Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja beau.......de fruit van het kruidvat is ook lekker!

Spaghetti heb ik nog niet gehad ga ik van de week doen!

In de aanbieding???????????...ga ik morgen ff kijken...hahahahahah

Anne-meya vind de melk op het moment ook heerlijk.....maar omdat ze die niet veel meer alleen krijgt denk ik!

smorgens pap 200cc

half 10 melk 200cc

half 2 warm eten + fruit

5 uur brood + toetje

half 7 pyjamapapje en naar bed!

Dus die ene fles melk vind ze weer helemaal te gek!

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ik mag geen pap geven vanwege de calorieen!!

dus alles moet er puur natuur in bij milan.

hahahahaha

wel een drama af en toe hoor!!

maar goed we zien het wel

Geplaatst

ik geef al maanden geen pap meer vonden ze echt niet lekker, ging niet zo makkelijk als melk n ze net als brood konden ze dat weer niet kauwen...

dus hier gewoon brood met melk...

Geplaatst

ik vind ze ook stinken, die fruit met (zonder stukjes) koek.

Joos, jij vroeg of ze zuurkool mocht?

Volgens mij koolsoorten pas vanaf een jaar, ligt nogal zwaar op de maag. En na een jaar nog maar 1-2 keer per week. In koolsoorten zir veel nitraat en dat is niet goed, als je dat te vaak eet.

dus spinazie, spruitjes, witte/rode kool enz.

Volgens mij heeft Len iets tegen zacht eten, hij at al geen pannekoek en knakworst, vandaag kreeg hij spekjes (snoep) en dat at hij ook niet..

Geplaatst

Ik heb even geturft vandaag, maar ook Iris komt niet aan de 500cc opvolgmelk per dag.....

Maar aangezien ze wel toetjes eet, zit ze prima denk ik.

Roos, Als je Milan pap geeft, eet / drinkt hij dan net zoveel als een fles?

Kan je geen recorder meenemen naar het gesprek volgende week? Ben errug benieuwd naar jullie gesprek haha. Wel meteen 's avonds vertellen hoor!

Nou, Thomas heeft opeens een potjesaversie (warm eten eigenlijk; dacht al dat het aan mijn kookkusten lag haha). Lepel met warm eten geeft vreselijke schreeuwpartij, schepje uit Danoontje is een grote open mond. Dan maar om en om haha. Schreeuwen opgevolgd door smullen. Iemand nog andere tips, of zal ik ook eens Kruidvatpotjes gaan proberen?

Geplaatst

O Lis, ik geef de laatste fles om 18.30-19.00 uur.

8uur fles 210 en 180cc

9.30 fruit (ongeveer 1,5 portie per kind; vers)

12.30 1 snee brood gevolgd door fles van 180 en 150cc

's middags rijstewafeltje met tuitbeker (doen ze niet zoveel mee)

17.30 warme hap met toetje

18.30-19.00 210-180cc (drinken ze beiden meestal niet leeg).

Geplaatst

Hey Laura,

als ik milan pap zou geven eet hij echt alles op...

hij wil gewoon niet lang achter elkaar drinken!!

s'morgens wil het nog wel eens lukken om 200 ml te drinken maar om 12.00 uur is het echt een drama..

alleen pap mag ik hem niet meer geven vanwege de calorieen!!

zal ik je van te voren bellen dan laat ik mn telefoon aan staan gedurende het hele gesprek....hahahahahahahha

roos 007

Geplaatst

Laura, je hebt precies mijn schema hoor..lekker dat iemand dat ook heeft ze drinken hier 2 flessen bij het brood en een avondfles van 150 (de laatste 180)

Roos, worden ze ook dik van rijstebloem?? wist ik niet

Wat grappig Amanda, mijn neefje had dat ook!

Hier ook 2 weken een afkeer gehad van warm eten maar de joghurt mjammjam

cyn

Geplaatst

maar is hij dan te dik of gewoon zwaar gebouw..faas is ook groot en weegt bijna 10 kilo maaar hij is echt niet dik(vind ik..)

Geplaatst

oei oei, ik ben een beetje bang dat ebbe de volgende keer ook op rantsoen gezet wordt...dat is een spekkie aan t worden zeg! (mmm lekker om in te bijten haha)

Maar ik vind het wel overdreven van ze hoor, geen pap, vooral als milan verder geen melk wil drinken. ze stellen je wel voor een groot dilemma roos!

Is het niet net wat belangrijker dat ie zn melk (als pap dan) binnenkrijgt? Straks gaat ie lekker kruipen en is het er zo af misschien? als jullie nou zelf ook nogal fors waren... maar als je nog een keer roos zegt heb je niks meer! (oud westfries gezegde)

Succes hoor,

Lis

ps ik zal ons bolletje binnenkort ns wegen.

Geplaatst

hé roos waarom doe je er niet gewoon 2 schepjes pap erdoor i.p.v 5/7

Dan heeft ie toch de smaak van pap en drinbkt ie ook zijn melk...zou ik wel doen hoor...en dan de rest alleen water tussendoor en geen koekjes....en trouwens anne-meya is ook geen kleintje en die geef ik smorhens wel pap hoor..alleen wat minder schepjes erin!

En lis heb je je bolletje om in te bijten al gewogen...hahahahahaah

ik wil ook bijten.....ah zielige ebbe!

Geplaatst

zodra er meer bewogen gaat worden, lopen , kruipen enz gaat dat babyspek ervanzelf af, je hoeft ze echt niet alles te onthouden hoor! vind ik zeg maar hahahhaha

cyn

Geplaatst

joost,

ik moet eerst de weegschaal zoeken in de berging, je snapt wel waarom he...:B-0020:

maar nu mag ie wel weer in huis komen...:hussy:

Geplaatst

ja hum, nee eigenlijk heb ik m al eerder de deur uit gedaan haha.

ik ben niet meer naar de berging geweest vandaag. t is een nare dag hier, alleen maar regen, een half zieke mama en een hangerig kindje (ja dat zal wel door mijzelf komen...) hub op stap en de berging is via buiten in de kelder... maar dan nog... hij ligt er al erg lang dus ik ben benieuwd. er zit een laag wippers etc overheen, vooral veel dingen die we gekregen hebben toen ik zwanger was maar dubbel hebben, pff.

ach zon weegschaal in huis, wat moet je ermee?????

Geplaatst

een laag wippers...wat zijn dat?............hahahahahahah....lis heb je wel eens van marktplaats gehoord....hahahahahah

Uh.....wat denk je van wegen lis....hahahahahah

Geplaatst

ze vinden dat hij te hard in zn gewicht omhoog gaat!!

en nu willen ze kijken of dat aan zijn bouw ligt of aan de pap ea dingen!!

moet in januari weer terug en dan hoor ik het wel!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Laura meis alles goed?

Ik heb even een vraag aan jou.

Wanneer mag ik anne-meya gewone melk geven.....ze vind dat lekker...maar volgens mij mag dat nog niet toch?

En wanneer mag ik langzaam wat kruiden gaan gebruiken door het eten.

Zoals bijv een beetje jus over de aardappels...vind het zo saai wat ik haar nu geef!

En ze vind natuurlijk het eten wat wij eten veel lekkerder.

En o ja...vla mag dat eigenlijk wel?

Geplaatst

hoi jose,

gewone melk mag hoor,

en vla ook niks mis mee en een jus en kruiden krijgen ze niks van hoor.

gewoon lekker doen (met mate natuurlijk)

liefs brenda.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden