Ga naar inhoud

1e ivf januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ellie,

Ik was heel erg blij dat ik eerder ongesteld was geworden ( het kwam vrijdag pas echt doorzetten maar mocht donderdag al gaan spuiten)

Een uitgangs echo vind ik ook altijd onplezierig, mijn arts zegt dan ook altijd we zijn het gewend hoor, maar toch...

Ik merk echt dat ik er anders mee bezig ben dan met de IUI's het is allemaal net iets meer en definitiever, je hebt hoop je dan straks al een bevruchting en je loopt "zwanger" uit het ziekenhuis wanneer je de terugplaatsing hebt gehad. Vind het allemaal erg spannend.

Nou ik ga maar eens 2 spuitjes zetten/prikken

• Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik voel me op dit moment niet helemaal lekker. De bijwerkingen van Lucrin komen blijkbaar door. Ik ben altijd onzettend moe, misselijk, altijd gevoel ik moet overgeven, opvliegers, hoofdpijn en soms diarree. Heeft iemand ook zo last van bijwerkingen met Lucrin gehad?

Het is nou 4 dagen geleden dat ik de spuit heb gekreegen.

Groetjes

Ang3l

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik voel me op dit moment niet helemaal lekker. De bijwerkingen van Lucrin komen blijkbaar door. Ik ben altijd onzettend moe, misselijk, altijd gevoel ik moet overgeven, opvliegers, hoofdpijn en soms diarree. Heeft iemand ook zo last van bijwerkingen met Lucrin gehad?

Het is nou 4 dagen geleden dat ik de spuit heb gekreegen.

Groetjes

Ang3l

Hoi Ang3l, er zijn niet veel meiden hier op het forum die Lucrin spuiten, maar ik toevallig wel ;) Ik heb op 3 januari Lucrin depot 3,75 gespoten. Heb er vrijwel geen last van gehad. Alleen wat zweetaanvallen zeg maar. Vervelend dat jij er zo'n last van hebt!

Ik ben nu sinds gisteren beginnen met Gonal-f. Hopelijk gaan bij jou de bijwerkingen van Lucrin over als je begnt met stimuleren. Veel succes!!

KrisKras

Geplaatst

Hoi Kriskras, bedankt voor je reactie. Heb jij een kort protokoll ? Ik heb een langes protokoll en ga pas 6 februari met puregon beginnen. Dat Lucrin was ik heb gekreegen is een maand spuit . dus de werking is dan tot ca. de 14 februari. De IVF Assistente zei dat ca. de 17 Februari de punctie zou zijn. Dus ik hoop ook, dat ik niet de heele 4 werken nou zo last heb maar goed, we doen het toch voor een goed doel. Ik wens je ook heel veel succes en hoop dat we ons hier nog verder lezen...

Liefs

Sylvia aka Ang3l

Geplaatst

Hoi Ang3l,

Dan heb jij ook het Depot gehad. Ik volg ook het lange protocol. Ik heb op 3 januari Lucrin gespoten en ben op 17 januari begonnen met Gonal-f. Ik zal eind januari ws punctie krijgen. Lopen we een beetje gelijk!

Voor jou ook veel succes!

• 2 weken later...
Geplaatst

@Kriskras heyyyyy super...Ik ben zoooo blij voor je.:clap2::toppie:

Na dan vertelles, wanneer is de punctie ? Ik ben wel benieuwd :D

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hee KrisKras,

Ik lees hier een beetje mee (schrijf meestal in FSH forum) en wil je even een positief berichtje geven: ik had bij mijn FM ook maar 1 echt eiblaasje wat goed meedeed. Toen heb ik nog wat langer doorgespoten (zat al op 300 eenheden) en tadaaa bij de punctie 4 eitjes eruit! Waarvan 3 embryootjes en 2 topembryoos teruggeplaatst. Het kan dus nog alle kanten op, geef de moed niet op! Ik moet trouwens wel iets bekennen: de laatste avond dat ik Puregon zou spuiten, had ik nog wat extra over. Ipv 300 eenheden heb ik toen eenmalig 450 gespoten. Heb ik tegen niemand gezegd. Ik weet niet of dit ervoor gezorgd heeft dat ik alsnog zo'n mooie eitjes had, maar wie weet...bij mij in het zkh zeggen ze dat meer dan 300 spuiten geen zin had, maar ik dacht ach, voor 1 x kan het vast geen kwaad. Heb er geen spijt van! Zit nu in de wacht, afgelopen vrijdag zijn ze teruggeplaatst. Ik duim voor jou dat dit ook gaat gebeuren. Sterkte en succes!

Geplaatst

Hey toverstafje,

Wat een goed bericht!!

Ik spuit nu ook al een tijd 300eh, en daardoor zijn ze erbij gekomen, maar die ene is nu 22mm en ik ben wel bang dat die misschien springt voor de punctie, of zal dat niet zo makkelijk gaan? De anderen zijn ook al 13 en 15mm dus ik denk dals ik nog twee dagen 300 spuit die er ook wel bij zijn gekomen. Ik kan niet meer spuiten, krijg precies de goede dosis mee naar huis...

We zullen het morgen zien!

Ik hoop dat jij een mooi plakkertje hebt!! Hoe je me op de hoogte?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Kriskras ik was ook heel bang dat die ene grote zou springen. Had ook echt eisprong gevoel enzo. De arts zei nog 'zeg nooit nooit', m.a.w. alles is mogelijk. Maar door de decapeptyl is het echt bijna niet mogelijk dat zoiets gebeurt. En bij mij is die ene braaf blijven zitten. Er zaten bij de punctie 2 goede, 2 middel en 2 heeele kleine. Ze heeft ze alle 6 aangeprikt maar wist dat die 2 kleinsten niets zouden opleveren. Maar die andere 4 dus wel, ondanks dat er 2 nog niet groot genoeg waren. Zo zie je maar, het kan alle kanten op gaan.

Ik had ook precies genoeg Puregon meegekregen maar daar zit in de buisjes altijd wat extra in, en daardoor had ik nog iets over. Maar maakt niet uit, als men zegt 300E is max en meer maakt geen verschil, dan is dat zo. Ik heb inmiddels wel geleerd dat de artsen het beter weten dan ik (werd tijd) en ben blij dat ze zo goed doorgezet hebben ook. Ben heel benieuwd morgen ik ga voor je duimen. Succes!

Geplaatst

Kom net van de uitgangsecho en alles ziet er precies zo uit als ze dat willen ...Dus zondag begin ik met puregon en volgende week vrijdag weer voor een echo langs komen :)

Groetjes

Geplaatst

Hoi allemaal,

Helaas, precies een week na de TP: ongesteld. Ondanks 2 topembryoos gewoon ongesteld en zelfs een week te vroeg. Oh wat baal ik en wat haat ik dit. Ik blijf duimen voor jullie allemaal, geef de moed niet op. Liefs Toverstafje

Geplaatst

Oooh Toverstafje... wat vind ik dit rot voor je! hebben jullie nog een Cryo of moeten jullie nu voor een hele nieuwe poging? Bah.. nou sterkte de komende dagen...

KrisKras

Geplaatst

Oh jetje, dat is echt rot voor je. Het spijt me erg. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hopelijk lukt het de volgende keer dan als jullie veder gaan. Ik geef je een knuffel

Liefs

Ang3l

Geplaatst

Wow, dat heeft eventje geduurt tot dat ik mijn eerste stimu spuit het puregon kon spuiten. Ik was zo zenuweachtig, maar nu heb ik het achter me:clap2:

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden