Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 35 jaar, getrouwd en ben me na IVF en Adoptie avonturen in o.a de USA aan het inlezen op het gebeid van anonieme eiceldonatie. Op dit forum heb ik hier al veel over gelezen maar heb toch nog wat vragen. Als je eiceldonatie wilt doen in bijv. Spanje dan moet je in Nederland wel een ziekenhuis hebben die de controles en echo's voor je doet toch? Ben zelf altijd onder behandeling geweest bij UMC Utrecht maar die doen alleen eiceldonatie als je zelf een donor mee neemt. Ik heb dus mijn medisch dossier opgevraagd en ben nu op zoek naar een ziekenhuis in de regio Utrecht/Zuid Holland die wel wil meewerken aan anonieme eiceldonatie in het buitenland. Kan iemand mij vertellen welke ziekenhuizen dit wel doen? Daarnaast hoor ik veel goede berichten over kliniek Eugin in Barcelona (zeg ik dat goed?). Klopt het dat er weinig wachttijd is om te beginnen? (In adoptieland zijn wij wachttijden van 1 - 3 jaar gewend). Ik zou het heel fijn vinden om in contact te komen met anderen die dit wellicht al hebben gedaan of hier mee bezig zijn. Wij willen nl. op korte termijn onze keuze hierin maken en heb geen idee waar ik anders mijn informatie vandaan moet halen. Bovendien lijkt het me fijn om te praten met anderen die weten wat je doormaakt en wat je voelt.

Hoop van jullie te horen. Dankjewel alvast!

Groetjes,

Doorzettertje

Posted

Hallo Doorzettertje, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hoi Doorzetter,

Ik ga binnenkort ook naar Spanje voor ecd. Ben al ver in het proces want mijn bms is goed en zal binnen enkele dagen waarschijnlijk naar Spanje gaan voor de tp.

De wachttijden zijn idd kort in Spanje. Vaak kun je binnen een maand terecht voor een intake. Er zijn veel verschillende klinieken. Ik ga naar Bernabeu in Alicante. Die staat heel goed aangeschreven. Voor de echo's gaan wij niet naar een ned. zh, aangezien we het doen via een kliniek in DD. (Daar was ik al voor ivf/icsi.)

Maar er zijn veel ned. zh die ook meewerken en de echo's doen.

Als je specifieke vragen hebt, laat maar weten. Dat beantwoordt makkelijker.

Groetjes, Mees

Posted

Hoi Mees,

Dankjewel voor je berichtje. Bernabeu staat inderdaad ook op ons 'lijstje'. Dus je hebt eigenlijk alleen een ziekenhuis nodig voor de echo's? (Waar staat DD voor?) Dacht dat die ook aantal onderzoeken moeten doen. Van wie krijg je te horen welke medicijnen je moet hebben? Ziekenhuis of Spaanse kliniek? Vind het jammer dat UMC Utrecht niet wil meewerken want die weet alles van mij. Het probleem bij mij is dat ik weinig tot geen eicellen meer heb en ben dan ook al half in de overgang. Zou graag vastgesteld willen hebben dat verder alles goed is en dat ik dus een kindje kan dragen voordat we met alles in Spanje willen starten. Hoeveel tijd na zo'n intake kan je met de behandeling beginnen en hoe lang duurt die behandleing dan weer? Is dat een soortgelijk iets als een 'gewone' IVF behandeling?

Groetjes,

Doorzettertje

Fijn dat ik mijn vargen hier kwijt kan! Dankjewel alvast.

Posted

Hey Doorzettertje,

Ja, jammer dat umc niet mee wil werken maar er zijn er zat die wel mee willen werken. Ook in Den Haag bv een aantal. (niet zo heel ver van utrecht)

Mochten jullie 'direct' een kliniek in Spanje contacten, dan vraag je je dossier op bij t UMC en neem je dat mee naar je intake in Spanje.

Zij kunnen dan kijken wat er al bekend is qua onderzoeken en wat ze nog willen weten. Als je ouder bent is dat ook een uitstrijkje en mammo, maar als je jonger bent iig geen mammografie.

De onderzoeken die Spanje dan nog wil, kunnen jullie laten doen in een zh in ned. die wel meewerkt.

(op het freya forum staat hierover veel informatie en ook staan er uitgebreide ervaringsverhalen van ecd in spanje op die site; mijne ook)

Omdat je vastgesteld wilt hebben (logisch) of je uberhaupt een kindje kan dragen, is het zinvol om eerst dat zh in ned. te vinden, voordat je naar Spanje gaat. Dan kun je dat daar uit laten zoeken en dan beslissen of jullie naar spanje willen (als alles goed is). Wat je ook kan doen is contact opnemen (via mail) met een kliniek in spanje en daar je vraag neerleggen wb het kindje 'dragen'. Misschien dat zij daar ook meer van weten. Dan hoef je je nog niet te binden aan die kliniek, maar krijg je misschien handige info hierover.

Qua tijd;

Normaliter duurt het 1 a anderhalve maand tot de intake. En dan kun je al snel met een proefcyclus beginnen en dan daarna meteen de echte cyclus. Dus ong. 4 maanden in totaal. Dat verschilt van kliniek, maar dit is wat ik weet van Bernabeu en Eugin.

De donor krijgt een 'ivf/icsi' behandeling; zij moet eitjes 'kweken' en jij krijgt alleen medicijnen om je cyclus stil te leggen en om je baarmoederslijm goed te krijgen. Vrij weinig medicijnen dus. De donor krijgt de meeste.

Nou doorzettertje, heel veel succes! Met zo'n naam moet het lukken :-)

En als je meer vragen hebt, hoor ik het wel.

Liefs, Mees

(DD staat voor Dusseldorf. Daar was ik al onder behandeling voor ivf/icsi.)

Posted

Hai Mees,

Vind het niet erg om een stukje te reizen voor een ziekenhuis, dus dat moet goed gaan komen :-) Heb ons dossier inderdaad al bij het UMC opgevraagd en ga volgende week bellen met ziekenhuizen die wel willen meewerken voor een afspraak. Als ik die afspraak heb staan (zal ook vast niet gelijk aan de beurt zijn) maak ik gelijk een afspraak met een kliniek in Spanje. Misschien niet eens gek om bij meerdere klinieken langs te gaan?

Ja ik doe mijn 'naam' zeker eer aan, na ruim 8 jaar behandelingen en vastgelopen adoptieprocedures durf ik wel te zeggen dat ik een doorzetter ben :-)

Ik ga zeker wat met je tips doen. Dankjewel en leuk om contact te houden!

groetjes

Posted

Hoi Doorzettertje,

Mijn man en ik gaan ook naar Barcelona voor ECD. Ik heb in de eerste instantie 3 klinieken aangeschreven voor alg info: Eugin, IVI en Marques. Zoals het er nu naar uitziet gaan wij voor Eugin. Bij Eugin krijg je een pers login + wachtwoord voor jouw pers site, waar al je vragen worden beantwoord. Er staat daar ook eigenlijk alle info gepost die je nodig hebt voor je behandeling, zo ook de namen van de medicijnen, die zij gebruiken. Daarbij is er bij eugin ook een Vlaamse arts, die je in Ned alles kan uitleggen. Dat is ook wel heel erg fijn, mn wanneer je het over hele specifieke dingen hebt. Wij willen eind mrt/begin apr voor gesprek gaan en dan vervolgens de behandeling inzetten.

Ik had idd ook begrepen dat niet alle zkh in Ned willen meewerken in zulke gevallen. Mocht Den Haag niet te ver zijn voor jou, het Bronovo wil hier aan meewerken. Ik heb ze nml al gebeld, en zonder enige details te geven over mezelf, gaf de asst al aan dat ze vaker meewerken aan dit soort behandelingen. Ik weet niet hoe andere zkh hier in de buurt reageren op deze behandelingen. Diak werkt hier trouwens niet aan mee.

Ik zou zeggen stuur een e-mail naar Eugin, en je krijgt binnen 2 a 3 werkdagen toegang tot al hun info. Kan je alvast gaan inlezen.

Suc6 & groetjes...

Posted

Ja, vind ik ook. We houden contact!!

En idd, gewoon snel overal afspraken maken omdat het toch altijd wel even duurt.

Ja, goed idee bij meerdere klinieken langs te gaan. Ook kun je googlen naar ervaringen bij klinieken in spanje.

Het gaat lukken hoor!!

:-) Mees

Posted

Hoi Nal,

Dankjewel voor je informatie! Ik ga maandag gelijk het Bronovo in Den Haag bellen, hoop ook dat ik snel mijn medisch dossier krijg van het UMC. We wonen op grens Utrecht/ZH dus zo ver weg is dat niet. Ja die vlaamse arts vond ik ook wel een voordeel van Eugin, hoor en lees er ook goede berichten over. Na alle adoptie ellende hebben we zo'n zin om te gaan beginnen! :-) Ik ga gelijk een mail naar Eugin sturen. He maar heb je dan al een afspraak gehad in Bronovo of moet dat allemaal nog plaatsvinden?

Jij ook succes!

Posted

Ik heb vooralsnog alleen tel gesproken met Bronovo. De asst gaf aan dat het handiger was om eerst een gesprek met Eugin gehad te hebben, voordat je bij hun langs gaat. Dan kan je ze ook concreter doorgeven wat van ze verwacht wordt. Ze zullen wel eerst een consult doen, voordat ze je daadwerkelijk gaan behandelen. Ook begrijpelijk natuurlijk. Dus zodra ik terug ben van Barcelona, zal ik Bronovo bellen.

PS: kosten Eugin ca EUR 6500, andere klinieken in Barcelone ca EUR 10.000 (excl vervoer en verblijf). Deze kosten zijn voor een 1ste behandeling. Voor een 2de behandeling verschillen de kosten weer. Bij Eugin ca EUR 4000, de andere ca EUR 2.000

Hoop dat je hiermee verder kan.

Posted

Hai Nal,

Nou en of ik hiermee verder kan! Ben vandaag zoveel te weten gekomen. Ik ga als een blij mens het weekend in. Dankjewel aan iedereen die heeft gereageerd.

Wordt vervolgd!

Groetjes!

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb enorm veel informatie verkregen afgelopen dagen. Dankjewel daarvoor. Maar heb nog een vraag, wat mij best wel bezig houdt. Omdat wij afgelopen jaren bezig zijn geweest met Adoptie is onze laatste IVF-poging al weer een tijd geleden. In 2006 hebben wij onze 2e en laatste IVF-behandeling gedaan, deze is zelfs niet eens teruggeplaatst. Mijn eitjes bleken zo goed als 'op' (was toen nog net geen 30) en degene die ik nog had waren van zeer slechte kwaliteit. Doorgaan had geen zin. Aangezien we eigenlijk totaal geen idee hadden van andere mogelijkheden (met eiceldonatie) zijn we verder gegaan met adoptie. Nu achteraf hebben we zoiets van "Hadden we toen maar die mogelijkheden geweten". Wat ik mij afvraag is of er meer vrouwen op dit forum zijn met dezelfde probemen als ik (geen eitjes meer hebben en al half in de overgang, met slechts nog paar keer per jaar een menstruatie). Kan je onder die omstandigigheden wel een kindje dragen via eiceldonatie? Aangezien ons ziekenhuis niet wil meewerken aan eiceldonatie moet ik eerst nog op zoek naar een ander ziekenhuis (wil dit nl. graag laten onderzoeken voordat we richting Spanje gaan). Ik hoop stiekem van iemand op dit forum te horen dat ze onder de zelfde omstandigheden als ik zwanger is geworden met eiceldonatie. Het is natuurlijk altijd afwachten of het 'werkt' maar vraag me nu nog af of het uberhaupt wel zou kunnen bij mij. Hoop dat jullie mijn onzekerheid hierin kunnen wegnemen. Uiteraard ga ik dit ook na bij een arts, maar daar heb ik niet zo even snel een afspraak.

Dankjewel!

Posted

Hè meid,

Ff korte reactie:

Ecd is juist voor meiden die geen of slechte kwaliteit eitjes hebben, in de overgang zijn (en andere medische redenen).

Dus relax ;-) en vol goede moed dit traject in!!

Liefs, mees

Posted

He Mees,

Heb vandaag het internet over dit onderwerp uitgeplozen en zeker nu na jouw bericht zijn we ervan overtuigd dat we absoluut een kans maken! Ga morgen zelf ook nog even het Bronovo ziekenhuis in Den Haag bellen om te informeren of ze ons in het traject willen bijstaan met echo's etc. Heb gister mailtjes gestuurd naar 2 klinieken in Spanje. Dus als ik bericht terug heb denk ik dat we de stoute schoenen aan trekken en het gewoon gaan doen! Na tegenslagen in IUI, IVF en adoptie in de afgelopen 7 jaar zijn we extra gemotiveerd en strijdvaardig om met dit voor ons nieuwe traject te gaan starten. Vind het leuk om ervaringsverhalen van anderen te horen. En iedereen die hier al mee bezig is, of net als wij hier ook mee willen gaan beginnen: Succes allemaal!

Liefs,

Doorzettertje

Posted

Hai Nal,

Vandaag Bronovo ziekenhuis gebeld. Ze willen eerst een consult met ons. Dus niet zoals bij jou dat je eerst maar naar Spanje moet. Dus we hebben een afspraak de dag na onze wintersportvakantie, half maart. Inmiddels ook wat mailtjes van verschillende klinieken binnen en proberen nu snel een afspraak te maken met Eugin. Wat ons betreft kan het feest gaan beginnen. Hoop binnenkort ook ons medisch dossier van UMC Utrecht binnen te krijgen.

Hoe vergaat het jullie allemaal?

Posted

Hey Doorzettertje,

Wij moeten nog een afspraak maken met Eugin. Ook wij gaan eerst even met vakantie, en willen eind mrt/begin apr een afspraak maken. Ik wacht ook nog eens op de agenda van manlief....af en toe kan het even duren, eer hij met een antwoord komt..:-) Vandaar dat ik nu heb aangegeven dat ik eind mrt naar Barcelona wil. Daarnaast ben ik ook nog een wachtende op mijn medisch dossier. Ik heb die al opgevraagd, alleen dat moest nog even met de arts besproken worden, eer ik het kon ophalen. Mag aannemen dat het binnen een week opgehaald kan worden. Wordt vervolgd!

Het kan voor ons overigens geen kwaad om, zodra we een datum hebben voor Eugin, ook met Bronovo te bellen voor een afspraak.

Geniet nog maar even lekker van jullie vakantie!

Posted

Dag allemaal,

Ik zal mij even voorstellen ik ben 36 jaar en woonachtig in het Noorden van het land. Wij hebben sinds jan 2006 een kinderwens en weten sinds anderhalf jaar dat ik vervroegd in de overgang zit. Heb inmiddels 3 icsi pogingen achetr de rug waarvan de eerste keer maar 1 eicel dit was in Nederland, de tweede en derde poging waren vorig jaar in Dusseldorff en had ik 5 en 7 eicellen dus nog redelijke opbrengst. Helaas niet zwanger. vanaf oktober alweer drie stimulaties gedaan maar helaas het bleef bij 2 eicellen en dus die pogingen omgebogen naar een escape IUI. Nu gaan we in april nog 1 keer een stimulatie proberen en hebben we besloten om bij 2 eicellen ook maar een punctie te laten doen ben bang dat het er niet meer zullen worden. Inmiddels veel informatie verzameld over eiceldonatie en hebben eind maart gesprek in DD voor kliniek in Spanje bernabeau zag Mees dat jij daar al mee bezig bent. Ik geloof zeker dat dit mogelijkheden voor ons bied.Toch wil ik graag wat meer info over bernabeau zoals waarop mag je de donor uitzoeken, wat zijn de slagingspercentages, de kosten geloof ik €10000. en zijn er hier ook cryo's? veel vragen zoals je leest ik hoop Mees dat jij ze voor me kunt beantwoorden.

Veel liefs Tinus

Posted

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag kregen we al allerlei info van Eugin en hadden hen aangegeven dat we graag bij hun de behandeling wilden doen. Gisteravond hadden we al (Leuk en prettig!) telefonisch contact met hen en hebben een afspraak op vrijdag 6 mei. Eerder kon op zich wel maar we hebben 18 maart pas een afspraak in het Bronovo (algemene intake) en moeten voordat we naar Eugin gaan allerlei onderzoeken laten doen (Dat moet na 18 maart ook nog worden ingepland bij het Bronovo dus krap zat denk ik). Kan op zich ook bij Eugin maar dat gaat toch aardig in de papieren lopen en waarschijnlijk wordt het in Nederland vergoed. Aangezien we het medisch dossier ook nog niet hebben.. is het 6 mei geworden. Op zich niet erg dan kunnen we er rustig naar toe leven en alle toegestuurde documenten even rustig doorlezen voordat er wordt getekend. De tijd zal snel genoeg gaan denk ik. Misschien prettig voor anderen om te weten: er schijnen in die kliniek meerdere nederlands sprekende artsen te werken dan alleen die Vlaamse arts waar ik eerder over heb gelezen. Hoop dat we dan rond eind juni/juli weer naar Barcelona kunnen voor de tp (dat duurt toch ongeveer zo lang ertussen?). Mocht iemand nog handige info hebben dan hou ik mij van harte aanbevolen. Heel veel succes allemaal!

Posted

Top Doorzettertje! Dus al allemaal afspraken gemaakt. Super hoor! Ja, de onderzoeken kosten best wat tijd, dus goeie planning.

Heel veel succes. We houden contact meid!

Liefs, Mees

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal,

Ik heb mij ook aangesloten. Ik ga ook met eiceldonatie in Spanje, kliniek Eugin beginnen. Mijn afspraak staat op 3 mei. Eerst heb ik IVF gedaan in Dusseldorf en Brabant, maar mijn eitjes groeiden helaas niet meer:mad: Ook had ik in het verleden vaak een cyste op mijn linker eierstok en heftige bloedingen. Ik heb mij ook aangemeld voor adoptie, maar heb erg mijn twijfels.

Doorzettertje kun jij mij meer vertellen over je misgelopen adoptie en waar je allemaal tegenaan loopt. Ik twijfel nog, maar ga sowieso voor eiceldonatie. Ik hoop dat dit gaat lukken, het is mijn laatste kans. Had zo graag een eigen kindje gekregen. Ben inmiddels 42 jaar. Ik lees jullie reacties wel :icon_smile: Alvast bedankt voor jullie steun!

Liefs,

Merci

Posted

Hey Tinus,

Ik Lees nu pas je bericht goed en zie je vragen. Blond, haha!

Hier komt het dan:

De kosten zijn 8000 via Düsseldorf en 7500 als je direct naar bernabeu gaat.

Slagingspercentages weet ik niet. Maar DD werkt met hen vanwege goede resultaten en prijs.

Ik ben zondag terug gekomen en ben heel enthousiast over de kliniek! Je hebt een vaste begeleidster en kundige artsen.

Er is geen wachtlijst dus je kunt snel terecht.

Ik mag maandag testen, dus heel spannend.

Als je meer vragen hebt, geef maar n gil. Ik moet ff dit topic onthouden, want normaliter ben ik hier eigenlijk niet. Je mag ook pb tje sturen.

Liefs, mees