Jump to content

Ufff wat was dat?

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal, ik heb vandaag zoals altijd mijn Puregon wilde spuiten, en in eens deed het echt zeer in mijn buik als ik de nald wilde in me buik prikken. Ik had nog niet gespuiten dus probeerde ik het aan een andere plek van me buik. Ook daar deed het echt erg pijn. Dus ik een nieuwe nald op de prikpen en in mijn bovenbeen probeert. Ik deed het altijd heel sachtjes , da spuiten, maar deze keer ging het echt snel ik bedoel, het naar beneden drukken van de pen. En als ik de spuit uit me been haalde (schrijf je dat zo?) daar zag ik dat er wel een beetje van het Puregon naast de nald kwam , dus het was beetje nat op me been. Niet echt veel maar toch iets.

Hoe kan dat? Dat heb ik nog nooit gehad. Ben beetje door de waar ofzo. Morgen de laatste echo voor de punktie maandag en morgen ook laatste spuit....Hm...

Is dat wel erg nou?

Groetjes

Sylvia

Sorry voor de veele schrijffouten:fear:

Posted

Hoi Sylvia, ik heb geen ervaring met een prikpen maar ik denk wel dat prikken in een been anders is dan buik. Ik deed altijd been en had altijd wel wat vocht erop liggen volgens mij hoor...

Succes in ieder geval!

Posted

Ik injecteer ook beroepsmatig en het komt wel eens voor. Kan geen kwaad. Het is niet zo heel veel wat eruit kwam dat zal geen probleem zijn en je hebt genoeg medicijn binnen gekregen.

Posted

hoi Sab. Bedankt voor de reactie. Ik heb de eerste week ook alleen maar in mijn been gespuiten, maar daar had ik nooit vocht op me been ...Of , ik heb er misschien niet opgelet. Maar hoe kan dat, dat ik deze pijn in me buik vandaag had? Is dat wel normaal? Ik heb het toch de hele tijd niet gehad.

Posted

hoi sylvia...

mijn oude puregon pen begon deze poging dezelfde kuren te vertonen, vertrouwde het niet meer en heb vervolgens een keer 100 eh teveel gespoten. Ik heb toen een nieuwe pen gekregen van het ziekenhuis. Het kan zijn dat je wat minder puregon binnen hebt gekregen maar dat kun je niet achterhalen. Ik heb toen voor de zekerheid wat bij gespoten. Hoe oud is je pen?

Posted

en wat die pijn in je buik betreft...soms heb je dat, dan prik je net even op een verkeerd plekje. W.s. gaat het de volgende keer gewoon goed!

Posted

@ witje, bedankt voor je moed toespraake. Stellt me wel een beetje rustig.

@ EDR. Mijn Pen had ik 2009 gekreegen met de eerste IVF . Maar ik heb die toen een keer gebruikt (zie mijn handtekening) Dus in prinzipe is het nu pas echt in gebruik. En ja wat ik al zei, morgen de laatste keer Puregon en maandag punktie als ik niet weer teleurgestellt werd zoals diensdag bij de Echo :S

Groetjes

Sylvia

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use