Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Na twee miskramen, pijnlijke onderzoeken en een aantal Icsi behandelingen hebben we besloten naar Spanje te gaan voor ECD. We zijn nog in de oriënterende fase met welke kliniek we in zee gaan. Degene die al bezig zijn in Spanje zullen het wel herkennen....een groot aantal goed aangeschreven klinieken en welke moet je kiezen. Je wilt natuurlijk een goede keus maken, in de hoop dat deze stap dan wel gaat leiden naar een klein wondertje. Hebben jullie dan ook informatie of tips die handig kunnen zijn, dan horen we dat graag. Er is zoveel aanbod dat we het erg moeilijk vinden om een keuze te maken. Is er ook een soort overzicht wie in welke kliniek onder behandeling is met leeftijd en wel of niet zwanger, welke poging etc?

Daarbij zouden wij het ook prettig vinden om in kontakt te komen met vrouwen die ouder zijn dan ong 42 jaar en voor het eerst ECD doen. Er komt veel op je pad qua beslissingen en emoties, die je niet met anderen kunt delen, die niet in dezelfde situatie staan. Het zou fijn zijn hierover van gedachten te kunnen wisselen. Heel veel succes allemaal en degene die zwanger zijn... super gefeliciteerd en geniet van julie zwangerschap. Groetjes Carino

Posted

Heel veel geluk Carino, ik hop echt dat je een behandeling kunt ondergaan en dat het niet te lang gaat duren. Het zal een zwaar traject zijn, in het buitenland.

Hou ons op de hoogte, als je wilt.

Liefs,

Freggel

Posted

Hey Carino,

(Hey Freggel, zie jou ook hier :-)

Leuk dat je naar Spanje gaat. Ik ga ook binnenkort.

Ja, het is best een moeilijke keuze welke kliniek te kiezen in Spanje.

Ik ga naar Alicante. Daar zijn erg goede berichten over. Van wat ik heb gelezen de meest positieve resultaten. Ik doe ecd via de kliniek in DD en die werkt samen met Alicante, vanwege de resultaten en 'kosten'.

Natuurlijk zijn er ook veel andere goede klinieken hoor. Op de freya site kun je ook veel lezen.

Ik ga bij de vlg ongi beginnen met de pil en zal waarschijnlijk eind febr/begin maart de tp hebben in Spanje. Helemaal zin in!

Veel succes met de keuze!

Liefs, Mees

Posted

Hoi,

Ik wil je bijdeze heel veel sterkte/ succes wensen met het maken van een keuze en de behandeling in Spanje.

Liefs Corina.

Posted

Bedankt voor jullie lieve reacties. We zijn nog druk aan het bekijken waar we heen gaan. Het is voor ons een te belangrijke beslissing om zo maar een kliniek te kiezen. Deze maand willen we een eerste gesprek aanvragen. En bij een paar gaat dat ook lukken. Ook zijn we op zoek geweest naar een kliniek die mee wil werken om de echo's te doen. Gelukkig is dat ook gelukt dus dat is weer een obstakel genomen. Spannend allemaal.

Corina, hoe was je BMS, die heb je gisteren moeten laten checken toch? Ik hoop dat het allemaal goed is en dat er snel een donor wordt gevonden. Spannend Mees dat jij ook voor ecd gaat. Jij gaat dan naar Bernabeu in Alicante he. Wie weet gaan we straks wel gelijk op. Wat fijn voor jou Freggel dat je ecd met gekende donor gaat doen. Ik hoop dat ook voor jou dit jaar een stralend begin mag hebben en dat je binnenkort kunt gaan starten. Natalie, wat ellendig dat jullie Icsi pogingen niet gelukt zijn. Wat gaan jullie nu doen? Denken jullie ook aan ecd? Wellicht moet je dat idee eerst laten zakken en de tijd aan jezelf geven om die keuze te maken. Dat hebben wij ook gedaan en bij ons is het besluit geweest dat we daarvoor gaan. Samen een kindje krijgen en opvoeden willen we heel erg graag. En ondanks dat het genetisch niet van mij zal zijn, ik heb het wel gedragen, gevoeld en gevoed in mij en ik zal het ook opvoeden. Dus ik denk dat het ook helemaal mijn kindje zal zijn. Wie weet gaan jullie daar evt ook voor.

Ik zal jullie op de hoogte houden van onze bevindingen. En ik hoop ook weer van jullie te horen. Liefs

Carino

Posted

Carino

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de ECD in spanje hopelijk werkt dit wel voor jullie na al die pogingen in NL

En ik wilde zeggen, ook tegen de andere die ECD doen of gaan doen

Noa is geboren uit ECD en wat je zegt Carino ik heb haar 9 mnd gedragen gevoeld en gevoed en we zullen haar samen opvoeden

En ik voel daardoor Noa als mijn/ons kindje serieus waar!!!!

Liefs Claudia

Posted

Claudiaatje: Noa is ook 100% jullie kindje. Dat vind ik ook echt.

Ik word donor en niet om nog een kindje te krijgen maar om een ander ook dit grote geluk te gunnen. Voor mij maar zo'n klein gebaar maar hopelijk voor een ander zo'n groot geluk. Ik heb gewoon mazzel gehad dat bij ons alles goed zat. Nu ben ik blij dat ik een ander kan helpen.

Als alles goed gaat doneer ik in maart. En wie weet zal ik daarna nog een keer doneren.

Alle meiden hier heel veel geluk. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie, welk traject jullie ook volgen en welke kliniek dan ook, 100%moeder worden.

Posted

Wat lief Pulletje! Thanks!

Superdesuper dat je wilt doneren. Er zijn er maar weinig die dat doen, chapeau!!!

En Claudia, Noa is zeker helemaal jullie kindje. Je eigen vlees en bloed ;-)

• 4 weeks later...
Posted

Hallo allemaal ,

Ook wij zijn voor ecd naar Spanje gegaan.

Wij zijn naar Barcelona gegaan.

We hebben eerst zelf 7 mislukte icsi pogingen gehad in Nederland en belgië.

Gezien mijn leeftijd (42) was ecd onze enige kans.

In oktober 2010 hadden we een intake gesprek.

In december konden we starten!

7 januari was de punctie en 10 januari zijn er 2 embryo's teruggeplaatst.

20 januari heb ik positief getest!!!!

We hebben inmiddels op 3-2 een echo gehad met hartactiviteit.

15-2 weer een echo!

Succes meiden.

Posted

Hoi Itsus,

Wat spannend! Gefeliciteerd!

Mijn man en ik overwegen ook ECD in Spanje, Barcelona.

Voor welke kliniek hebben jullie gekozen? Ben benieuwd hoe jullie de behandeling hebben ervaren.

Groetjes,

Nal

Posted

Hey Itsus,

Ben jij de Itsus van het ivf forum? Zo ja,Gezellig!

Dus jij bent in Spanje geweest? En zo'n goed resultaat! Ik ga ook binnenkort.

Nou, spannend hoor! Hoop dat alles goed blijft gaan; vooral met de 2e.

Liefs, Mees

Posted

Hey Itsus,

Wij ook hoor. Wij houden het ook stil.

Ik ga naar allicante, berbabeu. Ik zit normaal op het andere ecd forum hier. En ook IVF omdat ik daar begonnen ben. Zag opeens jouw naam :-)

Zo gaaf dat het gelukt is! Ik hoop je te volgen!!

Sterkte met de misselijkheid!

Liefs, mees

Posted

O ja, de handtekening kun je onderaan je berichten zetten. Die komt dan automatisch onder al je berichten. Dat is handig omdat anderen dan weten wat je ' doet'.

Moet je naar je instellingen en dan kun je je handt. maken.

Liefs, mees

Posted

Itsus,

Zou jij mij info willen geven over je behandeling bij Eugin?

Ik heb info ingewonnen bij Eugin, Marques en IVI in Barcelona. Op zich gaat onze voorkeur heel erg uit naar Eugin, vanwege de Vlaamse arts. Het is wel fijn om doorr een nederlands-sprekende arts behandeld te worden.

Qua statistieken komen alle klinieken wel uit op dezelfde getallen. Voor zover ik kan inschatten geven ze je allemaal evenveel kans.

Ik vind het wel spannend allemaal nu. We willen eind maart voor gesprek gaan, en vervolgens bespreken wat het beste is. Ik neig er naar om alleen naar Eugin te gaan, maar mijn man wilt graag een 2de consult. Het is uiteindelijk veel geld wat je uitgeeft.

Liefs...

Posted

Hi nal,

Wat wil je precies weten? Dan kan ik je gerichter antwoorden.

Eigenlijk staat er best al wel wat info op hun site.

Wat de kosten betreft, je moet hun 1500 euro aan medicijnen voor de donor betalen, je mag echter deze medicijnen ook zelf meebrengen.

Als je die in Nederland nog vergoedt krijgt dan dus hier halen en meenemen. Ik heb een aantal oproepen op diverse forums gezet om te vragen naar "overgebleven medicijnen" in de koelkast van lotgenoten, zo hebben wij de medicynen bijna gratis bij elkaar gesprokkeld. Scheelt toch weer 1500 euro!!!

Maar achteraf heb ik gehoord dat medicijnen altijd in Nederland vergoedt moeten worden ook als je al 3 pogingen hebt gedaan.

Ik hoor graag van je wat je nog extra wilt weten.

Liefs

Posted

Dankjewel Nal!!! :-)

Leuk dat jullie ook richting spanje gaan!

Ook heel veel succes bij het maken van een keuze voor een kliniek! En daarna natuurlijk veel succes met de behandeling. Op naar een beebje....!

Liefs, Mees

Ps. Itsus, hoop dat je je al wat beter voelt. Is het nog gelukt met je handtekening?

Posted

Hoi Itsus,

Het is best wel lastig om concrete vragen te stellen. Op zich heb ik inderdaad best wel wat info van de website, en ook via de e-mail.

Ik denk dat ik meer op zoek ben naar praktische weetjes, zoals jouw tip over de medicijnen. Dat is wel heel goed te weten. Ik heb al 3 IVFjes achter de rug, dus ging er gemakshalve vanuit dat de verzekeraar verder niets zou vergoeden. Ik zal de namen van de medicijnen opvragen, en dat bij de verz navragen.

Is Eugin de enige kliniek waar je naar gegaan bent, en hoe was je ervaring met de behandeling daar? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?

liefs...