Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee moedertjes,

wat een ontwikkelingen hier! Joris met een tandje, hopelijk heeft hij niet te veel last!

Ik heb net nog eens de foto's van de high tea bekeken, ik vind het zo'n mooie babies allemaal. Ik moet echt mee de volgende x. Maar dat had ik al eens gezegd.

Laika hoe gaat het met Jim's reflux? Merk je vermindering nu hij vaster voedsel krijgt? I hope so. Ik zie wel een heel groot verschil in hoe je een maand geleden schreef en nu, volgens mij is Jim, met zijn temperament en alles erbij, toch heel goed op de rit inmiddels. Overdag wordt er volgens mij door veel babies steeds minder geslapen. Hier in ieder geval ook.

Wij zijn begonnen met hapjes erbij. Echter vandaag op het kdv begrepen ze mij verkeerd. Ik had nl een potje heeeeerlijk gekookte en gepureerde worteltjes meegegeven, zodat hij dit 3 dagen kan proberen en wennen aan de smaak. Nu hebben ze hem daar in de ochtend ook nog een appel gegeven, van het kdv zelf, en om 17 uur zijn worteltjes. Plus zijn flessen. Ik kreeg echt een megagrote Jack terug. Hij leek wel een kilo gegroeid! Maar goed, eten gaat best goed vind ik voor zo iemand die het nog nooit eerder heeft gedaan. Zijn reflux wordt er niet minder op: zojuist trof ik hem huilend in zijn bedje aan, en het sloopje was oranje van de worteltjes. Da's dan toch 4 uur later en komt het er toch nog uit. Wij lopen hier continu met grote hydrofielluiers om onze schouders, want spuugdoekjes zijn niet afdoende. Gelukkig heeft het manneke geen pijn, alleen maar huilen als hij wakker wordt. Het is wel een ontzettend schatje, al zeg ik het zelf ;-0

Ellen ik ga de hele dag voor je duimen morgen! Wanneer krijgen jullie uitsluitsel? Spannend & leuk, het is je zo gegund.

Valesca idd al een tijdje in stilte, alles goed met jou en de meisjes hopelijk?!

Ben moe vandaag, ben bezig met binnenhalen van mooie opdracht en het is gelukt, heel blij maar nu klaar voor mijn bedje.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Even snel....

Ellen,

Heel, heel veel succes. Ik zal voor jullie duimen!

Reageer morgen op de rest, ga nu echt naar bed.

Haren zijn ondertussen droog geworden, heb straks onder een lekker warme douche gestaan.

Mijke kwam afgelopen nacht om 00.30 toen om 4.15 en ik moest om 6.00u uit m'n bedje om te gaan werken. Oef!

Geplaatst

Oef! Veel geschreven!

Yola, welkom terug. Gezellig dat je er bent.

Ik lees veel over eerste hapjes en minder slapen. Helemaal zoals het hier ook gaat. Joris krijgt in de ochtend een fruithapje en in de avond een groentehapje, maar dat gaat veel minder goed. Hij vind het minder lekker en als hij het echt niet lekker vind, komt het ook direct terug, vooral als er meer in zit dan groenten. Afgelopen weken een boel verschoningen op dat punt moeten doen en dat is erg smerig. Maar goed, voorlopig houden we het dan dus maar bij groenten en laten we de mengingen (vlees en aardappel) maar even zitten. En hij moet ook fit zijn en geen honger hebben, want anders wil hij ook niet. Ach, komt allemaal vanzelf, ik denk dat hij gewoon nog een beetje moet wennen.

Joris heeft wel last gehad van zijn tandjes. Een paar keer wat verhoging en af en toe ontroostbare huilbuien die vermoedelijk van pijnscheuten waren. Maar nu is het rustig, dus genieten we daar van. Het is toch iets wat alle kindjes moeten doormaken.

Violeta, hoe is het gegaan met Emma vannacht?

Ellen, succes bij Kruidvat en Dante is een lange slanke kerel als ik dat zo lees.

Ik geef trouwens geen borstvoeding en ben alweer 3 keer ongesteld geweest. Nu ben ik aan de pil (Cerazette) en deze maand lijkt er niets te komen. Met Cerazette slik je altijd achter elkaar door, de eerste maanden had ik wel een ongesteldheid, maar deze maand helemaal niet. Ik was gister zelfs een beetje aan het twijfelen of ik toevallig niet zwanger ben, zo voelt het, maar dat kan eigenlijk niet. Ben erg zorgvuldig geweest met de pil. Misschien toch maar een testje kopen voor mijn eigen gemoedsrust. Maar dat voelt ook een beetje raar omdat het eigenlijk niet zou moeten kunnen...

Dames, alvast een prettig weekend!

Geplaatst

Ellen ik kom kijken hoe het gegaan is bij jullie?

..........

..........

.........

Esk Emma heeft prima naar haar zin gehad in haar kamertje ! Ik en mijn mIjn man hadden meer moeite van het feit dat ze niet meer bij ons is dan zij haha

Geplaatst

Och arme, Joris is niet lekker. Vandaag al de hele dag zijn flessen (en fruit) eruit gegooid. Ik heb wel 3 keer helemaal onder de melk gezeten (evenals Joris zelf, zijn slab, onze bank en de vloer...). De wasmachine draait overuren. Nu ligt hij te slapen. 100cc gaat wel, dus nu krijgt hij steeds 100 cc. Net even langs de huisarts geweest, maar hij is (nog) niet uitgedroogd. Zal met die 100cc ook niet snel gebeuren denk, maar wilde zo voor het weekend wel e.e.a. even gecheckt hebben. Bij twijfel bellen naar de HAP, maar ik denk dat het nu wel weer zal gaan. Hopelijk morgen weer normaal, want dit is niks.

Geplaatst

ai ai met Joris, hopelijk is het gewoon maar zn maagje dat even niet goed zit en het gauw voorbij gaat! Heb je nog kleertjes over? Hoe reageert Thomas op zn zieke broertje?

Kruidvat ging supersonisch snel. Ik ben zelf niet mee geweest, wat wil je, met Dante erbij. We zijn blijven wachten in de wachthal, waar de koffiedame heel gezellig met Dante aan het spelen was terwijl mijn zenuwen door mijn lijf gierden. En ik moest niet eens wat doen haha. Nu ja, hij is als een wervelwind moeten door het hele concept heen gaan, en heeft het gevoel dat hij wel duizend dingen niet heeft kunnen zeggen, maar we hebben een mooi boekje gemaakt en dat heeft hij achtergelaten samen met een staal. (die te zien was op de babydag), en binnen twee weken zullen we iets weten.

Dus.. helemaal niet geweten of het goed ging of niet! Lief dat jullie hebben geduimd, het zal zeker geholpen hebben!

We zijn erna een paar uurtjes naar Utrecht afgezakt (nog wat kleertjes gekocht voor Dante) en dan naar huis. Allemaal doodmoe. Dante viel heel erg moeilijk in slaap in zn bedje van alle indrukken, maar nu ligt hij er toch al een uurtje in. Zometeen wakker maken en zn laatste voeding geven. Het lieverdje.

Ai, Jim die ook al veel terug geeft. Goh, wat zielig als hij zo tussen de worteltjes ligt.

Misschien moeten de babys echt nog wel wennen aan al die nieuwe voeding.

Geplaatst

Ellen wat spannend, eerste zon korte presentatie en dan nu het wachten... Hoop dat jullie em binnen gaan slepen!

Hoe was de AH afgelopen , misschien heb je dat al geschreven maar heb ik het gemist? En gaan jullie ook naar speelgoedzaken zoals intertoys en Bart Smit ?

Wat is jullie website? Ik wil voor Mila n puzzel uitzoeken! :-)

Geplaatst

Ja, koorts is weg, nu diarree, maar hij wil in ieder geval wel wat drinken. En een goede nacht gehad. Buikgriep is het volgens de huisarts. Heel vervelend voor hem. Hoop dat hij vandaag opknapt.

Geplaatst

sorry meiden,ik ben er heel weinig mijn oma is gisteren overleden ben de hele week bij ze geweest steeds....ben dus even met mijn hoofd daar

wij hebben altijd naast mijn oma(en opa die vorig jaar is overleden) gewoont dus hadden een erg sterke band

heb het er erg moeilijk mee

de meisjes doen het goed!

feline slaapt sinds 3 nachten ineens van 7 tot 7 echt zo fijn!

Geplaatst

Hey Valesca, wat een verdrietig nieuws, sterkte! Wel fijn om te horen dat Feline zo goed slaapt.

Esk, is Joris alweer wat opgeknapt vandaag?

Wij hebben vandaag een lekker dagje gehad met Jim, de hele middag weggeweest en Jim heeft zijn slaapjes in de maxi cosi en de draagzak gedaan, ging prima. In een koffietentje zijn middagfles gegeven, hij was echt superlief en rustig en dronk zijn flesje heel goed. Blijkbaar had ie zoveel afleiding dat ie vergat te protesteren ;-).

Geplaatst

Valesca,

Ook hier wil ik je condoleren en heel veel sterkte toewensen.

Violeta,

Zal best dat papa en mama er meer moeite mee hebben dan Emma zelf.

Slaapt Emma nog steeds zo goed?

Ellen,

Op de meeting heb ik niet naar jullie concept gekeken. Echt helemaal vergeten om aan je te vragen. Wat stom van me zeg!

Nu ben ik ontzettend benieuwd geworden. ;)

Fijn dat het goed is gegaan.

Esk,

Gelukkig wil Joris wel drinken!

Beterschap en een knuffel voor het zielige zieke ventje.

Laika,

Jim heeft dus een prima dag gehad en hierdoor zijn papa en mama natuurlijk ook.

Hier een mama die een beetje moe is.

Heb een vroege, late, vroege dienst gewerkt.

Dan merk ik dat het voeden op zo'n dagen wat energie van me vergt.

Om 23.00u thuis van het werk, om 00.30u en 5.00u voeden en om 6.00u gaat de wekker om weer te gaan werken.

Maar ik klaag echt totaal niet hoor, doe het met veel liefde en plezier!

Geplaatst

Ellen spannend de volgende weken!

Arme Joris, beterschap!

Wish wat een uren heb je gedraaid jij, dat je niet kapot bent! Ijzer vrouw ben je :)

Net uit eten geweest, heel leuk was het.

Emma slaapt door. Gister we wakker geworden om kwart voor twaalf, beetje gegeten en weer naar bed. We kijken hoe het verder gaat.

Toverstafje, moest lachen op je bericht dat je Jack 1kg extra zwaar was na een dagje kdv

Geplaatst

Toverstafje,

Toen ik net de reactie van Violeta las moest ik ook weer lachen.

Was vergeten om reactie te geven op het eten.

Oeps, vergissing van het kdv. Maar Jack heeft er dus wel van genoten. ;)

Violeta,

Super goed van Emma.

Mijke heeft afgelopen nacht ook prima geslapen.

Om 20.00u drinken en om 20.30u naar bed. 00.30u voeden, hierna om 6.00u en toen werd Mijke pas om 10.00u wakker.

Geplaatst

Violeta, lekker uit eten geweest, wat heerlijk!

Hier voor het eerst een mannetje met koorts...Toen ik hem vanochtend uitkleedde om onder de douche te gaan voelde hij zo warm dat ik maar even zijn temperatuur heb gemeten. 38,7 heeft ie. We mogen hem vandaag dus niet inbakeren (dat doen we nog steeds overdag) maar inmiddels ligt hij wel al zonder morren een half uurtje te slapen dus dat gaat gelukkig goed. Verder drinkt hij ook nog wel redelijk, is ie actief en lacht ie weer lekker veel dus we houden het maar gewoon in de gaten vandaag.

Geplaatst

Laika,

Je zou willen dat je dit zelf over kon nemen.

Gelukkig lijkt Jim er geen hinder van te hebben.

Jullie zullen wel benieuwd zijn hoe het slapen gaat zonder hem in te bakeren.

Misschien bevalt het wel goed en is het overdag ook niet meer nodig?

Of moet je dit echt afbouwen?

En kom je ons vergezellen op Fb?

Geplaatst

Mmm, Wish, het slapen gaat echt bagger zonder bakerzak. En lekker een grote wandeling in de draagzak zit er ook niet in vanwege Jims koorts. We zijn dus vandaag constant heen en weer aan het lopen om te troosten en Jim heeft misschien anderhalf uur geslapen tot nu toe. Rode oogjes van de vermoeidheid en maar lachen als je hem eruit haalt he...Ben toch bang dat we binnenkort echt aan een soort van slaaptraining moeten gaan beginnen, hoe lang kunnen we nog met die bakerzak aan de gang blijven? Gelukkig gaat het 's nachts wel goed...

Ik heb trouwens net een facebook account aangemaakt!

Geplaatst

Balen zeg dat het zonder inbakeren niet goed gaat.

En nu speelt de koorts natuurlijk ook niet echt mee om Jim lekker te laten slapen.

Och gos, rode oogjes van de vermoeidheid en toch wakker willen blijven. Sneu zeg!

Zal je eens gaan zoeken op Fb.

Ik ben samen met Mijke net thuis van het pannenkoekenhuis.

Samen met mijn moeder, broer, schoonzus en 2 nichtjes naar toe geweest. Mijn man is zweefvliegen en komt vanavond thuis.

Mijke kon mooi even drinken voordat onze pannenkoeken op tafel kwamen.

Tijdens het eten heeft ze bij mij op schoot gezeten en ook in de kinderwagenbak gelegen.

Alleen is ze niet in slaap kunnen vallen, ze wou wel slapen, ging duimen maar ook huilen.

Denk dat het te druk was om haar heen.

In de auto onderweg naar huis is ze in slaap gevallen, alleen is dit een kort ritje geweest.

Heb haar bij thuiskomst in bed gelegd, maar nu slaapt ze nog niet. Ze is vanaf 15.30uur wakker.

Ik denk dat ik haar in bad ga doen en hierna bv geef en dan naar bed breng.

Om 19.30u zal ze wel willen drinken.

Geplaatst

Helaas weinig tijd de laatste tijd om te reageren. Veel werken en thuis zit Mara volop in een sprong, is niet echt vrolijk, snel huilen. Denk ook tanden die wringen. Bij Noah zijn er nog steeds kiezen aan t werken en hij is dus ook niet echt gezellig. Als ze op bed liggen ben ik blij dat ik even kan zitten...

Lees wel mee hoor, maar weinig energie om te reageren... Sorry!

Laika, leuk ook Facebook! Gezellig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden