Jump to content

Bezig met een cryo TP, maar alles gaat fout. HELP!

Recommended Posts

Posted

Hey lieve meiden,

In mijn eigen topic hebben de meiden aangeraden om een topic te openen, in de hoop jullie kennis en ervaringen met mij te kunnen delen. Het volgende is aan de hand en onderstaand is mijn schema:

• 16 december start pil;
  • 25 december start decapeptyl;
  • 31 december stop pil;
  • 8 januari start progynova, doorgaan decapeptyl;
  • 8 januari t/m 14 januari ongesteld geweest n.a.v. stop pil;

• 18 januari FM voor BMS.

18 januari had ik dus de FM, maar een flinterdun slijmvlies (3 mm) Nu heb ik van nature al een erg dun BMS (wordt nooit dikker als 5.6 mm (dat is het dikste geweest met 1 pil Progynova erbij, anders is het 4 mm)).

Mijn Progynova werd per gisteren verhoogd en tot me verbazing werd ik vanochtend ongesteld. Eerst heel veel bruin slijm en vervolgens wat rood bloed. Net weer de tampon verwisseld, weer veel bruin slijm (ruikt als bloed) en toch echt helderrood op de tampon erbij.

Waarop ik vervolgens de verpleegkundige heb gebeld en die antwoord: mevrouw met z'n dun BMS kunt u niet vloeien.

ik: nou sorry, maar ik vloei toch echt, bel niet voor niets!

zij: dan is het niet veel wat u vloeit.

ik: nou al 2 tampons vol, misschien was daarom mijn BMS zo dun gisteren?

zij: u kunt niet bloeden tijdens deca en progynova.

ik: nogmaals, ik bel niet voor niets, kan u de arts even aanspreken en vragen wat te doen, want zo kom ik niet ver! Ben immers bezig met een poging om me BMS op orde te krijgen zodat er een cryo TP kan worden.

zij: ik bel u terug.

Zo gezegd, zo gedaan: babii werd teruggebeld met de mededeling: niks van die bloeding aantrekken dit kan voorkomen, nou sorry, maar ik spuit al BIJNA EEN MAAND, hoelang moet ik nog???? Kan nu weer van vooraf aan starten, althans dat zegt mijn gevoel, want bij een bloeding wordt je BMS toch afgestoten? Volgens haar was dit niet zo, ik zeg nou dus wel want me BMS vloeit toch weg, diepe zucht.....

Nou goed, mijn vraag dus:

Sinds wanneer gebruik je eerst de pil, deca en progynova tijdens een cryo poging? Dat is normaliter toch alleen progynova, indien goed utrogstan? Ik moet wel de Utrogestan pas nadat het BMS goed genoeg is, maar op deze manier wordt het hem niet.

Hoe zijn jullie TP gegaan (kunstmatig, want in eigen cyclus helpt er helemaal niks, dan blijft het BMS dun).

Hebben jullie ooit na een menstruatie tijdens het gebruik van deca gevloeid en wat is eraan gedaan? Hebben jullie deca gebruikt tijdens TP?

Ik ben namelijk geneigd de hele deca niet meer te gebruiken en gewoon Progynova te gebruiken, zoals de meeste vrouwen doen.

Liefs

Posted

Kan je niet helpen met je probleem maar vindt het raar dat een zkh zo reageert. Niet iedereen reageert nu eenmaal zoals beschreven in een bijsluiter dat zou een verpleegkundige al helemaal moeten weten.

Veel succes.

Posted

Babii, ik kan me heel goed voorstellen dat je jezelf hier zorgen over maakt.

Wat raar dat ze je zo 'afschepen' in het ziekenhuis. Hebben hun helemaal geen inlevingsvermogen daar??

Je bent een vrouw die zich zorgen maakt (en ook nog vol hormonen zit) en dan laten ze je niet eens langkomen voor een controle echo??

...heel vreemd, in welk zieknhuis ben je eigenlijk onder behandeling als ik zo vrij mag zijn het te vragen?

Ik kan je helaas ook niet zo goed helpen. Wel heb ik cryo's tp gekregen maar die waren volledig in mijn eigen cyclus.

Dus geen deca, progynova en of utrogestan. Alleen een pregnyl voor de eisprong te sturen.

Mijn bms was bij de cryo tp ongeveer 5 mm en bij de volledige behandelingen 1 cm. Omdat er bij jou minder zit zullen ze wel ondersteuning geven en dat is alleen maar super natuurlijk.

Als ik jou was zou ik straks weer bellen en zeggen dat je vandaag nog langs wil komen voor een controle echo.

Het is wel goed, het gaat hier niet om 'zomaar' iets!

Heel veel sterkte en succes

Posted

Babbi ik zou zeker niet zelf gaan dokteren met medicatie. Ben je straks nog verder van huis. Als je deca spuit kan je altijd een doorbraakbloeding krijgen is mijn verteld en daar hoef je je idd niet onzeker over te voelen.

Balen zeg dat je lichaam zo veel ondersteuning nodig heeft met een cryo. Hopelijk kom je er met het ziekenhuis uit en kan je wellicht om een extra echo vragen????

Posted

Hey meiden,

Dit is zeer vreemd! Gisteren had ik een heel bericht getypt in dit topic, met een antwoord op jullie reacties. Dit bericht stond er ook gewoon, maar klaarblijkelijk is die nu weer verdwenen????

Maar goed....... Ik loop in het UMCU, een heel goed ziekenhuis en heb nog nooit meegemaakt dat een verpleegkundige z'n rot antwoord geeft! Volgens mij was ze overigens ook nieuw, maar dat doet er niet toe. Normaliter zijn ze daar super lief, leven mee en bellen je altijd terug.

In dit geval heb ik ook gevraagd of ze het met de dienstdoende IVF arts kon bespreken. Dit is gedaan en binnen een uur werd ik teruggebeld: een bloeding kan normaal zijn bij het gebruik van decapeptyl (dat wist ik wel, want staat in de bijsluiter).

Aanstaande dinsdag heb ik sowieso een echo en voor die bloeding (19 januari) was ik op 18 januari nog voor een echo geweest en had een BMS van 3 mm. Ze vonden dat erg dun en hebben toen de Progynova verhoogd.

Gisteren dacht ik dat het bloeden weg was. Had alleen nog oud bruin op de tampon zitten en dan zet ik mijn injectie weer en tadaaaaaaaa de volgende dag zit er weer bloed op de tampon (vers). Nu is het gelukkig heel weinig wat ik verlies, maar het bloed wel. Zelf denk ik dus dat mijn lichaam een reactie geeft op de decapeptyl, maar moet er toch dinsdag heen.

NU las ik hier op het forum ook dat er meiden zijn geweest die elke dag hebben gebloed tijdens het gebruik van decapeptyl en hun behandeling ook was gelukt. Alleen spoten hun m.i. voor een stimulatie van vele eitjes en ik voor een cryo TP. Hoe dan ook, dat BMS is al dun en als ik bloed verlies, weet ik bijna zeker dat je BMS meevloeit, zo staat het toch op iedere site? De krampen die je voelt is je baarmoeder die het BMS afstoot en dat veroorzaakt de bloeding. Mooie is alleen dat ik dus geen krampen heb en niet door heb dat ik bloed.....

Hoe dan ook, het baart me zorgen, spuit al sinds 25 december en als iedere poging zo lang gaat duren (6 cryo's) dan ben ik wel lang bezig met poging 1 en daarbij geeft het ook enorm veel frustratie en onzekerheid. Dus wat mij betreft mogen ze de volgende poging gewoon Progynova geven en Utrogestan, want ik weet wel dat het lichaam in ieder geval op alleen Progynova reageert.

Ik vind het gewoon zeer vreemd wat er gebeurd, die onzekerheid is slopend. Ben zo bang dat ze dinsdag zeggen: bms is weer te dun. Zucht, ik zak echt door de grond dan! In eigen cyclus is hij normaliter rond de 3.8 mm en dat is dik voor mij. Bij me IVF met vele eitjes kweken was hij continu 6 mm en na een Pregnyl shot 7.4 mm (dikste ooit). En nu? Nu bloed ik.

Posted

babii, er is iets gebeurt met het omzetten van het forum naar een andere server oid, daardoor zijn berichten verdwenen. Verder kan ik je helaas niet helpen, ik heb nog nooit cryo's gehad. Ik zou dinsdag iig aangeven wat voor nare ervaring je hebt gehad met die verpleegkundige! Laat je niet op de kop zitten, zij zijn er voor jou, en niet andersom.

Posted

Ah dan zal dat het zijn! Geen enkel probleem, het berichtje staat er nu haha.

Ik ga zeer zeker aankaarten bij de arts dat ik zo behandeld werd door die verpleegkundige. Heb nog nooit gehad dat ik zo behandeld ben daar, ze zijn normaliter zo lief en meelevend. Dit was ook een nieuwe verpleegster m.i. heb der nog nooit gesproken.

Heb wel gelezen dat de decapeptyl veel doorbraakbloedingen kan veroorzaken (vaginale bloedingen of niet-menstruele bloedingen). Dit zal ik wel hebben dan, maar vraag me weer af wat niet menstrueel is whahaha.

Posted

Volgens mij is het bloeden weg * klopt het even af *, maar heb al de hele dag geen last gehad.....

Nu ben ik alleen weer super bang dat er dinsdag een dun BMS zit (ondanks de verhoogde dosis Progynova, maar goed.... Ik heb natuurlijk wel 5 dagen bloed verloren, nadat ik op 14 januari menstruatievrij was (startte het 19 januari weer). Dus het heeft natuurlijk geen tijd gehad om op te bouwen.

En daarbij ben ik ook bang dat het bloeden zo weer pats boem terugkomt :-(. Ik hoop niet dat ze de poging gaan afbreken, want het lichaam heeft amper de tijd gehad op te bouwen... En heb geen idee wat voor opties ze hierna nog hebben, maar lijkt me weinig.

Ik heb trouwens nog echo foto's uit 2006 (toen ik een miskraam heb gehad). Zouden ze daarop mijn BMS kunnen zien, want er is natuurlijk wel een foto van het kindje toen..