Jump to content

even voorstellen

dali1997

Recommended Posts

Hoi hoi,

Bij deze wilde ik mij even voorstellen.

Ik ben een meid van 30 en woon samen met mijn lieve vriend van 35. Sinds augustus 2009 hebben wij besloten om de pil te laten staan met als doel uiteraard onze kinderwens in vervulling te laten gaan.

Naar bijna een jaar geprobeerd te hebben was het nog niet gelukt. Na twee spermaonderzoeken is gebleken dat er géén zaadjes in het sperma van mijn vriend zwemmen. We zijn vervolgens doorgestuurd naar het UMC in Nijmegen, waar we vorig jaar oktober onze eerste gesprekken hebben gehad.

Na het doen van een genenonderzoek is gebleken dat mijn vriend het syndroom van klinefelter heeft, wat als 1 van de symptomen "onvruchtbaarheid" heeft, althans de fabriek waar de zaadjes worden gemaakt werkt niet goed, om het maar even kort door de bocht te zeggen.

Voor ons zou dan nog als enige mogelijkheid een TESE/ICSI behandeling zijn. Het is nog niet zolang geleden dat het is toegestaan om bij klinefelter personen een TESE behandeling te doen, daar waren we dus al heel erg blij mee dat er in ieder geval nog een sprankje hoop voor ons was.

Nou al met al is mijn vriend gisteren onder het mes geweest voor de TESE behandeling..... en ja wel ze hebben 3 volle rietjes met bruikbaar zaad kunnen invriezen!! :bf_new: De dokter zei dat dit voor een klinefelter patiënt een zeer goed resultaat was. Onze dag kon gisteren dus niet meer stuk.

M'n vriend heeft nog wel aardig wat last van buikkrampen maar over het algemeen houdt hij zich aardig sterk, mede dankzij de paracetamolletjes.

In ieder geval 31 januari a.s. mogen we op gesprek bij de gynaecoloog hoe het nu verder gaat en zijn we in ieder geval een (grote) stap dichter bij onze kinderwens.

Ik hoop hier wat nodige tips op te kunnen doen en natuurlijk wil ik iedereen op dit forum al het geluk toewensen die men man maar kan krijgen

Liefs

Hallo Maris,

Ja dat was in tijden even een keer goed nieuws, had de dag ervoor nog even gezocht naar resultaten bij tese behandeling, nou las de ene negatieve uitslag na de andere. Ik hoop dat het geluk voor ons toch nog is weggelegd.

Las dat jij ook al een aantal pogingen achter de rug hebt? Ik hoop voor jullie dat het geluksengeltje jullie op een dag ook het geluk zal brengen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use