Ga naar inhoud

1e ivf januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ellie,

Ja, ik heb ook de korte versie, puregon en dan pregnyl...

Ben heel erg benieuwd...

Het enige waar we nog over aan het nadenken zijn is, we mogen als we willen er 2 laten terug plaatsen..maar de arts raad het eigenlijk af..maar wat is wijsheid.

Wat wel raar is, sinds afgelopen zaterdag heb ik last van slijm verlies met een tikkie bloed/rose erin.. ik zit nu op mijn 18e dag.

Heb dit nog nooit tussendoor gehad, vanavond was het iets meer..denk toch dat ik morgen maar even het ziekenhuis bel..ergens hoop je op een spontane zwangersscha terwijl je eigenlijk weet dat dit voor 99,99% is uitgesloten.

Maar ja, ik zeg maar zo de wonderen zijn de wereld nog niet uit..hahaha

We hebben in ieder geval weer zin om er voor te gaan, even was ik het kwijt na de teleurstelling, maar ik heb het weer gevonden!!!

Meiden heel veel kracht gewenst

• Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

ik begin ook op 17 januari met de 1 ivf. of wel de 2de. maar de 1de was in oktober 2009 en moest ik stoppen me tijdens de hormon behandeling. dus in prinzipe is deze de 1de voor me. ik begin met 1 maand spuit lucrin en dan verder met puregon 200 tot de punctie.

wens iederen nog een heel fijn nieuw jaar en voor al dat het lukt met ons kinderwens ;)

liefst

Ang3l

Geplaatst

Hoi Yolande, jij krijgt dus ook lucrin? is het lucrin depot 1 maand ? hoe lang heb je deze al gekreegen? heb je er erg bijwerkingen van gehad? ik krijg alleen 1 keer de lucrin en daarna al puregon...

groetjes

Ang3l

Geplaatst

Nou de info-avond hebben we gehad, wat een boel informatie. We kregen ook te horen dat het lab idd sluit van begin mrt tot eind april, maar omdat we geen lucrin gebruiken kunnen we ws nog wel starten voor de sluiting. Voor ons zal onze eerste IVF ws starten in februari. De 18de hebben we de intake en dan horen we meer.

liefs nietje

Geplaatst

Wat stom van de VP joh. Ik heb 2 puncties gehad en beiden vond ik ze niet pijnlijk. Ik kreeg zelfs alleen 2 Paracetamollen en 1 Naproxen. Niks geen infuus. Alleen de prik in de vaginawand voel je even, maar daar is een techniek voor, om die minder te voelen. Dat leggen ze je t.z.t. wel uit.

Alvast heel veel succes!

Geplaatst

@Ang3L: ik heb totaal 3 maanden lucrin, 1 spuit per 4 weken. Ik was best bang voor bijwerkingen maar het enige dat ik voel is dat ik het soms ineens erg warm heb, vooral 's nachts. Daar word ik af en toe ook wakker van, dus de bekende opvliegers. Verder merk ik niets en valt het me al met al reuze mee!!

@ allen; Vandaag voor intake gesprek in vu geweest en gehoord hoe en wat...

Vanaf 28/2 start ik met decapeptyl en dan een paar dagen daarna met Gonal F en ergens half maart zal de punctie/TP zijn.

We mogen niet kiezen hoeveel embryo's we teruggeplaatst willen krijgen omdat ik volgens hun een grote kans heb dat het lukt (gezien mijn leeftijd van 32 en gezien het feit dat alles bij ons in orde is op de eileiders na dan). Ze vertelde heel duidelijk dat je bij een tweeling 7% kans hebt dat er iets met 1 van de 2 kindjes niet helemaal goed is (zoals ontwikkelingsachterstand of andere beperkingen) en daarom willen ze liever zo min mogelijk tweelingzwangerschappen. Ik wist niet dat dit percentage zo hoog lag. Maar goed, eerst maar duimen voor een mooi embryo!

@Nietje en Freggel, jullie hebben dus ook bijna de intake!

Spannend en laten we elkaar op de hoogte houden hier en voor veel groen gaan.

Ben zo blij dat ik eindelijk mag starten!

Geplaatst

Bij mij is het zo, ik heb al 2 kinderen, 1 zoon van 10 die bij mijn ex-man (dus hun vader) woont in duitsland, en een dochter van bijnaar 8 jaar (in februari) . zij woont bij mij hier in NL waar ik weer getrouwd ben. Mijn eerste relatie is niet van mij gebroken. mijn ex man heeft een nieuwe vriendin met die hij een baby heeft. maar goed, ik heb 2003, naar de geborte van mijn dochter een sterilisatie gehad op wens van mijn ex-man (jetje was ik stom toen de tijd)...en nou ja kan ik niet meer met mijn man op natuurlijke weg een baby krijgen. mijn man heeft zelfs nog geen kinderen, maar hij ziet er wel in mijn dochter ook zijn kind. hij houd er heel veel van mijn dochter. maar mijn dochtertje wenst zich ook nog een zus of broertje en dus hebben wij ook voor ons zelfs besloten, dat we via de ivf gaan probeeren.

de doktor zij dat we een hoge kans hebben via ivf schwanger te worden omdat het spermiogram ook heel goed was.

dus... 17 januari begin en verder zien we het wel , toch? ;)

@ yolande, bedankt voor de info :D

Groetjes

Geplaatst

Hoi Ang3l; wat een verhaal en wat zonde dat je je toen inderdaad hebt laten steriliseren. Eigenlijk hebben we nu denk ik dezelfde kans want bij mij is er ook een sterilisatie gedaan omdat er bij mij vocht lekte uit de eileiders en dus hebben ze deze weggehaald en is verder alles prima, ook bij mijn man.

Dus dit moet ons jaar dan maar worden!!

Vannacht overigens 2 uur wakker gelegen door die opvliegers, zo warm krijg je het dan, pffff....

Maar goed nog even geduld moet ik hebben.....

Geplaatst

Het spijt me te hooren, dat je zo last hebt van de opvliegers. Hopelijk dat het zo snel mogelijk met deze bijwerkingen bij jou stopt. Ik denk het is niet echt leuk als je het zo warm hebt. Ik heb dat ook al zonder medikatie dat ik het soms heel erg heet krijg , zelfs dan rode ooren heb *lach* :happy3: echt verveelend maar het is niet anders.

Kan ja alleen maar erger worden door de spuiten *haha*

We weeten wel, voor wat we het doen :happy:

En misschien lukt het ja bij ons direkt bij de eerste keer , wie weet.....

Liefst

Geplaatst

Ja dat zou het inderdaad. Gaan we toch positief de behandeling in en maar kijken :alright:

Laat jij je 2 terug plaatsen of 1 ? Bij mij worden er 2 terug geplaatst, omdat ik natuurlijk ook al 37 ben. Maar ik heb er ook gevraagt of dat kan en toen zij ze dat ze dat toch al doen omdat ik deze leeftijd heb.

Spannend toch?

Liefst Ang3l

Geplaatst

oke, logisch ja. Bij mij mag ik er maar 1 ook al zou ik bij wijze van spreken 2 willen. Ze doen bij vrouwen onder de 35 standaard 1 tp in het vu.

Pas als het een paar keer niet zou lukken is 2 bespreekbaar. Ze willen de kans op een tweeling zo klein mogelijk maken ivm de risico's etc. Ze verwachten door mijn leeftijd dat ik sowieso hele goede kans maak met de tp van 1 embryootje.... Heb er zo'n zin in om te beginnen.... Wanneer verwacht jij de terugplaatsing eigenlijk ongeveer te hebben?

Geplaatst

Nou ja, ich begin ja 17 Jan met het lucrin en 6 Feb. puregon , rond 17 Feb punktie en dan zei ze zo'n 3 dage later dus 20 Feb terugplaatsing. Ben echt benieuwd of het goed lukt. Bij mij hebben ze gezegt de kans ligt bij ca. 70% (maar dat was in een ander Ziekenhuis, als waar ik de IVF nu doe) als je gezond bent zoals het bij mij is. Maar ik geef daar niets op...Misschien gaat het toch mis de 1 keer, dus ik laat me verrassen toch? En ik ben niet meer de jongste dus...Dat komt er nog bij...maar we zien het wel....Wanneer is het bij jou allemaal met het begin en de stimu enzo?

Misschien zijn we wel gelijk met de start of punktie ...Dat zou grappig zijn :happy:

Beste Groeten

Geplaatst

Hi Ellie,

Toevallig begin ik vandaag met mijn eerste IVF, kort protocol. Dus dat is vanavond decapeptyl en als de echo morgen goed is (niet te veel of te groot cystes) dan morgenavond puregon. Puregon start ik meteen in de hoogste dosis, 300 eenheden. Superspannend natuurlijk, helemaal omdat onze gyn heeft gezegd dat ik een hele kleine kans heb om zwanger te raken ivm endometriose en te hoog fsh. Hij heeft al aangekondigd dat het zomaar kan zijn dat er niet eens een punctie kan plaatsvinden, of als er wel een punctie is, de kwaliteit van de eicellen zo slecht is dat een 2e poging geen zin heeft. Misschien is dit voor ons dus een eenmalige ervaring. Ik doe er alles aan om eea goed af te laten lopen, zover je daar zelf invloed op kunt hebben natuurlijk.

Ik ben wel een geluksvogel dat ik in 2006 spontaan, na de 1e poging, van onze dochter zwanger ben geraakt. Dat maakt het wat makkelijker te accepteren, ik ben er heel dankbaar voor.

Groetjes

Geplaatst

Hier nog een groentje :D, morgen begin ik met spuiten en is dat het begin van mijn eerste ivf behandeling.

Iets waar ik achter af toch erg tegen opzie, na nu ruim 3 jaar bezig te zijn met onze kinderwens starten we met ivf en hopen dat via deze weg onze wens uitkomt.

Ik dacht dat ik het wel alleen kon, maar merk nu dat ik graag met mensen die in het zelfde schuitje zitten te willen praten over alles wat er bij komt kijken en zo steun aan elkaar te hebben en lekker je hart te kunnen luchten, want soms heb je even iemand anders nodig dan familie en vrienden.

Suc6 voor iedereen dat dit jaar maar een mooi jaar mag worden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou het is dan zover, morgen voor de uitgangs echo en denk dat ik vrijdag begin met spuiten, heb de korte versie maar dan nog...het is allemaal nieuw en spannend!!

Het spuiten is gelukkig bekend gezien mijn IUI's, ben heel benieuwd..

Nikiflowers, jij ook heel veel succes met je IVF

Ellie, heb jij al de rode zee gezien??

Meiden succes!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ook een groentje.

Mijn vriend en ik hebben ook een kinderwens, maar door endometriose gaat het niet zoals gehoopt.

Na begin december een grote buikoperatie ivm endometriose te hebben ondergaan , hebben we gehoord dat we direct het IVF traject ingaan.

Eierstokken zijn beschadigd en 1 eileider is verwijderd.

Pfff.....spannend allemaal hoor. Nu aan de lucrin en 16 februari ons intake gesprek!

Ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen en lees dus lekker mee!

Groetjes,

Patricia

Geplaatst

Anneka, nu ben je me toch voor! ik geloof dat ik pas zondag of maandag ongesteld ga worden. We maken wel echt hetzelfde door...ik vind het ook zo spannend. En ik heb ook al gespoten bij de iui's. Ik maak me wel zorgen over de bijwerkingen. Mocht ik veel bijwerkingen hebben, moet ik toch een klas van 27 kinderen draaien. Maar daar moet ik eigenlijk helemaal niet over nadenken, want dat is zo lekker koffiedik kijken.

Ik kijk overigens niet zo heel vaak op het forum, dus alle 'groentjes' hier die ondertussen zijn aangeschoven: veel succes!

Groet van groentje Ellie

Geplaatst

Hoi meiden, onverwacht kwam de periode al vandaag en niet eerst maandag, dus ik heb vandaag mijn eerste spuit lucrin gekreegen en heb mijn eerste uitgangsecho op 4 februari. op 6 februari begin ik dan met puregon en als alles goed er uitziet tussen de 17. en 18 februari de puncti....

Wat spannend alles ....maar nou eindelijk is de ivf begonnen dat wachten heeft een einde....

jullie verder nog heel veel succes

groetjes

Ang3l

Geplaatst

Heyy Meiden.

Na twee miskramen afgelopen jaar. Ben ik weer op de site.

Want we beginnen met ivf. We hebben 6 januari onze voorlichtingsmiddag gehad.

Ik ben vrijdag begonnen met de pil. Die ik tot de 30ste moet slikken. Op de 27ste moet ik beginnen met Decapeptyl te spuiten. Elke dag.

Dan moet ik 8 Februari voor een uitgangs echo. En dan krijg ik ook te horen of ik met de puregon moet beginnen, of niet. Dat worden dan twee spuiten per dag Pff.

Maar we gaan met goeie moed het nieuwe jaar in.

Tevens wil ik iedereen heel veel succes wensen.

Groetjes Heleen

Geplaatst

Welkom Heleen! Ik hoop voor je dat het gaat lukken deze keer.

Hier gaat vandaag de eerste spuit Deca erin en morgen menopur erbij en eerste echo.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben ondertussen al een paar dagen Puregon aan het spuiten en vanavond gaat er Orgalutran bij.

Morgen heb ik mijn 1e FM, ben heel benieuwd.

Ellie71, jij bent ook begonnen met spuiten, heb jij de lange of korte behandeling?

Hoi Heleen, welkom op de boot, ik hoop dat jij ( net zoals wij) snel in een ander bootje mag gaan varen.

Succes meid.

Voor de andere spuitsers, heel veel succes.

Geplaatst

Anneka, ik heb ook het korte schema.

Ben jij ook voor de eerste keer in je leven blij dat je ongesteld bent geworden...? Dat wachten is echt niet euk.

Succes morgen bij je fm. Ik moet morgen voor de eerste uitgangsecho. Ik blijf me er ongemakkelijk bij voelen als ik ongesteld ben.

Groet van Ellie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden