Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben zelf ook minder actief maar daarom lees ik niet minder.ik vind het leuk om de andere meiden mee te volgen en draag iedereen hier een warm hart toe.een tweede zal er bij ons wellicht nooit komen.Voor mn vriend is dit al t 4de kind en hij vindt t wel goed zo.ik zal missch later wel anders denken maar voorlopig vind ik het ook goed zo.Toverstafje,super dat je nu ook op Fb bent!liefs.Ellen

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi hoi dames,

Moest via de zoekmachine dit topic te pakken krijgen.

Dat wil toch wel wat zeggen.

Vind het wel leuk om hier af en toe te blijven reageren en jullie reacties te lezen.

Rollen jullie kindjes al beide kanten in?

Mijke rolt namelijk elke keer over haar linker schouder, de andere kant nog niet.

Wanneer komt dit?

Geplaatst

Ha wish!

Rustig hier he!

Mara draait alleen over rechts. Begint nu pas op haar linker zij te draaien. Kan dus best een tijd duren hoor! Bij mara bijna een maand geloof ik. Slecht he, weet het niet eens meer precies...

Geplaatst

wish, Jim rolt ook alleen over links, soms per ongeluk over rechts. Wil eigenlijk een heel verhaal typen maar ik schrijf dit met de nieuwe notebook van mijn vriend en het toetsenbord reageert enorm traag op deze site. Wordt vervolgd dus!

Geplaatst

Ik lees ook nog even hoor Feline draaide eerst ook maar één kant op dacht dat het misschien kwam door dat de andere kant zwakker was en begon me al zorgen te maken nu kan ze het en gerust dat het normaal is

Geplaatst

Mijke draait wel op haar andere zij, maar rolt niet door naar haar buik.

Maak me geen zorgen, maar vroeg me af hoe lang dit kon duren.

Geplaatst

Dat kan best een hele tijd duren. Zowel Joris als Thomas rolde in eerste instantie maar over 1 kant, maar nu gaat het over beide kanten bij Joris. Overigens is het niet zo dat ze het niet kunnen, volgens mij is het meer dat ze een voorkeur hebben voor een kant.

Geplaatst

Hoe actief zijn jullie eigenlijk met het omrollen? Stimuleren jullie het omrollen met oefeningen? Thomas doet het niet uit zichzelf. Hij rolt om naar rugligging als ik hem op zijn buikje laat liggen. Andersom, als ik hem omrol van rug naar zij, rolt hij wel verder naar buikligging. Maar uit zichzelf rolt hij niet van rug naar buik.

Geplaatst

Een aantal keren per dag heb ik het beentje van Mijke over haar andere been gelegd en dan kon ze zelfstandig door rollen naar haar buik.

Mijke heeft 2 weken geleden wel regelmatig terug gerold van buik naar rug en nu doet ze dit niet meer. Begint te mopperen en dan help ik haar op een gegeven moment met terug rollen. Wel dat ze het grotendeels zelf moet doen.

Bijv. een speeltje laten volgen wat ze wil pakken en dan rolt ze terug.

De één is snel met zitten en de ander met omrollen ofzo. Het komt vanzelf wel denk ik dan.

• 2 weken later...
Geplaatst

hier intussen een kruipertje.het gaat nog niet heel erg vlot maar vooruit gaat hij!ik durf hem dus geen seconde meer alleen te laten.ook stapt hij al graag mee met zn handjes stevig vasthoudend aan onze handen.wat gaat het zo snel plots!

Geplaatst

Die Dante, die Dante toch. Wat gaat hij als een speer!

Wat knap zeg. Heb het idee dat Dante zich ook snel aan tafel ofzo op zal gaan trekken en dan rond de tafel zal gaan stappen.

Mijke wil al een paar maanden niks als staan als ze door ons wordt vastgehouden.

Ik zet haar heel vaak op mijn bovenbeen met aan elke kant van mijn been een been van Mijke zodat ze moet blijven zitten.

Maar haar benen blijven nog stokstijf op één plaats staan. Wel is ze aan het 'dansen', maar een loopbeweging zit er nog niet in.

Het allereerste tandje is nu echt heel goed zichtbaar. Tandenborstel en tandpasta zullen vanavond voor de eerste keer in gebruik worden genomen.

Geplaatst

Mijke vindt het tandje poetsen erg leuk om te doen. Eerst poetst papa of mama haar tandje en hierna mag ze het zelf doen.

We draaien de borstel ook om zodat ze gaat begrijpen dat ook dit de bedoeling van tanden poetsen is.

Op het moment is ze ontzettend verkouden, gele snottebellen (echte bellen) komen haar neusje uit.

Vooral in de ochtend is het niet leuk als haar neusje schoon wordt gemaakt.

We gebruiken de hele dag snoetepoetsers om haar neus schoon te maken en voor het slapen gaan smeren we Balneum creme onder haar neus.

Het terugrollen van buik naar rug heeft ze nu ook onder de knie.

Geplaatst

Ik denk dat we inderdaad allemaal op FB zitten nu :-)

Ik kom hier dan ook bijna nooit meer kijken (shame on me)

Ik denk dat Dante intussen nieuwe tandjes aan het krijgen is, bovenaan. Hij is de laatse dagen echt 'lastig' en zit voortdurend met zn vingers in zn mond. Gelukkig slaapt hij nog steeds mooi door tot 7u-7u30. Vind ik super!

Kruipen doet hij steeds sneller, en niets is dus nog veilig. De stopcontacten zijn dus intussen al afgedekt hihi.

Eten doet hij niet schitterend goed vind ik. Te weinig naar mijn zin, maar ik vermoed dat hij te vaak bij mij melk eist en dus ook niet veel wil eten. Ik probeer regelmatig grotere brokken, maar niet altijd met evenvee succes. Brood gaat zonder problemen, banaan ook. De rest is kokhalzen, en soms zelfs overgeven. Pff... Gelukkig heb ik intussen een ehbo cursus voor kinderen en babys gevolgd, dat geeft al een stuk meer zelfvertrouwen. Gisteren is hij trouwens plat op de grond gevallen, op zijn oogkas, dat zag behoorlijk rood en leek me af te stevenen op een flink blauw oog. Maar dus dankzij die cursus heb ik de rode plek een tijdje met een koud doekje afgekoeld en nu zie je er bijna niets meer van. Meiden: bij eender welke wonde moet je ijs gebruiken (niet rechtstreeks he) voor de zwelling te stoppen, maar ijs op een schedel is verboden! Dus nat en koude handdoek of iets dergelijks. Voila, van juf Ellen :-)

[ATTACH=CONFIG]4208[/ATTACH]

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik ook echt vergeet hier nog schrijven nu we elkaar op FB spreken. Nu ik met een nieuwe cryo ppoging wil starten dacht ik toch maar weer eens op het forum kijken

Geplaatst

Dat wordt spannend hoor Doortje! Ik ga zeker mee supporteren, als je op een wachtbankje terecht komt.

Medusa! Wat lief dat je hier even komt spieken! Alles goed met kleine Rolf? Is hij geopereerd intussen en alles in orde?

Geplaatst

Hi! Ik heb vandaag een spiksplinternieuwe laptop gekregen van mijn vriend, kan ik weer heerlijk mee forummen! Ik ben ook dagelijks op fb te vinden dus veel post ik hier niet meer maar het is natuurlijk wel leuk om dit topic een beetje in leven te houden ,zeker voor de meelezers (hi Medusa!). Jim wordt zaterdag alweer 8 maanden, het gaat nu enorm snel vind ik. Hij kan al kruipen, zichzelf optrekken tot staan (en dat dan heel lang volhouden), zelfstandig zitten, rollen, didididi en dadada zeggen, zijn twee ondertandjes zijn al door en de twee boventandjes ook al bijna, en hij houdt van lachen! Het is en blijft wel een druktemakertje dus we hebben onze handen vol aan hem, zeker nu hij het hele huis door klautert. Maar we genieten met volle teugen van hem!

• 1 maand later...
Geplaatst

En even up hoor!

Onze kindjes zijn inmiddels allemaal al bijna 9 maanden,sommigen zelfs al tien maanden! Binnenkort de eerste verjaardagen.....

Geplaatst

Ongelooflijk he! Het gaat echt zo snel, verdorie.

Hier een fototje van een paar dagen geleden, lekker in het zonnetje. Dante zal het later niet graag zien, zo in zijn blootje gezet :-)

[ATTACH=CONFIG]4411[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve meiden, ik weet dat jullie elkaar veel spreken op FB en niet meer veel hier op het forum lezen, maar toch even snel een berichtje. Ik ben namelijk weer zwanger! Vandaag 14 weken. Het is allemaal heel spannend en we hopen, hopen en hopen dat het deze keer goed zal gaan. Ik ben zwanger van 1 kindje en dat zal het risico al verlagen. Verder krijg ik een bandje om mijn baarmoedermond en elke week weeen remmende injecties. Ik hoop dat het nu beter gaat en dat ook wij mee gaan maken wat jullie al 10 maanden beleven met jullie mooie kindjes!

Soms krijg ik nog wel eens een prive berichtje van 1 van jullie, vandaar dat ik mijn nieuws even hier wilde deln!

Lieve groet, Zomer (Esther)

Geplaatst

Wauw, wat een geweldig nieuws!!! Ik heb regelmatig aan je gedacht, omdat het een diepe indruk op me heeft gemaakt. Ik ben blij dat jullie wens in vervulling is gegaan, en jullie 2 engeltjes er een broertje of zusje erbij krijgen. En wat zijn jullie al ver! Bedankt dat je het ons laat weten.

Geplaatst

Waaaah Zomer! GEWELDIG nieuws, en al 14 weken ver! gefeliciteerd meid! Ik heb er geen woorden voor, zo blij ben ik voor jullie!

Heel erg lief dat je het ons laat weten, want we denken regelmatig aan je, zelfs op FB. :-)

geniet ervan!

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden