Ga naar inhoud

Aanvragen ICSI Dusseldorf?


Twinklestar

Aanbevolen Berichten

11 Februari krijgt mijn vriend de Tese in Duitsland. Ik heb inmiddels enkele weken geleden alvast een aanvraag ingediend bij de verzekering voor de ICSI. Hierop heb ik nog steeds helemaal niks gehoord. Wie heeft hier ervaring mee en hoe snel had je reactie? Wachten ze eerst totdat de Tese is geslaagd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar ook een aanvraag moeten doen voor de icsi in DD dat was bij de menzis ik geloof dat daar uiterlijk 6 weken voor staat voordat je wat hoort en bij ons klopte dat wel zo ongeveer.

Je kunt altijd even bellen met de verzekering kijken of ze er al wat verder mee zijn.

 

Heel erg veel succes in elk geval. Ik vond dat we er erg fijn behandelt zijn in DD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinklestar,

 

Ik zou het raar vinden als je 6 weken op een bericht van je verzekering moet wachten. 2 weken is gemiddeld, ik zou morgen toch even bellen als ik jou was. Bij wie ben je verzekerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinklestar we hebben nog 2 cryo´s in DD dus we gaan zeker verder daar. Ik denk dat we voor een 4de behandeling ook wel daar gaan maar dat weet ik nog niet zeker omdat het daar wel erg duur is en hier in Nederland scheelt het toch zo de helft.

 

Guusje sorry hoor maar ik herhaal alleen wat de verzekering tegen mij heeft gezegd toen ik belde waar ze bleven met antwoord. Ze zeggen er ook altijd bij dat je het op tijd moet indienen omdat het 6 weken kan duren, hoeft dus niet als je geluk hebt kan het sneller. Het zal bij een andere dan wel anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit jaar overgestapt naar PNO verzekeringen (via het werk). Dit omdat ze 4x ICSI vergoeden en ze 100% vergoeden in het buitenland.

Kan me voorstellen dat Dusseldorf wel erg duur is als je het zelf moet betalen. Hopelijk is er geen 4-de behandeling nodig en hebben jullie voldoende aan de cryo's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ik hoop het ook dat het niet nodig is, maar is dta het wel dan is er nog niets aan te doen en gaan we met goede moed verder.

 

Dat is wel fijn die verzekering kan dat alleen via het werk of kan iedereen daar aan sluiten?

Wat voor een werk doe je als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Twinklestar,

 

Ik heb deze maand een icsi behandeling in Dusseldorf ondergaan. Vorig jaar September een IVF behandeling in DD. Het heeft me veel moeite gekost om een antwoord te krijgen van de verzekering (vgz) en die was uiteindelijk nog niet duidelijk. Maar wij hebben het risico wel genomen omdat we in DD snel terecht konden en wij aan de grens wonen.

Wel is het zo dat ik alle declaraties in november heb ingeleverd en nog niets vergoed heb gekregen. (2500 euro). Ik ben daar echt heel kwaad over. Maar ze waarom het zolang duurt kunnen ze geen antwoord op geven en ik hoor uiterlijk volgende week wat. Ondertussen is de factuur voor de ICSI alweer binnen (2300 euro). Gelukkig heb ik alle medicatie gewoon in Nederland bij de apotheek gehaald en dat is allemaal vergoed volgens de apotheek. Je kunt natuurlijk ook de echo's in je eigen ziekenhuis laten maken. Dat scheelt ook weer.

Zodra ik wat van mijn verzekering heb gehoord zal ik je via deze site wat laten weten.

 

Veel succes!!

 

eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel fijn die verzekering kan dat alleen via het werk of kan iedereen daar aan sluiten?

Wat voor een werk doe je als ik vragen mag?

 

Dit is een collectieve verzekering maar je kan er ook gewoon terecht (ze hebben dan wel een medische selectie dus ik weet niet of je in aanmerking komt als je al in de MM zit).

Ik werk in de mediabranche (beetje vaag maar wil een beetje anoniem blijven omdat ze op mijn werk nog niks weten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eus, dat duurt wel lang zeg. Als je de echo's in Nederland doet moet je nog steeds het volledige bedrag betalen in Dusseldorf. Plus dat verzekeraars minder uitkeren als je de echo's in Nederland doet. Heel krom maar zo werkt het schijnbaar....

Hopelijk horen jullie snel iets van de verzekeraar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk dat snap ik dat je zo anoniem mogelijk wil blijven zeker als ze het nog niet weten op het werk.

 

Dan zullen we vast niet in aanmerking komen maar ik ben nu wel naar een verzekering waar ze een gedeelte vergoeden bij de 4de poging vandaar dat we ook nog niet weten waar we dat doen omdat we nu maar de helft zelf bij hoeven te betalen als we het in Nederland doen. Bij deze verzekering was geen medische keuring dus ik kon zo overstappen en als we de 4de poging hebben gehad kan ik volgend jaar wel weer terug naar mijn oude verzekering.

Ik weet alleen nog niet welk ziekenhuis we kiezen hier in Ned want hier in Enschede kan alleen in combi met Zwolle en dat willen we beide niet dus we moeten nog even kijken wat we doen. Eerst de cryo´s in de loop van de komende maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gezocht op de website van PNO verzekeringen en hier staat het volgende over zorg in het buitenland: Bij planbare medische hulp waarvoor géén ziekenhuisopname nodig is, kunt u de behandeling zonder toestemming van PNO Ziektekosten ondergaan en de rekeningen bij ons indienen.

Is een punctie en TP een ziekenhuisopname?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.freya.nl/web_wetten/Uitspraakivfbuitenland.php

 

Hoi,

 

Ik heb nog even gezocht op het internet over IVF/ICSI vergoeding in het buitenland. Hier is een rechtzaak over geweest.

Nou ben ik geen jurist maar ik maak onderstaande op uit het artikel

 

Waar het in het kort op neerkomt is dat poliklinische behandelingen in het buitenland (europa) op basis van de geldende vergoedingen in Nederland moeten worden uitgekeerd. Deze extramurale behandelingen vallen onder de vrije handel die mogelijk is binnen europa. Wel is het zo dat behandelingen die in nederland als niet ethisch verantwoord worden geacht niet worden vergoed. Daarom heb ik de facturen voor assisted hatching bijvoorbeeld niet doorgestuurd.

 

Succes,

 

Eus

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eus dat klopt wij hebben het bedrag gekregen wat hier vergoed zou worden, maar dat was zo weinig (wij hebben de echo´s hier in Enschede gedaan en dat hadden ze al van het bedrag afgehaald) dat we nog een flink bedrag bij moesten betalen, omdat de kosten daar veel hoger liggen.

Assited hatching hebben wij ook al niet eens geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ik heb inmiddels reactie gehad van mijn verzekering. Ze zeggen (in het kort) het volgende:

 

Wij zullen deze kosten vergoeden op basis van uw basisverzekering tot maximaal het volgens de wet marktordening gezondheidszorg vastgestelde DBC tarief 1859,19 van BBC code 07 11 00 OF21 0461. Eventuele kosten die boven het DBC-bedrag uitkomen zijn voor eigen rekening.

 

U kunt ook het behandelcentrum in Dusseldorf verzoeken of zij akkoord gaan met het toesturen door ONVZ (PNO is daar schijnbaar onderdeel van) van een zogenaamd E-112 formulier. Dit is een toestemmingsformulier voor behandeling in een EU land waarme de zorgverlener de kosten conform de regels in eigen land, in dit geval duitsland kan declareren bij het Duitse ziekenfonds.

 

Kent iemand dit formulier?

Wat ik zo raar vind is dat ik speciaal ben overgestapt omdat dit in de voorwaarden staat bij vergoeding buitenland aanvullende verzekering:

Vergoeding : Niet spoedeisende hulp voor zover de kosten de Nederlandse tarieven overstijgen: 100%.

 

Zou ik hier nog bezwaar tegen kunnen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik heb ondertussen ook een reactie van de verzekering VPZ is tussenpersoon voor VGZ. Ik heb alleen mijn eigen risico moeten betalen. Verder hebben ze echt alles vergoed!

Wij zijn helemaal opgelucht. Het heeft even geduurd voordat we antwoord op onze declaraties kregen maar dit is werkelijk fantastisch.

Moet wel zeggen dat wij de facturen voor assisted hatching niet hebben verstuurd omdat ik ergens had gelezen dat dat tot discussie kan leiden. Maar zelfs de narcose is vergoed.

 

Ik ken dat formulier niet trouwens.

 

 

Ik heb ook geen toestemming gevraagd. Ik heb de verwijsbrief van de huisarts gebruikt voor de verwijzing naar DD. Dit hebben ze geaccepteerd. Daarna ben ik gewoon gaan declareren met de toevoeging van de brief die Scholtes heeft geschreven over wat nodig was en welke kosten er ongeveer mee gemoeid waren.

 

Veel succes,

 

Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ik zag hier een e112 formuleir voorbij komen....

Je moet dat zien als een blanco cheque van je zorgverzekeraar!

Ik heb dit namelijk ook gehad toen ik in Uz Leuven ben geopereerd aan endometriose, ik ben CZ verzekerd en die hebben een e112 formulier toegestuurd en daarmee kon Leuven alle kosten declareren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden