Jump to content

LUMC Leiden

Recommended Posts

Guest Guusje
Posted

Hallo,

Het leek mij een idee om een topic te starten voor degene die net als ik in het LUMC lopen. Wie sluit zich aan?

Ik loop al ruim ander half jaar in het LUMC, 1 IVF poging achter de rug die nog niet mocht slagen. Eind deze maand een gesprek met Dr Dieben, en hopelijk mogen we snel weer voor een 2e poging.

Guusje

Posted

Hoi Guusje,

Ons verhaal is niet echt vergelijkbaar, en ook anders. Ben de afgelopen 2 jaar in LUMC geweest ivm onvruchtbaarheid, en hebben in totaal 3 mislukte ivf pogingen gehad. Onze leeftijd is 39 jaar, en het probleem ligt bij beide. Zelf heb ik niet zo'n goede ervaringen, wat voornamelijk beinvloed wordt doordat het gewoon niet gelukt is. Ook ik heb dr. Dieben gehad. Er is een second opinion geadviseerd, en die hebben we toevallig, ook 22 maart.

Zo langzamerhand ben ik wel een beetje ten einde raad, ook omdat onze relatie er onder te lijden heeft. Mijn man legt zich er liever bij neer door alle spanningen, terwijl ik dolgraag nog een poging zou willen wagen.

Ik wens je heel veel geluk toe en succes. Mijn negatieve ervaringen met het LUMC zullen vooral gekleurd zijn doordat het gewoon niet gelukt is, waarbij er duidelijk problemen waren bij ons beiden. Toch ben ik teleurgesteld in de beslissingen die genomen zijn, en vond ik het eindgesprek ook niet prettig. De baliemedewerkers verschillen erg qua vriendeljkheid. Had altijd een aardige laborante die prikte. De ivf artsen wisselen. Dr. Verburgh en dr. Dieben zijn erg kundig bij handelingen als punctie / terugplaatsing. Dr. Dieben vond ik erg zakelijk en ook afstandelijk. Ook voelde ik me beoordeeld door haar, ook al werd het niet als zodanig uitgesproken. Het klikte niet echt. Dr. Verburgh kwam behale sympathiek ook kundig over. De andere arts, dr. vd Meerpoel (?) vond ik bijzonder vriendelijk en prettig in de omgang. Bij haar merkte ik wel dat ze nog niet heel erg ervaren was. De terugplaatsing verliep moeizaam. Achteraf had ik liever een andere arts gehad. De puncties gingen bij haar snel en soepel en in prettige sfeer, alleen had ik het gevoel dat door gebrek aan ervaring ( ??) niet echt werd doorgezet om ook die laatste follikel aan te prikken. Zij lijkt me wel een goede arts waar je je prettig bij zult voelen. Doordat ik zo baal van het eindgesprek en de knullige vergelijking van een fertiliteitspoli met een bakker, stop ik bij het lUMC., waarbij zij ook aan hebben gegeven niet verder te willen. Ik vond het heel jammer. Wel werd het vu geadviseerd, maar waarom dit te proberen werd niet echt goed uitgelegd, alleen de vergelijking met de bakker, wat ik zelf bijzonder beledigend vind. Zwanger worden is toch niet te vergelijken met het feit dat je bij de ene meer smakelijkere broodjes krijgt dan bij de ander? Balen dus en ook boos.

Het zijn uiteindelijk gewoon mensen, die hun werk doen, en ook zij maken menselijke vergissingen. Om maar tot slot uitgesproken te zijn. Twee verpleegkundigen doen het aardig, Maaike en Joke, zijn vriendelijk en behulpzaam, maar er werkt een derde, waarvan ik denk, ga wat anders doen, want hier ligt je hart niet. Niet vriendelijk, niet invoelend, en ook klantonvriendelijk.

Tot slot heb ik ook nog het advies gehad om contact op te nemen met de MW. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Op de algemene info avond kwam ze heel vriendelijk over, maar ik had haar zeker op een verkeerd moment aan de telefoon. Na de afronding (niet als het aan ons gelegen had) was het advies om kontakt met haar op te nemen. Toen ik dit aan de telefoon uitsprak, kreeg ik doodleuk te horen, dat de

DBC afgesloten was en dat het niet zinvol was een gesprek aan te gaan. Later heb ik hierover een mail gestuurd, en heeft ze overleg gehad met de ivf artsen, waarbij duidelijk werd dat er een verschil van mening was over of je wel of niet naar de MW kon als je uitbehandeld was of met je partner de verschillende keuzes wilde bespreken met MW. Er werd alsnog 1 gesprek aangeboden, maar daar heb ik dus voor bedankt. Ik voelde me eigenlijk toen al zo teleurgesteld, dat dat de druppel was.

Ik denk dat je toch aan het goede adres bent, maar dat je ervaringen gekleurd zullen worden door het resultaat! Het blijft mensenwerk, en ik wens je toe dat je niet alleen positieve ervaringen heb, maar ook een positief resultaat! Wij gaan op dezelfde dag voor een sec. op in de VU, ik vind het eng en hoop op een wat meer positief verhaal, maar ben toch bang dat het advies stoppen zal zijn. Ik wens mezelf en mn partner vooral veel kracht toe ook de tweede mening goed te kunnen plaatsen,

Nogmaals good luck, Eef

Hallo,

Het leek mij een idee om een topic te starten voor degene die net als ik in het LUMC lopen. Wie sluit zich aan?

Ik loop al ruim ander half jaar in het LUMC, 1 IVF poging achter de rug die nog niet mocht slagen. Eind deze maand een gesprek met Dr Dieben, en hopelijk mogen we snel weer voor een 2e poging.

Guusje

Posted

ik breek hier eventjes in, Guusje ik wens jou natuurlijk heel veel succes maar Eef, ik ben stil van het verhaal van je, hoe jullie behandeld zijn!!!

Wat een onmenselijke manier van doen, ook jij en je man heel veel succes met jullie 2nd opinion, ik hoop dat je ergens terrecht komt waar jullie je goed voelen en je manuiteraard ook!!

lieve groet

Babeth

Guest Guusje
Posted

Hoi Eef,

Ik moest er even voor gaan zitten. Wat enorm balen dat jullie wens nog niet in vervulling is gegaan, want daar gingen jullie voor. En dan is het enorm jammer dar jullie ervaring in het LUMC niet super is. En tuurlijk kan ik me voorstellen dat het mee speelt dat de wens niet is vervuld, maar het zou toch fijn geweest zijn als je met een wat prettiger gevoel weg kon gaan.

Dr Verburg ken ik niet zo goed, heb ik 1x gehad voor een echo, dus over hem kan ik niet veel zeggen. Officieel is Dr Kleijn mijn arts, maar die ging met zwangersschaps verlof, en voor haar kwam Dr Meerpoel. Ze heeft 1x bij mij een TP gedaan die ook niet prettig ging. Later is mij verteld (toen ik er om vroeg) door een verpleegkundige dat ze inviel en nog weinig ervaring had. Maar ze was inderdaad erg lief. Bij de laatste TP had ik Dr Dieben, haar heb ik eerder wel eens gehad, en ook bij de punctie. Ik moet zeggen dat ik juist wel weer over haar te spreken ben. Het klikt erg goed, en ze heeft altijd tijd voor een praatje. Ze heeft ook voor me geregeld dat ik de laparoscopie op korte termijn had, wat ik ook erg fijn vond. Zo zie je maar, het is erg persoonlijk.

Toen je schreef over de bali medewerkers moest ik even lachen, ik weet precies wie je bedoeld. Jammer dat die persoon zo is.

Ik heb gelukkig nog alle vertrouwen in het LUMC, maar vond het wel fijn dat je reageerde.

Eef, ik hoop dat we de 22e een goed gesprek hebben, en met een fijn gevoel het zkh uit lopen.

Guusje

Posted

Hallo,

ik loop ook in het LUMC.

Eef, ik kom eerst uit het zh in Zoetermeer en daar ben ik gillend weg gegaan.En als je vanuit daar ergens anders heen gaat vind je alles prima.

Maar ik ben echt tevreden met het LUMC. Ik ben het als Guusje bij dr. Klein behandeld en Verburg vind ik echt top. Hij heeft ook mijn curettage gedaan.

Het klopt wat je zegt dat de artsen wissellen,vind ik soms ook jammer.

Ik schrik ook van je erwaring(geen goede zo te lezen),ik vind het onwijs jammer dat jullie nog niet gelukt is.

Ik hoop heel erg voor jullie dat jullie straks een positieve bericht mogen krijgen bij de tweede mening.

Ik wil je ook vertellen dat volgens mij iedere relatie moeilijke tijd krijgt als je in de mm zit. Ik hoop dat jullie echt wat rust kunnen krijgen straks.

Heel veel succes wens ik jullie. Ik hoop dat jullie wens vervuld mag worden!

Liefs,Violeta

Posted

Dankjewel voor jullie lieve reacties! Dat doet me goed, het is geen gemakkelijke tijd. Naarmate de 22ste naderd wordt ik toch gestresster. En dat komt onze relatie ook niet ten goede...ik hoop dat het Lumc voor de lieverds en lotgenoten die in behandeling zijn vooral heel veel goeds en positiveit gaat geven, ( en dat heeft t al ; - ) en succes! Op naar de 22ste, xxx

Guest Guusje
Posted

Eef, Het is zeker geen makkelijke tijd, en wat je zegt, de leeftijd maakt het ook niet makkelijker. Ik ben zelf ook bijna 39 jaar. Ik wens je ook heel veel succes de 22e, en laat je me weten hoe het is gegaan?

Liefs Guusje

Posted

Hallo allemaal. Ik loop ook in het LUMC en kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Dr Verburg is mijn arts, maar Dieben en vd Meerpoel heb ik ook al meegemaakt. Allemaal kundig en ontzettend vriendelijk. Verpleging is vriendelijk (klarien en vooral joke) maaike ken ik niet persoonlijk, behalve van de opmerking telefonisch met de uitslag van mijn mislukte zwangerschapstest "dan had je maar niet moeten roken en drinken". Wat was ik boos op haar! Dat doe ik toch helemaal niet en zoiets zeg je niet als je iemand ook nog eens slecht nieuws geeft. Ik heb me dus misschien over haar nu een mening gevormd, die misschien wel niet klopt. Maar dat komt dus door die opmerking!! Balie is vriendelijk en denkt met je mee. Vind ik sowieso over deze afdeling, ontzettend vriendelijk en denken echt met je mee! Ik voel me goed hier! Nu moet het ook nog een keer lukken, zit middenin IUI nr 3, dan ben ik dolgelukkig!! Groetjes, Sofia

ps, Eef sterkte de 22e, ga voor je duimen!

Posted

Hai Sofia,idd wat een rot opmerking....ik ben echt verbaast dat ze zoiets zegt....maar ook leuk om te horen dat jij ook blij bent met het LUMC

Ik wens je heel veel succes verder met de IUI's!

Posted

Hoi meiden

Ik loop ook bij het lumc in leiden en heb 22 maart een afspraak met dokter dieben

Heb haar 1 keer eerder gesproken en 1 ste indruk was dat het een vriendelijk en meelevend iemand is

Guest Guusje
Posted
Hoi meiden

Ik loop ook bij het lumc in leiden en heb 22 maart een afspraak met dokter dieben

Heb haar 1 keer eerder gesproken en 1 ste indruk was dat het een vriendelijk en meelevend iemand is

Hey Nikita, Toevallig.... ik heb ook 22 maart een gesprek met Dr Dieben.

Heb je/jullie al een behandeling ondergaan?

Posted
Hey Violeta. Hoe is het met je?

Hey Guusje,

met mij gaat goed.Ben misselijk en honger :)

Ik kan niks eten maar omdat ik niet eet heb ik zoooo trek...

Maar ja,ik klach niet,gek genoeg ben blij mee.

Donderdag 24-03 is mijn laatste afspraak in het LUMC,bij Verburg.

Bij jou duurt nog paar dagjes,

laat je even weten hoe het gegaan is?

Liefs,Violeta

Guest Guusje
Posted

Hey Violetta,

Ik kan me voorstellen dat je niet wilt klachen omdat je zo misselijk bent, maar het mag best even hoor! Maar iig goed te horen dat het goed met jullie gaat. EN voor jou volgende wee laatste afspraak in het ZKH, wat moet dat heerlijk zijn. Gaat hij ook nog een echo maken? Lijkt me fantastisch om de kleine te zien.

En ik laat het uiteraard even weten hoe het dinsdag is gegaan.

Liefs Guusje

Guest Guusje
Posted

Hey Violetta,

Even kort, want ik ben op werk. Ik mag eind april weer beginnen. Ben weer happy en kijk er naar uit!

Posted

Wouw Guusje wat een goed nieuws!

Super!

Ik ga heel erg hard voor je duimen,en zeker ga ik je volgen!

Nog paar wekjes maar! Deze keer moet het lukken meis!

Liefs,Violeta

Posted

Hoi allemaal,

Vandaag de second opinion in VU gehad, we zijn met een goed gevoel het ziekenhuis uitgelopen. Ook al wat geschreven op pauzemeisjes ivf forum, maar het komt er op neer, dat het de moeite waard is om een laatste kans te wagen, het zal dan icsi worden, met van tevoren de pil starten en hierna decapeptyl, gonal. Rustig alles kunnen evalueren, en toch meer informatie gekregen dan we in LUMC gehad hebben. Het blijft wijsheid achteraf, omdat je nu ook beter door kunt vragen. Er waren wel een aantal nieuwe dingen die mij verbaasde, zoals onder andere dat het verlagen van de gonal, en de toepassing van cetrotide, voor ons in het vu niet het advies was geweest. Gezien de laatste resultaten, nul bevruchting, gaat het ICSI worden. Hiernaast zal er nog uitgebreid bloedonderzoek plaatsvinden. Zonder teveel in details te treden: ik ben toch weer een stuk wijzer en we zijn prima, rustig en vriendelijk behandeld. Nu weer vertrouwen dat, wat er ook uit gaat komen, we echt alles er aan gedaan hebben, en het straks beter af kunnen sluiten. Ik bleef gewoon met twijfels zitten. Nu eerst de uitslagen afwachten (april) en in mei met de pil starten, behandeling waarschijnlijk in juni.

Iedereen veel succes, en hoop voor iedereen en duim op de uitkomst van die bijzondere wens, knuffel van Eef

Posted
Hey Nikita, Toevallig.... ik heb ook 22 maart een gesprek met Dr Dieben.

Heb je/jullie al een behandeling ondergaan?

Hoi Guusje

We zijn gister geweest en dr dieben is niet degene die ik dacht dat we de vorige keer hadden

dat was dr Meerpoel.

Dr dieben vind ik aardig, maar erg zakelijk,onpersoonlijk

Wij mogen in mei starten want april zat helaas vol

Hoe is jullie gesprek gegaan?

Posted

Eef,wat een goed nieuws!

Ik vind het echt leuk voor jullie dat jullie nog 1 poding mogen doen! Er is hoop!

Ik wil je nu alvast heel erg veel succes wensen! Ik hoop dat jullie een wondertje mogen krijgen bij deze laatste keer!

Liefs,Violeta

• 4 months later...
Guest Guusje
Posted

Weet iemand die ook in het LUMC loopt na hoelang je de rekening krijgt van het invriezen van de embryo's?

Ik heb in januari de laatste TP van mijn 1e poging gehad, ik had daarna de rekening wel verwacht. Maar nog niets gezien.

Nikita, hoe is het met jou?

Posted

He Guusje, volgens mij hoef je daar niet voor te betalen. Ik heb nooit een rekening gezien. Trouwens....ook nog niet voor poging 4. Hoop dat deze rekening ook niet meer komt. Spannend voor je, is alweer bijna 19 augustus. Ben benieuwd wat julli ebesluiten te doen.

Guest Guusje
Posted

Hey Tinusje.

Hoe is het dan met je? Volgens mij klopt je handtekening niet meer!

Wat raar he? Ik kan me vaag herinneren bij de intake dat ze het er wel over heeft gehad, dat er kosten aan verbonden zijn. Maar ga het maar niet vragen daar ;-)

En jij ook nog niks van de 4e poging! Is toch al weer 7 maanden geleden!

Guest Guusje
Posted

Oh ja, de 19e. Zeker weer een spannende dag. Maar ik ben bang dat er toch weer een operatie zit aan te komen. Ik heb nu al weer wat last van de endo cyste in mijn eierstok.