Jump to content

Natuurlijke zwangerschap na een miskraam?

Recommended Posts

Posted

Hoi Meiden,

Even een vraagje aan jullie.

Wij hebben eer gister met 9 weken een miskraam gekregen.

Toen we die week ervoor door hadden dat er geen hartje meer klopte stond mijn wereld op dat moment volledig onderste boven.Eindelijk na 5 jaar zwanger en nu sta je ineens met lege handen!!

Gelijk schoot er door me hoofd ik wil zo snel mogelijk weer verder!

Zover als dit zijn we nooit gekomen en kunnenn niet wachten om weer te starten.

.We willen verder en in de toekomst kijken.Het verleden achter ons laten met in ons achter hoofd ons vlindertje.

Maar nu vroeg ik me eigenlijk het volgende af,

Hoe groot is de kans dat je na een miskraam spontaan zwanger kan raken??

Aangezien we al zo lang bezig zijn en het spontaan niet lukt.Zou er dan wel een kans in zitten als we druk gaan klussen de aankomende maanden dat er toch misschien een kleine kans is?

Bij ons zijn nooit oorzaken gevonden waarom het niet wilt lukken.

Ben ook erg benieuwd of er meiden op het forum zijn die na jaren in de medische molen te hebben gezeten een miskraam kregen en daarna spontaan zwanger werden.

Ik denk dat de kans heel klein is maar de hoop hou ik wel in mijn achter hoofd.

En anders starten we hopelijk in maart weer met onze laatste icsi behandeling.

Liefs Bianca

Posted

Ow lieve Bianca,

Wat een ontzettend groot en onmachtig verdriet moeten jullie meemaken. Het is zo oneerlijk, veel sterkte met de verwerking hiervan! Neem je tijd, het is echt (echt) niet nix.

Bij ons is het ook onbegrepen en wij zijn soms heel kort zwanger spontaan, naar nooit dicht op elkaar (wat ik wel hoopte en vaak las). Dus op ons is het niet van toepassing, maar wellicht wel als je echt verder was en je lichaam aan het zwanger zijn gewend is geraakt (ofzo?). Of wellicht dat het met HCG te maken heeft. Vaak duurt het wel even voordat je weer een normale cyclus hebt en wellicht ben je dan ook niet in de mood voor klussen. Zorg dat je blijft praten en "voelen" hoor samen, dat is nu juist ook heel belangrijk.

Ik denk aan jullie en duim, dat het snel weer zo mag zijn en... blijven.

Dikke knuf, hang in there, je bent niet alleen, xxxx

Posted

bianca

wat een rot nieuws

heel veel sterkte

je kansen op een spontane zwangerschap weet ik niet, je hoort wel eens als je eenmaal zwanger bent geweest dat de weg vrij is

maar hoeveel % kans zou ik niet weten

hoop dat je snel weer zwanger mag worden op welke manier dan ook

Posted

Lieve Bianca, allereerst heel veel sterkte met jullie grote verlies. Ik heb weleens gehoord/gelezen dat je inderdaad na een miskraam een iets hogere kans zou hebben op een spontane zwangerschap, dat wordt ook gezegd na een hsg onderzoek. Of het echt zo is: Bij mij heeft het allebei niets uitgehaald en wij zijn ook 'onbegrepen'. Ik snap dat je zo snel mogelijk door wilt, dat herken ik heel goed. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger zult zijn, spontaan of via de mmm.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use