zal gerust gaan komen.

Ons schema;

7.00 fles 180+6

10.00 uur fruithapje (nu nog potjes, maar als ze beter eten ga ik vers maken)

12.00 uur fles 180+6

16.00 uur fles 180+6

18.00 uur groente (nou ja, 3 kleine hapjes zeg maar)

21.00 uur fles pap

Ik zal snel een foto van onze kanjers plaatsen.

Groetjes!

Geplaatst

toch weer ff langswippen;) doe ik veel te weinig!!

maar jeetje het leven met 2 meiden en een man die 6 dagen per week 15 uur per dag van huis is is best wel ff zwaar soms..

jeetje wat doen alle kindjes het goed zeg!

tandjes en al! leuk:) fijn om te lezen dat de spreidbroekjes goed aanslaan

Hier nog geen groente en fruit Caithlyn vind er niets aan en kreeg krampjes..

Ik heb het uitgesteld tot 6 maanden..vrijdag gaan we op vakantie en dan willen we het nogmaals proberem

ik maakte ook alles zelf maar ik vond het een nogal ondankbare taak als ze er niet aan toe zijn..

dus voor nu wat potjes voor de vakantie en daarna ga ik het nogmaals proberen:)

Ze slaapt wel netjes door van 7 tot 7 en ziet er goed uit..

Ze krijgt nog steeds elke 3 uur haar flesje van 120+4 meer wil ze niet.

We geven diksap tussendoor maar dat is nog niet ene geweldig succes

Waarom geven de meeste de groente in de middag?? is daar een speciale reden voor?

Vorige week heb ik een afspraakje gehad met 3 meiden van het decembertopic..

wat super leuk om hun kids in het echt te zien! byzonder ook:)

Ook heb ik Gijs al in het echt gezien en over 2 weekjes gaan we een nachtje naar gijs en zijn paps en mams langs:D

hoe bijzonder dat er echte vriendschappen ontstaan door dit forum!

@Sandra nogmaals gefeliciteerd! Vind het zo leuk voor jullie!

En Amy ziet er harstikke goed uit dus daar zou ik me mooi niet druk om maken:) Wat een heerlijk kind heb je zeg!

Geplaatst

Ha meiden,

Hier gaat het super goed met onze boys. Ze eten nu ook tussen de middag en half boterhammetje. Zelfs Job vind het helemaal geweldig.

Ook fruit en avondeten zijn favoriet. Sta nu dus ook net plezier de hapjes voor klaar te maken :-). Toen ze er nog maar weinig van aten, had ik ook vaak een potje want dat was inderdaad een vrij ondankbare taak anders.

Hieronder een paar fotootjes van onze kanjers:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XNIKX3KG-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLEJYGSX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXSPKQ6H-D.jpg

Gerda, ik denk dat het eten vanzelf komt hoor! Bij Job was het er in eens van de een op andere dag terwijl het daarvoor steeds een paar hapjes met moeite was.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Sandra, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een wonder dat het nu zonder medische molen gelukt is. Hoe voel je je nu? Het lijkt mij wel zwaar om nu al weer zwanger te zijn, nu die kleine nog zoveel zorg nodig heeft. Redt je het allemaal een beetje?

Chantal, wat fijn dat Frederique het spreidbroekje al mag afbouwen. Wij gaan pas 7 juli weer naar het ziekenhuis, dus tot die tijd gaan wij vrolijk door ermee. Judith wordt er wel steeds handiger mee. Ze kan nu zelfs op haar buik rollen. Echt grappig om te zien hoe handig ze is.

En die eerste moederdag was inderdaad erg speciaal. Judith heeft een handafdruk op een tegeltje gemaakt. Ook zij vond het inpakpapier erg leuk!!

Henkiepenkie en Gerreber, leuk om te lezen wat jullie allemaal met jullie meemaken. Leuke foto's ook Henkie!!

Eslief, wat leuk dat je een leuke ontmoeting hebt gehad met meiden van het forum. Ik kende Wilma al vanaf het moment dat we voor de informatie avond voor IVF gingen. En mijn man kent haar uit een nog verder verleden. En Snoeske ken ik van het zwangerenforum en wij bleken bij elkaar op de kamer te liggen na de keizersnee op dezelfde dag. Altijd leuk die ontmoetingen!!

Wilma, bedankt voor de tip van het boek Opperdepop. Ik heb het nu ook en vind het fijn dat er veel ideeen en tips in staan. Het koken wordt zo een stuk makkelijker.

Hobbesje, hoe is het met Mikai? Is hij alweer wat beter?

Hier weinig nieuws, behalve dan dat Judith niet meer doorslaapt (helaas) en dat ze dus wel kan omrollen nu met haar spreidbroek aan. Judith is nu vaak rond 5:00 wakker omdat ze trek heeft. We hebben al wel wat nieuwe dingen geprobeerd, maar pyamapap lust ze niet. We geven haar nu opvolgmelk met 3 scheppen rijstebloem, maar dat helpt ook nog niet. Nog tips? Haar warme maaltijd eet ze wel goed op en de fles erna gaat ook goed naar binnen. Geen idee wat we nu nog kunnen proberen. En omdat ze om 5:00 al een fles krijgt, zitten we nu vaak weer op 5 flessen, omdat ze het niet redt van 5:00 (eerste fles) tot 12:00 (tweede fles). Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

hoi allemaal,

chrissy om meteen maar op jou vraag terug te komen, maureen had dat ook, zo vroeg wakker worden, gelukkig hielp het wel om de speen te geven en zo nog 2 uur verder te slapen.... wij zijn toen begonnen om de fles van 12 uur pap te maken met 200 ml opvolg melk en bambix fijne granen. (inmiddels de 7 granen pap van aldi= zelfde en veeel goedkoper) de 4 uur fles kwam te vervallen en werd om half 5 een complete maaltijd. en dan om half 8 een fles met 2 scheppen rijstebloem. ik weet niet of je haar al bambix geeft? maar het zorgt wel voor meer verzadiging wat ook s'nachts nog doorwerkt.

kan ook zijn dat ze flink aan het groeien is natuurlijk en dat haar lichaam gewoon meer nodig heeft.

maureen slaapt inmiddels weer het klokje rond. hopen dat judith dat ook snel weer gaat doen.

vandaag heb ik voor het eerst weer eens een flink eind gefietst met maureen in de fietskar. ze vond het prachtig!!! ik merk wel dat ik andere spieren gebruik met fietsen, voel mijn bekken weer, moet dus meer gaan fietsen, goede training!!

zijn er al kindjes die kunnen zitten??

maureen bijna, maar ze vind het staan veel leuker! als ik haar bij de spijlen van de box neerzet, kan zelf blijven staan.

sjonge wat worden ze snel groot......

liefs wilma

Geplaatst

Hier gaat ook alles goed. Sinds 2 weken zit Daan eindelijk op 4 flessen. Ook krijgt hij iedere dag vers fruit rond 10:00-10:30 uur en tegen 18:00-18:30 verse groente met een aardappel. Af en toe krijgt hij ook nog een half toetje na. Hij vind tot nu toe alles lekker, is wel makkelijk met koken haha. Ook hebben we sinds afgelopen weekend de laatste fles vervroegd naar 20:30 uur en slaapt Daan daarna tot ongeveer 7:00 uur. Wat een verademing. Kunnen papa en mama ook lekker op tijd naar bed :D. Daan is alleen soms toch eerder moe, dus we zijn er over na aan het denken de fles nog iets vroeger te geven, nl zo rond 20:00 uur.

A.s. zaterdag is Daan al een half jaar, wat vliegt de tijd toch. En wat zijn de kindjes al gegroeid en kunnen ze veel. Daan draait al flink van de buik naar de rug, maar andersom nog niet helemaal. Zitten is hij ook al flink aan het oefenen. Zijn evenwicht kan hij nog maar kort bewaren. Daan heeft ondertussen wel al 2 tandjes. Je ziet ze als hij lacht, schattig zeg. Daan lacht echt ontzettend veel, hij is heel lief.

Geplaatst (aangepast)

linda ik heb het opperdepop boek van albertheyn. het is ook een uitgave van albert heyn zelf. anders een kijken op de website van appie of op marktplaatst. maar laat je niet afzetten het boek kost nieuw 9,00 geloof ik

ow ja www.keukenkikker.nl is ook een leuke site

aangepast door wilma82
iets erbij voegen
Geplaatst

pfffff...

We zijn hier ongelooflijk aan het sukkelen met de flesjes melk...

Sinds Iza groentenpap en fruitpap krijgt, is ze niet meer zo geïnteresseerd in melk :(

- Ze krijgt 's ochtends rond 08u een fles van 180, maar ze drinkt eigenlijk altijd maar 140cc.

- Rond 11u30 krijgt ze een flesje van 60cc of 90cc (afhankelijk of ze 's ochtends haar flesje wel/niet leegdrinkt). Daarna krijgt ze groentenpap, hiervan eet ze ca 150 soms tot ca 200 gr.)

- Rond 15u30 krijgt ze weer een flesje van 60cc of 90 cc. Daarna krijgt ze fruitpap, hiervan eet ze ca 150 (soms tot ca 200 gr.)

- Rond 19u30 krijgt ze haar laatste fles (ik maak 210, want dat dronk ze een tijdje geleden), tegenwoordig drinkt ze slechts 140cc.

Ze drinkt dus ca 400cc tot 450cc per dag. Overal wordt aangeraden dat ze op die leeftijd minstens 500cc melk nodig hebben per dag.

Voordat we aan de papjes begonnen, was dat geen enkel probleem.

We hebben al vanalles geprobeerd: er pap van gemaakt en gelepeld, andere speen gebruikt, er banaan onder gemixt,...geen succes!

De kans is groot dat ze rond 11u30 en 15u30 meer melk kan/wil drinken, maar dan eet ze geen/nauwelijks meer groentenpap/fruitpap.

Het CB heeft ons aangeraden om géén melk meer te geven voor de GP en FP, dat het normaal is dat daar de melkflesjes wegvallen. Maar dan drinkt ze zeker veel te weinig! Daar hadden ze dan weer geen 'oplossing' of raad voor....grrrr! Daarom geven wij gewoon die melk ook voor de GP en FP, ze eet daarna nog genoeg om voldoende vitamientjes binnen te hebben.

Maar toch...we zijn intussen al een drietal weken zo aan het 'klooien'. Ik maak me er wel wat omgerust over, voel me soms zelfs wat gestresst erdoor :(

De kinderarts (niet van het CB) had ons aangeraden om toch op allerlei manieren haar een 500cc per dag te doen drinken.

Zijn er hier nog beebietjes die minder goed melk drinken?

Bah, ik voel me er echt rottig door. In het begin kon ik het wel wat relativeren allemaal, zo van gaat wel over, is tijdelijk, een dagje minder is niet erg,... maar nu begint het wel wat door te wegen. Klinkt misschien stom, sorry dan!

Geplaatst

Leuk is deze leeftijd he? Tandjes, ze worden steeds wijzer (en krijgen een eigen mening :happy:). Ik vind het echt genieten!

Bettyboopke: als ik het goed begrijp geef je de groente/fruit tegelijk met een fles? Dat doen ik niet.

Mijn schema ongeveer:

7.00 u fles melk

10.00 uur fruit

11.00 uur fles melk

15.00 uur fles melk

16.30 uur groente

19.00 uur fles pap

Verder gaat hier alles prima: Mikai is weer helemaal opgeknapt. We zijn weer naar de kinderarts geweest en we hoeven niet meer terug. Hij verwacht dat Mikai helemaal niets overhoudt aan de bevalling :happydance:.

Mikai heeft nu last van z'n doorkomende tandjes. Is 's nachts weer aan het spoken daardoor. Verder gaat hij nu z'n hele bed door, ligt lekker te spelen en te kletsen. Draait alle kanten op en kan al blijven zitten (als je 'm neerzet).

20110516_123440_P5162819.jpg

Het wordt echt steeds leuker! Over een tijdje lekker samen op de fiets. Ik kan er al naar uitkijken!

Geplaatst

bettyboopke, heel herkenbaar, dat niet willen drinken, wij hebben toen de 3e fles laten vallen omdat ze toch goed at in de groentehap,

daarna is ze de flessen wel weer gaan leeg drinken, het is het proberen waard toch?

ons schema is op det moment:

7:30 fles 180+6

10:00 fruit met thee

11:30 pap (180+6 opvolgmelk met bambix fijne granen)

16:45 (ongeveer) groente hap, met aardappel en soms vlees

19:30 fles 180+6

totaal 600 ml opvolgmelk dus.

maar ik zie dat jij s'morgens al groente geeft en s'middags fruit?

hier krijgt ze eind van de middag groenteprak. zoveel mogelijk met ons eigen ritme mee.

ondertussen krijgt ze tussen de middag een paar stukjes brood erbij om te proberen.

en vandaag had ik een potje spaghetty, voor kindjes vanaf 8 maanden, er zitten stukjes in, maar maureen had er geen moeite mee:)

hebben jullie ook baby boom gekeken?

groetjes wilma

Geplaatst

hobbesje: mooie foto van mikai!! en hij kan al zitten, knap hoor!! maureen valt nog op zij, maar wil ook steeds gaan staan. idd een leuke leeftijd!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden