Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eerst even de kolfvraag anders vergeet ik dat :)

Ik kolf alle voedingen moedermelk af en die geef ik met de fles. Als E.mma echter tussen de voedingen door aangeeft dat ze honger heeft, leg ik haar ook nog aan. Dat geeft ook troost. S.arah wil niet echt aan de borst (moet ik klooien met een tepelhoedje).

Bij onsis het nu eenmaal zo gegroeid omdat de meisjes waren opgenomen en te klein waren om de borst te pakken. Ze konden alleen maar snuffelen en een beetje los happen. Ik moest dus eht kolven. Toen we ze mee naar huis kregen, waren ze nog steeds erg klein (S. Nog niet eens twee kilo). Om er zeker van te zijn dat ze hun melkquotum haalden, kreeg ik het advies 1 keer per dag aan te leggen en de rest per fles te doen zodat ik zeker wist wat ze binnenkregen. Bij die ene keer aanleggen moest ik daarna alsnog een fles aanbieden om er zeker van te zijn dat ze genoeg aangeboden hadden gekregen. En dan alsnig kolven om zo mijn borsten leeg te houden. Een heel gedoe vond ik zelf, dus kolven leek me de makkelijkste uitweg.

MAAR.... Het is best zwaar hoor! Ik denk dat, zolang je kunt kiezen voor het aanbieden van de borst, je dat het beste kunt doen (tijdstechnisch dan). Kun je misschien ervoor kiezen om bijvoorbeeld de dagvoedingen te kolven en de nachtvoedingen aan te bieden per borst? Of andersom? Kweet niet hoor, roep maar wat...

Hmmm, dochter huilt!

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben ik weer. Sandie, wow wat een ritme! Heb je er lang over gedaan om dat te hanteren? Heeft het CB je geholpen daarbij? Marjo, jullie ritme lijkt wel wat op dat van ons volgens mij... Ook omdat die van jullie ook nog zoveel voedingen krijgen.

Ik merk dat ik echt nog een ritme moet vinden... Ga toch eens opschrijven hoe de dag verloopt, mss helpt dat...?

Naargelang hoe de nacht verloopt krijgen ze rond een uur of 6-7 's ochtends een voeding van mijn man en mij. Daarna gaat hij aar zijn werk, babies terug naar bed en ik probeer nog wat te slapen. Meestal jengelen ze dus lukt toch niet en ben ik zoet met troosten. Ik ga flesjes etc uitkoken, eten, stofzuigen, kolven tot aan de volgende voeding. Daarna babies uit bed, evt badderen, voeding van 10.00 uur krijgen ze beneden en dan gaan ze in de box. Omdat ik in mijn eentje (of met mijn moeder erbij) redelijk stil ben, kunnen ze daar ook slapen.ik probeer dan te douchen en wasjes te draaien. Na de middagvoeding van 1300/1400 uur ga ik lekker met ze wandelen als het goed weer is. Dan valllen ze in slaap en laat ik ze in de wagen liggen tot aan de volgende voeding. Als ik niet ga wandelen, gaan ze weer in de box. Ik zit eigenlijk te denken om daar een 'naar-boven-breng-moment' in te bouwen als ik niet met ze weg hoef of wil.

De voeding van 1800/1900 uur krijgen ze beneden en dan gaan ze weer in de box. Rond een uur of 9 (na de voeding) brengen we ze naar bed en dan zijn we nog wel een uur zoet om ze stil te krijgen... Grrr.

Omdat de meiden nu aan het klooien zijn met hun voedingen (soms 7, soms 8) merk ik dat het lastig is om een 'strakke' dagindeling te maken. Een heleboel hangt af van hoe laat ze eten en of ze jengelig zijn. We proberen ze, als ze boven in bedje jengelen, in slaap te sussen zonder ze op te pakken. Alleen als ze echt overstuur zijn, pakken we ze op en sussen we ze in slaap tegen ons aan. Ben benieuwd wanneer ze aan zoiets gaan wennen...

Ik ga van de week eens aan het consternatiebureau vragen of ze een standaard dagindeling hebben waar ik me op kan richten want voel me nu een beetje 'fladderen'!

Meiden succes weer vandaag!

Geplaatst

Oh ja, de meiden liggen op hun eigen kamertje! En 's nachts na een voeding slapen ze meestal gewoon weer door. We proberen geen geluid te maken tijdens het voeden en ook de kamer donker te houden om zo het slaapritme niet te verstoren.

Geplaatst

Marjo, ik heb niet echt een ijzeren regime hoor. Dat valt echt mee. Maar probeer ze wel zoveel mogelijk rust en regelmaat te geven, want ik merk dat ze daar toch het beste op reageren.

Meertje, dat ritme is er eigenlijk vanzelf in gekomen. Ik denk wel dat ze al vanaf een week of 7 de laatste fles om 19:00 uur hadden. En dan kwamen ze nog wel 's nachts om 2:00-3:00 uur. Maar dat werd ook steeds langer. Totdat ze dus weer eerder gingen komen en toen gingen we grotere flessen geven. Ik heb hun eigenlijk altijd zelf hun ritme laten bepalen, want ik had het idee dat ze dan het snelst een ritme zouden krijgen. En de ene keer werden ze zo laat wakker en de andere keer zo laat.En de ene keer hadden ze nazoveel uur honger en dan weer na zoveel uur. Maar op een gegeven moment krijg je er vanzelf ritme in. Maar wij geven nog steeds niet op vaste tijden hoor. Het hangt er helemaal vanaf hoe laat ze komen voor de eerste fles. En vanaf dan kan ik een beetje gaan tellen hoe lang ze met een bepaalde hoeveelheid voeding kunnen doen. Het is omdat Leila niet altijd haar flessen leegdrinkt, want haar moet ik soms op andere tijden nog voeden dan Les. Maar ook dat zal vast wel goedkomen...

Oh, en gister was ik benieuwd hoe laat ze deze ochtend zouden komen en dat was gewoon om7:00 uur!! Van 19:00 tot 7:00 waaahaaa wat een heerlijkheid!

Dat fladderen ken ik ook wel hoor, maar dat komt vanzelf wel goed. Bij ons heeft het cb niet geholpen, ik heb gewoon vaak gegoogled en probeerde een beetje wat van andermans ervaringen mee te nemen. Maar uiteindelijk bepalen die 2 boeffies het allemaal hoor.

Ik las trouwens dat jullie ze 's ochtends in bad doen, maar wij doen dat altijd 's avonds. Daar worden ze ook heel erg slaperig van. Misschien dat dat ook nog helpt.

Hoe vaak doen jullie ze eigenlijk in bad. Wij nog steeds om de 2 dagen, dus zo'n 3x in de week. Het is altijd best een heel gedoe en dat komt soms gewoon niet uit. En ik ben ook nog gewoon

voorzichtig met hun huidje.

Succes met het vinden van een ritme. Het komt vanzelf allemaal wel goed. Als je maar voor jezelf de rumte hebt/neemt om te spelen met tijden. Als ze eens eerder of later komen, dat het dan ook prima is. En ook met het slapen, gewoon proberen om ze zelf in slaap te laten vallen. Desnoods moet je 15x terug voor een speentje of een aaitje, maar uiteindelijk wordt dat heus minder. En hoef je soms nog maar 1x of helemaal niet meer terug te komen. Ik loop trouwens ook wel altijd ff weg hoor, ik blijf niet wachten tot ze slapen, want ik heb door dat ze dan juist blijven huilen omdat ze me zien/horen/voelen. Ik blijf ook steeds iets langer weg en uiteindelijk vallen ze gewoon in slaap. Ben erg benieuwd of het gaat lukken, vast wel!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik wil ook heel graag bv gaan geven. En als ik jullie verhalen zo lees is het best te doen. Sommige vriendinnen verklaren me voor

gek maar ik wil het zeker gaan proberen! Weet echt niet welke wandelwagen we moeten aanschaffen.

Moet er wel een zijn waar nestjes in kunnen anders past het niet in de auto.

Pfff moeilijke keuze hoor.. want dan hebben we ook nog een dreumes die dan misschien net kan lopen.

Iemand tips?

Geplaatst

Hoi,

Ik zoek dezelfde tips als Danaa. Ik heb vandaag op de echo gezien dat we twee baby'tjes krijgen. En we hebben al een kleine die dan bijna twee is. Oh, Danaa, ik zie nu dat jouw zoon van mei is. die van mij is van maart. Dus ik zou eigenlijk wel graag een drieling-wagen willen. Maar die zijn echt hartstikke duur!

Misschien heeft hier iemand inderdaad tips. Ze zijn welkom!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine en danaa, gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap!

Qua wagen vind ik zelf de Easywalker duo echt heel fijn. Heb alleen niet nog een kindje en weet dus niet of daar nog iets voor is (misschien zo'n plankje??)

Maar ben met twee kindjes ontzettend blij met deze wagen. Hij stuurt heel licht en de maxicosi's en nestjes zijn zo te verwisselen.

De'buggy' hebben we nog niet gebruikt, daar zijn ze nog wat te jong voor, dus heb daar nog niet veel ervaring mee.

We hebben wel een andere auto gekocht (Fors S-max) want we hebbenook nog een grote hond en dat zou anders niet passen. Het is nu ook nog een beetje passen en meten, maar dat heb je denk ik met elke tweelingwagen wel.

Ik zou zeker bv proberen. Lukt het niet of valt het toch te zwaar, kan je altijd nog stoppen. Maar als het lukt is het mooi meegenomen.

Het is natuurlijk het beste voor de kleintjes, maar het scheelt ook een hoop geld :-))

Succes met uitzoeken en geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

@Danaa: zou het zeker proberen! Als het niks is, kun je altijd nog naar kv. Maar goed, da's mijn mening ;). Ik zit sinds gister met een ontsteking in mijn borst dus da's ook niet alles... Als die van ons op tijd waren geboren had ik ze ook zeker direct normaal bv aangeboden ipv te kolven.

Ik heb de Bugaboo Donkey met tweelinguitrusting. Geweldige wagen! Wel weinig bagageruimte voor boodschappen, maar verder echt top. Je kunt er een plateautje bij kopen zodat je eerste kindje mee kan rijden zeg maar. Maar goed, als hij net twee is is dat wellicht geen optie...

Hier verder vandaag eindelijk een rustige dag met de meiden. Ben benieuwd of de trend zich voortzet in de nacht...

Geplaatst

Tip voor een wagen als je al een kleintje hebt: http://www.gobubbago.com.au/index.php?main_page=product_info&cPath=32&products_id=70.

Wij hebben deze wagen voor onze drieling, fijne is dat ie door gewone deuren kan, in de auto kan (meeste drielingwagens zijn te lang of te breed) en waarin de stieltjes plat kunnen. Daarnaast is ie vele malen goedkoper dan een drielingwagen in NL. Je hebt ze met stoeltje wat achterover kan bovenop, maar ook met peuterzitje bovenop.

Geplaatst

Bedankt voor de tips! Wij hebben ook een grote hond maar die past echt niet meer in de auto

en zal helaas wat vaker thuis moeten blijven.

Proficiat Jeanine ! Wat leuk zeg! Voel je je goed?

Sandie weet je zeker dat in de easywalker nestjes passen?

Geplaatst

Danaa, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Sorry. Noem die bakken nl altijd nestjes. Maar jij bedoelt natuurlijk die andere nestjes. En dat weet ik niet...

Meertje, balen van je borstontsteking, sterkte!

Miepie, hoe gaat het met je drieling? Is het een beetje te doen met 3? Vind 2 soms al een hele onderneming! Al moet ik eerlijk zeggen dat het me ook reuze meevalt tot nu toe hoor! Maar drie...!! Succes in ieder geval!

Geplaatst

Ik voel me nog wel misselijk en moe en alle gedachten tollen door mijn hoofd hoe ik het praktisch moet gaan doen. Welke auto we heb beste kunnen aanschaffen waar 'de hele familie' inpast, welke kinderwagen, en noem maar op. Dan heb ik het nog niet eens over als twee baby's krijsen van de honger een een kleine jongen daar tussendoor loopt.

Hoe leuk het ook is, er slaat me toch ook een beetje angst om het hart hoe het allemaal moet...

Geplaatst (aangepast)

@jeanine...natuurlijk hoor ik hier niet meer bij :) maar even over de auto...sja...renault scenic of zoiets...heb zelf een opel astra station gekocht voor 3 achterin....je hebt ook nog een nissan tino, lijkt ook wel een beetje op de scenic....succes met je autodilemma :) ik hoor het wel op het andere topic, hihi ;)

aangepast door benbri
verkeerde woordkeuze gebruikt
Geplaatst

hahaha.....neeeeeeeee, ik bedoelde eigenlijk subforum/ander onderwerp....wist even vlug de naam niet meer, om even heeeeeeel duidelijk te wezen, bedoelde dus eigenlijk het uitgerekend in februaritopic..ooooooooooooooh ja....das een beter woord geweest...topic, hihi...ga het meteen veranderen :)

Geplaatst

Jeanine, het is logisch dat je af en toe een paniekaanval hebt hoor. Denk dat we die allemaal wel hebben gehad. En ik heb er niet eens nog een kleintje bij!!

Qua auto, wij hadden een opel astra station, maar het lukte dus niet om de wagen +de hond in de auto te krijgen. Daarbij was ook nog een probleem dat als we de maxicosi's achterin deden met de Familyfix (je weet wel zo'n soort adapter waar je de maxicos's opklikt), dan kon mijn man niet goed achter het stuur zitten. Het was gewoon te krap!! Dus hebben we de Ford S-max gekocht. En daar past alles prima in! Zelfs onze Berner Sennenhond + de kinderwagen (wel een beetje passen en meten hoor).

Wel nog een tip: die Familyfix is echt ideaal!! Het is het veiligst, maar ook zo handig. Je klikt zo de maxicosi erop en klaar. Geen geklooi met de gordels (x2!!), je bent zo klaar. Ik vind het totaal niet zonde geweest van het geld!

Geplaatst

Ja dat hebben wij nou ook, dat mijn man niet meer achte het stuur past met die maxicosis achterin! Ik ben klin dus mij lukt het wel, maar hij is twee meter... Verder vind ik het eigenlijk best te doen met die gordels. Ik heb lange gordels in mijn autootje dus dat kan het ook zijn ;).

Geplaatst

Jeanine ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Vraag me soms ook af hoe het straks allemaal moet met een dreumes en nog een grote hond die

ook zijn aandacht en beweging nodig heeft. Helemaal omdat de 2ling in de winter geboren gaan worden en dan ben je niet even een rondje

lopen met de hond en alle kinderen.

Ook wat betreft het werk zijn mn man en ik flink aan het prakkiseren hoe het straks moet.

Ik zou het liefst de komende jaren willen stoppen met werken maar we weten nog niet zeker of we het gaan redden van één salaris.

Genoeg om over na te denken dus!

Geplaatst

Meiden,

Wat leuk dat er weer nieuwe meiden bijkomen. Eigenlijk zou dit topic anders moeten heten: tweeling moeders en zwangeren!!! Ik vind het namelijk veel te leuk om mee te lezen en ik denk dat we erg veel aan elkaar kunnen hebben, moeders en zwangere bedoel ik dan.

Hier gaat alles goed, Onze jongens:[ATTACH=CONFIG]1618[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1619[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1620[/ATTACH] doen het fantastisch. (1e = Lev, 2e=Dex en samen van links naar rechts zie je Dex / Lev. Wat zijn ze mooi he.. ik ben natuurlijk niet echt objectief.

Ik geef volledige borstvoeding en kolf 1 x extra perdag af om een voorraadje aan te leggen, zodat wij samen een keer weg kunnen. A.s zaterdag heb ik voor het eerst alleen een feestje.. de jongens zijn dan 6 weken. André gaat het dan een paar uur alleen doen. Erg spannend vind ik dat.

Danaa, mijn borstvoeding gaat heel erg goed, ik produceer melk als een volleerde Clara de koe.. de jongens groeien als kool. Het is wel erg intensief, maar ook heerlijk om te doen. Wij hebben net ons eerste vakantie geboekt. Een bungalow in Epe... Roompot... even een andere omgeving. Ik ben benieuwd, de jongens zijn dan net 7 weken.

TIP: ik weet dat het luxe is en niet haalbaar voor iedereen, maar probeer je partner na de bevalling echt lang thuis te houden om te helpen. André heeft 2 maanden ouderschapsverlof opgenomen en dat is echt waanzinnig prettig. Hij geniet en we kunnen nu samen echt goed opstarten. De borstvoeding loopt ook zo goed omdat André verschoont en aangeeft terwijl ik zit te voeden. Echt heel prettig.

Werk: Andre en ik gaan ieder een dag minder werken. We werken dan ieder 3 dagen. De jongens gaan per september 1 dag in de week naar een kdv. Wij zijn allebei 2 dagen per week thuis. Wij hebben dus 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen. Bij mij is dat onbetaald en bij andre op zijn werk krijgt hij 40% betaald, hierdoor is het financieel te overzien.

Wandelwagen: Wij hebben de Urban Jungle duo... Ik vind het ideaal. We hebben al op het strand en in de bossen gewandeld en dat gaat prima. Er zit een lekkere grote boodschappenmand onder en hij is iets minder breed als de andere duo wagens die naast elkaar zitten. In en uitklappen gaat erg soepel. Kortom wij geven hem een 10. maar ik zit momenteel vol positiviteit en zie alles door een roze/blauwe bril.:laugh:

Auto: Wij hebben een oude vw kampeerbus. 1 maxicosi achterin en 1 voorin. Ik vind die gordels geen probleem. Wij merken wel dat het handig is dat 1 van ons achterin zit. Zo kan die persoon makkelijk beide kinderen in de gaten houden en als er eentje huilt een speentje terugstoppen. De bestuurder blijft zo geconcentreerd op de weg.

Onze waren past in de achterkant, we klappen het onderstel in en de wiegjes laten we erop zitten, maar we hebben dan ook een busje... haha Ik kan niet wachten tot we kunnen kamperen en surfen met de gasten..

Jeanine: die angst herken ik en het is in het begin best pittig, maar het is ook o zo leuk!! en ik zou me niet te sappel maken om die praktische zaken, veel van die zaken kun je pas oplossen als ze er zijn, dan merk je vanzelf wat het handigst is.

Meertje: Hoe is het met de meiden?

X Marjo/surf

Geplaatst

Marjo wat een prachtige kereltjes ! Echt heerlijk om te zien!

Super dat het goed gaat met de bv, ik mag hopen dat het bij mij ook

zo goed gaat lukken.

Wat spannend dat je man het een avond alleen gaat doen. Lijkt het je niet moeilijk om ze 'achter te laten'?

Ik ben pas 3 mnd na de bevalling van Daan voor het eerst alleen weggegaan en vond het vreselijk!

Wat lekker dat jullie op vakantie gaan. Geniet er van!

Geplaatst

Hoi Danaa,

Dat achter laten lijkt me verschrikkelijk. Volgens mij hang ik steeds in de telefoon. Maar een goed vriendinnetje gaat op reis en ik wil graag afscheid nemen. het afscheid is op een boot, dus ik kan ze niet meenemen. Bovendien is het ook belangrijk dat je dingen voor jezelf blijft doen en bij André zijn ze in goede handen. Maar of ik echt kan genieten is maar de vraag.. hmmmm we zullen zien. Danaa, weten jullie al wat jullie krijgen, meisje/jongen? jongen/jongen meisje/meisje.

Watbetreft bv, als het lukt is het prachtig, maar het is niet heilig hoor. Soms word ik een beetje moeilijk van die hele bv lobby, je gaat je bijna schuldig voelen als het niet lukt, maar van kv worden ze ook groot. Belangrijkste is dat je er ontspannen mee omgaat en dat het niet teveel stress geeft.

Hoe gaat je zwangerschap?

Geplaatst

Hallo 2-ling zwangeren en mama's: HELP!

Wil jullie heel graag wat vragen, misschien heb ik nl ook wel een tweeling....!

Vandaag bij 6 wk en 3 dg een eerste echo gehad. Zou eigenlijk bij 7 weken, maar we gaan dit weekend op vakantie vandaar dat we nu al mochten.

We hebben 2 mooie vruchtzakjes gezien, 2 piepkleine embryo's (dwz witte vlekjes in het zwarte rondje haha), maar er was maar 1 knipperend hartje te zien.....

Nu heb ik dus een heel dubbel gevoel, blij dat er in ieder geval al 1 kloppend hartje is gezien, dat het er misschien 2 zijn is ook prima, maar dat het 2e hartje niet kloppend is gezien, vind ik wel erg moeilijk.

Volgens de gynaecoloog heb ik nu een 2-ling zwangerschap en kan het heel goed dat er nog geen kloppend hartje is, dat moet vanaf 7 wk wel. Nu moeten we over 2 weken terug komen.

Zooooo spannend!!!

Dus mijn vraag aan jullie is, wanneer hadden jullie de eerste echo? En waren er meteen 2 hartjes te zien? Of herkent iemand dit?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, zal wel gewoon geduld moeten hebben (maar dat is niet mn sterkste eigenschap ;-).

Alvast heeeeel erg bedankt en wie weet mag ik op dit forumtopic blijven.....

Liefs, Evelyn

Geplaatst

Wat spannend Evelyn ! Proficiat met je zwangerschap !

Ik heb de 1e echo met 7 weken 3 dagen gehad en er waren toen 2 kloppende hartjes te zien.

Heeeel veel succes met wachten en geniet van je weekendje weg!

Marjo ik heb je een pb gestuurd!

Geplaatst

Surf wat een mooie jongens!! Wow! Ze groeien vast als kool!! Ja, dat achterlaten is wat hè... Wij moesten dat in het ziekenhuis al maar ook nu als ik even boodschappen ga doen en manlief is thuis doe ik alle boodschappen in een waanzinnig tempo om maar heeeel snel weer thuis te zijn!

Evelyn: gefeliciteerd!! Wij hadden bij 6wk 3dgn de eerste echo en we zagen toen gelijk twee kloppende hartjes, hoewel ons werd verteld dat het goed mogelijk zou zijn dat er niks te zien zou zijn. Heel veel succes met wachten!

Hier is het eigenlijk heel zielig. Beide dames lijken (verborgen) reflux te hebben, aldus het CB. Ze huilen van de pijn... Ga maandag de kinderarts maar eens inschakelen, want mijn hart breekt. Bedden en box zijn schuin gezet. Nutriton in huis maar de pijn leek te verergeren...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden