Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Meiden,

Ik ben nieuw hier. Wij zijn nog niet met IVF begonnen, maar krijgen volgende week onze doorverwijzing van de gyn.

Nu wonen wij zelf bij Bergen op Zoom en onze gyn had het over Rotterdam. Maar Tilburg is voor ons net zo ver weg.

Nu heb ik al een en ander negatief opgevangen over rotterdam en eigenlijk alleen nog maar positief over tilburg.

Maar wat is jullie ervaring? Door de bomen zie je soms het bos niet meer....:happy8:

liefs van mij

Posted

hoi sandra

allereerst welkom...

ik heb alles in rotterdam gedaan

liep wel in 2 zh

het sint franciscus gasthuis (sfg) en in het erasmus (emc)

maar er zijn er ook die gewoon alleen in het emc lopen

weet niet waar jou gyn je na toe stuurt...

ik moest toen ook een keuze maken waar ik heen wilde

me gyn wilde ons doorsturen na tilburg

maar dat wilde ik toen niet wat had hele goeie verhalen gehoord van rotterdam

dus ben daar heen gegaan. en het maakte niet veel uit met de reistijd..

heb in totaal 2x ivf daar gedaan en een aantal cryo tp

en ben nu zwanger van me laatste cryo van de 2de ivf..

wilde wel eerst overwegen een ander zh te nemen omdat het maar niet lukte maar dat zal wel een bevlieging zijn geweest...

maar heb later ook weer goeie verhalen gehoord van een collega van tilburg..

en ik weet wel bij het sfg mag je kiezen of je er 1 of 2 wil terug laten plaatsen

alleen de eerste x raden ze aan om 1 maar dat is je eigen keuze....

en dat is niet in alle zh..

ow ja en een vriendin had het verkorte protecol

en ik ging voor me gesprek en ze wilde me een lange protecol geven.. en heb toen gezegd een vriendin van mij die had een kortschema

ow wil je dat ook vroeg hij... en dat heb ik gedaan.. omzich zijn ze wel makkelijk met dat soort dingen...

in de meeste zh moet je eerst aan de pil....

hoop dat je er uit komt

en wil je heel veel succes wensen met je ivf poging

hoop dat je er een beetje wijs uit kan hahah

volgens mij is het een hele war boel geworden..

liefs angel

• 2 weeks later...
Posted

hey meid! Dank je! Wij gaan naar maasstad en emc. Maasstad voor punctie en tp, emc voor lab.

20 april hebben we de intake. Vind het erg spannend! Wel fijn om te horen dat je uiteindelijk succes hebt gehad! Daar draait het om!

Zie dat je vadaag de echo hebt gehad! Hoe was het???

Posted

Sandra ik heb die combi ook en hoewel ik nog niet zwanger ben, ben ik er wel tevreden over! Ik had ook dezelfde keus maar voordeel van deze is dat je de echo's in BoZ kunt doen en anders moet je steeds naar Tilburg.

Succes!

Caroline

Posted

Niet heel ontevreden over het EMC, maar ook niet echt blij met ze. Tilburg ken ik niet, dus in dat opzicht kan ik geen vergelijk maken. Kun je niet bij beiden een gesprek doen? Of is dat verzekeringstechnisch ongunstig? En sowieso: je kunt altijd nog overstappen als het minder goed bevalt. Je ziet nu niet voor drie pogingen vast oid. Dus neem nu bijvoorbeeld eerst wat het meest praktische is, maar aarzel niet om te veranderen als dat beter voelt.

Succes!

Posted

Hey girls. Ik ben zelfstandige. Ik werk met mijn clienten op afspraak. Tilburg is voor mij minimaal 3 kwartier rijden, r'dam ook. Dat maakt geen verschil. Verzekeringstechnisch ook niet. Maar BoZ heeft contract met maasstad waardoor ik m'n echo's gewoon daar kan doen en pas voor de punctie naar r'dam hoef. Dat is voor mij uit zakelijk oogpunt veel beter. En idd als het me niet bevalt stappen we gewoon over. Maar willen toch eerst r'dam proberen uit practisch oogpunt.

Posted

hallo

wij zijn in het st.elisabethzh geweest

hier zijn ze allemaal super,staan altijd open voor een goed gesprek

je kun t alles vragen en je word er serieus genomen

wij hebben 3x een verse icsi pogingen gedaan met 3 gezonde

zonen als resultaat!!!!!

succes met je keuze

Posted

Elinorac, fijn om iemand te zien die dezelfde combi heeft. Maar jou bevalt het dus prima? En je man? Aks jij naar de uitslaapkamer gaat en hij moet naar het erasmus? Hoe vind hij dat? Mijn manlief lijkt het nu hekemaal niks...alles voor een kleine maar alleen naar erasmus....dat gaf toch wat bedenkingen

Xxx

Posted

Ik heb een man zonder rijbewijs dus er gaat altijd iemand met hem mee... Hij zit er niet zo mee, ik was eerst bang dat hij het misschien niet zou kunnen in zo'n kamertje maar het is hem inmiddels al een aantal keer gelukt. Lijkt me geen feest, maar ja.

Ben je tevreden over de gyn.'s in BoZ?

Caroline

Posted

Nou ik heb eerst noordam gehad. Die is recht voor d'r raap. Vond ik altijd wel fijn maar ik heb 4 weken geleden een bbz gehad en ze heeft het zo cru verteld dat ik geopereerd moest worden en ze m'n eileider ook maar moesten verwijderen. Ben nu overgestapt op van gessel. Hele zachtaardige man vind ik. Heeft ook geduld, noordam niet. Die hippie (weet z'n naam ff niet) heeft toen bij mij de samenlevingstest gedaan en heeft geen woord gezegd die hele tijd. Nooit meer. Mijn schoonzusje heeft nu van't anker. Schijnt ook heel lief te zijn.

Waar ik alleen super van baal is dat het altjjd zo uitloopt. Had woensdag om 13.40 een afspraak. Waren er om 13.25. Van gessel heeft al die tijd (met open deur) in z'n kamer gezeten en kwam ons om 13.50 (!) uur pas halen!!

Mooi dat het hem gelukt is ;) is toch altijd weer afwachten. Mijn man is daar ook wel benauwd voor.

Hoe vind jij het in boz? Loop je er al lang? Zit nu op tel dus kan geen eventuele handtekening zien.

Liefs san

Posted

Ja al lang, ik woon er ook... Kijk maar een keer naar mijn handtekening, zijn al een tijd bezig... Heb ook het liefste van G. (heb met hem in het begin alles besproken) , al heb je weinig te kiezen als je voor FM's komt, dan is het maar net wie er dienst heeft. Dus als je pech hebt kom je ook weer bij die hippie (haha, denk dat ik weet wie je bedoelt). Heb ook mindere ervaringen vooral met 1 maar die is nu weg heb ik gelezen...

Succes!

Posted

oh meid wat een weg hebben jullie al gehad!

Is er bij jou een verklaring dat het nu niet op de natuurlijke wijze lukt? Ik heb namelijk ook een zoontje op de natuurlijke wijze. Die ging zelfs door de spiraal heen.

Maar heb een infectie gehad en daar zijn verklevingen door gekomen en is 1 eileider dan verwijdert en de ander is niet goed meer.

Nou als ik die hippie heb (hihi) moet ik het er idd maar mee doen. maar hoop het niet!!!

Ik woon zelf in halsteren. Maar ik werk in bergen. Dan kan ik het mooi combineren.

liefs!

Posted

Ja, een hele duidelijke verklaring: zeer slecht zaad! We hebben een dochter, net 7 geworden, op de natuurlijke manier dus hebben vrij lang gewacht met aan de bel trekken, dacht steeds het lukt nog wel... Had ik het maar eerder gedaan want nu ben ik al 42 en nog steeds geen broertje of zusje!

Posted

Dat idee, had mijn vriend ook, wat komt dat komt wel. Toen ik de hsg moest laten doen zei hij weet je wat, plan maar voor na de vakantie (dat duurde toen nog 4 maanden) misschien geeft de rust wat..als we nou gewoon toen die test hadden gedaan hadden we gewoon geweten dat het niet ging lukken omdat alles dicht zat.

Meid jouw tijd komt nog wel! Maar hoe kan het toch steeds dat je geen cryo's hebt? Geven ze daar een verklaring voor?

want aan je handtekening te zien heb wel wel elke keer veel embryo's (behalve bij icsi 3 dan)

Ik snap dat je het nog niet kan opgeven hoor!

Posted

Uhm ja, dat is het strenge EMC... Ze vriezen daar niet snel in, wil je niet bang maken hoor, maar ze staan er bekend om. De laatste keer had ik eindelijk 2 cryo's, ik helemaal blij, zijn ze niet goed ontdooid.

Toen heb ik zelf naar het lab gebeld en ze zei dat ze iets minder streng waren geworden en dat ze bij invriezen al niet helemaal perfect waren. Had ik eigenlijk wel willen weten want nu kwam de klap hard aan... Ik dacht als ze invriezen, zijn ze dus geweldig! Ik ben wel eens jaloers op meiden met veel cryo's maar ja, dat geeft geen garantie en om daarvoor nou naar Gent te gaan...Kan ook he, de combi met Gent. Dat is helemaal zo'n gedoe, moet manlief met je eitjes naar Gent! En weer terug.

Posted

Manlief zou nooit naar gent rijden! ;)

Ik wist niet dat ze daar zo streng waren. Maar je maakt me niet bang hoor ;) maar weet het nu en dan ben je er op voorbereid.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het bij ons gaat lopen, wat ons probleem betreft. het zijn hier echt de eileiders. Dat word met ivf gewoon omzeild. Ik hoop dat dat meer kansen geeft...maar je weet het natuurlijk nooit.