Jump to content

Acupunctuur

Guest Daan

Recommended Posts

Hoi meiden,

Ik open even een nieuwe topic, misschien is het ooit wel eens ter sprake gekomen...maar zijn er hier dames die acupunctuur bij hun IVF hebben gedaan?

Ik heb een adres gekregen van mijn schoonmoeder, want tijdens mijn 1e poging, had ik extra veel last van migraine ( heel de 1e kerstdag op bed toen). Ik ben zowiezo wel migraine patiënt maar omdat je natuurlijk alleen maar paracetamol mag, duurt zo`n aanval bijna 4x zo lang.

Ik wil dus daarvoor acu gaan doen, ( ben niet zo superzweverig verder, maar als het alleen al voor de migraine helpt vind ik het al heel wat), maar nu las ik ook ergens dat dit ook wel in combinatie word gedaan met IVF, ik geloof voor een punctie en na de TP?

Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee??

Groetjes Daan.

Hoi Daan,

ja ik heb t de tweede ivf-poging ook gedaan. toen was ik nog zwanger ook,dus wij gaan t nu weer doen. ja ik weet t wel, t hoeft helemaal niet perse te helpen maar ik voelde me er goed bij er alles aan te doen.

ik zou je wel willen adviseren iemand te zoeken die vaker ivf heeft gedaan en er dus ervaring mee heeft. ik had eerst een andere acu en die wist er niks van en dus ook niet waar en wanneer ht nodig was. ook zal iemand die dat wel weet wat eerder jou ergens tussen plaatsen omdat ze ook wel snappen dat je t niet zo goed kan plannen. tenminste dat is mijn ervaring.

ik heb wat gegoogeld teon en kwam op dit soort links:

http://www.acupunctuur.com/ivf.html

ik heb toen geloof ik naar deze of een andere een mail gestuurd of hij er een wist bij mij in de buurt en gelukkig kreeg ik een positieve reactie!

succes!

lis

Hee Lis,

Ik heb idd ook goede percentages gelezen erover met verschil van wel of niet acu bij IVF, maar je moet er gewoon in geloven en er een goed gevoel bij hebben, dat zeker.

Ik had al wel eens gegoogled, maar toen kon ik er nog niet echt 1 bij mij in de buurt vinden, maar misschien wel met de link die je stuurt, ga ik proberen. Bedankt!!!!

Groetjes Daan.

Groetjes Daan.

Hoi Daan,

Ik heb ook acupunctuur gedaan.

Sinds ik dat deed zat ik veel beter in mijn vel.

Heb het met mijn 2e poging gedaan, en ook zwanger.

Net was Lis zegt, weet je natuurlijk niet zeker of het daardoor komt maar het gaf me een goed gevoel en ik wilde er gewoon alles aan gedaan hebben zeg maar.

Je hebt ook acupunctuur na de TP.

De mijne deed dat niet.

Alleen voor de TP daarna ben ik niet meer geweest.

Succes ermee en als je nog meer info wil dan hoor ik het wel.

Hee meiden, thanks heb er echt een goed gevoel bij. Morgen ben ik vrij, dus ga rond bellen, zeker na vandaag want weer eens migraine en zo`n zetpilletje paracetamol helpt dan ook niet echt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Daan

Hoi meiden,

Ik open even een nieuwe topic, misschien is het ooit wel eens ter sprake gekomen...maar zijn er hier dames die acupunctuur bij hun IVF hebben gedaan?

Ik heb een adres gekregen van mijn schoonmoeder, want tijdens mijn 1e poging, had ik extra veel last van migraine ( heel de 1e kerstdag op bed toen). Ik ben zowiezo wel migraine patiënt maar omdat je natuurlijk alleen maar paracetamol mag, duurt zo`n aanval bijna 4x zo lang.

Ik wil dus daarvoor acu gaan doen, ( ben niet zo superzweverig verder, maar als het alleen al voor de migraine helpt vind ik het al heel wat), maar nu las ik ook ergens dat dit ook wel in combinatie word gedaan met IVF, ik geloof voor een punctie en na de TP?

Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee??

Groetjes Daan.

Hoi Daan,

Het is zeker het proberen waard.

Wij zijn zes jaar bezig geweest en voor een laatste ifv poging naar acupuncturist geweest.

Zou met behandeling beginnen maar die raade ze mij af omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor was.

Teleurgesteld was ik zeker maar ik zat ook niet lekker in mijn vel inderdaad.

Dus begonnen met behandeling bij acupunctuur en ik knapte geestelijk en lichamelijk inderdaad heel erg op.

Toen mijn acupuncturist vertelde dat ik er weer klaar voor was ben ik aan mijn laatste ifv poging begonnen.

Zij heeft mij de hele behandelperiode en zwangerschap die er uit voortkwam behandeld.

Ik ben absoluut niet zweverig en heel nuchter maar als ik voor een tweede ga ga ik het zeker weer proberen.

Je hebt nooit de garantie dat het gaat lukken maar baat het niet dan schaadt het niet toch.

Mijn acupuncturist woont in Friesland maar heeft ook hele goede connecties in het zuiden van het land.

Heel veel succes.

Baukje

Hee meiden,

Ik ben vandaag geweest!!

Ik vond het allemaal heel interessant en weet niet of het zo is maar voel me best fit. haha moet er zelf wel om lachen, aangezien ik de laatste tijd niet zo zin had om te poetsen thuis en vanmiddag was ik vol goede moed, grappig he.

Ik belde eerst een acupuncturist die ik via mijn schoonmoeder had door gekregen, maar dit was echt een vage man zeg maar. Hij had wel al een paar stellen geholpen in de laatse 10/15 jaar ervaring die hij had, maar hij deed het idd alleen voor de TP ( net zoals bij Beau).

Prima dacht ik, toen ik daarna vertelde dat ik geen eileiders meer had en dat ik recent een heel hoge fsh waarde had, zei hij LET OP...:

O, ben je er zo één, zo`n rare!

HMMM, vreemde man dacht ik laat maar!! haha ik zei dat ik nog wel terug zou bellen. NOT!!

Nu had ik ook gegoogled op ivf en acu in Rotterdam, en had ik een aardige, en voor mijn gevoel zeer professioneel en dat bleek wel vandaag vond ik, dus lag ik daar dan met mijn eerste naaldjes. En volgende week weer, het is zo`n 20 a 25 min rijden, valt best wel mee.

Ze zijn zeer flexibel met de TP , doen ze ook in het wkd. Hun gaan wel aardig wat weken door en hij zei dat sommige idd stoppen na de punctie, omdat als het fout zou gaan, je idd kan denken dat het daardoor komt, maar ik heb goede ervaringen van beide kanten gelezen, dus ik vind me hier wel in eigenlijk. Hij zei dat als je eenmaal de TP hebt gehad, je dan op bep plekken geen naaldjes prikt.

Het belangrijkste vind ik is dat ik me er goed bij voel, ben alleen wel bang dat dit niet de juiste maand is aangezien ik denk dat het Erasmus alleen nog maar deze 2e poging wil doen.

Maar daar moet ik me maar vanaf zetten, ik ben wel zeer positief hoor, maar gewoon een beetje onzeker igv die bloedwaardes.

Groetjes jullie allen.

he daan, in rotterdam!!! wat interessant! zou je mij de gegevens kunnen mailen? ik sta op het punt mijn oude acu te bellen, maar het klinkt alsof die van jou nog net iets flexibeler zijn en dat is erg aantrekkelijk. begrijp ik goed dat ze met meerderen zijn? dat is natuurlijk ook fijn ivm vakanties enzo.

ik ben erg benieuwd!!!!!

succes he, fijn dat je er al zo'n goed gevoel bij hebt! wat bedoel je met niet de juiste maand? ivm de bloedwaardes? zou je daar anders nog over kunnen bellen? dan spuit je de deca wat langer door en wacht je even, of zeg ik nou iets geks?

lis

• 3 weeks later...

Hoi Daan,

Ik zag dat jij een tijdje geleden dit topic had gemaakt en ik ben wel erg benieuwd hoe het nu met je gaat en met de acupunctuur?

Doe je dit nog steeds en bevalt het goed?

Ik lees ook over een aantal andere meiden die het hebben gedaan en idd ook zwanger zijn geworden..

Ik wil het ook graag weer gaan doen. Ik heb vorig jaar bij een aantal iui pogingen ook acupunctuur erbij gedaan.

Helaas dus niet met het gewenste resultaat, maar ik voelde me er wel goed bij en was minder gespannen..

Ik lees ook over onderzoeken die gedaan zijn dat met acupunctuur de kans op zwangerschap bij ivf toch een stuk groter is en ook minder kans op een miskraam..

Zijn er momenteel misschien nog meiden die ook acupunctuur doen?

Daan, hoe gaat het nu met jou? Zijn je bloedwaardes al beter geworden en weet je al wanneer je weer met een volgende poging kan beginnen?

Groetjes kim

hoi dames,

ik heb geen acupunctuur, maar ik bel mijn tante op ik weet niet wat ze doet

maar het helpt ik word er rustig van, ben ook niet zo zweverig,

ik moet dan s'avonds een kaarsje aan maken en dankje wel zeggen.

je moet pas weer beginnen als je zelf weer goed in je vel zit.

groetjes nicole

mijn hubbie heeft ook acupunctuur gedaan. Hij kreeg er ook (hele smerige) kruiden drankjes en een soort korreltjes bij, die moest hij drinken.

Heeeel vies!

Die heeft hij dus niet gepakt.. (waren ook nog eens kei duur!!!!!!!!)

Maar.. al met al, weet je natuurlijk nooit of het door de acu komt, maar zijn zaadkwaliteit is wel verbetert.

Hee meiden,

Ik ben toevallig vandaag geweest en voel me fris in mijn hoofd en energievol, echt wel raar hoor.

Het gaat allemaal prima met de acu, ik ben nu 4 keer geweest, elke donderdag ga ik.

Mijn bloed is niet meer opnieuw getest Kim, ik weet niet hoe de fsh nu is en ben ook wel een beetje bang voor de uitslag als ik weer een keer moet prikken.

Ik had 2 wkn geleden bij de uitgangsecho een cyste en nu gister bij cyclusdag 13 een soort ongi, vandaag ook helder rood bloedverlies, zo raar, ik vind dat ik sinds de hormonen zo`n vreemd lichaam heb!

Vandaag langs EMC geweest voor een echo, maar niet veel wijzer geworden, wel is er eindelijk een beetje beter naar mijn rechter eierstok gezocht, deze schijnt lastig te vinden te zijn... Ze denkt dat ze hem nu gezien heeft, maar denkt ook dat deze niet echt meer actief is... terwijl deze dus nu met die soort ongi die ik heb , hij hardstikke zit te steken, ik vind het allemaal zo vreemd.

Links was de cyste weg, dus da`s wel fijn.

Nu wachten op de echte menstr, en dan maar weer een uitgangsecho, ze gaan niet bloedprikken. Nu heb ik mail en telefonisch contact gehad met d`dorf en deze arts kijkt er weer anders tegenaan, en gaan binnenkort daarheen voor een intake, misschien a.s zaterdag al. Even alles aanhoren en ons gevoel daarbij en de verzekering enzo. Ze doen daar niet gelijk een poging zonder je lichaam een paar maanden te volgen, ze kiezen voor een goede cyclus en in het EMC doen ze het eigenlijk alleen maar voor mij heb ik het idee, totaal geen ondersteuning hierin.

Ik heb gelijk weer alles neergepend haha, probeer wat minder actief te zijn, maar lees elke dag hihi

Ik hou jullie op de hoogte.

hoi daan, het is ook nogal wat hoor, wat er gebeurd, lijkt me fijn even van je af te sschrijven. aan de andere kant wil je ook een beetje rust...

maar goed nieuws dat de cyste weg is! dat is weer een zorg minder.

en slim dat je in d'dorf 'shopt'. die zijn wellicht anders ermee bezig en het klinkt goed!

en de acu ook, ik ben nu 1 keer geweest, maar voelde me heel moe erna, helemaal in coma gelegen snachts, raar hoor. ik weet nog wel van vorige keren dat de eerste keer ook heftig was.

had jij ook zo'n parkeerdrama of was je lekker op de fiets?

ik kon in ons oude pand in krimpen werken, maar dan meost ikdus wel met de auto naar t emc... aiaiai geen aanrader.

succes , ik hoop dat je lichaam weer een beetje normaal gaat doen!

lis

Daan,

Ik wens je heel veel succes!

Goed dat je even verder kijkt naar de mogelijkheden.

Ik neem me ook iedere keer voor om wat afstand te nemen van het forum, maar ben toch iedere keer benieuwd naar het wel en wee van iedereen. Het geeft ook nog steeds steun.

Ik blijf je volgen!

Fijn weekend

XX

Ik ook Arianne, ik moet toch effe kijken en lezen hoe het met de anderen gaat.

En Lis bedankt, ik hoop ook dat het lijf weer eens gewoon doet haha.

We gaan morgen ben net van een verjaardag terug en nu gauw naar bed, want moeten morgen al rond 7.20u in de auto zitten, aaargghh en dat op zaterdag!!

Je moet er wat voor over hebben he. We konden alleen om 10.00 en dan 20 min eerder aanwezig zijn en het is zo`n 2 uur rijden.

Ik laat het jullie weten.

Groetjes en fijn wkd!

Daan.

jemig, dat gaat snel ineens? zijn jullie nou vandaag helemaal naar d'dorf geweest?

hoe was het? ben erg benieuwd.

als je heir een beter gevoel bij hebt ga je dan een poging hier doen, of is het evt. toekomstmuziek?

je zal nu wel bekaf zijn trouwens, even lekker bijslapen!

groetjes

lis

Nou om 7.05 zaten we in de auto hoor, in onze oldtimer want die rijd op gas haha dat scheelt weer. Was wel aardig ritje pffft, en dan hoef ik niet eens te rijden, heb zelfs nog effe een dutje gedaan, vriend zei neem je kussen mee dan kan je nog ff slapen, ben nu ook bekaf net lekker uit bad en zo in bed tv kijken.

Het is echt een hele fijne arts, nam alle tijd voor ons en heeft een in en een uitwendige echo gedaan ( deze kreeg ik voor het eerst, bij een ander z`huis nog nooit gehad, daar geven ze het vaak op als ze mijn rechtereierstok niet vinden ) en deze arts ging ook nog even uitwendig verder zoeken.

Er waren wel meer dingen die hij opmerkte, wat er tot nu toe bij het emc niet was verteld, nl mijn baarmoederslijmvlies was heel dun, dat zou betekenen dat ik aan het begin van mijn cyclus zou kunnen zijn en van de week heb ik een aantal dgn bloedverlies gehad, niet echt veel maar wel raar en ik dacht hmmm dit tijdens de eisprongtijd... en een echo in het emc gehad donderdag, daar werd dit niet echt opgemerkt, maar ws door de deca zijn mijn hormonen een beetje hor en dol geworden, ik weet het ook niet, maar ben wel blij dat er nu goed naar gekeken word.

Mooi apparatuur enzo, kon zelf mee kijken in de spiegel achter hem en vriendlief op zeer groot scherm aan de muur.

Het duits met het personeel ging me ook wel goed af, gelukkig, moest ook nog bloedprikken daar, dit deed de dame die ons ook ontving, maar ben altijd slecht te prikken , dus na twee armen geprikt zonder bloed, toch maar even de anesthesist erbij en deze prikte bloed uit mijn hand met vlindernaaldje. Ik maar zeggen ein kleines enzo , maar mijn vriend zei dat ze natuurlijk dacht een klein adertje prikken en geen klein naaldje wat ik bedoelde hahaha. Nu een opgezet handje!!

Volg week bellen voor de uitslag, ben er wel bang voor maar eerst dit en dan weer verder kijken wat de arts wil gaan proberen...

Ik hou je op de hoogte Lis, groetjes Daan.

Hoi Daan,

Wat goed dat je verder bent gaan kijken dan alleen "je eigen ziekenhuis".

Jammer dat dusseldorf niet wat dichter bij huis is, maar ik denk idd dat je dat er wel voor over hebt. Het moet idd wel goed voelen en als ze idd heel anders naar de dingen kijken is het zeker de moeite waard.

Spannend hoor, als je straks de uitslag van het bloed krijgt. Ik hoop voor je dat de uitslag goed is en dat je toch snel weer met een nieuwe poging mag/kan beginnen.

Heb je wel al besloten om in dusseldorf een volgende poging te doen, of was dit eigenlijk meer een orientatie?

Wat de acupunctuur betreft, ga ik volgende week ook maar weer ns mn acupuncturist bellen waar ik vorig jaar ook heenging.

Ik had bij hem ook altijd wel een goed gevoel. Bij mij was het zo dat ik tijdens een behandeling helemaal slaperig werd en soms ook bijna lag te slapen. Ook na de behandeling was ik thuis nog helemaal suf..

Hoe gaat de jouwe te werk? Kijkt hij/zij ook naar het moment van de cyclus waar je dan in zit en past hij dan de behandeling erop aan?

Het schijnt dat na de eisprong bepaalde punten niet aangeprikt mogen worden..

Veel succes en ik hoop met je mee voor een goede uitslag..

Groetjes kim

Hee Kim,

Idd, de Acu vraagt welke dag je ongeveer van je cyclus zit en laatst dacht ik dus dat ik een bloeding tussendoor had en heeft hij geprikt zodat dit zou stoppen , zeg maar. Alleen nu is mijn cyclus echt helemaal door de war denk ik al sinds de deca en hoop ik dat de acu daar ook niet een beetje aan meegeholpen heeft.

Ik voel me er wel prima bij, en eigenlijk juist altijd superactief erna, dit vind ik niet erg hoor, want ben soms niet vooruit te branden hahaha.

Ik ga wel aangeven dat dit allemaal een beetje door de war is en misschien even alleen prikken zodat ik wat rust in mijn hoofd hebt en miscchien even geen prikjes in mijn buik, misschien is dat wel even beter...? Ga ik even vragen donderdag als ik weer naar de acu ga.

De bedoeling is wel dat we naar het z`huis in D`dorf willen gaan, we voelen ons er goed bij en gaan gewoon de ritjes ernaartoe incalculeren zeg maar, zo van nou zaterdag daarheen, dus de zat is daarvoor en verder geen plannen en niet teveel bij nadenken.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat lopen, ik denk wel dat het heel moeilijk zal worden, want ik denk echt dat ik gewoon niet meer goed te stimuleren ben, maar 1 eitje kan al genoeg zijn en dan hebben we in ieder geval een meer bevredigender gevoel als er een punctie is geweest al is het alleen maar voor 1 eitje...

Groetjes Daan.

Hoi Daan,

wel hoop blijven houden he!! 1 eitje is idd al genoeg en hopelijk krijg er nog een paar bij..

Door de acupunctuur kan je hormoonhuishouding wel genormaliseerd worden, dus hopelijk kan het er bij jou voor zorgen dat je fsh wat verlaagd?

Zegt je acu daar wat over?

En ik weet niet hoe het in dusseldorf is, maar ik heb wel al gelezen dat in bv belgie vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn veel hogere dosissen hormonen moeten spuiten met als gevolg wel wat meer eitjes..

Ja dat is ook wel de bedoeling in d`dorf, maar in het Erasmus willen ze daar niet aan, wat strenger protocol en ze denken dat dit niets zal doen, maar ik wil het wel graag proberen.

Morgen moet ik de arts bellen voor mijn bloedwaardes, zo zie je maar dat dit eigenlijk best snel kan ( dat je niet 10 dgn hoeft te wachten ). Dit vind ik echt supereng, maar denk ook al is het beter of slechter, ik toch nog en volg cyclus wil bloedprikken, aangezien het allemaal een beetje door de war is daar benee.

Groetjes Daan.