Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen


Laura

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Vis met druiven??? Getver!

 

 

 

Hier Olvarit of AH macaroni als favoriet. Verder bijna alle potjes gaan er goed in, al is Iris soms aan het boycotten. Koppie wegdraaien en hand ertussen doen (zoiets als "talk to the hand" haha) als ik de lepel naar haar toe breng.

 

Maar als ik vervolgens doorga met Thomas eten geven wil ze opeens wel weer.

 

Toch wel handig een tweeling haha.

 

 

 

Roos, haha. Ik dacht dat je mijn naam express verkeerd schreef omdat ik Milan zijn leeftijd niet meer wist haha.

 

 

 

Als je vragen hebt, gewoon stellen hè!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha talk to the hand!

 

Begint dat nu al! Hahahaha

 

Bloemkool met kaas willen ze allebei niet.

 

Bloemkool met aardappeltjes vindt mijn ene dochter wel lekker, andere niet.

 

 

 

Grappig dat Iris dan opeens wel wil!

 

Mijn ene dochter schudt dan gewoon nee als ze het niet wil.

 

Gaat ze met haar hoofd schudden zodat ik de lepel niet in haar mond kan doen hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

meiden ik ben zo benieuwd wat jullie kids nu eten op een dag.

 

 

 

Hier nu ongeveer.

 

 

 

Ochtend, als we allebei werken een bord pap met ons aan tafel

 

om 9 uur 9.30 een boterham met sap

 

11 uur/12 uur een boterham met een fles 200cc of een bord pap erbij.

 

15uur fruithap, heel potje of 1 stuk , banaan of 2 kiwi's of zo.

 

18 uur 19 uurligt eraan. Half potje groenten en een groot bakje yoghurt.

 

 

 

Is dit teveel of geven jullie ook zoiets?

 

Ik moet vandaag naar het cb maar ben gewoon benieuwd wat jullie geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee ff denken hoor...gaat al zo op de auto robot hier.

 

 

 

--smorgens fles 200 cc + boterham

 

--tussendoor toetje

 

--rond 12 uur 200cc fles

 

--2 uur 1 potje warm eten voor baby van 8 maanden of verse hap!

 

--dan potje fruit ook 8maanden potje of vers 2 stuks

 

--6 uur 200 pap

 

 

 

en tussendoor krijgt ze 2x een nijntje koekje en wat sap!

 

wij moeten vrijdag weer......laat ffweten wat ze zeggen...altijd leuk weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier smorgens paar plakken ontbijtkoek,

 

half 10 een halve banaan.

 

12 uur anderhalf brood en mandarijn,

 

tegen 3 uur doosje rozijnen.

 

half 6 bord avondeten met toetje.

 

tussendoor een stuk of 8 bekers drinken,en alles wat verder nog lekker is.(en dat is bijna alles)

 

echte vreetzakken hier hoor!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk om ns op een rijtje te zetten.

 

 

 

ebbe:

 

ontbijt: pap 180 ml water en melk/pap

 

tussendoor, 2 kleine rijstwafeltjes, beetje sap/thee

 

rond 12 uur: 2 boterhammen, 120 ml melk (gaat soms niet op, drinkt rond de 100 dan)

 

tussendoor: liga/soepstengel/yoghurt en beetje sap/thee

 

rond 18 uur: 1/2 tot 1 potje 8 maanden, of vers, beetje yoghurt als toetje.

 

rond 21-22 uur: fles pap 210 ml +...

 

 

 

ja die papfles savonds moet nog weg... liefst eerder, maar na het eten is weinig tijd omdat ebbe dan vaak moe is, en van de creche wordt t soms nog later voor hij eet, dus de tijden veranderen helpt niet (ik wil wel alle dagen ongeveer hetzelfde!). en om m nou om 8 uur ineens wakker te maken, dat maakt dan ook niet uit..

 

iemand een tip, of maar gewoon afwachten en straks als hij miinder nodig heeft afbouwen? dat is nu nog geen optie want hij heeft t echt nodig volgens mij!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marissa krijgt nu:

 

 

 

7.30 uur: pap (200 cc volle melk, liga erdoor en Bambix pap)

 

10.00 uur: Fruit (ene keer 3/4 peer, andere keer 1/2 banaan of ongeveer 150 gram potje)

 

Koekje (eet ze niet helemaal op) of een soepstengel

 

12.00 uur: Anderhalf broodje met smeerkaas (ze lust nu ook pasta op brood.)

 

met volle yoghurt (ongeveer 125 gram) Af en toe een paar slokjes melk uit mijn

 

beker.

 

14.30 uur: Koekje, soepstengel of rozijntjes o.i.d.

 

17.00 uur: Groente, 200 gram

 

En als wij eten een toetje.

 

 

 

Tussendoor drinkt ze totaal op een dag zo'n 400 cc ijsthee uit een Nuby fles.

 

 

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lis,

 

wat die laatste fles betreft hier wilden ze hem niet meer van de een op de andere dag.

 

moet wel zeggen dat ze toen geen melk en pap meer lusten maar alleen yoghurtdrank.

 

maar komt vanzelf dat ze genoeg hebben aan avondeten om de nacht door te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lis eet ebbe geen fruit?

 

 

 

En marissa en sab...geven jullie julie kindjes alleen nog maar groente?

 

 

 

De laaste fles pap heb ik er hier gewoon afgelaten lis.

 

Als je nou het toetje tussendoor geeft geef je de pap gewoon net voordat hij naar bed gaat...doe ik ook nu en gaat prima...om 6 uur ongeveer pap en dan slapen.

 

En dan pas weer de volgende morgen eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel warm eten ipv alleen groente hoor. Gewoon een complete maaltijd. Ik geef nog steeds die potjes, van 8 mnd (allerlei merken en soorten.) Binnenkort willen we haar toch echt met de pot mee laten eten, alleen als wij dan iets eten dat voor haar niet zo goed is, geven we haar een potje...

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

08.00 uur 200 ml melk+boterham met vlees

 

10.00 uur fruit

 

12.00 uur 200 ml melk+boterham met zoet

 

16.00 uur warme maaltijd

 

19.30 uur 200 ml melk

 

 

 

drinkt dus niet altijd zijn flessen leeg

 

maar krijgt wel thee tussendoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, oplettend zijn jullie!

 

helemaal vergeten, fruit krijgt ie ook nog. een heel potje of 2 fruta pura's of appel en halve banaan ofzo.

 

zo wordt ie dan:

 

 

 

ebbe:

 

ontbijt: pap 180 ml water en melk/pap

 

tussendoor, 2 kleine rijstwafeltjes, beetje sap/thee

 

rond 12 uur: 2 boterhammen, 120 ml melk (gaat soms niet op, drinkt rond de 100 dan)

 

tusssen 2 en 3: fruit

 

tussendoor: liga/soepstengel/yoghurt en beetje sap/thee

 

rond 18 uur: 1/2 tot 1 potje 8 maanden, of vers, beetje yoghurt als toetje.

 

rond 21-22 uur: fles pap 210 ml +...

 

 

 

misschien gaan we t binnenkort ns proberen die fles na het eten...spannend.

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joos, tuurlijk krijgt ze een complete maaltijd hahah gekkie! gewoon potjes voor 8 maanden hoor. Ze eet niet met de pot mee want dat mag ze niet hebben wat wij eten hahaha.

 

 

 

Verder deden we het goed zei het cb, ze is precies op gewicht zei de arts dussss..

 

Lis, dat Ebbe nog wakker wordt voor die fles pfff,hier met geen stok meer wakker te krijgen hoor vandaar dat ze nog maar op 2 flessen zit maar eigenlijk is dat pap en geen fles meer...

 

 

 

 

 

Welke kindjes drinken er echt zelf? Carolijn gaat lekker aan de haal met die drinkfles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

go carolijn! knap hoor!

 

ebbe begon vrij vroeg met de fles zelf een beetje vasthouden maar hij heeft t niet echt doorgezet... hij vindt t wel prima als wij t doen, alleen als hij een beetje gaat klieren (met de middagfles) dan gaat ie m pakken en dan uit en in zn mond stoppen...nog even oefenen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne-meya kan zelf drinken maar als ze hem niet meer hoeft gaat ie door de kamer...dus ik blijf er lekker bijzitten....o ja of ze houd hem op zijn kopen en dan komen er druppels uit...helemaal cool....not....hahahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk..

 

 

 

Hier houden ze de fles echt zelf vast, ik mag het niet eens meer..jammer hoor

 

 

 

7.30 boterham met 150 cc melk

 

10.00 fruit samen 1,5 stuk..echt vanalles

 

12.00 boterham met 150 cc melk

 

15.30 sap met koekje/rijstwafel/cracker

 

17.00 warm eten, zelf of 1 potje pp met joghurt toe

 

19.00 fles 180 cc met nutrix..die tot op de druppel op gaat..

 

 

 

cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

8-9uur 210 en 180cc Nutrilon 3

 

11.30 beiden 1 snee brood met margarine en smeerkaas-chocopasta-jam-appelstroop-smeerworst

 

180cc en 150cc Nutrilon 3

 

12-14 slapen

 

na slapen flesje limonade met soepstengel (flesje houden ze zelf vast, totdat ze ermee gaan gooien. Dan zet ik ze even weg (de flesjes haha)

 

17uur samen 1 potje voor 8mnd en ieder een danoontje

 

Als wij om 18uur eten, nemen ze vaak nog een paar happen van ons bord (komen ze schooien haha)

 

18.30uur 210cc en 180cc (gaat meestal bij Iris niet op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaaaa, hahaha

 

 

 

Fruit krijgen ze ook nog in de loop van de middag.

 

Samen ongeveer 2-3 porties (banaan-mandarijn-peer-appel-kiwi)

 

 

 

Alhoewel Thomas van Robbert geen fruit wilde afgelopen 2 dagen en op de creche ook niet vanmorgen..... Voel me vereerd dat ie dat van mij wel wil aannemen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden