Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sowiebo: ow wat toevallig! Ik vind t wel spannend woensdag ben benieuwd hoeveel eitjes er zitten! Mijn ervaring is dat wat er dan zit alleen nog wat groeit, de grotere dan, en dat het daar bij blijft dan eigenlijk. Jullie andere ervaringen?

@jessica: JOh wat een topnieuws! Hopen dat ze meegroeien! Succes!

Ik ga nog even wat relaxen en naar bed. Buurman had me gevraagd voor zn verjaardag, maar kheb echt geen zin dus welterust en tot spreekse! Groetjes Miranda

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn ervaring is dat het eigenlijk ook niet zoveel meer verandert. Ze groeiden inderdaad lekker door. Soms kwamen er nog wel eens 1 of 2 bij. Maar qua grootte wel heel verschillend, ze waren nooit allemaal even groot ongeveer.

Ben ook erg benieuwd deze keer ;)

Juist omdat ik de stimulatie over de dag moet verdelen, we wachten het af!

Schiet lekker op meiden!

Geplaatst

Hoi meiden!

Minoes - Laten we hopen dat die twee lekker doorgroeien!!

Mijnbaby - wat fijn dat je geen hormonen hoeft! Dus alleen een pregnyltje erin en gaan!!

Ilona - idd alles voor het goede doel!! en succes morgen voor de 1e FM!

Mierie - Spannend weer! Heel veel succes deze ronde! en gefeliciteerd met je nichtje. En wat Ilona ook zegt: jij bent gewoon de volgende!

Sowiebo - op naar woensdag! Hopen dat er flink wat groeit!

hier alles rustig... 21 maart afwachten. Mijn mannetje moet de hele week in de kost (voor het eerst) dus het wordt een rustige week hihi

Als 21 maart alles goed is, kan ik volgens mij direct beginnen met Deca. Dus hopen op goed nieuws! (ik slik de pil gewoon door tot die tijd)

We hebben al wat 'maatregelen' genomen om (hopelijk) beter zaad te krijgen! Geen cola meer, de telefoon niet meer in de broekzak, ik ga nog voedingssuplementen halen en wijdere boxershorts. Hopen dat het helpt!

Dus hopen dat ik in dit topic kan blijven! (maart)

liefs Chan

Geplaatst

Thanx allemaal! En tot morgen, als ik terug ben uit België!!!

@ Chan

Succes deze week zonder je mannetje; zal in het begin best wel een beetje wennen zijn...

En ik hoop voor jullie dat 21 maart alles goed is en jullie kunnen starten!!

Geplaatst

chan dat zal raar zijn een weel alleen succes.

En hopen dat de 21 alles goed is

Ilona weel succes in belgie.

Sowiebo jij moet woensdag heen spannend hoop dat er veel zit succes

Liefs Jessica

Geplaatst

Dames, heel voorzichtig wil ik mededelen, dat ik mijn 1e positieve test in handen heb gehad........ Nu even spannend hoe het zich verder ontwikkeld!!

Chan; zal duimen dat ook jullie mogen starten in maart!

Sowiebo; kwaliteit is idd veel belangrijker, aan 1 perfecte kun je al genoeg hebben! Beter dan 15 van mindere kwaliteit...

Minoes; vandaag FM? Hopenlijk een goede oogst!

Ilon@; fijn, je mannetje weer bijna thuis!

Mierie; alweer een beetje opgeknapt? Je voelde je van het weekend niet zo lekker, toch?

Geplaatst

hey Clauw, gefeliciteerd zeg! Geen idee wanneer je de punctie hebt gehad maar volgens val mij val jij wel in de categorie vroegtesters of niet? hahaha Geniet ervan.

Geplaatst

Haha, idd Sab. Mocht eigenlijk woensdag testen. Heb vorige week al een keer negatief getest, zodoende weet ik dat het HCG van de behandeling al uit mijn lichaam was. Ga sowieso woensdag nog een keer testen, maar nu kreeg ik een overduidelijk positieve test. Was echt super verrast. Heb namelijk al een zoon van 14 (via natuurlijke weg) en toen kon ik al vrij snel geen koffie meer verdragen (ook de lucht vond ik vreselijk). Terwijl ik nu gewoon nog koffie lust. Vandaar dat ik het eigenlijk een beetje somber inzag....

Geplaatst

Oh yes, het bankje begint mooi lentegroen ;) Clauw alvast een voorzichtige ... gefeliciteerd!

Zo zie je maar weer, er is geen enkele zwangerschap hetzelfde :P

Geplaatst

Hey meiden.

Ik zie nu pas dit topic. ik 'hang' meestal alleen rond bij het wachtbankje, omdat ik nooit goed wist waar ik nou nog meer bij 'hoorde', maar ik kan hier ook gewoon m'n verhaal kwijt zie ik....Super!!

Even int kort.... Eerste IVF mislukt in Dec. Geen cryo's. We mochten gelijk door voor de volgende.... dus 3 weken pauze, starten met Deca... zou ik na n week ongi moeten worden....maar nee hoor....m'n lichaam had er geen zin meer in na al die hormonen.... dus wachten wachten wachten.... het was de planning om in de laatste week van Jan./eerste week Febr. de punctie en TP te hebben.... Omdat het lab. in Rotterdam dicht gaat. maar helaas, ik werd gewoon nie ongi. Dus aan de pillen, en kon uiteindelijk starten op 8 Febr. met de Gonal F.

(het lab gaat toch later dicht).

Vorige week woensdag en vrijdag FM gehad, zag er goed uit, en gisteren de punctie.

Ik zag er enorm tegen op, omdat ik het de vorige keer écht een ramp vond, toen raakte ik helemaal in paniek van de pijn, huilen, kokhalzen enz.

Nu kreeg ik Diazepam, 2 tegelijk (totaal 10mg) waardoor ik enigsinds stoned naar dat ziekenhuis wandelde :-D

Maar het ging wel stukken beter, de pijn was nog wel vreselijk, afschuwelijk, drama, maar ik kon mezelf beter beheersen, en me meer consentreren op m'n ademhaling.

Sjonge wat een pijn moeten wij vrouwen toch lijden he?!!En we hebben het er nog voor over ook!!

Ik zei toen het klaar was (half stoned) tegen m'n man 'de volgende keer ga jij hier maar liggen' waar de dokter heel hard om moest lachen....

K voel me zo opgelucht dat het voorbij is!! We hadden 8 Eicellen (vorige keer 14...maar ik ben heel tevreden met 8 hoor) en het zaad was nu 30 Mljn. (vorige keer 9.. en bij de IUI's zelf heel minimaal) dus dat is wel een reden om trots te mogen zijn!!

Nu is het afwachten tot woensdag.... telefoontje voor de TP

Ik heb deze week vrij genomen, vorige keer ging ik werken, maar dat viel me heel vies tegen, kreeg ik veel last van m'n eierstokken!!

En nu ik thuis aant rommelen ben, voel ik ze ook opspelen, als ik iets te lang door ga.... is dat normaal?? K heb ook een spastische dikke darm... wat ik nu dus heel goed voel, want die wiebeld zo langs m'n eierstokken... brrrrrrr.

SOrry, k zie dat ik wel een enorm verhaal zit te tikken.... ben ook zo blij dat ik een topic vind waar ik dat mag doen... bij het 'wachtbankje' hou ik het meestal kort...want daar gaat het ten slotte om de 'wachtweken'

Ik ga proberen zoveel mogelijk in te halen met lezen mensen...

Liefs

Geplaatst

Hey dames.

Clauw super zeg van harte het begin groen is er.

Tweety jeetje dat je zo'n last hebt van de puchtie ik hoop dat er een mooie bevruchting is succes.

Ben vanmorgen ook weer naar het ziekenhuis geweest eitje was 14 mm dus begonnen met cetrotide en gonal-f het andere eitje is niet meegegroeid maar goed wat jij ook zegt sowiebo beter 1 goeie dan 10 slechte.

bms was ook mooi 12 mm zag er allemaal piekfijn uit ben supper blij.

Liefs Jessica

Geplaatst

Joepie Jessica, dit voorspelt veel goeds ;) Konden ze je al een indicatie geven wanneer je evt. de punctie hebt?

Tweety, welkom hier.... een heel verhaal, maar ook al veel meegemaakt. Jammer dat je zo'n last van de punctie hebt, lijkt me vreselijk! Gelukkig mag het resultaat er zijn, wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn? Fijn dat de diazepam zijn werk heeft gedaan, scheelt toch weer... omdat je een klein beetje, een soort van, van de wereld bent.

Kom hier gezellig meekletsen, daar zijn we voor. Om elkaar erdoorheen te slepen....

Wat betreft je darmen, dat is normaal.... tenminste...klinkt me bekend in de oren. Icm jouw spastische darm zal het wel helemaal normaal zijn. Er is zoveel gebeurd daarbinnen, lijkt dus meer dan logisch.

Nu maar rustig aan, laat je lekker verwennen... op naar een aantal mooie bevruchtingen ;)

Heeft Suz niet morgen haar 1e FM? Wordt tijd dat we het lijstje weer even naar boven halen. En Tweety voel je zo vrij om aan te vullen :)

Geplaatst

Gevonden....

Voortraject

Kiet: 25 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: 27 februari start decapeptyl, uitgangsecho 10 maart

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Chan88: 28 febr startecho

FM:

Ilon@: 21 februari 1e FM

Suzz: 22 februari 1e FM

Sowiebo: 23 februari 1e FM

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e fm

Punctie:

Tp:

Heb de oude data verwijderd hoor meiden! O.a. bij het voortraject. Mensen die al spuiten en in de rit zitten voor een fm heb ik ook weggehaald.

@ Poezebeest, vandaag je 1e deca. succes!! Het gaat weer beginnen.

@ Ilona, je bent al weg en hebt je fm al gehad... hoe was het?

Geplaatst

Sowiebo; In principe hoor ik woensdag hoeveel bevruchtingen er zijn... kword s ochtends door het ziekenhuis Zwijndrecht gebeld hoe laat ik smidd. in het Erasmus moet zijn, en daar hoor ik dan weer hoeveel het er zijn.

Okay, dus dan is het wel normaal dat het nog zo gevoelig is... net ook, ik kan het weer niet laten om toch in m'n huissie aan de gang te gaan, k heb ook geen zin om de hele dag stil te zitten, maar ik heb er gelijk weer last van.... k ga zo maar weer ff liggen.

Spannend Jessica.

Je kan er idd. beter maar minder hebben, met een goede kwaliteit als andersom. Ik had de vorige keer 14 eitjes, maar uiteindelijk 3 Emmy's waarvan er geen 1 goed is gegaan, dus het aantal zegt niet zoveel hor!!

Op naar de volgende FM.

Ik ga proberen het lijstje te kopiéren in n volgend bericht, k zet de FM datums er niet meer bij hor, die zijn al van vorige week.

liefs

Geplaatst

Voortraject

FM:

Ilon@: 21 februari 1e FM

Punctie:

Tweety: 20 Februari

Tp:

Tweety: 23 Februari

Geplaatst

Hey sowiebo ja echt wel goed nieuws is het halve werk

Als alles nu gaat zo als het moet gaan heb ik vrijdag puchtie dat hoor ikk woensdag.

Trouwens ik krijg me niet op het lijstje zo onduidelijk

Liefs Jessica

Geplaatst

Heb je woensdag weer een fm?

Spannend meis, hoop het zo voor je......

Ik hobbel achter jou aan goed? ;)

Houd jij vast een plekje voor me warm op het wachtbankje van maart ;)

Zal zo ff eten koken, vanavond laat ik me verwennen door acrylnagels te laten zetten. Nog nooit eerder gedaan, ben benieuwd ;)

Geplaatst

Hey sowiebo

Ik heb ook nagels gekregen mijn moeder doet dat heel mooi geworden.

Lekker even verwennen we blijven toch vrouwen :)

tuurijk hou ik een pekje voor je warm.

Jij ook succes.

Liefs

Geplaatst

Weinig hier geweest de laatste tijd omdat ik er niet echt mee bezig was. Ook niet bij gelexen dus niet op de hoogte van de laatste stand van zaken, maar ik beloof beterschap!

Vandaag begonnen met de deca, heb een bloedhekel aan spuiten maar heb heel koelbloedig de spuit gezet. Deed geen pijn en ging eigenlijk wel heel goed. Heb er vertrouwen in voor de komende weken, komt helemaal goed. Zit nu op de bank te wachten tot ik iets ga voelen, hihi.

Geplaatst

@ Clauw - Wat een GEWELDIG nieuws!!! Ik hoop dat jij de trend hebt gezet en wij jou allemaal braaf volgen!! ;-)

@ Tweety - Welkom hier en wat een verhaal zeg!! Fijn dat de punctie nu wat ‘beter’ is gegaan en ik hoop voor jullie op goede bevruchtingen!!

@ Minoes - Fijn dat alles er zo goed uitzag en het wordt voor jullie ook een spannende week!! Succes!!

@ Sowiebo - Veel plezier met je acrylnagels en ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Ik heb ze 1x (voor onze bruiloft) laten zetten en moest er erg aan wennen! Vooral met mn lenzen uithalen; hihi!

@ Poezebeest - Fijn dat je er weer bent!! En super dat je nu ook gestart bent en de 1e spuit is gezet!

Ik ben vandaag weer in België geweest voor mn 1e FM en mijn bms had de juiste dikte en ik had +/- 12 eitjes!

Ik moet as donderdag weer heen voor de 2e FM en ik moet nu ipv 3 ampullen menopur 2 ampullen spuiten.

Zo 'tillen' we de punctie over het weekend heen (waarschijnlijk as maandag).

Dus het ziet allemaal positief uit, geloof ik!

Mijn man en ik moeten donderdag onze nieuwe auto ophalen en dan kunnen we hem gelijk inrijden met ons ritje naar België!! Haha!!

Ik heb het lijstje aangepast:

Voortraject

FM:

Ilon@: 24 februari 2e FM

Punctie:

Tweety: 20 Februari

Tp:

Tweety: 23 Februari

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden