Jump to content

Wie start er nog meer in maart 2011 in zwolle ?

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Wie van jullie start er nog meer in maart 2011 in zwolle ?

ik start 18 feb met lucrin, en heb 1ste echo 1 maart en dan hoor ik wanneer en hoeveel gonalf ik kan gaan spuiten !

het is voor mij niet de eerste keer, maar ben best gespannen :nerves:

Posted

Hoi Chan88,

Spannend he ? voor jullie de eerste ivf/icsi, het is zeker afhankelijk van de kwaliteit van het zaad of het ivf of icsi wordt ?

Heel veel succes jullie en ik zal je zeker volgen op je pad !

groet monika

Posted

Hoi Monika

Ja de eerste keer. Wel heel spannend hoor!

Ja inderdaad, mijn vriend heeft een hele schommelende kwaliteit, dus het is tot op het laatste moment afwachten of het IVF of ICSI wordt. We zullen zien!

Jullie ook heel veel succes! Ik hoop dat 3 keer scheepsrecht zal zijn!

Liefs,

Chan

Posted

Hi Koekka en Chan,

Ik zit niet in Zwolle maar heb wel op 28 februari de uitgangsecho voor de eerste ivf en dan ook gelijk decapeptyl spuiten.

Vind het ook erg spannend!!

Liefs Yolande

Posted

Yolande ook heel veel succes!!!

Hier is helaas het traject vertraagd. Het zaad van mijn vriend was (bij een snelle check ivm koorts) heel slecht.

21 maart gaan ze nog een SOT onderzoek doen, maar als dan alles goed is kunnen we direct verder.

Dan zitten we dus toch nog in maart haha

Posted

hoi chan88,

wat vervelend dat je nog niet kan beginnen i.v.m. het zaad van je vriend ! tja koorts kan idd de doodslag zijn voor het mannelijke zaad ! wij zijn er ook voor gewaarschuwd maar goed hoe ga je dat tegen he ?

morgenochtend start ik met de eerste spuit lucrin ! het begint dus nu echt:nerves:ik heb het natuurlijk allemaal al meegemaakt en ik denk dat ik daarom zo nerveus ben ?! ik hoop maar dat het allemaal mee valt deze keer ?

iedereen succes :toppie: groet monika

Posted

hoi chan88,

het spuiten gaat wel goed hoor, ik zat vrijdag wel te trillen als een rietje moet ik bekennen, vond het heel raar om dit na 8 jaar weer te gaan doen ! het was ook puur een mentale drempel die ik over moest, ik dacht als ik die spuit nu zet gaan we weer beginnen, die onzekerheid, groeien de follikels wel goed ? hoe gaat het straks met de bevruchting ? en de celdeling ? en daarna nog de wachtweken ! en het testen uiteindelijk niet te vergeten ! maar goed ik heb mezelf bij elkaar geraapt en een schop onder de kont gegeven en we zijn dus begonnen !!

Jolande2009,

sorry dat ik je nog geen welkom geheten heb !! ik heb je helemaal over het hoofd gezien !

maar bij deze welkom en jij ook veel succes !

liefs monika

Posted

Hoi Koekka,

Ja dat lijkt me ook raar om na 8 jaar weer een spuit te gaan zetten voor weer onzekere tijden.

Maar ga er gewoon voor! En ik hoop voor je dat het helemaal goed komt!

Volgende week dus de eerste echo?

Posted

hoi chan88,

ja a.s. dindag echo en dan horen we wanneer we met de gonal f kunnen beginnen en welke hoeveelheid ik moet gaan spuiten ?!!

ja we gaan er zeker voor, ik probeer zo positief mogelijk te denken en te zijn ! en iedere keer als ik down of onzeker ben vertel ik mezelf waar we dit allemaal voor doen !

en ik moet zeggen als ik mijn neefje van net 1 jaar oud dan weer even op de arm heb gehad, ben ik exta gemotiveerd om er voor te gaan !

thnx voor je reaktie

liefs monika

• 3 weeks later...
Posted

Helaas na 17 dagen gonal f spuiten is vandaag de behandeling gestaakt !!

er zaten te weinig follikels !

volgende keer beter !

liefs monika

Posted

hoi hildever,

ja best wel balen, maar het is niet anders en nieuwe ronde nieuwe kansen nietwaar ?!

ja ik had vanmorgen om 11 uur de afspraak ! en jij ?

ha ik ben nu wel een beetje nieuwschierig hoe je er uit ziet ??!!

hoe is het nu met jou ? hoe was de follikelmeting ?

Posted

Ja, zo werkt het wel.... Maar daarom is het nog niet leuk! Moet je nu de volgende keer meer Gonal F gaan spuiten? En brrrrrrrr, zo lang spuiten moeten zetten. Wrs. heb ik maandag of dinsdag de punctie, dus voor mij is het einde bijna in zicht. Voor jou hebben ze wrs. nog wel een keer medicatie bij mogen bestellen? En dan telt deze poging niet als poging toch? Want nu is er geen punctie geweest.... Of zit ik er naast?

Ik had om half 11 de afspraak... Dus ik weet niet of we elkaar hebben getroffen.

Er groeien bij mij nu iets van 5 follikels die redelijk op grootte zijn. Er waren geloof ik ook nog wat kleintjes, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk... Het gaat altijd zo snel! Niet echt heel veel, maar bij de behandeling voor mijn dochter zijn er ook maar 7 follikels aangeprikt... En daar hebben wij wel een prachtig mooi meisje uit gekregen. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit denk ik dan maar weer.

Mijn man was ook mee, en na de echo heb ik nog even gauw mijn jas van de kapstok gehaald. Een knalliegele. Ik ben niet de kortste, heb wat langer, bruin haar, had gisteren een rozeachtig vest aan en een spijkerbroek.... Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zo erg heb opgelet wie er toen in de wachtruimte zaten.....

Posted

Sorry dat ik hier even inbreek!

Koekka, ik lees dat je behandeling gestaakt is ivm te weinig follikels. Wat balen zeg!

Mag ik je vragen hoeveel je er had?

Loop ik Enschede en had er vanochtend 3 maar daar praten ze niet over stoppen....

Posted

Hildever,

ik moet de volgende behandeling idd met een hogere dosis beginnen ik denk zelf 200 of 225 ? en ze hebben voor mij idd extra hormonen bij moeten bestellen ja, maar goed kan ook bijna niet anders met 17 dagen spuiten !! gelukkig geld deze poging niet als ivf behandeling omdat er geen punctie plaats heeft gevonden, dus ik heb er nog 3 tegoed !

dus jij bent er bijna ? fijn hoor ! ik zal voor je duimen ! ja en kwantiteit is veel belangrijker dan kwaliteit ! ik roep ook elke keer ik hoef er niet zo veel 1 hele goeie mag ook !!

ik was er pas om 10.50 uur dus ik denk niet dat ik je gezien heb ? maar goed onthouden is ook niet mijn sterkste punt en ik let ook niet altijd goed op wie er lopen of in de wachtkamer zitten ?!

succes bij de punctie en daarna hou je me nog effe op de hoogte hoe het gaat ?!

Eve,

ik had 2 follikels die groot genoeg waren en nog een paar kleintjes een stuk of 5 denk ik ?!

tja ik hoor wel eens vaker dat er in andere ziekenhuizen anders mee omgegaan wordt ? maar misschien breken ze de behandeling alsnog wel af bij jou ? ik weet niet welke regels ze daarvoor hanteren in enschede ?

even wat anders, welke wijk woon je in enschede ? ik woon namenlijk ook in enschede ik woon in de wijk stadsveld !

liefs monika

Posted

Hey Monika,

Had er afgelopen vrijdag 3, 1 grote en 2 kleintjes, waarschijnlijk maandag de dosis verhogen. Afhankelijk van de echo. Wil het liever niet doorzetten als er te weinig zit. We zullen het wel zien!

Mochten we het gaan afbreken zal ik de volgnde keer ook een hogere dosis gaan krijgen ipv 150 eh Gonal.

Hoe gaat dat dan als je moet stoppen, gewoon alles laten staan en wachten op de menstruatie?

Ik kom niet uit Enschede maar uit Hengelo :)

Posted

Hey Koekka,

Volgens mijn man waren we pas rond 10 voor 11 aan de beurt. Ging jij naast het koffieapparaat zitten, met je rug naar de muur? Daar ging namelijk een blonde vrouw met een soort van bobline zitten met zwart/grijze kleding aan. Wij zaten in de hoek schuin tegenover je dan... elk aan een kant van de plant zeg maar... En we werden ongeveer binnen geroepen toen die vrouw net zat.

En eh, als... was je er donderdag de 10e ook? Want toen heb ik die vrouw ook gezien.

Maar gaaf dat je nog 3 pogingen hebt. Natuurlijk is het enorm balen dat het nu afgeblazen is... Al die spuiten moeten zetten en geen tastbaar bewijs. Het is alleen duidelijk geworden dat je wrs. meer hormonen nodig hebt... En aan de andere kant is dat natuurlijk ook weer heel belangrijk om te weten! Ik spuit nu ook 225 eenheden. Dit omdat 3 jaar geleden er 7 follikels konden worden aangeprikt en ik dit jaar al weer 40 wordt. Dat was ook te zien aan het bloedprikken voor de hormoonwaardes. En eh, voor mij is het wel te doen: 4 x spuiten en dan is de spuit leeg.

Hopelijk gaat het de komende keer helemaal goed komen!

Groetjessssssssssssss

Posted

eve,

ik weet niet of het stoppen in ieder ziekenhuis hetzelfde gaat ? maar ik kreeg medicijnen die moet ik nu slikken tot ik ongesteld word en dan moet ik weer met de pil beginnen en wordt ik ingepland voor april/mei !

ik wens je heel veel succes ! wanneer moest jij weer terug komen dan ?

kan jij ook niets aan doen dat je in hengelo woont (haha) ja in hengelo doen ze geen ivf behandelingen ! maar enschede is gelukkig dicht bij !!

hildever,

nee ik was het niet die naast het koffieapparaat zat ! ik ben niet blond ! en ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren of er op dat moment iemand zat die daar aan voldeed ? nee ik was de 9de in zwolle !

ja ik ben ook heel blij dat dit ons geen echte ivf poging kost want anders was het helemaal zuur geweest !! ze zeiden dat het bij mij waarschijnlijk ook aan de leeftijd lag ?! ik voelde me nog niet oud maar toen ze dat zeiden voelde ik me een stuk ouder (haha) maar ach het hoort er allemaal bij nietwaar en je kan er toch niets aan veranderen ! ik hoop ook dat het de volgende keer gewoon goed gaan !! we zullen zien, we hebben de hoop nog niet opgegeven !

liefs monika