Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hadden ook geen tummytub, alleen een gewoon badje, maar onze kraamverzorgster zei dat ze liever in een tummytub zaten als in een badje, dus mijn man is naar de Blokker gegaan en kocht daar een hele geschikte emmer (eentje die van boven breed is en van onderen smal) en ook nog eens doorzichtig (blauw) voor 7 euro. dus veel goedkoper als een tummytub.

Ik gebruik de emmer al niet meer, omdat ik het zo onhandig vond hihihi.

Ook ik heb vorige week een 2e aankleedkussen gekocht voor idd beneden. is zo gemakkelijk zeg !!!

En flesjes heb ik wel al vantevoren gekocht, 4 flesjes van Difrax (de S-fles) omdat je ze toch uit moet koken voor je ze gebruikt en als ze in het ziekenhuis liggen dan vragen de zusters om na een paar dagen de eigen flessen mee te nemen zodat ze daar aan kunnen wennen.

Groetjes Jessy

Geplaatst

Ha meiden,

Leuk een nieuw tweelingen topic. Ik ben inmiddels alweer ruim 4 maanden mamma van twee geweldige jochies!

Ik kan alleen maar zeggen luister goed naar je lichaam tijdens de zwangerschap. Ik heb tot 34 weken gewerkt, maar de laatste twee weken wel op mijn tandvlees. Bleek uiteindelijk ook zwangerschapsvergiftiging te hebben waardoor ik enorm veel vocht vasthield. Was uiteindelijk ongeveer 20 kilo aangekomen, maar na de spoed keizersnede en het uitplassen van het vocht al naar enkele dagen lichter dan voor de zwangerschap. Dus voor de nog zwangeren onder ons: pak op tijd je rust!

Ik voed de kids over het algemeen ook tegelijk en redelijk op schema. Heb de eerste 2 maanden gekolft voor BV, maar dit kostte naast de 8 voedingen erg veel tijd en energie en ben toen maar gestopt. Ik was nog steeds vel over been en moest ook echt weer aankomen. Inmiddels zijn de jongens resp.; 6700 en 5800 gram en al hele binken.

Als je het kan regelen, zorg dan voor langer verlof. Bij mij helaas niet mogelijk maar het is wel heel fijn om met een 2 ling wat langer vrij te zijn.

Wat betreft spullen kopen: koop geen 4 kruiken, 2 is meer dan genoeg. Wij hebben de urban jungle duo en bevalt goed. wel groot, dus stationwagen wel handig. Nu net twee losse buggy's gekocht voor de vakantie in maart. Hebben ook een 2ling box. Kinderstoelen van bloom zijn handig want daar kunnen ze vanaf de geboorte in (wel prijzig). Difrax flessen bevallen goed.

En nog 1 belangrijk ding. Tweelingen ontwikkelen gemakkelijker een voorkeurshouding. In het ziekenhuis leggen ze ze op de zij, maar dat mag dan thuis zogenaamd niet meer. Bij ons heeft Stijn een afgeplat hoofd en als ik het nog eens moest doen, dan zou ik ze direct om en om op de zij leggen. Nu steeds op dezelfde zij in de hoop dat het bij trekt. Ook kinderfysiotherapeuten denken er zo over!

En vooral geniet!!! Het is echt bijzonder!

Liefs, henkie

Geplaatst

Ik kom me hier ook maar eens melden als moeder van een tweeling van 7 maanden (jongen en een meisje). Allereerst alle tweelingmama's in spe van harte gefeliciteerd!

De zwangerschap was behoorlijk zwaar. Ik ben met 27 en 29 weken een weekend opgenomen met verdenking op zwangerschapsvergiftiging, de waarden waren niet goed, maar binnen de marges om nog thuis te mogen blijven onder strenge controle. Met week 31 was de vergiftiging een feit en werd ik opgenomen, ik heb daar totaan de geboorte gelegen. Omdat mijn conditie en die van de kleintjes ernstig verslechterde ben ik met 36 weken ingeleid. We begonnen om 9.00 uur met gel en om 13.00 braken spontaan mijn vliezen, mijn situatie verslechterde en ik werd aan de magnesium sulfaat gelegd. Catheter erbij, kon het bed niet meer af, aan 1 stuk door overgegeven. Uiteindelijk zijn de kinderen met een spoedkeizersnede om resp. 2.43 en 2.45 uur geboren. Onze dame woog 2250 gram en mocht in een gewoon bedje, onze heer had een gewicht van 1950 gr en belandde in de couveuse. Beide kinderen hebben ruim 1.5 weken sondevoeding gehad en na ruim 2 weken mochten ze mee naar huis. Nu naar 7 maanden wegen ze resp. 6100 en 6700 gram (nog steeds kleintjes dus).

De borstvoeding zijn we snel mee gestopt, ik vond dat zo intensief! Wij hanteren ook vaste voedings- en slaapschema's en hebben daar erg veel gemak van. Ook onze kindjes sliepen na 2,5 maand de nacht door en gelukkig nog steeds. We hebben ze tot 6 maanden bij ons op de kamer gehad, dat vonden wij erg gezellig, maar ook praktisch. Op het dressoir in de slaapkamer hebben we de voorraad voeding en flessen klaarstaan, ook hebben we hier een aankleedkussen etc. liggen.

In de woonkamer hebben we ook een aankleedkussen en een mandje met luiers en bijbehorende spulletjes, ik kan jullie vertellen dat die voorlopig echt niet weg gaat. De eerste tijd sliepen de kleintjes overdag gewoon in de wandelwagen (easy walker duo), dat scheelt een hoop trappenlopen zo net na de keizersnede. We hebben nooit problemen gehad met de overgang van wandelwagen, naar wiegjes, naar ledikant.

Dan hebben we ook nog een commode in de badkamer (een goedkope van ikea), dat vind ik ook een verademing (hadden we in het begin niet). Op de babykamer hebben we ook 2 commodes, dit vooral om genoeg bergruimte te hebben!!

Net als Caroline kijk ik ook niet op een vlekje hier en daar op de kleertjes, vaak pak ik snel een billendoekje en poets hiermee de kleertjes wat af. Voor ons geen biotex dan maak wat vlekjes op de slabbertje! Ook ik ben net als Henkiepenkie 20 kilo aangekomen (van 57 naar 77 kilo), na een maand was ik weer terug op mijn oude gewicht. Gelukkig geen straie aan overgehouden, wel een wat slappe huid op de buik (zie je niet als ik sta, maar wel als ik op mij zij lig). Daarnaast staan de horizontale buikspieren nog steeds uitelkaar en dat komt ook niet meer goed volgens de gyn. Het is een beetje een raar gevoel, alsof ik een gat heb tussen de navel en mijn borstbeen.

Voor nu even voldoende, ik kom nog wel eens wat krabbelen!

Caroline en Henkiepenkie..LEUK JULLIE HIER WEER TE TREFFEN! Wellicht dat wij ook iets aan elkaar kunnen hebben weer ;-) Caroline ik hou jullie weblog nog steeds trouw bij eens in de zoveel tijd. Gaat goed daar he??

Liefs Pieneke

Geplaatst

Nog een paar aanvullingen ;-)

Ik heb gelukkig wel op voorhand besloten om een lang verlof te regelen en daar intens gelukkig mee geweest. Ik heb er tien weken aangeplakt: 6 weken ouderschapsverlof a 25% en 4 weken vakantie. Ik kan jullie vertellen dat ik dat echt nodig had, met name om naast het managen ook nog tijd te hebben om te genieten en in het hier en nu leuke dingen te doen met de kleintjes/man.

Wat ook niet geheel onbelangrijk is het KDV. Wij wonen in een stad en tot afgelopen 13 januari was er geen plaats voor twee kindjes!! Doordat ik vanaf half december wat pressie ben gaan uitoefenen is het dan uiteindelijk gelukt (wel pas toen ze dus bijna 6 maanden oud waren).

De box: we hebben een normale box en dat gaat prima, de eerste tijd kunnen ze prima samen, inmiddels gaat er eentje in de box en de ander op het plaid. Is echt prima te doen. We hebben ook 2 wipstoeltjes, daar wisselen we ook mee af. Tip: wipstoeltjes met verkleinertjes, anders liggen ze in het begin echt verloren.

Het enige wat nog onpraktisch is, is mijn auto (mini cooper). Ik kan er maar geen afscheid van nemen ;-), dus accepteer het gehannes bij momenten.

Eind januari zijn mijn vriend en ik 5 dagen gaan skien met zijn tweetjes. De kleintjes waren bij opa en oma, ik heb een digitale handleiding gemaakt, die ik zo nu en dan aanpas aan de huidige situatie. Superhandig als er oppas komt, dan hoef je niet steeds alles opnieuw op te schrijven.

Liefs Pien

Geplaatst

Ha Pien,

Inderdaad leuk weer wat van je te horen! Heerlijk zeg dat je 10 weken extra vrij had...

Ik ben inmiddels alweer voor de 5e week aan het werk. Hoewel ik het wel weer fijn vind te werken is het ook wel erg druk. Heb tot nu toe ook nog maar 2 dagem kdv dus moet de andere dagen met opa's en oma's regelen die ook niet dichtbij wonen. Hopelijk vinden we snel een nanny voor aan huis.

Jouw schatjes zijn idd nog maar kleine guppies met 7 maanden. Stijn is echt al groot, maar Job blijft ook wat achter. Momenteel drinken ze erg slecht, ws omdat ze al 3 weken erg verkouden zijn.

Ook wij hebben dat auto probleem. De kinderwagen kan ook niet in mijn bmw1-cabrio. Maar zijn wel op zoek naar een stationwagen. Hou de mijne nog wel :-)

Later meer, het is etenstijd geloof ik...

Liefs, Henkie

Geplaatst

Leuk Om de verhalen van alle tweeling mamma's en tweeling mamma's in spe te lezen.

Ik lees vaak mee maar vindt haast nooit de tijd om te reageren.

Ook hier een Mamma van een tweeling Jongen/meisje, met 35w6dagen geboren. Jongen was 1790 gram Meisje 2635 gram. ze zijn van 1 juli 2010 beide hebben twee weken in het ziekenhuis gelegen. Benjamin 5 dagen couveuse en Stephanie gelijk in een warmte bakje. Benjamin was 2 kg en Stephanie 2,9 kg toen ze 15 juli thuis kwamen. Inmiddels met 7,5 maanden is Benjamin 73 cm 7,9 kg en Stephanie 76 cm en 8,5 kg.

[ATTACH=CONFIG]795[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]794[/ATTACH]

Ze slapen allebei op dezelfde kamer vanaf het begin. Wij hebben twee aankleed kussens, scheelt enorm met traplopen!!! een tweeling box waarin ze ook slapen als het nodig is en , een aanrader is : twee wipstoeltjes kun je als ze iets ouder zijn hun eerste fruithapje in geven.

Koop geen avent starters set: meeste babies hebben moeite met de spenen van avent zekers als ze prematuur zijn. Wij hebben de Difrax s fles en daar konden ze allebei goed mee over weg.

Sla vantevoren spul tegen buikkrampjes in ( infacol, cinababy ) geheid dat je het op een gegeven moment het nodig hebt. Zorg ervoor dat je genoeg Hydrofiele luiers, en monddoekjes hebt. erg handig voor vlekjes etc.. slapen ,spugen. verschoon niet bij iedere vlekje spuugje enz. Dan ben je de hele week aan het wassen :(((

Let op luier aanbiedingen en luierdoekjes aanbiedingen ! er gaat wat doorheen hoor pffff op een gegeven moment gebruikten wij 450 !!!! luiers per maand 8x2 perdag x7 (1 week) x 4 ( 1maand)

Inderdaad oppassen met voorkeurshoudingen wij hebben 4 maanden bij de fysio gelopen om ervoor te zorgen dat de voorkeurshouding van Ben minder werd.

Bv :hebben ze hier via de kolf gehad Hierdoor kon mijn partner ook samen de kleintjes voeden en na een maand zijn wij overgestapt op flesvoeding was geen doen die kleintjes er 8 keer per dag aan te leggen. of 8 keer te kolfen :(

De eerste drie maanden was een hel en als je meer verlof kunt krijgen en je partner ook doen !!!! ook alle hulp aan nemen voor hulp, iemand die wil koken oppassen etc.. want je hebt het nodig, vergeet ook niet tijd voor elkaar vrij te maken en eens een middag eruit te gaan zonder de tweeling.

Grootste advies Geniet Van de kleintjes : voor je het weet zijn ze groot :happydance:

Leuk om dit onderwerp te blijven volgen

Geplaatst

Oeioei dames ik heb pech. Mijn HB is nog niet goed en ik mag mij morgen voor een middagje ziekenhuis melden.

Hier krijg ik een infuus met een ijzeroplossing.

Direct even doorgegeven dat ik heel erg slecht te prikken ben en dat de anesthesist dit normaliter doet,

nu maar hopen dat ze dat regelen op de kraam.

Ben benieuwd of het bv geven bij mij nu wel goed gaat. Met Bo lukte dit niet.

Een goede kolf is denk ik wel een must, maar deze kun je huren bij de thuiszorg (mits ze op tweede kerstdag net niet allemaal verhuurd zijn !@!)

Wij hebben er toen eentje op marktplaats gekocht en hebben deze later zonder verlies kunnen doorverkopen.

Was wel even stressen! Ik heb toen nog gezegd als we er nergens eentje kunnen vinden binnen nu en een uur dan ga ik wel ergens naar een boer

aan de melkmachine liggen. Ik snap nu waarom de koeien bijna naar de stal rennen als het melktijd is......

Geplaatst

Nog een tipje over een kolfapparaat. De meeste ziektekostenverzekeringen geven 75 euro terug op je huur van het apparaat. Weet je het niet zeker of het ook bij jou zo is dan zou ik het zeker indienen, misschien heb je geluk.

Caroline

Geplaatst

Leuk en handig al die tips van de ervaren tweelingmama's! Thanks!

Langer verlof nemen hadden wij zelf ook al bedacht dat dat erg handig zal zijn.

Heb nu geregeld dat ik na het normale zwangerschapsverlof nog 4 weken onbetaald verlof heb en daarna nog 7 weken vakantie, totaal dus 11 weken extra.

Gisteren een 3/4 d pretecho laten maken. Was erg leuk en bijzonder. In het ziekenhuis krijgen we natuurlijk vaak groeiecho's, maar dat is altijd medisch, nu even 3 kwartier voor de leuk naar onze ukkies gekeken. Zo leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren! Alleen 1tje liet zich niet zo goed fotograferen, dus over 2 weken mogen we op herhaling.

Geplaatst

Suniek!

Wat een lekkere kindjes zeg! Zitten ze al zelfstandig?? Ik zie ze op de foto in de kinderstoel, die hebben wij nog niet eens in huis en onze kindjes zijn zo ongeveer even oud.

Hier even passen en meten.. onze zoon is gisteravond laat met milde uitdroging opgenomen in het ziekenhuis (ernstige diarree en overgeven al ruim 3 dagen), zijn ogen stonden vreemd en ik vond hem slap in de nek en ledematen. Vanuit de huisartsenpost direct doorgestuurd naar het ZH. Ik heb vannacht en vandaag daar gebivakkeerd en mijn partner heeft voor onze dochter gezorgd. Nu ben ik thuis met ons meisje en hij in het ZH. Het gaat inmiddels stukke beter, hopelijk mag hij morgen naar huis.. de oorzaak is een hardnekkig maag-darmvirus. ..Al met al weer een paar spannende, hectische regeldagen... het werk heeft weer moeten wijken. Dat vind ik wel lastig soms...

Liefs Pien

Geplaatst

Henkiepenkie,

Ik heb inmiddels een flinke bel droge witte chablis ingeschonken, die heb ik wel verdiend ;-). Onze kindjes zitten ook 2 dagen op het KDV. Hoeveel uur werk jij nog? Ik werk er nog 30, 3 dagen op locatie en de resterende 6 uren thuis, best een flink portie! Eigenlijk bevalt dat wel heel goed (zegt de vakidioot). Caroline hoe hebben jullie dat geregeld?? Jij hebt er nog een broertje bijlopen.

Ik vind jouw hummeltjes al zo groot, die van ons groeien echt langzaam, ik kan de onsjes er wel aankijken. Ons mannetje is dan ook nog 440 gr. afgevallen de afgelopen dagen. Ontwikkelen jullie kleintjes zich ook zo verschillend? Onze dame gaat als een speer met de motoriek en ons kereltje is sociaal zeer imponerend ;-). De ene draait als eerste van de buik naar de rug en de ander precies omgekeerd. Zo bijzonder!

Liefs Pien

Geplaatst

Lieve dames,

Wat leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen.. heel erg verhelderend. DI difrax flessen zijn geloof ik wel een must!! goeie tip. Hier gaat alles goed, ik heb nu lekker ruim een week vakantie en dan moet ik nog 1 weekje... ik kijk erg uit naar mijn verlof en hoop dat ik dan nog wat energie heb om het 1 en ander te doen. Wel heb ik werk mee naar huis genomen dat ik vandaag en morgen wil afmaken.. dan kan ik tenminste met een gerust hart op verlof.

Nathalie: bedankt voor je felicitatie, wij zijn er natuurlijk super blij mee. Hoe gaat het nu met jou?

Henkiepenke: Gefeliciteerd met de boys...wat ontzettend leuk. Ik ga je advies ter harte nemen, rust rust rust maar niet zoveel dat het roest!! Ongelovelijk dat jij na de bavalling al je geewicht alweer kwijt was.. wow. Hoe is dat nu??

Ik ben fysio en werk ook met kinderen, die voorkeurshoudingen blijven lastig. Je had al tips van een fysio he? dan ga ik je er niet mee vermoeien...

Ik ken de bloom kinderstoelen helemaal niet, ik ga me er eens in verdiepen, wij hebben 2 stokke triptrap van vrienden... ik ben wacht wel af.

haha ik moest wel lachen om jullie autoproblemen, net zoals bij Pieneke een vette bmw cabrio.... dat wordt lastig met de urban jungle.. hihi Wij hebben ook een auto probleem, maar wel van andere aard. Nl wij rijden een ontzettend fijn vw kampeerbusje, een T4. Echt heerlijk en ik zie ons al helemaal gaan met de jongens, lekker surfen, wild kamperen etc. Allleen hebben we achterin 1 3-puntsgordel en 1 2-puntsgordel.. en maxicosis moeten vast met een driepunt. dus mijn vriend en ik zullen afwisselend op de achterbankzitten tot we de loterij winnen en een nieuwe bus kunnen kopen!!!!

Pieneke, Gefeliciteerd met je 2 kids, dat klonk wel heftig, zo aan het einde van je zwangerschap. Gelukkig zijn ze nu thuis.

Wat shit dat je zoontje uitdrogings verschijnselen had? Ik kan me voorstellen dat dat onwijs heftig is... Zeker met zoveel uur werk, respect hoor! Wat doe je voor werk? En wat een ellende zo'n mini cooper hihi Nee hoor ik vind ze waanzinnig en ik begrijp dat je de onhandigheid even op de koop toeneemt. Dat gaan wij ook doen met onze kampeer bus.. er passen namelijk geen 2 maxicosi's op de achterbank!! dikke vette pech, wij zijn er nou eenmaal erg aan gehecht.

Wat heerlijk dat jullie zijn wezen skieen... dat lijkt me ook zo belangrijk dat je af en toe tijd vrij maakt voor elkaar!! Die digitale handleiding ga ik ook gebruiken, super handig.

Suniek: Jij ook gefeliciteerd...450 luiers per maand wooooaaaaa Ik hoop dat die van ons zinderlijk geboren worden!!

Vanessa: Hoe is het met je? heeft dat infus geholpen? Vervelend hoor. Was je heel erg moe dat je je bloed moestt laten testen? Trouwens goed idee van die melkmachine.....

Kim: Wat leuk zo'n pretecho.. heb je ze even goed kunnen bekijken. Behalve ie eigenwijse nr 2.... haha lekker hoor dat verlof.

Ik heb een maand extra vakantie opgenomen... daarna zie ik wel even. Mijn vriend is wel de eerste maand vrij.

XX Marjo/surf

Geplaatst

Marjo/Surf:Je kunt ook easy-base of easy-fix (weet niet zo goed hoe het precies heet) gebruiken. die moeten ook wel met gordels vastgemaakt worden, maar daar hoef je de maxi-cosi maar op te zetten en die klikt vast !!! echt heel fijn !!!

Wij hebben 2 jaar geleden een andere,grotere auto gekocht, een station. Nu blijkt die te klein voor 2 maxi-cosi's en een kinderzitje achter op de bank, dus ook wij zijn op zoek naar een grotere auto!!! Baal er wel van zeg, pffffffff maar ja het is niet anders.

ze moeten wel goed zitten achterin en niet opmekaar ''gepropt'' hahahaha,

Groetjes Jessy

Geplaatst

Bij de easyfix (trouwens inderdaad superhandig) moet je wel een isofix aansluitpunt in je achterbank hebben zitten. Weet niet of een VW bus dat standaard heeft? Wij hebben een Focus van enkele jaren oud en die heeft het niet. Mijn nieuwere mutsenmobiel heeft het weer wel, maar ik ga die dingen niet aanschaffen voor in 1 auto - kost ons 300 euro voor twee stuks en daar kun je leuke dingen voor doen, voor dat geld:). Maar, wat Jessy zegt, ze zijn wel heel handig!

Geplaatst

Ha meiden,

Isofix is bij mij nu ook de oplossing voor het auto probleem :-). Daarmee red ik het nu nog wel.

Pien, wat vervelend van je kleine man. Als ze ziek zijn merk je toch al gauw dat ze net iets minder kunnen hebben dan a terme geboren kindjes niet? Het zijn ook nog maar kleine guppeis die van jou. Wat betreft werken, dat is bij mij ook lastig. Ik kan niet zo maar weg als er iets is met de kinderen en mijn vriend ook niet, dus ik duim iedere keer heel hard dat ze niet ziek worden...

Ik werk een beetje variabel qua aantal dagen maar gemiddeld gesproken is het net iets minder dan 4 dagen per week. Heb ook nog af en toe dienst en de werkdagen zijn wel minimaal 10 uur per dag helaas. Dus valt soms een beetje tegen. Laatst heb ik de kids om 19.00 uur opgehaald op het kdv en ze daarna nog een uurtje mee terug genomen naar het werk. Voelde me toen wel een beetje schuldig, maar gelukkig sliepen zij gewoon lekker in de maxi cosi.

Vandaag de schedeltjes van de kids laten meten. Ws moet Stijn toch wel een helmpje. Baal daar echt van. Als ik dit tevoren had geweten had ik ze nooit op de rug gelegd thuis. Maar ja er zit niks anders op want wil hem ook geen scheef hoofd aan doen later.

Luieraanbiedingen zijn idd handig. Bijna elke week weer ergens anders dus meestal niet zo moeilijk te verkrijgen. Er gaan er met name in het begin een hele hoop doorheen. Nu valt het wel mee vind ik.

Volgende keer meer, ga nog effe relaxen op de bank en dan mijn mandje in. Morgen weer om 5.30 uur op om op tijd op mijn werk te kunnen zijn...

Liefs, Henkie

P.S. Pien beterschap voor je ventje!

Geplaatst

Hallo meiden,

Goede tips over het vastzetten van die maxicosi's helaas hebben wij een oudevw bus en daar past ook het isofix systeem niet op. Dus wij zitten voorlopig achterelkaar helaas. Gelukkig gaan we een miljoen winnen en dan kopen we gewoon een nieuwer model vw-bus haha 1 met 2 driepungtsgordels achterin:clap2: Ik ben zaterdag naar de 9 maandenbeurs geweest voor wat informatie en tips... Heel zwanger Nederland en alle huishoudmiepen hadden hetzelfde idee... allemensen wat was het belachelijk druk... Niet normaal. Ik had bedacht steeds even te gaan zitten, maar er was nergens plek... oef oef oef. Alle informatie was wel leuk om even te horen en te zien, Ik stond al enthousiast te trekken in een rek met lakens en dekentjes, maar toen bedacht ik dat ik helemaal niet zo goed weet wat ik nodig heb. Misschien kunnen jullie mij inleiden (om in zwangerschpapstermen te blijven) in het slaapgebeuren van een pas geboren baby.

Voor mij is het allemaal erg nieuw.

Hoe maak je een wiegje op? Doe je eerst een matraszeiltje (rubbermatje van de Hema) dan een molton onderlegger en vervolgens een matrashoes?

Als je baby in een slaapzak ligt, doe je dan ook nog een laken met een deken? of laat je ze dan alleen slapen in zo'n babyslaapzak?

Hoe doen jullie dat met fietsen als ze nog niet kunnen zitten? karretje achter je fiets/ bakfiets of stiekem toch in een draagdoek?

Ik hoor het graag,

Fijne zondag, alweer de laatste dag van het weekend..

Marjo

Geplaatst

Hallo Marjo/surf,

Ik moet eerlijk bekennen dat wij nog niet op de fiets weggeweest zijn. Ik ben nu wel op zoek naar een bakfiets, maar daar heb je ook weer tig varianten van.

Wat betreft het bedje: zeiltjes mogen niet, zo ook wordt aerosleep afgeraden. Gewoon molton, dan hoeslaken en vervolgens dekentje. Ik vond beddegoed geweldig, vooral de wafel en teddy dekentjes van Koeka. Vanaf 6 maanden zijn ze bij ons in het slaapzakje gegaan, daar doe je verder niets overheen, je legt ze in het slaapzakje los in het bedje.

Henkiepenkie...wat klote van Stijntje! Mijn neefje heeft ook een helmpje gehad, hij had de ernstigste variant afplatting aan de achterzijde, ik kon er gewoon niet naar kijken! Met een half jaar tot een jaar heeft hij een helmpje gedragen, hij had er zelf geen last van, maar ik vind het resultaat behoorlijk tegenvallen als ik eerlijk ben.

Ons mannetje is gelukkig weer uit het ZH, is er in het totaal 3 dagen geweest. Hij knapt echt zienderogen op, maar nu is onze tweede ook al 2 dagen ziek :-(. Ik kan jullie vertellen, wij zijn gebroken nu.. MOE MOE MOE.

Liefs Pien

Geplaatst

Marjo, wat was het druk he!! Ik wilde ook steeds ergens gaan zitten, maar dat viel vies tegen. Ben op een gegeven moment egens tegen een muur aan geploft, op de grond. Ben je nog lid geworden van de meerlngenvereniging? Wij wel, leek me wel leuk om dat magazine te ontvangen 4x per jaar, en bovendien maakte je kans op een bakfieta, haha! Niet dat we die gaan winnen, maar goed :).

Pien, wordt Aerosleep afgeraden? Ben benieuwd door wie. Onze kraamhulp zei dat het weinig toegevoegde waarde had, maar niet dat het afgeraden werd...

Geplaatst

Hee Meertje,

Afgeraden is misschien te sterk geformuleerd, het advies vanuit de kraamzorg was om het niet te gebruiken. Wellicht omdat het geldklopperij is?? Hoever ben jij inmiddels? Hou je het een beetje vol?

Liefs Pien

Geplaatst

Inderdaad, dat van die geldklopperij klinkt bekend, dat zei onze kraamzorgdame ook ;). Geloof haar eigenlijk wel, maar heb geen puf meer om de bestelling te wijzigen (lui he) tenzij het dus kwaad zou kunnen en dat kan het gelukkig niet. Wij (lees: nitwits op babygebied) hebben ook een.Velluxdeken besteld ipv lakentjes, ging de dame van de kraamzorg nog verder uitzoeken want daar had ze nog nooit van gehoord.

Ik ben nu 25,5 week, laatste twee weken zijn wat onzeker geweest ivm twee hele kleine bloedingen gepaard met kramp (enorm schrikken!) maar ik denk niet dat ik, op CTS en ontzettend beroerd slapen na, mag klagen :). Dat slapen haal ik overdag weer in dus dat komt goed! 1 van de beebs loopt wat achter en ze meenden een verhoogde weerstand in haar doorstroming te meten, dus morgen weer even op controle. Blijft spannend totdat ze er zijn he ;).

Heb je wat bij kunnen slapen na jullie hectische tijd? Fijn dat de tweeling weer compleet is thuis! Meid, respect hoor!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vraagje: ik voel meestal veel meer leven aan 1 zijde van mijn buik. Bij de laatste echo (1,5 wk geleden) lagen de jongens in de lengte, beide met het hoofd naar beneden. Herkennen jullie dit?

Meertje: Wat schrikken zeg, wat bloedinkjes de afgelopen weken. Hoe laat moet je op controle morgen? Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal goed is.

Je bent in iedergeval al een heel eind. 25+, hartstikke goed... gewoon binnenhouden die kids. Fijn dat je overdag kan slapen.

Hier gaat alles ook goed, ik heb wel een erg gevoelige buik en ik wordt steeds minder mobiel, maar dat hoort er allemaal bij.

Lastig he al die spullen die je moet aanschaffen, overal heb je weer 30+ variaties van haha. :happydance:

Die beurs was echt gekkenwerk, wij hebben ook tegen een muur op de grond gezeten. het is toch eigenlijk van de zotte dat ze op een beurs voor zwangerevrouwen niet wat meer zitplekken hadden geregeld. Wij hebben ons niet opgegeven voor de meerlingen vereniging, dat heb ik even gemist. Ik heb wel een poging gedaan om te raden hoeveel van die blije dozen in die glazen zuil zaten... we wachten af.

We zullen het wel zien.

Pieneke, Die bakfietsen heb je inderdaad in alle soorten en maten. Ik denk dat wij zo'n fietskarretje gaan kopen waar 2 babyschalen in kunnen. Wij houden erg van fietsen en hebben 2 goede fietsen waar ze achter kunnen. Zo'n bakfiets kunnen wij niet kwijt.

hoe gaat het met je zoontje? Is hij weer bijgekomen?

Henkiepenkie: Ik ken wel verhalen van hele goede resultaten met een helm. Vaak vinden de ouders het lastiger dan het kind zelf. Ik hoop dat het lukt.

Mijn vriend heeft ook een afgeplat hoofd, ik denk dat ze 40 jaar geleden nog geen helmpjes deden!!! haha hij is er trouwens niet minder mooi om, maar ik ben natuulijk niet echt objectief.

:clap2:

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Klinkt bij mij wel bekend, Marjo! Voel zelden iets op links, voel helemaal onderin 1 beeb (voetjes denk ik) en rechtsbovenin 1 exemplaar (ook voetjes denk ik). Die van ons liggen dwars en in stuit, p elkaar gestapeld. 1 met het hoofd richting mijn rug en 1 met het hoofd op links. Vandaar dat ik links nks voel (denk ik).

Ze draaien nu natuurlijk nog wel wat, dus kan maar zo zijn dat er bij jou nu 1 voor ligt en 1 achter...?

Geplaatst

Meertje: Hoe was je controle gisteren? Ik hoop dat het goed was. Meten ze dan de doorstroming van het bloed? Krijg jij nu extra echo's ivm de groei? Watbetreft de ligging kan het inderdaad nog alle kanten op. Het blijft toch bizar als je bedenkt dat er 2 baby's inpassen.... Bij ons lagen ze ook heel vaak dwars en in stuit.. Het is bij elke echo weer een verassing, wij mogen maandag weer.

X Marjo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden