Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Wat een spannend wachtbankje hier! Ik zat uit nieuwsgierigheid te lezen, omdat ik in mei mijn eerste ivf krijg na 6 iui's. En ik zou Noor graag wat willen vragen. Je schrijft dat je eigenlijk 3 embryo's (!) zou krijgen? Ik dacht dat ze dat in Nederland niet meer deden? En eigenlijk is mijn vraag nu je er dan twee hebt (die drie las ik pas later...) en ook al een zoontje, of je niet stiekem toch een beetje bang bent voor alle drukte mochten er inderdaad twee kindjes bij je worden geboren.

Wij krijgen er ook twee terug in mei (als er twee goede zijn). Van de ene kant zijn ze natuurlijk hartstikke welkom en gaan we er ook zéker voor, maar van de andere kant heb ik stiekem soms ook een gevoel van: pffff. wat zal het druk zijn!!!!

Ik vraag me af hoe anderen daarover denken. En stel je had er drie gekregen!!! Met zo'n kleine dreumes erbij is het toch een hele klus denk ik!

En voor iedereen natuurlijk harstikke veel geluk en sterkte!!!

groet,

Jeanine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, hoi,

Tjonge... Wat is er weer enorm veel getypt! Man, bijna niet bij te benen.... Ik heb alles gelezen.... maar merk wel dat ik het ook erg lastig vind om hier op iedereen persoonlijk te reageren... Het is zoooooooooooo veel!

Over het vroegtesten: ik houd me ook 'veilig' aan de dag die het ziekenhuis me geeft. Mag gelukkig gewoon thuis testen, op dag 18 na de punctie. Heel misschien dat ik deze keer 1 dagje smokkel, met als reden dat de dochter van mijn man hier dan nog is en dat mijn vader dan jarig is.... Maar helemaal zeker weet ik dat nog niet.

Noor, geniet lekker, met kindjes aan boord, van je vakantie! En ook degene die gelijk met jou de kleine aan boord heeft gekregen: goed op passen (sorry, ben je naam kwijt, en die staat een bladzijde terug)

Armanda, fijn dat er niets gebroken is, maar kneuzen is ook niet alles.... Sterkte.

Hier gisteravond een enorme pijn-in-mijn-buik-aanval gehad. Altijd handig als je man in België verblijft... Gelukkig komt hij vanavond weer thuis.

Ik wist niet waar ik het zoeken moest... Ben eerst op de wc gaan zitten, omdat ik niet wist wat het was.... darmen? Ging bijna van mijn graatje, zweten, het koud hebben, enorm trillen.... Mijn maag leeg gegooid... Ben heeeeel zachtjes naar de kamer van ons meissie geslopen om de oorthermometer te halen: geen koorts...

Een half uurtje in bed liggen rillen/trillen en toen mijn man maar eens gebeld. Niet dat die veel kon van zo'n afstand. Die raadde me aan mijn ouders te bellen. Die wonen hier ruim 20 minuten rijden vandaan. Daarna heb ik het ziekenhuis gebeld. De pijn begon weer wat af te zakken. De dame die ik aan de lijn kreeg vermoed dat mijn eierstok even is gekanteld, waardoor ik zo'n pijn had. Mocht ik weer last krijgen of moeten blijven overgeven, moest ik weer bellen.

Nou, toen mijn ouders er waren was de pijn er zo goed als niet meer. Ze hebben effe wat gedronken en zijn toen weer naar huis gegaan.

Ik heb het idee dat mijn darmen op het moment nog wel erg gevoelig zijn, maar die pijn van gisteren is gelukkig weg!

Meiden die morgen mogen testen: toi, toi, toi, op naar mooie uitslagen!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Huh??! Dr den Dool zei dat door de Utrogestan een vals-positief resultaat kan worden gemeten.....Daarom mag ik pas rond de 18e dag testen. Welke klachten had jij toen je uiteindelijk zwanger bleek en het dus niet door de utrogestan kwam? (Ik weet dat het gewoon afwachten is maar toch nieuwsgierig..)

Geplaatst

Hildever,

Gatver, wat vervelend zeg!! Hopen dat het niet meer voor gaat komen.

Ik heb vanmorgen mijn echo gehad en mijn BMS was 6,8 en moet boven de 6 zijn, dat is dus gelukt. Ik mag om half 2 bellen om te vragen hoelaat en wanneer ik de tp heb. Dit zal wel as maandag zijn :)

Liefs Elke

Geplaatst

Dank je. Dat Harrie deze keer maar wel mag blijven plakken en niet als de vorige keer maar heel ff.

Ga bij de tp vragen of ze er 9 maanden lijm bij hebben gedaan, hahaha.

Geplaatst

Nes; Nee hor, dat kan écht niet!! k heb vorige keer ook getest toen ik nog aan de Utro zat, en hij was harstikke negatief. k heb er ook nooit van gehoord dat dát kon, want er zit in Utro geen HCG hormonen!! alleen dan kan je een vals positieve test hebben (bijv. als je pregnyl gebruikt).

Mijn klachten.... dag 3 na TP begonnen m'n borsten gevoelig te worden, dag 6 na TP werd ik misselijk na de koffie, en dat had ik eigenlijk iedere dag wel n x!! en m'n buik zeurde alsof ik ongi ging worden.... moe, tenminste n beetje hangerig moe!!

Maar goed, ook al waren de klachten redelijk overduidelijk (iedereen dacht al dat ik zwanger was) zelfs dan moet je testen om zekerheid te krijgen, want ik durfde er écht niet meer op te hopen!! k had wel n beetje hoop, maar deze klachten kan je ook hebben van de Utro, dus ik kreeg die zekerheid pas na de test!!

K werd met de IUI's trouwens gewoon 14 dagen na behandeling ongi. k had zelf in de planning staan om dag 15 te testen. Jij mag zeker ook op dag 13/14 al stoppen met de bollen?

Suc6 meid!!Spannend!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ga zo even teruglezen,maar ik hoop dat ik me hier ook ga aansluiten.

Dinsdag echo bms meten en dan vermoed ik toch binnen nu en 2 weken tp.

Dus ook in April wachten.

Ik wens een ieder heel veel succes en geluk. Dat er maar 9 maanden lang een mooi wondertje in ons mag groeien!

Ik hooooooop het heeeeeeel erg

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Van harte welkom Marlijnne! Hoop voor jou ook dat deze keer alles goed mag gaan.

Elke, goed nieuws voor jou. Had dat alleen even eerder gezegd van die 9 maanden lijm. Dan had ik er ook om gevraagd ;-)

Hidever, dat was schrikken! Gaat het vandaag al beter?

Ruth, heb inderdaad niet eerst zelf getest. Geen ervaring mee en wil zolang mogelijk hoop houden. Verder hier ook begrepen dat vroegtesten nogal eens een wisselend beeld geeft en de wachtweken alleen zijn al spannend genoeg voor mij. Femmie, zie ik hier overigens helemaal niet meer. Hoop dat het goed gaat met haar.

Jeanine, denk dat Noor al op vakantie is. Als ik me niet vergis, is zij in Brussel onder behandeling en dus niet in Nederland. Verder meen ik me te herinneren dat ze er al wat pogingen op heeft zitten. Volgens mij mag je er dan in België op een gegeven moment (ook afhankelijk van leeftijd) er wel drie terug laten plaatsen maar Noor hoop dat je me zeker aanvult als ik iets verkeerds heb gezegd.

Zelf wil ik ook wel reageren. Wij hebben namelijk lang getwijfeld tussen 1 of 2. Wij willen graag meerdere kinderen, hoewel 1 al een groot wonder zou zijn dat realiseren we ons zeker. Daarnaast ben ik al eind de dertig. Toch de twijfel want bij een meerlingzwangerschap bestaat er een beduidend groter risico voor moeder en kinderen. Uiteindelijk de beslissing voor 2 gemaakt maar bij de tp bleken we een andere arts te hebben en die weigerde tp van 2 want het risico op een meerlingzwangerschap zou te groot zijn. Helaas is die poging mislukt en hebben we er sindsdien 2 teruggeplaatst gekregen. Tot op heden zonder resultaat.

Natuurlijk zal een eventuele tweeling aanpakken zijn maar omdat het je eersten zijn, weet je niet beter. Gezien mijn leeftijd en de wens voor meerdere kinderen vond ik ook dat je naar de tijdslijn moet kijken. Respect voor iedereen hier maar ik heb voor mezelf een grens gesteld wat betreft de leeftijd waarop ik nog wel en niet zwanger hoop te worden.

Ben ook wel benieuwd hoe jij er over denkt.

Geplaatst

Hoi Zara,

Het is voor mij niet de eerste. Ik heb al een iui-gelukje. Dus als er twee bij zouden komen zou het bij ons een druk spektakel worden. Maar ook wij gaan hier wel voor uiteindelijk. Soms schiet alleen een flits door mijn hoofd: druk druk druk!!! Maar meestal flits het in mijn hoofd: Gezellig!!! Gewoon een beetje dubbel. Als het de eerste was had ik geen enkele twijfel. Het kleine beetje twijfel komt door het drukke wondertje dat bij ons in de box zit!

Maar de strijd om teruplaatsing van 2 hebben we een paar weken geleden gestreden. De arts wilde liever één, omdat ik al een keer zwanger ben geweest, dus ik in feite goede kansen heb. Maar ik wil de drie pogingen optimaal benutten en ben me bewust van alle risico's. In de meeste gevallen is het toch zo dat men van één kind zwanger wordt bij terugplaatsing. Die kans is toch het grootst!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Noor, neem je echt je iPod mee, o.a. zodat je ons allemaal in de gaten kunt houden?

Wat ontzettend lief en betrokken zeg! Ik kan me voorstellen dat je het ook juist even allemaal los wil proberen te laten. Kijk maar waar je behoefte aan hebt hoor!

Trouwens, ik kan het ook nooit allemaal onthouden hoor, maar ik typ mijn reacties steeds in Word en daarna plak het pas op het forum ;-) Slim trucje want anders zou ik het ook niet bij kunnen houden hoor!

Hey jrn! Jij ook hier! Jou ken ik al, altijd ‘leuk’ een ‘bekende’ te zien, haha.

Ik heb ook morgen mijn eerste echo controle. Alleen moeten wij helaas weer een icsi doen aangezien wij nooit wat in de koelkast hebben. Nou iig, Succes joh!

Syl-vie, hoe gaat het eigenlijk met jou ondertussen?

Leef je al een beetje toe naar je ivf of heb je er nog totaal een zin in…

Zara, wat irri dat je zo afhankelijk bent van het ziekenhuis he, en dat ze je hopelijk maar bellen en niet te lang wachten enzo! Wij doen altijd thuis een test, bij ons is er niet gelijk een bloedtest. Volgens mij pas als de thuistest posi is ofzo.

Tweety, wat apart zeg, jullie pieken en dalen in zaadkwaliteit/hoeveelheid. Nou ja, zo lang het maar goed gaat!

Hilde, wat heftig zeg, die pijn. Wat moet jij bang geweest zijn! Nou maar hopen dat het gewoon een onwijs heftige innesteling was??? Haha, klinkt stom he, maar hoop met je mee dat het gewoon goed gaat!

Elke, dat gaat goed zo! Ben benieuwd of je idd maandag je tp hebt. Spannend!!

Doe mij ook maar zo’n tubetje lijm, haha!

Marlijn, welkom hoor! Je hoeft echt niet te wachten, je kan op elk moment meedoen in dit wachtbankje! Je hebt heel wat meegemaakt zie ik. Zo he wat lijkt me dat heftig. Sluit gerust aan dan leven we met elkaar mee!

Trouwens, ik zou het geweldig vinden om een tweeling te krijgen!

Tuurlijk is het niet te overzien hoe druk dat is. Maar dat is voor mij toch al nieuw, en beter twee dan geen een! Dan zijn we ook gelijk klaar, haha. Maar wij willen wel alsnog heel graag adopteren. In aug hebben we eindelijk de cursus, can’t wait!

En over 2 weken hebben we een kennismakingsgesprek met Pleegzorg mbt tot 2 zusjes die bij ons in het weekend kunnen zijn zo nu en dan. Ook super zin in!

Ik voel trouwens helemaal niets in mijn buik (alleen maar spierpijn van de val). Ik hoop dat ik dit keer wel wat meer eitjes heb! Ik spuit tenslotte wel 300 puregon! Meestal heb ik wel dat ik mijn broek minder goed dichtkrijg, ookal heb ik maar weinig eitjes. Nu nog helemaal niets aan de hand K Maar ja, zegt allemaal niets he, moet ik maar weer denken.

Nou lieve meiden, fijne avond, misschien kom ik vanavond nog even kijken ;-)

Armanda

Geplaatst

Dames,

Ben bang dat ik voor de test niet meer op deze site zal komen omdat mijn man de hele avond de comp. nodig heeft voor zaken, dus hier nog snel even een berichtje!!

Heb toch maar niet eerder getest. Kan het gewoon niet. Liever nog even hoop houden.

Moet eerlijk vertellen dat ik op dit moment zeer rustig ben en er eigenlijk heel anders naar kijk dan dat ik deze hele 2e week gedaan heb. (zal wel zelfverdediging zijn)

Zara heel veel succes morgen.

Armanda, ik had maar 4 eitjes waarvan er 2 goed waren.(1top) Heb ook helemaal niks gevoeld in de weken dat ik spoot. Viel zelfs 2 kilo af. Nu trouwens ook weer.

Zoals je zelf al schrijft ZEGT HELEMAAL NIETS!

groetjes en ik hoop met goed nieuws tot morgen!

Geplaatst

Wat een gezellige drukte hier!

Hopen op heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel goed nieuws!!

Noor wat leuk dat we precies gelijk lopen!! een hele fijne vakantie geniet ervan!

Mij hebben ze niet gezegd wanneer ik mag testen...

Ruth succes morgen!!

En allen andere meiden ook!!

xx

Geplaatst

Hier is het ook al zo druk en wordt er veel geschreven. Super gezellig maar omdat ik nu op mijn gsm mee lees lukt het niet om op iedereen reageren.

Hier is de eerste wachtweek voorbij, voel vanalles en niets. Wat is goed en wat niet, heb écht geen idee welke kant het op gaat en durf ook niet te hopen op iets. Maar meer dan afwachten kunnen we niet.

Geplaatst

Armanda,goed idee eerst in een word bestand schrijven! Ik doe het nu ook. Er wordt zo veel geschreven en ik loop zo achter met lezen dat ik soms helemaal in de war raak wie, wat,hoe. Maar nu kan ik rustig terug lezen

Nes, het is me ook nieuw dat Utrogestan de zwschap test zou kunnen beinvloeden. Als het zo is dan zouden veel meer mensen een valse testresultaat krijgen??! Lijkt mij eng. Heb je een positief test en blijkt dat het maar van de utro komt.

Jeanine, ik ben met je mee eens .Ik wil mijn kostbare cryo’s ook niet verspillen. (ze zijn 2 in een rit ingevroren dus wordt toch 2 ontdooid) Mij was ook geadviseerd om maar 1 terug laten plaatsen i.v.m mijn medisch geschiedenis maar ik denk ook dat in de meest gevallen blijft toch maar eentje over. En mocht het toch een tweeling worden dan zijn ze van harte welkom.

Hier is alles rustig. Zit op wd 5. Geen bijzonderheden. De buikpijn van de eerste dagen is ook al weg. Het kan nog alle kanten op. Geen idee.

Voelen jullie al wat????

Ruth spannend!!! Ik zal voor je duimen morgen.

Geplaatst

Follikelmeting:

Elke: 31 maart

Armanda: 1 april 1e fm

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Twinklestar: 23 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Bloempje80: 25 maart

Poezebeest: 25 maart

Francis 25 maart

Kris74: 26 maart

Hoopvol: 31 maart IUI

Elke: 4 april ?

Jessie 29 april

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Twinklestar: 6 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Hildever: 11 april

Elke: 19 april?

Jessie 10 april

Kris74:12 april

Ik heb me testdatum bijgezet. Maar ik denk dat ik toch paar dagen eerder ga testen. Dat mag ook van het zh

Geplaatst

Hoi meiden, ik zit net als jullie op 't wachtbankje. Morgen horen we van 't lab of mijn 3 eitjes uitgegroeid zijn tot goede embryo's. Heel spannend! Er is al 1 eitje afgevallen, ik hoop toch wel op 2 embryo's. Anders gaat 't wel erg moeilijk worden vrees ik. Zaterdag zou dan de tp volgen. Spannend, heel spannend allemaal!!

Geplaatst

Hè Armanda ik ben er weer klaar voor alleen komt het nog niet uit om op te starten met werk. Dus we hebben nog even geduld. Veel succes morgen met fm.

Veel succes tochikweer, we gaan voor 2 mooie embryo's

Geplaatst

Ruth en Femmie, heel veel succes morgen met de test. Laat het weten hier he? Doe ik ook!

Armanda, succes morgen met je echo!

Jee, ook nog adoptie en pleegzorgplannen! Pleegzorg zit ergens ook wel in mijn achterhoofd maar me er nog niet echt in verdiept. Heb begrepen dat die cursussen ook best heftig zijn.

Welterusten allemaal en hopen op heel veel goede berichten!

Geplaatst

Ruth,Femmie en Zara,

heel veel succes morgen met testen!Hebben jullie niet stiekem al er een testje tegen aan gegooid?

Ik mag volgende week woensdag 6 april testen,maar ben benieuwd of ik niet toch al dinsdagavond test.

Geplaatst

Bedankt dames,

Ik ben echt super zenuwachtig voor morgen!!

Ik heb zelf nog geen test gedaan.....maar begin zo langzamerhand een klein beetje gek te worden hier!!!

Best wel last van krampen en last van mn onderrug...(vertrouw het niet)

Maar morgen weten we het:myfignerscrossed:

Geplaatst

@zara, jeetje meid, morgen alweer testen!! (voor jou heeft t waarschijnlijk lang geduurd...) m'n duimen draaien!!

Uiteraardt ook voor de 2 andere dames die morgen mogen testen, Ruth en femmie, succes!

En verder iedereen succes met de wachtweken en testen!

Liefs naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden