Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie kleintjes.

BB, ook hier gaan de flessen er minder goed in nu ze veel meer andere dingen gaan eten. Bij voorkeur moeten ze nog 500cc melk drinken maar als ze er onder komen dan moet je een beetje calcium bijgeven. Hier hebben ze nog 4 flessen, maar drinken ze ook niet allemaal leeg hoor.

Ons schema is: 6.30 uur fles 180 +6

9.30/10.00 fruit

12.00 uur boterham en fles

16.00 fles

18.00 avondeten

21.30 fles, 1 schepje rijstebloem. Ze vinden dikke pap uit de fles niks, wel evt van een lepeltje, maar dat kost me teveel tijd 's ochtends.

Morgen ga ik samen met mijn hubbie voor 5 daagjes naar Venetie voor een congres daar. De opa's en oma's passen op dus weer even samen weg. Ben benieuwd... zal de mannen ook wel echt missen denk ik. Vandaag bij het CB geweest en Stijn is 8120 en Job 7250 gram. Worden al echt groot, kunnen gieren van het lachen en rollen alle kanten op. Echt superleuk. Stijn kan zijn tong uitsteken als je het naar hem doet :-)

De babboebakfiets is besteld dus binnenkort gaan we ook fietsen.

Liefs, Henkie

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal

henkie lekker zeg ff een paar dagen samen weg, maar kan me goed voorstellen dat je je bengels vreselik gaat missen. des te leuker om weer thuis te komen.

ff update van mijn lekkende difraxflessen: ik heb vandaag 3 nieuwe flessen gekregen van het duurdere soort. met een leuk knuffeltje erbij!!!

goede service!!

groetjes wilma

Geplaatst

Hobbesje, Wilma en Henkiepenkie, heel erg bedankt voor jullie reacties!

We geven inderdaad eerst GP, rond 11u30 - 12u. Dit wordt/is in feite een warm middagmaal. In België wordt geadviseerd om dat 's middags te geven, omdat de vertering ervan moeilijker is en langer duurt (dit kan evt leiden tot krampjes 's nachts of verstoorde nachtrust). We staan er zelf ook wel achter, proberen ook zoveel mogelijk 's middags warm te eten om diezelfde reden. De créches en kinderdagverblijven doen dit hier sowieso ook standaard zo.

De FP is in feite een 4uurtje. Ook hierin volgen kinderopvang en later de kleuterschooltjes.

De reden waarom we eerst nog een klein flesje melk geven en dan (direct) erna GP of FP, is omdat Iza zooo graag FP en GP eet! Als we eerst GP of FP geven, en dan de flesjes erna, dan zou ze die flesjes niet meer willen! En als we die kleine flesjes helemaal zouden skippen, dan komt ze nooooit aan haar hoeveelheid melk!

In het begin gaven we geen flesjes voor GP of FP, maar hebben we geprobeerd om tussen de FP en de laatste fles nog een extra flesje te geven (want FP verteert redelijk snel). Dit lukte vrij goed....ware het niet dat ze dan gewoon van haar laatste fles amper dronk! Eindresultaat: hoeveelheid melk per dag hetzelfde, maar een voeding extra èn minder melk voor de nacht.

Nu is Iza wel klein en fijn (op 6 maanden woog ze 6kg700 en was ze 64cm), dus misschien heeft ze ook gewoon wat minder nodig. Papa en ik zijn ook geen grote mensen ;)

Daarbij heeft ze een dikke week goed gesnotterd èn heeft ze af en toe last van haar tandjes die zitten te duwen. Ook niet echt eetlust bevorderend.

Voorlopig nog even zo voortdoen, misschien gaat het vanzelf wel weer beter.

Eventueel van de laatste fles een papje maken en lepelen?

Zijn er nog mama's die melkpapjes maken? En hoe doen jullie dat? Met bambix? Of met ligakoek (wel zoet hè)?

Rijstvlokken mag ze nl niet hebben, daarvan raakt ze geconstipeerd.

Ben benieuwd naar jullie pap-verhalen :)

Geplaatst

Met de tijden van Daan moeten we toch nog een beetje schuiven. Nu krijgt hij om 16:00 uur de fles en gaat meestal rond 17:45 uur naar bed. Hij slaapt dan tot ca 18:30 uur en krijgt dan middageten. Om 21:30 uur krijgt hij dan de laatste fles. Dit vinden we een beetje lastig en snel op elkaar, ook omdat hij over een tijdje samen met ons moet eten. Morgen gaan we de flessen allemaal een half uur eerder geven in de hoop dat hij dan ook de groente eerder kan krijgen. Als we Daan niet laten slapen rond etenstijd, krijgen we hem niet wakker gehouden tot de laatste fles van 20:30 uur. Wat zouden jullie aanbevelen? En op welke tijden en hoelang slapen jullie kindjes allemaal??

Geplaatst

lindaJ maureen slaapt na de fles van 7:30 soms nog een uurtje, van 12:00-14:00/14:30 en van 17:00-18:00 uur en krijgt om 19:30 de laatste fles en gaat dan naar bed, rond 20:00 uur. mijn verdere schema staat hierboven wel ergens beschreven.

sinds kort hebben we de fles van 16:00 laten vervallen en das om 15:00 een tussendoortje geworden (thee koekje) en rond half 5 arme prak.

succes gr wilma

Geplaatst

Heej Linda,

T is me wat hè, dat eten en slapen ;) Het hangt ook allemaal samen, je kunt ze moeilijk gaan wakker maken midden in een slaapje.

Wèl kun je inderdaad er wat mee gaan schuiven, een half uurtje vervroegen of verlaten. Moest Daan echt heel klokvast zijn, dan kun je het eerst met een kwartiertje proberen.

Evt om 15u30 een flesje - dan rond 18u eten - en dan pas een slaapje? - en dan rond 21u30 weer een flesje?

Iza haar 'schema' is ongeveer:

- Rond 07u30 / 08u00 een fles melk - spelen - slapen van ca 09u30/10u00 tot 11u30/12u00

- Rond 11u30 /12u00 een klein flesje melk en daarna groentenpap - spelen - slapen van ca 13u30/14u00 tot 15u30/16u00

- Rond 15u30 /16u00 een klein flesje melk en daarna fruitpap - spelen - slapen van ca 17u30/1800 tot 18u30/19u00

- Rond 19u30 haar laatste fles - boekje lezen of iets anders rustigs - slapen van ca 20u00/20u30 tot 07u30

Maar jij zit waarschijnlijk nog aan een hoger aantal voedingen? Volgens mij is jullie 'schema' helemaal zo gek nog niet hoor!

En het is heel logisch dat je Daan niet wakker kunt houden tot zijn laatste fles! Iza is een dikke drie weken ouder en zij heeft toch ook meestal haar 3e dutje nodig omdat ze het anders ook niet trekt tot die laatste fles. Een 3tal dutjes is op de leeftijd van Daan echt wel heel normaal hoor. Er zijn in de crèche leeftijdsgenootjes van Iza die een 3e dutje niet meer nodig hebben, maar er zijn ook iets oudere babietjes die wèl nog steeds aan het begin van de avond een slaapje doen.

Heb je al eens in de gaten gehouden hoe lang dat Daan wakker kan blijven? Bij Iza is dat nl ca 2 uur. Dus hoe laat dat ze 's ochtends wakker wordt, dat is bepalend voor het tijdstip van het eerste dutje. Hoe lang dat eerste dutje effectief duurt, dat is weer bepalend voor hoelaat ze haar tweede dutje doet, etc, etc. Je ziet het bij haar dan ook heel duidelijk, na 2u wakker te zijn, begint ze wat verveeld te jengelen, wrijft in haar oogje en als je haar het speentje voorhoudt is ze heel gretig daarnaar. Dan weten wij genoeg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Succes ermee hè meid!

Geplaatst

Hehe gister in de grote AH het boek opperdepop gevonden. Stonden idd leuke tips en recepten in. Komende week maar eens iets proberen.

Bedankt voor je 'schema' BB. Daan krijgt nog 4 flesvoedingen (3x210 en 1x180 CC), versfruit en een groentehap. Daan is overdag ook steeds ongeveer 2 uur wakker. Alleen na de ochtendfles is hij alweer sneller moe. Meestal krijgt hij om 7:15 uur de fles en ligt hij rond 8:45 uur in bed. Hij is dan echt moe, gaapt en wrijft in zijn oogjes. Tijd rekken heeft dan geen zin. Wat lekker dat Iza zo voorspelbaar is en iedere keer lekker lang slaapt. Daan slaapt 's morgens meetsal 1(1/2) uur, 's middags meestal 2 uur en 's avonds nog een uurtje. Gister hebben we de laatste fles om 20:00 uur gegeven en lag meneer er om 20:30 uur in. Zo hadden papa en mama een rustig avondje voor hen zelf.

Daan was gister alweer een half jaar oud! Ik was echt naar hem aan het kijken zo van wat gaat de tijd toch snel, jij zat eerst in mijn buik en nu kan je al zo veel. Daan begint steeds meer te "kletsen", hele gesprekken voert hij. Leuk om te horen. Schateren kan hij ook erg goed, gelukkig is hij erg vrolijk.

Wat goed dat Maureen al een fles kon laten wegvallen Wilma. Zo zit ze steeds meer in jullie ritme van lunchen en avondeten. Krijgt Maureen al brood?

Over 2 weken moet Daan naar CB. Ben benieuwd hoe groot hij is. Denk dat wij dan met brood gaan beginnen.

Geplaatst

De laatste 2 dagen slaapt Daan overdag echt slecht. ' S morgens slaapt hij een uurtje en 's middags nu opeens nog maar 1 1/2 uur. Daarna krijg ik hem niet stil in bed. Ik laat hem dan nog maar een half uur miemelen en een beetje huilen. Daarna is hij natuurlijk weer snel in zijn oogjes aan het wrijven omdat hij moe is. Ik kan hem dan niet terug in bed leggen, want dat bevordert zijn hazeslaapjes in plaats van zijn "grote dutjes".

Iemand tips hoe ik Daan overdag beter en langer kan laten slapen???

Geplaatst

hoi allemaal,

Linda ik heb geen idee, misschien is het een fase en gaat het weer over? zit hij niet zo lekker in zijn vel? sprongetje?

maureen heeft de afgelopen 2 dagen flink koorts gehad, ruim 39 graden. ik ben zaterdagavond nog bij de huisartsenpost geweest, ze wilden haar zien omdat ze net een luchtweginfectie gehad heeft, maar gelukkig was alles goed, alleen flink rode keel en opgezette klieren.

maar ikzelf denk meer aan tandjes, veel kouwen kwijlen, spuitluiers rode billen. maar er is niks te zien of te voelen,

ben vandaag ff naar het CB geweest, naar inloopspreekuur , ff wegen en meten, en daar zeiden ze dat dit wel weken kan duren voordat er een tandje door komt. joepie!!!

ow ja maureen weegt nu 7885 gr en is 68,2 cm

en ff een super tip, bij de action hebben ze nu groente en fruit potjes van friso, voor 29 cent!!! daar kan deze mama niet voor koken. en heb dus flink ingeslagen.

roetjes wilma

Geplaatst

Vervelend dat Maureen zo ziek is. Hopelijk duurt het neit zo lang als ze zeggen voordat t tandje doorkomt. Daan heeft nu 2 ondertandjes en er gelukkig (afkloppen) niet zo veel last van gehad. Eens afwachten hoe het deze week met de middagdutjes gaat.

Denk dat ik deze week ook maar langs de action ga, 29 cent is echt een koopje! Bedankt voor de tip.

Geplaatst

Hier was ook ineens maar 1 uurtje slapen smiddags ipv 3 ?!?! maar nu naar 2.5 week gaat het weer de goede kant op...ze zit nu op 2 a 2.5 uur smiddags en dan gaat ze om 17.00 uur tot 18.00 uur ook nog een uurtje plat! Dus het kan effe tijdelijk wezen!!

Mirthe is nu bijna 8 maanden ....enne...ik heb een zitje voor op de fiets gekocht!! hahaha...nu nog effe mijn fiets in orde maken...(weet niet meer dat ie fiets is?) en dan kunnen we opweg!!

hahaha...moeders...geniet ervan!!

bye bye

Geplaatst

Hey meiden,

Eindelijks is weer een berichtje van mij heb natuurlijk wel meegelezen maar gewoon even geen tijd en zin om te reageren.

Wilma, hoe is het nu met maureen?

Fijn dat het goed is gekomen met de flessen had dan ook niet anders verwacht wij hadden immers ook nieuwe flessen gekregen.

Dank je wel voor de tip heb ook wel wat ingeslagen al kook ik eigenlijk alles vers maar een paarpotjes in huis is wel erg makkelijk en voor die prijs kun je niet koken!

Linda ook hier hebben we een tijd gehad dat Frederique niet goed meer sliep en ik merkte dat het gewoon weer een sprongetje was omdat ze in een keer kon zitten ( ze kan nog niet rollen maar wel zitten)

Komt vast goed denk dat het met een week of twee wel weer beter gaat.

Henkie lekkere boy's hoor geniet van jullie vakantie!

Britt, leuk hé dat jekleine meid al bijna mee op de fiets mag,ook ik heb het zitje net binnen gekregen ( heb zelf een fiets winkel) en heb hem al op mijn fiets zitten heb dan ook even in de straat een heel klein stukje gefiets en ze vind het echt geweldig kan bijna niet wachten tot ze 9 maanden is en ze mee mag op de fiets voor kleine stukjes ( tip fiets niet te ver daar zijn de nekjes nog niet ster genoeg voor zeker de eerste weken niet meer als 10 á 15 min fietsen)

Hier gaat het gelukkig weer beter ook wij hebben op de dokterspost gezeten dit weekend ons meissie had ookal 3 dagen 39 graden koorts wat wel iets zakte met paracetamol maar snel weer ging stijgenals dez uitgewerkt raakte,nu blijkt ze weer een bacterie infectie te hebben en dat met haar astma ging niet zo goed nu dus weer antibiotical voor de 2x in 4 weken eerst had ze roodvonk en nu dit.

Gelukkig knapt ze nu wat op en begint ze meer te lachen en ook weer iets meer te eten en drinken al moet ik zeggen dat ze reserve genoeg heeft ze is namelijk al 71 cmen weegt 9.3 kg.

verder is ze eindelijks gedoopt en ze was zo lekker aan het genieten van alle aandacht en ze vond het erg leuk om het papier van de kadootjes af te scheuren heb ook een aantal leuke foto's gemaakt zal morgen wel even plaatsen.

Oja ze heeft nu trouwens niet zo heel veel zin aan het eten hoop dat dit ook weer tijdelijk is want ik vind 2 flessen van 180 cc op een dag wel erg weinig wel drinkt ze nog z'n 60cc aan water/thee of sap.

Hebben jullie ook naar babyboom gekeken vind het zo knap van de stellen die er aan meedoen en echt een dikke pluim voor ze!

Geplaatst

mooi he die verhalen...morgen hopelijk een stukje fietsen voor het eerst...ach..wat gaat dat snel ineens!! [ATTACH=CONFIG]1463[/ATTACH]

Effe showen!!

fijn weekend mammies!!

[ATTACH=CONFIG]1464[/ATTACH]

Geplaatst

Hee Linda, ik kan me voorstellen dat je niet zo happy bent met die hazenslaapjes van Daan. Maar in je post ervoor, vertel je dat Daan nu 6maand is! Rond 6 maand maken baby's een enorme mentale sprong! Ze beginnen met name 'relaties' te begrijpen, en wel in de breedste zin van het woord: wie papa en mama zijn, dat die ook van hem weggaan en hem 'in de steek laten' (naar een andere ruimte gaan of wanneer hij moet slapen...), maar ook dat speelgoed kan vallen, dat wanneer je op een knopje duwt, dat dat dan geluid maakt, dat als je roept of weent, papa en mama komen, etc, etc. In het boek 'oei, ik groei' staat dat heel uitgebreid beschreven: namelijk dat baby's rond die leeftijd dan vaak minder eetlust kunnen hebben en/of minder slapen en/of wenerig en hangerig zijn. Een paar weken later, als de bui al weer een tijdje weg is, dan merk je dat je kleintje ineens kan zitten of ineens bepaalde speelgoedjes 'begrijpt' of ineens kan kruipen. Tijdens 'een sprongetje' is hij egenlijk al in zijn hoofdje daarmee bezig!

Bij Iza heb ik nooit veel van sprongetjes gemerkt, behalve bij die van 6 maanden! Door er wat afstand van te nemen en proberen hem wat objectiever te observeren, merk je plots een aantal zaken op, die je daarvoor nog niet door had.

Ik ben normaal ab.so.luut geen aanhanger van boeken, vind ik vaak alleen maar verwarrend. Maar dit boek vind ik heel verhelderend. Ik hoop dat je er zo ook wat aan hebt?!

Wilma, hoe is het nu met maureentje? Zo zielig hè, als ze zo ziekjes zijn! Hier hebben we ook al een 3, 4 tal weken last van tandjes. Een paar dagen niets (behalve kwijlen en op alles bijten), en dan plotsklaps heel veel hevige pijnscheuten! Het enige wat dan helpt is neurofen geven tegen de pijn. Op die momenten helpt verdovende tandgel ook niet. Bij ons CB hadden ze ook gezegd dat het nog wel een paar weken kan duren eer ze er echt door zijn :(

Hopelijk gaan onze meisjes er niet meer té veel pijn van hebben hè!

Chantal: blij toe dat Fréderique aan de beterehand is! Ze is inderdaad een 'goeike' (in belgië worden stevige babietjes zo genoemd, omdat ze wa reserves hebben en tegen een stootje kunnen: goed dus!)

En Britt, al wezen fietsen? Lijkt me echt heel leuk! Helaas zit Iza daar toch nog niet stevig genoeg voor, we zullen nog even geduld moeten uitoefenen. Maar de zomer is nog lang!

Intussen hebben we Iza weer aan de melk gekregen!!! We doen er nu altijd granen bij, dan heeft de melk een ander smaakje en is dikker van structuur. En dat bevalt ons meisje veel beter dan die saaie melk! Nu drinkt ze 's morgen en 's avonds haar fles van 210 (bijna) leeg :))

Ook geven we nog steeds voor de groentenpap en voor de fruitpap nog een dorstlessertje van 60cc melk. Ze vindt dat dan wel lekker, ze vraagt er zelfs naar (dus ook als ik eerst de GP of FP geef). Aangezien ze minimum 200gr GP en rond de 200 gr FP eet, lijkt het mij geen probleem dat ze dan ook nog wat melk drinkt.

Ook eet Iza 's avonds een klein stukje brood, gewoon om de smaak te leren kennen en om te leren kauwen. Ze vindt het best lekker! Soms nog wat gulzig en slikt ze het te snel door, maar dan komt het 5min later wel weer terug ;) Verder leer ik haar 's middags te drinken aan een gewone beker (wat thee of water), dat lukt soms wel, soms niet. Maar niks moet hoor! We hebben alle tijd van de wereld! Maar Iza vindt die dingen wel leuk om uit te proberen, ze laat duidelijk merken van: nog, nog :))

Nu ik al die mooie foto's heb zien voorbijkomen, kan ik het niet laten om ook even te 'showen' ;))

Ons prinsesje Iza :))

[ATTACH=CONFIG]1466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1465[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een mooie foto's weer zeg! Het gaat inderdaad erg hard ze worden zo snel groot!

Hier een paar foto's van ons meissie, de eerste en de laatse zijn van deze week en de middelste is van het dopen 15 mei.

[ATTACH=CONFIG]1470[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1468[/ATTACH]

BB ook wij hebben dat boek, ben ook niet van de boeken maar deze vind ik ook wel handig.

Britt hoe was het fietsen?

Geplaatst

hoi allemaal

wat weer een leuke foto's allemaal!! en ja wat worden ze snel groot he!!

maureen is sinds gisteren weer de vrolijke blije baby zoals we haar kennen! ben vande week nog weer bij de huisarts geweest omdat ze ineens helemaal bond werd. ze had dus "gewoon"de 6e ziekte. 2 dagen hoge koorts, daarna onder de rode vlekjes die niet jeuken, en erg moe en jengelig.

daarmee heeft ze met vlagen last van de tandjes, maar daar is verder nog niks van te zien of te voelen, dus dat gaat nog wel ff duren.

sinds 2 weken hebben we een fietskar, dat vind maureen geweldig!! eindelijk kan mama weer fietsen, maar sjonge ik kreeg wel weer flink last van mijn bekken, die spieren hadden we ook al een poosje niet gehad, dus dames met BI , ga niet meteen te ver fietsen!!

maureen heeft ook al ff in het fietsstoeltje voorop bij papa op de fiets gezeten, ff de straat op en neer, ze zit nog niet los, maar is wel heel sterk in nek en rug. ze zat ook heel mooi rechtop in het stoeltje en ze vond het prachtig!!! moet nog ff de foto's op de pc zetten, dan zal ik ze showen.

sjonge dezeweek word ze alweer 7 maand.........

groetjes wilma

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1473[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1472[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1471[/ATTACH]

hier zijn weer een paar kiekjes van maureen

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een mooie foto's weer allemaal van jullie kleine spruiten! Leuk dat er een hoop fietsstoeltjes worden aangeschaft, nu hopen op lekker weer om op pad te gaan. Ook wij hebben een bakfiets besteld en hopen deze binnen een week of 4 te mogen ontvangen en dan gaan ook wij weer lekker fietsen. Eindelijk weer eens een beetje sporten, want dat komt er gewoon nu helemaal niet meer van.

Vind dat wel eens jammer want was altijd toch wel sportief, maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ben 's ochtends om 7 uur de deur uit en 's avonds om 19.30 uur weer thuis. Voordat wij aan het avondeten zitten is het dan een uur later en dan krijgen de kids nog een laatste fles om 21.30 uur en daarna is het nog even op de bank hangen en dan slapen. Helaas is met name Job elke nacht nog wel minimaal 1x wakker dus dat werkt ook niet echt mee. Het gaat alleen maar om een speen en een kusje, maar als je er 2 of 3x in een nacht uit moet dan is je nacht toch al gauw gebroken. Maar ja, je kan niet alles hebben. Ze doen het verder super en zijn echt zo leuk nu ze schateren van het lachen om helemaal niks!

Eten gaat hier echt helemaal goed. Ze krijgen om 6.30 uur de fles, dan rond 9.30 uur een fruithap. Daarna tussen half 12 en 13 ergens nog een fles en een boterham, de tijd hangt een beetje af van wanneer ze slapen. Als de na de fruithap gaan slapen dan is het wat later, zo niet dan juist wat eerder omdat ze anders te moe worden. Rond 16.00 uur nog een fles maar die willen ze niet altijd meer. Deze zal er denk ik binnenkort wel af gaan en dan wordt het gewoon wat diksap of zo. Rond 17.30/18.00 uur avondeten, nu maak ik het ook met af en toe wat vis of vlees erin.

Dan gaan ze rond 18.45-19.30 uur naar bed als ik thuis ben en anders als ik uit het werk kom meestal iets later maar dan hebben ze ook meestal in de auto al even geslapen. Wij maken ze nog steeds wakker voor de fles van 21.30 uur. De kids slapen niet altijd heel veel overdag, met name geen lange periode achter elkaar, ook hier meer hazenslaapjes helaas....dus zijn dus ook echt om 19.00 uur moe. Het is dan te snel voor de laatste fles na het avondeten dus maak ik ze wakker voor de laatste fles. Deze drinken ze altijd helemaal leeg en dan zijn ze toch meestal al weer rond 6.15 uur wakker. Dat is ook wel logisch want doordeweeks moeten ze dan ook op. In het weekend leg ik ze meestal na de eerste fles gewoon weer terug in bed en dan slapen ze weer verder tot 9-9.30 uur, dat is wel lekker, kunnen wij ook weer een beetje bijslapen :-)

Oja, een paar daagjes Venetie was erg lekker. Helaas niet echt veel bijgeslapen want het was elke avond erg gezellig met veel collegae uit het hele land, veel wijntjes etc. Maar was wel lekker even er tussenuit zonder kids. Viel me ook best wel mee hoeveel ik ze miste. Ze waren natuurlijk in goede handen bij opa en oma dus dat scheelt. Maar na een paar dagen was ik ook wel weer blij weer naar huis te gaan!

Zal binnenkort ook weer een leuke foto van de boys plaatsen!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wat een leuke foto's allemaal. Hier worden ook heel wat foto's en films gemaakt.

Het Oei ik groei boek heb ik ook. Alleen natuurlijk net iets te laat aan gedacht dat Daan een sprongetje had. Meestal merk ik dat pas als hij opeens weer iets anders kan. Daan kan nu namleijk heel goed draaien en rollen van de rug naar de buik en andersom. Ook is hij flink aan het oefenen om zelfstandig te zitten, dit lukt hem al voor een korte duur. Daan slaapt nu overdag 2x lang en 1x een half uur. De laatse fles krijgt hij om 20:00 uur en gaat daarna meteen naar bed. Meestal is hij dan rond 6:15/6:30 uur wakker. Hij lig dan wat te kletsen en te spelen met zijn konijnknuffel, wij laten hem dan nog liggen tot ongeveer 7:00 uur. Ik las ergens dat het het beste was om je kind voor 20:00 uur in bed te hebben liggen, maar dat halen we nu (nog) niet.

Het groentehapje gaat echt super. Daan eet iedere dag 100 gr groente en 50 gr aardappelen. Komende week gaan we ook vlees erbij doen. A.s. vrijdag naar CB. Denk dat we dan met brood gaan beginnen en misschien nog wat gaan aanpassen aan het "schema". Misschien dat we dan de laatste fles nog iets kunnen gaan vervroegen.

Henkie lekker zo'n weekendje weg. Kan me voorstellen dat het fijn was je 2 kanjers weer te zien. Lijkt me wel even vreemd om weg te gaan zonder ze en om afscheid te nemen, maar als je eenmaal weg bent en bezig bent is het goed. Gelukkig wist je dat ze goed verzorgd werden hier thuis.

BB fijn dat Iza nu beter haar melk drinkt. Is toch een geruststelling dat ze binnenkrijgt wat ze minstens moet drinken. Daan vind het ook leuk en vooral interessant om nieuwe dingen uit te proberen, net zoals het drinken uit een beker. Alleen verslikt hij zich dan meteen. Nieuw speelgoed is ook zoiets, kan hij echt van genieten zeg maar.

Wat leuk dat er al mama's zijn of willen gaan fietsen. Wij hebben nog geen fietsstoel gekocht. Ik wil wel graag 1 voor voorop, kan Daan goed om zich heen kijken. Maar dan moet het weer wel beter meespelen. Of het is te warm zoals vandaag, of eht waait te hard of het regent weer. Wel zijn we iedere dag aan de wandel, lekker in de frisse lucht. Ook spelen we vaker op de mat in de schaduw in de tuin of zitten we even op de schommelstoel achterom. Vanaf wanneer mogen de kindjes in een fietsstoeltje?

Geplaatst

Waren we een paar daagjes heel blij, want Iza dronk goed haar melk (tss 500 en 580 cc per dag) èn ze bleef haar groente- en fruitpap goed eten (ca 200 gr per maaltijd).

Maarrrrr.... vandaag weer flink aan het klooien :( De melk gaat nog, maar haar GP daarstraks was maar niks. Na 50gr wilde ze niets meer, t waren nochtans boontjes, wat ze heel graag eet! Een 20 min later nog eens geprobeerd, opnieuw slechts 50gr.

Ik hoop dat haar eetlust gewoon wat minder is door het warme weer! Want ik begin het echt wel beu te worden! Iedere keer die ongerustheid, ik kan het zo moeilijk loslaten...pffff...heb soms zin om te huilen...wat een gedoe altijd...

Vorige week ben ik ze gaan wegen bij het CB: 64cm en 7kg40 (op 7 mnd). Ze is van de P25 naar de P10 aan het zakken. De dokter zegt dat het geen kwaad kan, zolang het geen neerwaarste trend wordt. Het is normaal dat ze wat op en neer gaan. Bovendien zijn papa en mama ook niet zo groot, dus als ze van ons de lengte- en breedte-genen heeft ;) Klinkt allemaal heel logisch, maar toch maak ik me soms ongerust. En hier zijn het allemaal van die lekkere stevige baby's!

Sorry, moest ff mijn hart luchten!

Zodadelijk krijgt ze haar fruitpap, hopelijk gaat dat wat beter!

En als het over de duvel hebt...ze is wakker!

Grappig, dat 'roepen' dat ze tegenwoordig doet, net alsof ze zegt: joehoe, ben wakker, kom me haaaaalen!

Geplaatst

:(

Gisteren was de FP ook niet zo heel erg in trek, ze heeft er 150gr van gegeten (normaal toch min 200). Nog niet zo erg.

Maar haar laatste fles was allesbehalve goed! Ze heeft slechts 120 gedronken. In totaal heeft Iza gisteren dus maar 445cc melk gedronken.

Vanochtend was het ook maar lala, ze heeft maar 180 gedronken, terwijl ze de afgelopen 14dgn toch 220 à 240 dronk.

Een sprongetje kan het niet zijn, ze heeft er net eentje achter de rug. Misschien last van tandjes? Ze zeggen dat dat de eetlust ook mindert. Maar buiten wat verdikking aan het tandvlees (precies een afdrukje van 2 tandjes), zie ik nog niet veel van tandjes.

Pffff... ik zou het zooooo fijn vinden moest ze gewoon iets flinker eten! In haar 'goede' eetperiode eet Iza 200gr GP en 200gr FP en drinkt ze 520 à 580 cc melk per dag. Dat is toch al niet zo superveel?

Zijn hier nog beebies die zo op en neer gaan met eten? Of die ook zo weinig eten?

Ik wil zo graag van mijn ongerustheid af! De dokter kan er momenteel nog niet veel op zeggen, pas wanneer ze op langere termijn meer en meer zou zakken op de curve is er reden tot ongerustheid volgens hem. Maar mijn ongerust moederhartje denkt dan: ja maar, als ze niet meer gaat eten, dan gaat ze natuurlijk meer en meer zakken....

aaaaahhhhh..... ik ga een zwempje doen, ff afreageren!

Geplaatst

Ben ten einde raad...

Vandaag heeft Iza maar 245cc op de hele dag gedronken! Vanmiddag en vanavond weigerde ze gewoon pertinent de fles! Ze wilde niet eens haar mond opendoen!

Haar GP en haar FP waren ook niet geweldig (2 x 125gr). Vanavond hebben we haar dan maar de restjes van de GP en de FP aangeboden, die heeft ze opgegeten (75gr GP en 75gr FP). Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling...mogen we eigenlijk niet doen, want dan denkt ze straks: oh, gewoon mijn mond dicht houden, dan verdwijnt die fles vanzelf en krijg ik iets anders in de plek!

Morgen toch even de kinderarts bellen, ben er absoluut niet gerust in!!! Ze is verder wel heel goed: aktief, veel lachen en spelen, geen koorts, geen diaree, niet overgeven. Waarom,WAAROM wil ze nu niet fatsonelijk eten en drinken??????

Kunnen tandjes dit teweeg brengen? Of kan het warme weer zoiets veroorzaken? Lijkt me zo extreem, niet?

Wie kan mij raad geven, tips?

Merci alvast!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden